//

first gen. iPhone weer unlocken

first gen. iPhone weer unlocken discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zie op dit forum door alle bomen het bos niet meer, er staat zoveel dat het helemaal niet meer zichtbaar wat iemand moet hebben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-07-11, 19:23
Apple-Flap Apple-Flap is offline
• iOS 1.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: User>Bibliotheek>Safari>huisnummer 54
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar Apple-Flap
Standaard first gen. iPhone weer unlocken

Ik zie op dit forum door alle bomen het bos niet meer, er staat zoveel dat het helemaal niet meer zichtbaar wat iemand moet hebben of welke kant hij op moet zodat wordt uitgelegd hoe je een (oude) iPhone moet unlocken Jaillbreaken of hoe dit allemaal heet.
Ik heb hier totaal geen ervaring mee maar volgens mij moet dit toch niet meer een service zijn waar iemand 15,- voor vraagt op vandaag omdat het 'geheim' is?

Elke gek moet dit toch kunnen of zie ik dit verkeerd?


Ik heb een Mac OS X + een oude eerste gen. iPhone uit de USA zoals mijn profiel al aangeeft.
Nog nooit ge-update en dat werkte prima omdat ik er niets fancy mee deed.


Alleen heb ik nu toch echt een update nodig omdat ik mijn verrichte werkzaamheden aan een website (keer op keer) moet kunnen checken zodat ik niet tegen dit soort problemen aanloop.
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ie-testen.html

Nu dacht ik, ik kan mijn oude iPhone wel even updaten en dan komt er maar een SimLock op zodat ik niet meer kan bellen want ik gebruik geen AT&T netwerk.
Nu boeit me dat totaal niet omdat ik deze iPhone alleen nog ga gebruiken als iPod + het internet.

Maar dit alles is minder waar, na een update gedaan te hebben van 1.1.3 naar 3.1.3 (wow) kan ik helemaal niets meer alleen 'slide naar het alarmnummer' en itunes vraagt om de AT&T simkaart te plaatsen (die ik natuurlijk al 300 jaar niet meer heb)

Wat moet ik nu doen?
Ik had dit gevonden maar hier loop ik natuurlijk vast op stap 2 (step two)
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Mac)

En als ik stap 2 skip en begin bij het RedSnow gedoe dan zegt RedSnow dat het .ipsw niet goed is.


Iemand een tip in de goede richting?
__________________
Nieuwe Windows Phone heeft 500 nieuwe features..
1 nieuw adresboek + 499 nieuwe smileys!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-07-11, 21:59
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je hebt waarschijnlijk de verkeerde .ipsw gedownload. Download via dit forum de juiste firmware.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 05-07-11, 00:27
Apple-Flap Apple-Flap is offline
• iOS 1.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: User>Bibliotheek>Safari>huisnummer 54
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar Apple-Flap
Standaard

Dankjewel voor de goude tip!

Ik moest idd. 3.1.2 ispw hebben ik heb het hele traject gevolgd zoals op die website stond en ik heb het idee dat alles het weer doet. (Alleen alle instellingen nieuw en in het Engels maar dat geeft niet)

Ik ben weer helemaal happy, kan de telefoon zich gaan opmaken voor de volgende 3 a 4 jaar
  #4  
Oud 06-07-11, 12:51
swannie swannie is offline
• iOS 4.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zeist
Berichten: 13
Standaard

"Je hebt waarschijnlijk de verkeerde .ipsw gedownload. Download via dit forum de juiste firmware."

Hoe kan ik ontdekken welke firmware mijn 3G uit de US nodig heeft? Ik heb het ding al maanden terug in een la gegooid en een andere gekocht want "de sim card ... not supported...". Nu wil ik hem unlocken om aan kleindochter te geven.
  #5  
Oud 06-07-11, 13:03
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swannie Bekijk bericht
Hoe kan ik ontdekken welke firmware mijn 3G uit de US nodig heeft? Ik heb het ding al maanden terug in een la gegooid en een andere gekocht want "de sim card ... not supported...". Nu wil ik hem unlocken om aan kleindochter te geven.
Normaliter (wanneer er geen unlock nodig is) neem je gewoon de laatste firmware die beschikbaar is.

Maar omdat je een 3G hebt die je wil unlocken moet je achterhalen welke baseband erop zit en indien die door ultrasn0w te unlocken is dan kun je jailbreaken met redsn0w en daarna ultrasn0w installeren.
Mocht je de firmware willen updaten zonder de baseband te upgraden (om de unlockmogelijkheid te behouden) dan moet je updaten met een custom firmware. Die kun je maken met Sn0wbreeze (windows) of Pwnagetool (mac).
  #6  
Oud 08-07-11, 18:29
swannie swannie is offline
• iOS 4.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zeist
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Mocht je de firmware willen updaten zonder de baseband te upgraden (om de unlockmogelijkheid te behouden) dan moet je updaten met een custom firmware. Die kun je maken met Sn0wbreeze (windows) of Pwnagetool (mac).
Dank voor je hulp, ook al klinkt hij me als Latijn in de oren. Ik moet mezelf grondig concentreren en me ingraven voordat ik ermee aan het werk ga. Ik weet best veel van Mac OS X, maar van iPhones helemaal niks.
  #7  
Oud 08-07-11, 19:27
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

In de wiki van dit forum staan de meeste termen wel uitgelegd. Begin daar, is mijn advies.
  #8  
Oud 08-07-11, 20:29
swannie swannie is offline
• iOS 4.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zeist
Berichten: 13
Standaard

Als het me gelukt is laat ik het weten; als het me niet gelukt is ook...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Weer unlocken na herstel? Quatz Unlock 2 06-07-11 12:55
1ste gen iPhone downgraden, jailbreaken (en unlocken) Trax Archief 1 01-03-10 17:29
iPhone 1e gen / eerst legen dan jailbreaken en unlocken HaKeeM Archief 1 10-01-10 13:52
iPhone 1e gen.: Unlocken en jailbreaken 2G (first gen) Iphone. RioolDokter Unlock 0 24-09-09 19:33
iphone firmware 2.0 (1st gen) unlocken jonathan1993 Archief 1 12-07-08 03:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:15.