iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: unlock SFR France (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/77749-unlock-sfr-france.html)

Coolstoten 30-04-11 07:07

Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen.. delocker unlock aangevraagd. Ik kreeg dit bericht:

1. Zet uw iPhone volledig uit.
2. Plaats de simkaart van de provider die u wilt gaan gebruiken in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ´ontgrendelen´ en toets vervolgens de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit. (Alleen van toepassing als uw toestel al geactiveerd is. Zo niet, kunt u deze stap overslaan.)
5. Verbind nu de iPhone voor ongeveer 15 minuten met uw computer, met iTunes opgestart. U dient verbonden te zijn met het internet.
6. U kunt uw iPhone gedurende deze periode niet gebruiken.
7. Na 15 minuten koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes nog steeds opgestart.
8. iTunes geeft aan dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd dient te worden. Kies voor ´Ja´. (Dit gebeurd niet altijd, soms gaat iTunes gelijk naar Stap 9).
9. iTunes geeft aan: ´Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij´. Indien het toestel een pincode heeft, kunt u deze nu invoeren.
10. Is uw toestel nog steeds gelocked, dan dient u het toestel nogmaals los en weer aan uw computer te koppelen en de stappen te volgen vanaf stap 5.

Dit heb ik gedaan alleen als ik mijn Iphone loskoppel en weer aansluit dan zegt hij nog steeds "de simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund.

Na een mailtje sturen kreeg ik deze reactie:

Als uw unlock niet meteen werkt is het belangrijk de volgende stappen uit te voeren:

- Een eventuele softwarematige unlock deinstalleren
- Een eventuele jailbreak dienstalleren
- Uw iTunes updaten naar de laatste versie
- Uw iPhone herstellen
- De laatste versie van iOS installeren op uw iPhone

Ik heb alles gedaan, naar 4.3.2 geupdate. Vervolgens SAM gebruikt (en daarin met de methode bij country: France and carrier: S.F.R. toegepast, vervolgens De-Activate iPhone) om via itunes te activeren. Maar ik krijg deze melding:

iTunes kan niet nagaan of er een update voor de aanbiederinstellingen op uw iPhone beschikbaar is. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1651).

Help :(

tetck6 30-04-11 09:50

Mijn SFR unlock (via delocker.nl) is inmiddels binnen. Heb het direct geprobeerd en het werkt! Lange wachten is toch beloond.

@Coolstoten Ik heb ook SAM gebruikt om m'n Iphone te deactiveren. Enig verschil is dat ik niet "method by country" methode heb gebruikt maar hem gewoon op auto heb laten staan.
Mocht dat niet werken dan kan je ook je Iphone terug zetten naar de fabrieksinstellingen (Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in). Vervolgens kan je het toestel opnieuw activeren met Itunes.

Coolstoten 30-04-11 12:03

Had je eigenlijk een simkaart in via sam tijdens het activeren? Ik ga zo even proberen! Bedankt!!

Coolstoten 30-04-11 14:37

Beste tetck6, het werkt niet :( kan iemand mij helpen??

Caspar10 30-04-11 15:30

Bij mij hetzelfde probleem heb ook die stappen gevolgt en kan na de update mijn iPhone niet eens fatsoenlijk meer gebruiken. Ik moet verbinden met itunes maar nog steeds geen unlock :S

Coolstoten 30-04-11 20:07

Ja echt ramp met die iPhone!! Zelfs al is het een carrière unlock! Help ons iemand pls?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caspar10 (Bericht 669415)
Bij mij hetzelfde probleem heb ook die stappen gevolgt en kan na de update mijn iPhone niet eens fatsoenlijk meer gebruiken. Ik moet verbinden met itunes maar nog steeds geen unlock :S


tetck6 01-05-11 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coolstoten (Bericht 669449)
Ja echt ramp met die iPhone!! Zelfs al is het een carrière unlock! Help ons iemand pls?

Dat is echt balen. Zelf heb ik het volgende gedaan en dat werkte:
- Iphone jailbreaken met Pwnagetool (4.3.1)
- SAM geïnstalleerd via Cyda (http://repo.bingner.com)
- Simkaart in m'n telefoon gedaan.
- SAM gestart -> Utilities -> De-activate iPhone
- Aangesloten op Itunes en geactiveerd

Zoals ik eerder al suggereerde zou je ook een factory reset kunnen uitvoeren maar ik neem aan dat je dat al hebt geprobeerd?

Als het bovenstaande allemaal niet werkt zou je ook kunnen proberen om een custom firmware zonder activatie aan te maken met Pwnagetool (of redsnow) en deze vervolgens te installeren. Als het goed is kan je jouw iPhone vervolgens activeren via Itunes. Dit is overigens geheel theoretisch, heb het zelf niet getest.

Heel veel succes.

halil66 01-05-11 12:25

Hallo mensen,

ik had weken geleden unlock aangevraagd van delocker, ik had paar dagen terug een mail ontvangen dat het is gelukt, ik volg de stappen alleen het lukt gewoon niet, wat kan de probleem zijn dan???

groetjes

Caspar10 01-05-11 16:16

@tetck6 Gelukkig dat het bij jou wel is gelukt, ik kan nu zelfs het menu niet meer in. Krijg alleen maar z'n scherm dat ik moet verbinden met Itunes.

tetck6 01-05-11 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caspar10 (Bericht 669594)
@tetck6 Gelukkig dat het bij jou wel is gelukt, ik kan nu zelfs het menu niet meer in. Krijg alleen maar z'n scherm dat ik moet verbinden met Itunes.

