iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/78736-unlock-baseband-05-14-02-05-15-04-fw-4-1-t-m-4-2-1-via-06-15-verzameltopic.html)

miicker 06-12-10 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ijpie (Bericht 611456)
Het is gelukt... TOP!!!!

blij te horen :D

gsmfreak 07-12-10 10:23

Dat ze met de nieuwe iPad versie van het Dev Team niet hebben gecontroleerd dat de GPS het niet meet doet.
Of werkt het bij sommige iPhones wel ???
Blij dat ik de mijne via T-Mobile simlockvrij heb kunnen krijgen. :d:d:d
Benieuwd of ze nog wel met een andere oplossing komen, want dit lijkt mij niet de juiste unlock van het DEV Team.

miicker 07-12-10 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gsmfreak (Bericht 611617)
Dat ze met de nieuwe iPad versie van het Dev Team niet hebben gecontroleerd dat de GPS het niet meet doet.
Of werkt het bij sommige iPhones wel ???
Blij dat ik de mijne via T-Mobile simlockvrij heb kunnen krijgen. :d:d:d
Benieuwd of ze nog wel met een andere oplossing komen, want dit lijkt mij niet de juiste unlock van het DEV Team.

ik ben zeer tevreden met de unlock, er zijn ook veel mensen die claimen dat hun gps wel werkt, ik heb het met mun TomTom app nog niet geprobeerd (deze gebruik ik ook nooit, als ik hem nodig heb doe ik het wel op mijn ipod touch 4th gen die is tog een stukje sneller als iphone 3g). de standaard functie in iphone ''kaarten'' werkte bij mij wel, alhoewel ik het idee heb dat dit ook deels via internet verkregen word waar je dan bent.

dorizu 07-12-10 14:20

okey ik heb een probleem.ik heb een iphone 3g heb geupdate naar 4.2.1 via itunes.
daarna heb ik met redsn0w_win_0.9.6b6 een jailbreak gedaan maar ik heb 4.0.1 firmware,
gebruikt bij redsnow er was een optie om de baseband te flashe heb ik gedaan.
iphone was gejailbreakt maar me beeld flikkert bij het navigeren in mijn menu.
Wi-Fi is weg en me baseband versie is blanco.
nu wou ik hem herstellen maar dat ging ook niet.heb het met dfu mode gebrobeert en ging alles goed. tot dat het hertellen over ging naar mijn iphone bleef hij op 99% vast zitten en daarna gaf itunes een fout melding. nu start hij heletijdt met dfu mode en zit steets vast op 99% wat kan ik nu doen any help pleas

miicker 07-12-10 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorizu (Bericht 611709)
okey ik heb een probleem.ik heb een iphone 3g heb geupdate naar 4.2.1 via itunes.
daarna heb ik met redsn0w_win_0.9.6b6 een jailbreak gedaan maar ik heb 4.0.1 firmware,
gebruikt bij redsnow er was een optie om de baseband te flashe heb ik gedaan.
iphone was gejailbreakt maar me beeld flikkert bij het navigeren in mijn menu.
Wi-Fi is weg en me baseband versie is blanco.
nu wou ik hem herstellen maar dat ging ook niet.heb het met dfu mode gebrobeert en ging alles goed. tot dat het hertellen over ging naar mijn iphone bleef hij op 99% vast zitten en daarna gaf itunes een fout melding. nu start hij heletijdt met dfu mode en zit steets vast op 99% wat kan ik nu doen any help pleas

probeer iReb, en als je het nog eens doet selecteer dan bij redsn0w wel de goede firmware (die wat je op je tel hebt dus!)

kilzone 07-12-10 17:17

Hallo, zijn er al geruchten of en wanneer er een GPS fix zal komen zodat ik met mijn Ipad versie weer GPS heb.

Ga over 5 weken te wintersport, en MotionX is dan een leuke app om je routes later eens na te kijken.

miicker 07-12-10 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kilzone (Bericht 611817)
Hallo, zijn er al geruchten of en wanneer er een GPS fix zal komen zodat ik met mijn Ipad versie weer GPS heb.

Ga over 5 weken te wintersport, en MotionX is dan een leuke app om je routes later eens na te kijken.

niemand weet of er uberhaupt een fix voor komt, misschien nooit.

dorizu 07-12-10 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miicker (Bericht 611768)
probeer iReb, en als je het nog eens doet selecteer dan bij redsn0w wel de goede firmware (die wat je op je tel hebt dus!)

welke versie van iReb want ik heb deze iREB 4.0.x-4.1-RC2 en die werkt niet

ausroels 08-12-10 00:23

Zou iemand mij willen adviseren en helpen bij het volgende probleem:
Ik ben in het bezit gekomen van een Iphone 3gs fw 4.1, baseband 05.14.02 new bootrom zonder unlock. Kan ik deze telefoon op dit moment al jailbreaken en unlocken? Zo ja, welke stappen moet ik ondernemen?
Alvast bedankt,

Een gefrustreerde Iphonebezitter

rleeraar 08-12-10 00:31

Gelukt
 
Hallo allen,

Ik heb/had een iphone 3GS oude bootrom ios 4.1 bb 5.14.2 locked:(

Vanavond de stoute schoenen aangetrokken. Zonder problemen draait nu ios 4.2.1 met bb 6.15. Ik heb (nog) geen last van een snel leeglopende accu.
Ik heb al mijn gegevens, muziek en foto's terug kunnen zetten via itunes. Gewoon laten herstellen naar het bestaande (oude)profiel.

