iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Shsh (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/76313-shsh.html)

Thompe 27-10-10 18:02

Shsh
 
Hmm,

Mijn Iphone 4 gejailbreaked en unlocked op firmware versie 4.0.1

hierna mijn shsh files gesaved met tinyumbrela bij Cidea en op hardeschijf!


Aangezien ik nog in mijn beginschoenen sta qua Iphone ervaring heb ik daar verder geen acht op geslagen.


Nu heb ik een probleempje voorgehad met de Iphone waardoor ik heb moeten updaten naar 4.1 en zoals bij velen is de baseband mee geupdated en kan ik voorlopig dus niet meer unlocken.

Nu dacht ik ik doe een downgrade terug naar 4.0.1 maar wat blijkt nu dat de bewaarde shsh de 4.0.2 is????

Hoe kan dit?
Ik ben 100% zeker dat ik NOOIT op firmware 4.0.2 gestaan heb en dus toch onmogelijk aan shsh files bekomen kan hebben van die firmware versie?

Ik heb dus de test gedaan en inderdaad, de 4.0.1 kan niet teruggezet worden en actueel sta ik dus op de 4.0.2!

Dus kort samengevat: op dit ogenblik kan ik mijn Iphone op 4.0.2 firmware en 4.1 firmware zetten waardoor ik dus niet meer kan unlocken en dus ook genoodzaakt moet wachten tot de 4.2 uit komt.


Wat ik mij dus afvraag is hoe het komt dat er dus shsh files bewaard geweest zijn van de verkeerde firmware?????

Chrisl 27-10-10 18:05

Al zou je kunnen downgraden naar 4.0.1. dan zul je nog niet kunnen unlocken, je baseband is ook ge-update en deze kun je niet downgraden, je zult dus moeten wachten tot 4.2 uitkomt begin november, de baseband die daar bij zit is wel al gekraakt zeggen ze.

Bomans 27-10-10 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 592311)
Al zou je kunnen downgraden naar 4.0.1. dan zul je nog niet kunnen unlocken, je baseband is ook ge-update en deze kun je niet downgraden, je zult dus moeten wachten tot 4.2 uitkomt begin november, de baseband die daar bij zit is wel al gekraakt zeggen ze.

Maar dat weet hij. Zijn vraag is hoe het komt dat 4.0.2 is opgeslagen terwijl hij nooit 4.0.2 gedraaid heeft.
Wat inderdaad vreemd is.

Chrisl 27-10-10 18:32

Ohw, overheen gelezen denk ik..... Solly...

XIII 27-10-10 21:17

Wanneer heb je jouw SHSH gegevens opgeslagen?

Je krijgt de SHSH gegevens voor de firmware versie die Apple op het moment van opvragen signeert, ook als dat een andere firmware is dan op jouw iPhone staat.

Als je het opvroeg toen Apple 4.0.2 signeerde (maar 4.0.1 niet meer) is dat de verklaring.

Thompe 28-10-10 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 592426)

Als je het opvroeg toen Apple 4.0.2 signeerde (maar 4.0.1 niet meer) is dat de verklaring.


Aha, daar wringt het schoentje dus!
Ik heb idd mijn Iphone die uit de states komt pas geactiveerd op het ogenblik dat de 4.0.2 reeds de norm was.

Dank voor de info.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.