iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia voor beginners: software, sources en meer (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/17428-cydia-voor-beginners-software-sources-meer.html)

kuiperssmit 28-02-09 07:08

Ik heb een simlock vrije iPhone in Hongkong gekocht.
Wat moet ik doen om Cydia er op te krijgen?

badboy 28-02-09 10:10

Even jailbreaken,handleiding moet je op dit forum kunnen vinden.
Let wel op welke firmware je iphone draait.
Na het jailbreaken zal Installer en Cydia automatisch op je springboard verschijnen.


Mvg badboy

luc13 02-03-09 10:46

kan mij iemand vertellen hoelang het duurt om de iphone te laten opstarten na Jailbreaken en Quickpwn

patrickvanmierlo 04-03-09 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc13 (Bericht 262086)
kan mij iemand vertellen hoelang het duurt om de iphone te laten opstarten na Jailbreaken en Quickpwn

Dit duurt ongeveer net zolang als het normale opstarten van je Iphone (nadat deze heeft uitgestaan) Mocht je telefoon blijven hangen na een jailbreak (wat ikzelf ooit heb meegemaakt, dan blijft ie op het apple icoontje of ananas-icoontje hangen) dan moet je (via windows in ieder geval) eerst .NET framework 2.0 installeren voordat je de jailbreak uitvoert.

apotheosis 11-03-09 23:35

Vraagsken;ik heb via cydia aantal zaken laten installeren zoals bv playboy logo battery en playboy logo theme en nog enkele andere zaken maar ik zie dat dus nergens of vind dat nergens tenzij ik bv op manage klik en dan vanboven op packages klik.

Snap er niets van en ik ben daar al helemaal geen krak in ook.

Het enige wat mij dan toch gelukt is is via installer videorecorder3g installeren en ik zie het logo wel,klik erop en het werkt.
Waarom vind ik die andere zaken niet?

King1987 11-03-09 23:37

@ Apotheosis

Daarvoor moet je Winterboard ook geinstalleerd hebben ;) In Winterboard kan je die aanvinken of je ze wilt gebruiken ja of nee ;)

apotheosis 11-03-09 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 265529)
@ Apotheosis

Daarvoor moet je Winterboard ook geinstalleerd hebben ;) In Winterboard kan je die aanvinken of je ze wilt gebruiken ja of nee ;)

En waar moet ik dat dan vinden?Bij zoeken en dan winterboard intikken?

King1987 11-03-09 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 265530)
En waar moet ik dat dan vinden?Bij zoeken en dan winterboard intikken?

Dat is correct

apotheosis 11-03-09 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 265531)
Dat is correct

Ging niet,ben dan maar zelf meteen naar de w gescrolt :-).Ben winterboard aant downloaden nu.
Heb reboot gedaan.

Logo van winterboard staat erop en ge zijt de max man,mijn schuun playboy konijntje staat erop,gewoon super,iphone rules ;).Heb het dus kunnen aanvinken.

Tja,als ge dat allemaal niet weet zou ik nog lang staan sukkelen hebben.
1000maal dank dus.

achrafb 16-03-09 15:31

ik heb een vraag. Al die apps die via Cydia worden gedownload en geinstalleerd, blijven die op je iPhone zitten als je de firmware update?? Van de apps via appstore weet ik dat itunes het automatisch overneemt en later erop zet.

King1987 16-03-09 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door achrafb (Bericht 266898)
ik heb een vraag. Al die apps die via Cydia worden gedownload en geinstalleerd, blijven die op je iPhone zitten als je de firmware update?? Van de apps via appstore weet ik dat itunes het automatisch overneemt en later erop zet.

Nee, als je update of hersteld ben je ze kwijt. Zoek eens op Aptbackup in Cydia. Dan kan je wel een back-up maken, weet alleen niet hoe het werkt ;)

achrafb 16-03-09 15:43

bij mij pakt ie alleen apps die ik via appstore gedownload heb. Is het ook niet mogelijk via iphonebrowser die apps te kopieren of iets dergelijks

Gilliam 16-03-09 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door achrafb (Bericht 266898)
ik heb een vraag. Al die apps die via Cydia worden gedownload en geinstalleerd, blijven die op je iPhone zitten als je de firmware update?? Van de apps via appstore weet ik dat itunes het automatisch overneemt en later erop zet.

Als je een programma genaamd Aptbackup installeert sla je een bestandje op waar al je programma's uit Cydia op staan ergens tussen de gegevens die worden opgeslagen als je een reserve back-up maakt. Daarna als je update, en dus daarna je reservekopie terugzet download je weer Aptbackup uit Cydia en druk je op Restore, dan download ie automatisch weer al je apps. :D

Hoop dat je het een beetje begrijpt :rolleyes:

achrafb 16-03-09 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 266904)
Als je een programma genaamd Aptbackup installeert sla je een bestandje op waar al je programma's uit Cydia op staan ergens tussen de gegevens die worden opgeslagen als je een reserve back-up maakt. Daarna als je update, en dus daarna je reservekopie terugzet download je weer Aptbackup uit Cydia en druk je op Restore, dan download ie automatisch weer al je apps. :D

Hoop dat je het een beetje begrijpt :rolleyes:


ja dat begrijp ik. Ik heb Appbackup dat is zeker niet hetzelfde?

walberg 16-03-09 16:22

Is het ook mogelijk cydia en installer handmatig toe te voeren? ik hoef helemaal geen unlock en dat gaat ook niet met mijn baseband.

DouweM 16-03-09 16:27

Achrafb;
Het verschill tussen Appbackup en Aptbackup is wat ze backuppen ;-) De ene App Store apps, de andere Cydia apps :-)

Walberg;
Nee. Je iPhone moet gejailbreakt zijn om Cydia de kunnen gebruiken, dat is juist het hele nut van jailbreaken.

achrafb 16-03-09 20:36

DouweM :

ja was ik al achter gekomen toen ik via Cydia Aptbackup ging zoeken.

but thanks anyway

walberg 22-03-09 18:17

Hmm en als je alleen maar de installer wilt hebben? Geen unlock alleen maar de alternatieve installer zoals dat voorheen op de eerste generatie ook was. Ik zou dolgraag fmtouch willen draaien, nu wordt deze steeds geweigerd (ik heb helaas de 2.2 softwareversie.

mvveelen 14-04-09 11:38

Even een vraag (heb al gezocht, maar als je op Cydia zoekt of op updates en Cydia, dan wordt je doodgegooid met onderwerpen....) :

Heb in Cydia een update die ik NIET wil installeren omdat het zo prima werkt. Nu staat wel dat rode bolletje met een "1" in m'n schermpje bij het icoon van Cydia.
Hoe kan ik die wegkrijgen ? Of desnoods voor alleen deze applicatie ?

Thanx alvast !

DouweM 14-04-09 12:53

Geen antwoord op je vraag, maar: Welke update?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.