Ik had géén optie multitasken in redsn0w klopt dit?

Reuze bedankt voor de duidelijke uitleg!

Cheers;)

WouterHartog 08-12-10 00:59

Goedenavond,

Ik zit met een probleem, ik heb een iPhone 3 GS uit Amerika, met software 4.1, nou heb ik hem vanavond unlocked etc, ging allemaal prima. Maar als ik nu myn Hi kaartje erin stop, zegt m'n telefoon eerst :

Simlock actief, plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iPhone te activeren.

Als ik dan op Ontgrendel duw, toets ik de pincode van m'n simkaart in, met succes. Maar dan zegt de telefoon , Andere simkaart aanwezig. Verbind met iTunes... en als ik dat doe dan staat er op iTunes De SIM-kaart in deze iphone wordt niet ondersteund.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen ?

Mvg,

Wouter.

miicker 08-12-10 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ausroels (Bericht 612014)
Zou iemand mij willen adviseren en helpen bij het volgende probleem:
Ik ben in het bezit gekomen van een Iphone 3gs fw 4.1, baseband 05.14.02 new bootrom zonder unlock. Kan ik deze telefoon op dit moment al jailbreaken en unlocken? Zo ja, welke stappen moet ik ondernemen?
Alvast bedankt,

Een gefrustreerde Iphonebezitter

Dit kan allemaal, je moet er wel rekening mee houden dat dit voor jouw een tethered jailbreak is, dit houd in dat je je device altijd zult moeten opstarten door hem aan de computer aan te sluiten, redsn0w te starten en kiezen voor de optie just boot tethered. Om te unlocken en jailbreaken volg je deze stappen:

Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rleeraar (Bericht 612017)
Hallo allen,

Ik heb/had een iphone 3GS oude bootrom ios 4.1 bb 5.14.2 locked:(

Vanavond de stoute schoenen aangetrokken. Zonder problemen draait nu ios 4.2.1 met bb 6.15. Ik heb (nog) geen last van een snel leeglopende accu.
Ik heb al mijn gegevens, muziek en foto's terug kunnen zetten via itunes. Gewoon laten herstellen naar het bestaande (oude)profiel.

Ik had géén optie multitasken in redsn0w klopt dit?

Reuze bedankt voor de duidelijke uitleg!

Cheers;)

Ik begrijp dat je multitasking en homescreen wallpaper wilt hebben?
open cydia, zoek naar winterboard en installeer dit.
open cydia, zoek naar ''Features'' installeer het.
Open winterboard en zorg dat Wallpaper, Multitasking aan staat.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WouterHartog (Bericht 612021)
Goedenavond,

Ik zit met een probleem, ik heb een iPhone 3 GS uit Amerika, met software 4.1, nou heb ik hem vanavond unlocked etc, ging allemaal prima. Maar als ik nu myn Hi kaartje erin stop, zegt m'n telefoon eerst :

Simlock actief, plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iPhone te activeren.

Als ik dan op Ontgrendel duw, toets ik de pincode van m'n simkaart in, met succes. Maar dan zegt de telefoon , Andere simkaart aanwezig. Verbind met iTunes... en als ik dat doe dan staat er op iTunes De SIM-kaart in deze iphone wordt niet ondersteund.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen ?

Mvg,

Wouter.

Waarschijnlijk heb je niet alle stappen gevolgd met het unlocken, volg de volgende tutorial, en als je al BB 06.15.XX hebt, ga je verder naar stap 4.4 unlocken.
Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

WouterHartog 08-12-10 11:58

Citaat:

Waarschijnlijk heb je niet alle stappen gevolgd met het unlocken, volg de volgende tutorial, en als je al BB 06.15.XX hebt, ga je verder naar stap 4.4 unlocken.
Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch
Heb ik allemaal gedaan precies via die tutorial, en dan volgt dit probleem.

miicker 08-12-10 12:50

Wat geeft SAM aan? Activate WIld card ofzoiets?

dorizu 08-12-10 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miicker (Bericht 611768)
probeer iReb, en als je het nog eens doet selecteer dan bij redsn0w wel de goede firmware (die wat je op je tel hebt dus!)

vraag het nog maar een keer welke versie van iReb want ik heb deze iREB 4.0.x-4.1-RC2 en die werkt niet

miicker 08-12-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorizu (Bericht 612169)
vraag het nog maar een keer welke versie van iReb want ik heb deze iREB 4.0.x-4.1-RC2 en die werkt niet


probeer alles stappen even opnieuw ofzo, ik heb dit probleem zelf niet gehad en durf niet zeker te zeggen hoe je het kunt oplossen.

WouterHartog 08-12-10 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miicker (Bericht 612151)
Wat geeft SAM aan? Activate WIld card ofzoiets?

Sorry, wat is SAM ?

Typ 81 08-12-10 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WouterHartog (Bericht 612135)
Heb ik allemaal gedaan precies via die tutorial, en dan volgt dit probleem.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WouterHartog (Bericht 612209)
Sorry, wat is SAM ?

*Zucht* Weet je zeker dat je de tutorial hebt gelezen?

WouterHartog 08-12-10 14:56

Ya ik snap je zucht zeker, maar ik heb stap 5 over geslagen omdat het alleen om batterij verlies zou gaan ?

WouterHartog 08-12-10 15:10

Excuses allemaal. het is gelukt ! Bedankt !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.