iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia voor beginners: software, sources en meer (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/17428-cydia-voor-beginners-software-sources-meer.html)

jessiie 20-01-09 21:33

cydia
 
het punt bij mij is. ik heb mijn iphone nu denk ik een half jaar. maar ik ben niet zo handig met software en al helemaal niet in het engels. ik heb helemaal nooit installer gehad en ook niet cydia . kan je cydia er nou echt alleen op krijgen door hem te jailbreaken . want dat durf ik namelijk niet ik ben bang dat ik iets verkeerd doe waardoor mijn iphone stuk gaat. en ik heb ook op site's gezien dat je het op eigen risico moet doen en dat soort dingen, daardoor durf ik het al helemaal niet te doen.

Ik hoop snel op reactie ;)

Xx Jessie

Swippi 20-01-09 21:48

@ Jessie,
voor cydia moet je je iPhone echt jailbreaken.. en tuurlijk is dat voor eigen risico, maar na mijn mening zit er vrijwel geen risico aan omdat je de standaar software van apple ook weer zo terug hebt en er niks meer te vinden is van de jailbreak.. én via deze link heb je hem binnen ongv 15 min ge-jailbreaked ;)

libia 20-01-09 22:11

vroeger was ik hier ook bang voor ja, maar ik heb nu genoeg ervaring om je te vertellen dat je eigenlijk niet bang hoeft te zijn, zelfs als het lijkt mis te gaan komt het eigenlijk altijd wel goed door proberen en vooral hier rondvragen en zoeken!

Het blijft op eigen risico, en dat wordt ook overal gezegt, omdat die ander anders in problemen komen mocht jij het toch wonderbaarlijkgenoeg weten te verprutsen ;)

Ricky..!! 20-01-09 22:41

ik heb ook goede ervaringen, ik heb het zelf gedaan en het werkt nu prima.
als je het niet vertrouwt om zelf te doen moet je eht laten doen en zorgen dat je garantie heb.;)

libia 21-01-09 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky..!! (Bericht 246609)
ik heb ook goede ervaringen, ik heb het zelf gedaan en het werkt nu prima.
als je het niet vertrouwt om zelf te doen moet je eht laten doen en zorgen dat je garantie heb.;)

je garantie vervalt totdat je de originele firmware weer terugzet, dus garantie heb je sowieso niet ;)

TheIndo 21-01-09 10:45

Mijn toestel is al gejailbreaked, maar Cydia is opeens verdwenen, overal gezocht maar nergens te vinden ook niet onder hide icons. Je ziet daar wel Cydia, maar met een zwart icoontje met een vraagteken erin. Is er een mogelijkheid Cydia te installeren zonder opnieuw te jailbreken?

Edit: gewoon quickpwn gebruikt zonder restore en het werkt weer en alles staat er nog op..

Ricky..!! 21-01-09 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 246729)
je garantie vervalt totdat je de originele firmware weer terugzet, dus garantie heb je sowieso niet ;)

nou dan. als je hem gewoon reset en de orginele firmware erop zet is het weer goed;) heb ik zelf ook gehad want ik moest hem keertje terug sturen want me scherm was gebroken..

Blackje 21-01-09 21:32

hey allemaal

Ik denk dat deze vraag wel 1000x is gestelt, maar aan gezien ik nieuw ben op de forum laat staan met de iphone......

Ik heb een iphone 3g bij me verleng gekozen.
Maar ik vind het niks om steeds via itunes alles te doen en zo, en las steeds over die jailbreak gebeuren en zo, dat er ook mms bij zit en dat soort dingen.

Maar wat ik wil weten, is het schadelijk voor me phone en kan het gevolgen hebben voor me t-mobile abo enz enz enz....

mr_ootez 21-01-09 23:22

inderdaad, deze vraag is vaak gesteld.
je moet altijd eerst de zoek functie gebruiken boven aan in het forum.
na het zoeken zie je al de aanverwante discussies over jou zoek opdracht.
En nee het is niet schadelijk voor je phone. En het heeft ook geen gevolgen voor je abo.

succes

Blackje 21-01-09 23:31

kijk daar heb ik nu eens wat aan, uu als ik het doe, blijven me instelling zo als ze nu zijn het zelfde? zal itunes niet gaan zeuren of zo?

