iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Help: geupdate naar 4.0.1 maar simkaart wordt niet ondersteund? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/68844-help-geupdate-naar-4-0-1-maar-simkaart-wordt-niet-ondersteund.html)

pdewildt 17-08-10 19:35

Help: geupdate naar 4.0.1 maar simkaart wordt niet ondersteund?
 
Zojuist heb ik volgens de richtlijnen op dit forum mijn iPhone 3GS geupdate naar 4.0.1. Gewoon firmware gedownload, geinstalleerd, en ik dacht dan kan ik daarna jailbreaken en unlocken. Echter, als ik hem nu aansluit, krijg ik zo'n itunes melding dat de sim kaart in deze iphone niet wordt ondersteund en de telefoon start dus niet op. Wat moet ik nu doen??? Ik dacht dat het gewoon goed zou gaan als ik dit forum las..

rolandje0 17-08-10 19:44

1e vraag waar kom je Iphone vandaan?
2e vraag Wat voor sim kaart wil je erin stoppen?

pdewildt 17-08-10 19:46

Als het goed is komt mijn iphone uit engeland, ik heb hem namelijk gewoon bij een winkel hier in nederland gekocht die ze importeerde.

Ik wil er graag een ben of tmobile simkaart in stoppen, die heb ik hier liggen!

rolandje0 17-08-10 19:48

Wanneer je iphone uit England komt moet je deze met een engelse sim kaart (02) op het beginscherm krijgen. Of een phonebook sim kaart!
Dan kan je de jailbreak uitvoeren.

pdewildt 17-08-10 19:50

Sinds wanneer is dit nodig bij updaten, want ik zie er helemaal geen waarschuwingen voor staan op het update forum "kan ik mijn iphone jailbreaken"....

rolandje0 17-08-10 19:53

Meestal hoefde dit niet, maar omdat de jailbreak van de 4.0/4.0.1 berust op de pdf exploit moet je op het beginscherm komen( andere JB waren via DFU mode).
Dus zonder een sim kaart van 02 of een phonebook kan je er niks mee. Heb je je shsh van 3.1.2(3) opgeslagen?

pdewildt 17-08-10 19:57

oohw okee, nou wel balen dat er niet even voor gewaarschuwd werd.. Maar ik heb mijn ssh opgeslagen ja in cydia, "make my live easier" :)

Kan het daarmee..en zo ja, hoe werkt dat dan?

rolandje0 17-08-10 20:01

Ja, ff je hostfile aanpassen op het juiste plek iets erbij zitten YouTube - How to edit your Hosts file to bypass Apple's signature server
Dan kan je custom firmware pakken (felixbruns.de) en herstellen!

pdewildt 17-08-10 20:28

maar dit heb ik dus al gedaan in mijn hostfile... Ik kan hem echter nog steeds niet herstellen..

rolandje0 17-08-10 20:58

Welke error krijg je?

pdewildt 17-08-10 21:24

ik krijg de error:

"de iphone kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)".....

Destiny 17-08-10 21:34

Dat is heel normaal. Dat komt, omdat hij de baseband niet kan downgraden. Die kan alleen geupdate worden. Je kunt iRecovery op MAC OSX gebruiken om hem uit recovery mode te kicken:

Linkje!

pdewildt 17-08-10 21:55

Is dit een gedegen uitleg van hoe irecovery werkt?

iRecovery for dummies - Mac Forums

Want ik heb nu namelijk hersteld in 3.1.2 en nu komt hij weer in itunes en krijg ik de melding dat deze simkaart niet wordt ondersteund.. Dus ik ben wel uit de recovery, maar zit nog steeds met dit probleem..

rolandje0 18-08-10 09:03

Ja maar als je nu in 3.1.2 zit in de dfu mode kan je via blackra1n jailbreaken!

martijn.wes.J 23-08-10 08:37

ik heb sinds een tijdje de iphone 3g.
maar die was kapot gegaan kan ik echter nog wel maken maar geen zin in.:p
dus heb ik de 2g gekocht,

eenmaal thuis hem aan de computer gedaan wou die niet synchroniseren.
er stond firmware 3.1.3 op. leek me te nieuw voor de tel.
dus ik heb op herstel gedrukt. maar nou geeft die het itunes teken aan. als ik hem in itunes doe zegt ie dat hij de simkaart niet ondersteund.
maar ik krijg wel gwn berichten binnen, en heb bereik.

wie kan mij helpen?
aub in stapjes.

groetjes,
martijn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.