Kan me voorstellen dat het echt super frustrerend is aangezien je al meer als een maand erop wacht.

Wat voor melding krijg je eigenlijk op het moment dat je nu jouw iPhone koppelt aan iTunes? En heb je op dat moment je Simkaart in je toestel zitten?

Coolstoten 01-05-11 20:29

tetck6,

ik heb jou methode geprobeerd maar het is mij niet gelukt :(. Zoals ik hier eerder al een post had aangegeven krijg ik de volgende melding:

iTunes kan niet nagaan of er een update voor de aanbiederinstellingen op uw iPhone beschikbaar is. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1651).

Ik zit me af te vragen of dat te maken heeft met de IOS 4.3.2 want die jij gebruikte was 4.3.1.... Ik ga dat maar eens proberen :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tetck6 (Bericht 669625)
Kan me voorstellen dat het echt super frustrerend is aangezien je al meer als een maand erop wacht.

Wat voor melding krijg je eigenlijk op het moment dat je nu jouw iPhone koppelt aan iTunes? En heb je op dat moment je Simkaart in je toestel zitten?


VChrisNL 01-05-11 20:32

Ik denk haast dat het een fout is van Delocker. Activeren hoort heel simpel te zijn, iphone in de PC pluggen, iphone zo nodig updaten en alles moet vanzelf gaan. Als dit niet lukt is het waarschijnlijk iets anders.

Coolstoten 01-05-11 21:48

Ik kreeg van delocker als bericht:

Hallo,


Bedankt voor uw reactie.


Erg vervelend dat uw unlock niet wil lukken. We hebben onze leverancier gevraagd uw unlock te controleren. Zodra wij een reactie krijgen, brengen wij u hiervan op de hoogte.


Onze excuses voor het ongemak.




Met vriendelijke groet,


DeLocker

Ik denk dat VChrisNL gelijkt heeft. Ik zal mensen die hetzelfde problemen tegen lopen op de hoogte houden!

Coolstoten 02-05-11 20:04

Jij ook al? En dan nog wel een hele maand!! Ik vind het niet kunnen. Eerst zeggen dat het unlock doorgevoerd is en laten ze mensen gewoon wachten.. Ik heb liever dat ze eerlijk zeggen dat we langer moeten wachten.. Ik hoop dat ze uiteindelijk dit probleem wel oplossen.

iPhoony 02-05-11 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coolstoten (Bericht 669873)
Jij ook al? En dan nog wel een hele maand!! Ik vind het niet kunnen. Eerst zeggen dat het unlock doorgevoerd is en laten ze mensen gewoon wachten.. Ik heb liever dat ze eerlijk zeggen dat we langer moeten wachten.. Ik hoop dat ze uiteindelijk dit probleem wel oplossen.

Ik zou me niet zo zorgen maken joh. Ze hebben bij DeLocker mijn unlock en die van vele anderen geregeld.

Het is gewoon een lastige business die unlocks. Het verloopt toch allemaal via van die via-via kanaaltjes en dan gaat er weleens wat mis. Ze lossen het heus wel voor je op, kwestie van geduld. En je weet wat ze zeggen, dat is een schone zaak. ;)

Coolstoten 02-05-11 22:04

Oke vooruit :D ik zal wachten :)

Jewcookie 02-05-11 22:38

Na mijn mailtje van vanavond kreeg ik de volgende mail terug van DeLocker:


Citaat:

Hallo,

We hebben onze leverancier gevraagd wat de status van uw unlock is. Wellicht is deze uit het zicht geraakt, gezien het een behoorlijke tijd geleden is dat deze aan is gevraagd en niet opnieuw onder de aandacht is gebracht.

Zodra wij een reactie krijgen, zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.


Met vriendelijke groet,

DeLocker
Hoop dat mijn unlock nu snel word gerealiseerd want ik ben bereid die iPhone uit het raam te gooien.

Caspar10 03-05-11 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tetck6 (Bericht 669625)
Kan me voorstellen dat het echt super frustrerend is aangezien je al meer als een maand erop wacht.

Wat voor melding krijg je eigenlijk op het moment dat je nu jouw iPhone koppelt aan iTunes? En heb je op dat moment je Simkaart in je toestel zitten?

De SIM-kaart in deze iPhone is met een pin gelocked, krijg ik als melding. Zonder simkaart is het plaats een geldige simkaart enzovoort. Kan nu helemaal niks meer ermee, kan geen menu in hij moet nu geactiveerd worden.

Ik vind het wel jammer dat ze eerst sturen dat mijn unlock is doorgevoerd en vervolgens is het allemaal weer niet gelukt. Je wordt gewoon blij gemaakt met een dooie mus. Beter dat als ze de volgende keer zeggen dat ik moet connecten met iTunes dat hij het gewoon doet, want ik heb er zo genoeg van. En ja ik weet nu dat het dom was om een gelockte telefoon te kopen :d

VChrisNL 11-05-11 23:27

Puur interesse: is jullie unlock al doorgevoerd?

Jewcookie 11-05-11 23:34

Heb vorige week bericht gehad dat de Franse leverancier van delocker niet zo snel is en of ik nog een aantal dagen geduld had. Vandaag weer een mail gestuurd dat ik twijfels heb of mijn toestel überhaupt nog wel unlocked wordt en met de vraag of ze er wat druk achter willen zetten. Morgen krijg ik antwoord. I'll keep you posted.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.