Mike1975 27-01-09 10:31

Ik heb al heel wat ge googled en gezocht.. het volgende. Sinds een week heb ik een iphone 3g 16 gb, 2.2 firmware. Ik heb reeds een aantal zaken gedownload, zoals bv quikpwn 2.2, maar als ik deze applicatie opstart moet ik zoeken naar d efirmware 2.2. Ik kan die nergens vinden op mijn pc.?? Wat doe ik fout?

King1987 27-01-09 10:37

@ Mike1975

Download hem uit de wiki: https://forum.iculture.nl/f59/i...-firmware.html dan kan je er heen browsen. Zou je voor de rest even de zoekfunctie willen gebruiken, dit topic gaat geheel NIET over jou vraag. Er zijn genoeg topic's over quickpwn

Philro 31-01-09 10:06

Geachte mede Iphoners,

Ik heb een Iphone gekocht in België en gewoon mijn Kpn abonnement werkt uitstekend.
Voorheen had ik een Amerikaanse uitvoering Iphone, welke ik uiteraard compleet veranderde via Winscp. Kan ik nu mijn 16 gb 2.2.1 Iphone op één of andere manier ook zelf veranderen met software zoals logo's etc. zonder problemen te krijgen met eventuele vervolg updates?

Ik hoor het graag!

iScorpio 31-01-09 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philro (Bericht 250973)
Geachte mede Iphoners,

Ik heb een Iphone gekocht in België en gewoon mijn Kpn abonnement werkt uitstekend.
Voorheen had ik een Amerikaanse uitvoering Iphone, welke ik uiteraard compleet veranderde via Winscp. Kan ik nu mijn 16 gb 2.2.1 Iphone op één of andere manier ook zelf veranderen met software zoals logo's etc. zonder problemen te krijgen met eventuele vervolg updates?

Ik hoor het graag!

Maar natuurlijk kan dat. Het beste is dan wel een jailbreak toe te passen zodat je Cydia/Installer weer kunt gaan gebruiken.

Zeebats 02-02-09 20:03

En hoe krijg ik programma's van mijn pc naar mijn iphone? heb veel gezocht maar kan er niks duidelijks over vinden, ja dat het via cydia kan maar hoe ? :(
Kan iemand misschien een goeie uitleg geven?

alvast bedankt :D

KrisDM 02-02-09 21:22

quote=Zeebats;252053
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeebats (Bericht 252053)
En hoe krijg ik programma's van mijn pc naar mijn iphone? heb veel gezocht maar kan er niks duidelijks over vinden, ja dat het via cydia kan maar hoe ? :(
Kan iemand misschien een goeie uitleg geven?

alvast bedankt :D


Beste,

wat voor een programma wil je over zetten ?
wa wil je ermee doen ?
apps of iets anders ?

Groeten Kris:D

badboy 08-02-09 18:42

Halleee,

Ik ben eigenlijk alweer een tijdje bezig met het jailbreaken van mijn Iphone(zonder succes) maar eigenlijk heb ik niet eens een flauw idee wat ik via de installer of Cydia kan binnen halen.
Is hier een site voor of kan ik ergens een lijst vinden,ik heb op YT van allerlei dingetjes gezien die via onze Appstore niet verkrijgen zijn.

Zo ben ik ook wel benieuwd of dit een echte App is of is het truckage?
YouTube - Thom Yorke's Hologram on iPhone
of deze?
YouTube - IPHONE Hologram

Verder ben ik een echte fan van wat variatie en zou ik graag de app hebben waarmee ik mijn themas van de iphone kan verwisselen,dat kan alleen via Installer of Cydia?

mvg

musiqman 10-02-09 20:52

Licht het aan mij, of Is Cydia een soort van down? Kan geen updates meer ontvangen kennelijk (bite sms bijv.) iemand hier nog meer last van.

Heb een 1gen met 2.2.3 en de laatste Quickpwn en iTunes.

Of iemand tips?

Zeebats 13-02-09 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisDM (Bericht 252099)
Beste,

wat voor een programma wil je over zetten ?
wa wil je ermee doen ?
apps of iets anders ?

Groeten Kris:D




Nou wou eigenlijk app's mee over zetten :D

King1987 13-02-09 17:51

Modbreak:
De discussie neigt naar het illegale, mag ik jullie er op wijzen dat app's uit de appstore alleen in iTunes te verkrijgen valt, al het andere is illegaal. Wie daar over praat krijgt een berisping.

Dank voor het begrip



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:39.