iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/78736-unlock-baseband-05-14-02-05-15-04-fw-4-1-t-m-4-2-1-via-06-15-verzameltopic.html)

laser558 30-01-11 13:40

Na alles wat jullie hebben gemeldt over unlock de afgelopen 4 maanden,
is nu eindelijk gelukt!!!!!!
Gewacht op laatste ultrasnow maar.......de update van itunes deed het wonder geschieden!!!!!
Gefeliciteerd!!! Uw iPhone is met sucses geunlocked!!! was de melding van iTunes.......
Mijn dag is weer goed.
Iedereen hardstikke bedankt!!! en suc6 iedereen.:):):):)

crazy-chriss 30-01-11 21:08

ik blijf proberen maar als ik redsn0w gebruik blijft het procces hangen bij "uploading ramdisk" en op de iphone staat downloading jailbreak data.

tot hij uit zichzelf uitschakelt

ubog2007 06-02-11 09:24

Ik heb deze hele thread doorgelezen en de zoek functie gebruikt maar kan hlaas niets concreets vinden dat toepasselijk is op mijn situatie:

Ik heb een 3G 8gb uit noorwegen gekregen. Helaas zat er 4.2.1 op met baseband 5.15 nog wat. Echter, ik kreeg de no valid sim installed+slide for emergency screen te zien(dat betekent dus dat het niet activated was toch?). Dus ik heb het via itunes herstelled naar 4.2.1 en toen redsnow gebruikt met de opties cydia;ipad baseband;multitask;home wallpaper gebruikt. Dat ging nog allemaal prima. Na het jailbreaken was de iphone ook geljjk hacktivated, want ik kon weer de phone in. Toen heb ik cydia laten updaten, repo666 toegevoegd en ultrasnow 1.2 geinstalleerd, rebooted, maar helaas krijg ik nog steeds de " geen simkaart" bericht te zien in de linker bovenhoek. Ik hb ultrasnow verscheidene keren reinstalled, rebooted etc. Maar zonder resultaat. Ook heb ik nogmaals redsnow eroverheen gebruikt, maar ook zonder resultaat. Kan iemand mij aub helpen, doe ik iets fout of ontbreken er stappen?

Bij voorbaat hartelijk dank!

floa1512 06-02-11 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ubog2007 (Bericht 637658)
Ik heb deze hele thread doorgelezen en de zoek functie gebruikt maar kan hlaas niets concreets vinden dat toepasselijk is op mijn situatie:

Ik heb een 3G 8gb uit noorwegen gekregen. Helaas zat er 4.2.1 op met baseband 5.15 nog wat. Echter, ik kreeg de no valid sim installed+slide for emergency screen te zien(dat betekent dus dat het niet activated was toch?). Dus ik heb het via itunes herstelled naar 4.2.1 en toen redsnow gebruikt met de opties cydia;ipad baseband;multitask;home wallpaper gebruikt. Dat ging nog allemaal prima. Na het jailbreaken was de iphone ook geljjk hacktivated, want ik kon weer de phone in. Toen heb ik cydia laten updaten, repo666 toegevoegd en ultrasnow 1.2 geinstalleerd, rebooted, maar helaas krijg ik nog steeds de " geen simkaart" bericht te zien in de linker bovenhoek. Ik hb ultrasnow verscheidene keren reinstalled, rebooted etc. Maar zonder resultaat. Ook heb ik nogmaals redsnow eroverheen gebruikt, maar ook zonder resultaat. Kan iemand mij aub helpen, doe ik iets fout of ontbreken er stappen?

Bij voorbaat hartelijk dank!


Hier een ezelsbruggetje Ultimate jailbreak and unlock wizard

floa1512 06-02-11 10:34

Ubog,
Heb je wel appart de iPad haarband gedownload en op je pc gezet,want anders kun je het wel selecteren in redsnow ,maar dan doe het er niets mee als die ontbreekt.

ubog2007 06-02-11 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 637685)
Ubog,
Heb je wel appart de iPad haarband gedownload en op je pc gezet,want anders kun je het wel selecteren in redsnow ,maar dan doe het er niets mee als die ontbreekt.

Ik heb redsnow 0.9.6rc8 en 0.9.6b5 gebruikt en was onder de impressie dat die de baseband vanzelf download en installeert, of heb ik het fout? Ik heb wel ipad 3.2.2 firmware gedlled voor de zekerheid.

Ik zal ook even redsnow 0.9.6b6 gebruiken om te kijken of dit werkt.

floa1512 06-02-11 11:28

Ubog,
Als je maar weet dat je voorlopig niet terug kan hè , eenmaal je de iPad baseband erop hebt gezet.
Doe voor de zekerheid niet te veel jb over elkaar heen.
Ik raad je aan om je telefoon even weer in dfu mode te herstellen en daarna met 0.9.6b5 te jailbreaken. Zorg ook eerst voor de jb je de iPad baseband hebt op je pc.

ubog2007 06-02-11 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 637732)
Ubog,
Als je maar weet dat je voorlopig niet terug kan hè , eenmaal je de iPad baseband erop hebt gezet.
Doe voor de zekerheid niet te veel jb over elkaar heen.
Ik raad je aan om je telefoon even weer in dfu mode te herstellen en daarna met 0.9.6b5 te jailbreaken. Zorg ook eerst voor de jb je de iPad baseband hebt op je pc.

