iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/78736-unlock-baseband-05-14-02-05-15-04-fw-4-1-t-m-4-2-1-via-06-15-verzameltopic.html)

miicker 05-12-10 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr-iphone (Bericht 610994)
Snap niet precies wat je hier duidelijk wilt maken.. maar het updaten van de baseband naar die van de ipad staat beschreven voor de 4.1 unlock + Jailbreak..

Help me someoneee:D

hij bedoelt te zeggen dat hij denkt dat de unlock alleen voor de 3gs was met oude bootrom of de 3g, maar dat is niet zo elke 3G en 3GS is unlockbaar, zelf heb ik geen ervaring met dat probleem, ik weet het dus niet..


welke tutorial gebruik je btw?

Halders 05-12-10 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door firewolf (Bericht 610907)
yes yes eindelijk de oplossing nu eigenlijk nog alleen een
Untethered-jailbreak en dan is het helemaal compleet

Jongens ik moet zeggen knap stukje werk hoor en thanks voor deze post

Het werkt inderdaad prima.. Na een middag en avond intensief gebruik is de accu nog meer dan voor de helft vol..

Morgen eens de gps testen..

Fireball 05-12-10 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr-iphone (Bericht 610994)
Snap niet precies wat je hier duidelijk wilt maken.. maar het updaten van de baseband naar die van de ipad staat beschreven voor de 4.1 unlock + Jailbreak..

Help me someoneee:D


Ik denk dat hij een schrijffout maakt!!! Hij spreekt van 3GS naar 3GS!!!!!

Yilmaz81 05-12-10 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr-iphone (Bericht 610976)
Besten, Net een Iphone 3GS gejailbreaked (succesvol) & unlocked(niet).. Heb alle stappen doorlopen en de Ipad baseband e.d kloppen allemaal.

Heb nu 2 x signaal gehad, maar als ik de telefoon uit doe verdwijnt dit weer als ik de telefoon opstart!

Heb in Cydia al diverse keren UltraSnow opnieuw geinstalleerd maar niks helpt!!

Ik weet momenteel echt niet meer wat te doen, iemand advies?
Grtz!

2x signaal of 2x 1 streepje (balkje)?

kijk even via serienummer of je toestel uit NL komt..

Zoniet zou je hem eerst moeten activeren...

UPDATE IPAD BASEBAND KAN WEL WORDT NIET AANGERADEN OMDAT JE
DAN GEEN DOWNGRADE MEER KAN UITVOEREN.... ALLEEN ALS JE GEEN KEUS HEBT

djzillion 06-12-10 00:02

ok is mij gelukt iphone 3Gs mobistar updaten van fw4.1 naar 4.2 en jailbreak :)
alles werk prima nu toch bedankt voor de info hier ook het filmpje van youtube heeft mij veel geholpen!....

Eros0208 06-12-10 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djzillion (Bericht 611067)
ok is mij gelukt iphone 3Gs mobistar updaten van fw4.1 naar 4.2 en jailbreak :)
alles werk prima nu toch bedankt voor de info hier ook het filmpje van youtube heeft mij veel geholpen!....

Een Belgische mobistar ? orrigineel? ik wil ook updaten, staat nu in 3.1.3 en wil naar4.2 en jailbreak, moet ik dan unlocken ook ?? Er zit nu geen simlock op. Thanks

djzillion 06-12-10 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eros0208 (Bericht 611072)
Een Belgische mobistar ? orrigineel? ik wil ook updaten, staat nu in 3.1.3 en wil naar4.2 en jailbreak, moet ik dan unlocken ook ?? Er zit nu geen simlock op. Thanks

ja een Een Belgische mobistar gewoon updaten met itune 10.1 naar fw 4.2 dan als je geupdate heb gebruik je redsn0w_win_0.9.6b5 de update gaan zoeken waar je update staat in itune dat was bij mij Phone2,1_4.2.1_8C148a_Restore redsn0w_win_0.9.6b5exe openen browser naar Phone2,1_4.2.1_8C148a_Restore en de rest moet je maar volgen er is ook hulp filmpje op youtube!
p.s. unlocken moeten wij niet doen er zijn nog altijd hulp programs zoals tinyumbrella-4.21.01!

miicker 06-12-10 11:07

Voor mensen die nog een tutorial nodig hebben deze is net aangepast met de nieuwste versie van redsn0w en met de SAM activatie methode
(ook voor echte ''noobs'' of beginners).

Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

keesdr 06-12-10 14:21

Ik heb een vraag. bij redsnow vraag die voor browse ipsw. Hier moet ik toch de 4.2.1 firmware van mijn iphone selecteren maar moet ik ook de 3.2.2 firmware van de ipad downloaden en gewoon opslaan op mijn pc zodat redsnow deze vind? Of staat deze firmware en baseband al in redsnow of hoe zit dat nou?

miicker 06-12-10 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keesdr (Bericht 611244)
Ik heb een vraag. bij redsnow vraag die voor browse ipsw. Hier moet ik toch de 4.2.1 firmware van mijn iphone selecteren maar moet ik ook de 3.2.2 firmware van de ipad downloaden en gewoon opslaan op mijn pc zodat redsnow deze vind? Of staat deze firmware en baseband al in redsnow of hoe zit dat nou?