Ja daar ben ik me idd bewust van. Ik zal het weer herstellen met dfu+itunes+4.2.1 en da. Bet b5 jailbreaken. Kun je me eige lijk uitleggen hoe ik de ipad baseband gebruik, want ik d8 namelijk dat it automatisch gedaan werddoor redsnow.

Dank!

floa1512 06-02-11 13:52

Maar download eerst dit*http://appldnld.apple.com/iPad/061-8...0_Restore.ipsw

Bekijk deze video op YouTube:*

YouTube - UNLOCK iPhone 3g and 3gS on 4.1 & 4.2/4.2.1 firmwares

ubog2007 06-02-11 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 637864)

Bedankt voor de tip! Ik zal zodra ik thuis ben dit uitproberen en het resultaat posten.

miicker 06-02-11 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 637864)

je hebt het ipad baseband niet nodig dus die eerste link hoef je niet te gebruiken. Je kun ook gewoon deze tutorial volgen:

Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

crazy-chriss 07-02-11 21:41

Ik had mijn 3G toestel ook via deze wijze geunlocked, werkte prima!

Maar toen had ik hem hersteld en kreeg ik de iPhone niet meer aan de praat.

Na veel proberen uiteindelijk via redsn0w geboot en ik kwam weer in de iPhone.

iPad baseband staat er nog op, maar ik heb helemaal
geen netwerk meer.
Ook de optie om netwerk te selecteren niet :-s


Mensen die de oplossing hebben?

Geert T 10-02-11 21:37

weet er iemand meer van wanneer de iphone 4.1 te unlocken is?? Ben hier al maanden op aan het wachten.

floa1512 10-02-11 22:04

Unlock iPhone 4 iOS 4.1
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert T (Bericht 640369)
weet er iemand meer van wanneer de iphone 4.1 te unlocken is?? Ben hier al maanden op aan het wachten.

Volgens dit hulpje wel , maar check het zelf even.
http://jailbreak-me.info/index.php

Succes

dutchbird01 10-02-11 22:06

ik ook, na 13 feb. komt er meer nieuws volgens www.techsilver.com

miicker 10-02-11 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutchbird01 (Bericht 640385)
ik ook, na 13 feb. komt er meer nieuws volgens www.techsilver.com

Er is gezegd dat dit pas na de release van iOS 4.3 komt, ik denk dat de genoemde site dit baseerd op het feit dat er geruchten gaan dat ios 4.3 op 14 februari uit komt (wat niet zeker is)

ubog2007 12-02-11 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miicker (Bericht 638085)
je hebt het ipad baseband niet nodig dus die eerste link hoef je niet te gebruiken. Je kun ook gewoon deze tutorial volgen:

Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch


Ik heb alles geprobeerd (paar keer redsnowed, ultrasnow verscheidene malen herinstalleerd, 3g on/off etc.), maar helaas is het nog steeds niet gelukt. Na het installeren van ultrasnow, gaat de telefoon even zoeken, en dan staat er elke keer weer 'geen simkaart' .

Ik ben ten einde raad,weet iemand misschien wat er anders/fout kan zijn? want ik lees hier dat het allemaal heel gemakkelijk moet werken als je de procedure gewoon volgt.

miicker 12-02-11 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ubog2007 (Bericht 640865)
Ik heb alles geprobeerd (paar keer redsnowed, ultrasnow verscheidene malen herinstalleerd, 3g on/off etc.), maar helaas is het nog steeds niet gelukt. Na het installeren van ultrasnow, gaat de telefoon even zoeken, en dan staat er elke keer weer 'geen simkaart' .

Ik ben ten einde raad,weet iemand misschien wat er anders/fout kan zijn? want ik lees hier dat het allemaal heel gemakkelijk moet werken als je de procedure gewoon volgt.

heb je wel geupgrade naar 06.15.00 kijk ff op je tel instellingen>algemeen>info>modum firmware???

ubog2007 12-02-11 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miicker (Bericht 640884)
heb je wel geupgrade naar 06.15.00 kijk ff op je tel instellingen>algemeen>info>modum firmware???


jazeker.

Maar het probleem is nu opgelost. Ik had een vermoeden dat er iets mis was met de simkaarthouder van de iphone, dus ik heb de phone uit elkaar gehaald en er bleek een van de stangetjes scheef te staan, dus die rechtgezet en alles werkt nu naar behoren.

Bedankt allemaal.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.