Dit zit al in redsn0w verwerkt. Je hebt alleen redsn0w nodig, en je moet die firmware van 4.2.1 gebruiken, maar alleen als je daadwerkelijk ook 4.2.1 op je iPhone hebt staan.

djzillion 06-12-10 14:32

[SIZE=5]Eros0208[/SIZE] zo nog wachten wel kan je update naar fw4.1 die werk prima!

tot mijn spijt heb ik de iphone 3gs terug moeten zetten naar fw4.1 als ik op geluid knop drukte bij het testen van spel sloeg het beeld in bescherm modus iederkeer toch raar nu werk alles weer normaal wachten naar betere fw...

basheems 06-12-10 17:20

Bij mij is het gelukt!
Ik had 4.1 en heb via redsn0w de baseband (vorige was 05.15.04) geupdate naar 06.15.00.
Daarna de unlock geïnstalleerd via ultrasn0w en het werkt!! :D
Overigens zit ik nog steeds op firmware 4.1 en is hij nog steeds untethered gejailbreakt, terwijl mijn iPhone 3gs wel de nieuwe bootroom heeft.
Dus kan hem gewoon zonder pc-connectie opstarten.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

ijpie 06-12-10 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miicker (Bericht 611164)
Voor mensen die nog een tutorial nodig hebben deze is net aangepast met de nieuwste versie van redsn0w en met de SAM activatie methode
(ook voor echte ''noobs'' of beginners).

Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch


Ik krijg de iphone niet opgestart, hoe kan ik dan de de firmware controleren?


henkiejk 06-12-10 18:51

terugzetten reservekopie
 
Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touchNa veel te hebben gelezen in de fora heb ik net mijn 3G 05.14.02 gejailbreakt naar versie 4.2.1 via redsnow en met de nieuwe baseband via deze handleiding, de schrijver is een held!!

Nadat het eerst na meerder keren niet lukte (bleef hangen bij uploading ramdisk( heb ik de comptabiliteit van redsnow verandert naar xp 2. En redsnow uitvoeren als administrator. Alles ging dus goed en het unlocken via ultrasn0w ook.

Ik dus helemaal blij, alleen heb ik nu een lege Iphone en een reserverkopie op mn pc. Nou is mijn vraag, kan ik die reservekopie weer terugzetten op mn Iphone, aangezien Itunes dan misschien kan zien dat ik een geflashte baseband heb?? En ja die vraag klinkt misschien stom, maar ik ben best wel een leek op dit gebied

Alvast super bedankt voor het antwoord!

fxdwg123 06-12-10 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henkiejk (Bericht 611371)

Ik dus helemaal blij, alleen heb ik nu een lege Iphone en een reserverkopie op mn pc. Nou is mijn vraag, kan ik die reservekopie weer terugzetten op mn Iphone, aangezien Itunes dan misschien kan zien dat ik een geflashte baseband heb?? En ja die vraag klinkt misschien stom, maar ik ben best wel een leek op dit gebied

Alvast super bedankt voor het antwoord!

Een bekend gezegde is "Er bestaan geen stomme vragen, alleen stomme antwoorden";)

Je kan gewoon linken met itunes en herstellen, niets aan de hand. Apple doet hooguit iets als je nieuwe firmware op je iPhone laat zetten via iTunes, maar niet bij herstellen.

miicker 06-12-10 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ijpie (Bericht 611358)
Ik krijg de iphone niet opgestart, hoe kan ik dan de de firmware controleren?

kan alleen als je iphone aanstaat, probeer iReb eens

miicker 06-12-10 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henkiejk (Bericht 611371)
Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touchNa veel te hebben gelezen in de fora heb ik net mijn 3G 05.14.02 gejailbreakt naar versie 4.2.1 via redsnow en met de nieuwe baseband via deze handleiding, de schrijver is een held!!

thnx :d hopelijk komen er nog meer ''tevreden'' reacties en niet alleen mensen met veel vragen

hanswijmer 06-12-10 21:09

Firmeware 4.1; Baseband 06.15.00; GPS werkt niet
 
Jailbraeken van firmeware 4.1 met baseband 06.15.00 is mij gelukt evenals het unlocken. Ik kan bellen, internetten etc.etc.
WAT IK NIET KAN is mijn TOM TOM gebruiken omdat er geen GPS signaal wordt herkend.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??????????

miicker 06-12-10 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hanswijmer (Bericht 611447)
Jailbraeken van firmeware 4.1 met baseband 06.15.00 is mij gelukt evenals het unlocken. Ik kan bellen, internetten etc.etc.
WAT IK NIET KAN is mijn TOM TOM gebruiken omdat er geen GPS signaal wordt herkend.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??????????

dit kan (nog?) niet. Niemand weet of hier ooit nog een oplossing voor komt.

ijpie 06-12-10 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miicker (Bericht 611164)
Voor mensen die nog een tutorial nodig hebben deze is net aangepast met de nieuwste versie van redsn0w en met de SAM activatie methode
(ook voor echte ''noobs'' of beginners).

Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch


Het is gelukt... TOP!!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:26.