iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Werken met thema's vanaf versie 2.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/19712-werken-thema-s-vanaf-versie-2-0-a.html)

JoriSsz 21-08-08 22:16

Werken met thema's vanaf versie 2.0
 
beste medefreaks...

ik ben vrijwel 4 keer per dag op iphoneclub... maar tochzijn er een paar dingen die voor mij nog volledig onduidelijk zijn.

Punt 1 ik heb geen idee hoe ik de achtergrond (na slide to unlock) verander in een afbeelding die ik wil.. Ik las net dat ik de theme "use wallpaper" moet downloaden.. Maar waar kan ik die vinden? kan m niet vinden op cydia..

punt 2. vaak lees bijvoorbeeld zet de wallpaper in library/themes.. maar wat wordt hiermee bedoeld? waar staan dit soort mappen.. op de iphone? op je mac? moet je een speciaal programma hebben zodat deze locaties toegangkelijk worden vanaf de mac op de iphone? ik begrijp hier helemaal niets van?

Ik ben echt een iphone freak... ben eigenlijk veel te vaak met mijn iphone bezig, maar dit is voor mij volstrekt onduidelijk.

Alvast bedankt voor de antwoorden

sjoeii 21-08-08 22:25

punt 1.
Je kunt via Cydia, winterboard installeren. Hier worden zeer veel themes voor gemaakt

punt 2
Dat is op de iPhone inderdaad. Met open SSH en WinSCP kun je hier komen

JoriSsz 21-08-08 22:25

in dit topic bijvoorbeeld lees ik dit:

Voorbereiding
Maak in je thema map een map aan en noem hem ''Private'', in je thema map staat ook je map ''Icons'' met je iconen erin, je Dock en misschien heb je er ook een StatusBar instaan.


Wat wordt hiermee bedoeld????

waar maak je deze mappen aan?

en nog iets...

Springboard.... waar kan ik dit programma vinden.. ik kan hem niet vinden in cydia, ook niet in de app store?

alvast bedankt

Potus 21-08-08 22:40

Die handmatige manier zou ik maar overslaan als ik jou was.
No offense, maar als je niet weet wat er mee wordt bedoeld, zou ik zo niet gaan klooien.

Hoeft ook niet, kan simpeler. Je haalt alleen wat woorden door elkaar:
- springboard heb je al. Dat is de iPhone-naam voor het (niet zichtbare) proces dat je wallpaper en icons regelt
- via Installer is er Summerboard
- via Cydia is er Winterboard
- via Cydia is er ook nog Customize
Alle3 zijn (onder andere) 'theme-managers', via Cydia en/of Installer download je dan meerdere themes of Wallpaper-packs die je via die programma's kunt instellen.

Welke je installeert, maakt niet veel uit. Customize kan veel meer, maar is trager/ buggier. Gaat het je alleen om wallpapers etc., zou ik Summerboard of Winterboard pakken.

JoriSsz 21-08-08 23:42

dan is er toch echt iets mis met de zoekfunctie binnen de app store, of met mijn iphone, want als ik zoek naar summer, board, summerboard, smb, sm krijg ik GEEN resultaten...

En ik heb nu dus openssh geinstalleerd op de iphone.. Maar met welk programma krijg ik dan toegang tot de iphone vanaf de mac?

BEDANKT VOOR DE ANTWOORDEN!

Celf 21-08-08 23:45

Om ook even een duit in het zakje te doen...volgens mij is summerboard niet via de App store verkrijgbaar maar alleen voor een jailbroken iphone.

Stiruam 21-08-08 23:46

Jaaah zo vin je em nooit :p Appstore is van Apple en van Apple mag dit soort software niet. (vergeet niet je firmware in je tag te veranderen naar 2.0). Gebruik Cydia om de genoemde programma's te vinden en te installeren. En nee Cydia zit niet in de appstore die krijg je mee bij het jailbreaken van 2.0 als ie er niet is moet je opnieuw jailbreaken!

Greetz, Stiruam

JoriSsz 22-08-08 00:27

(vergeet niet je firmware in je tag te veranderen naar 2.0). Gebruik Cydia om de genoemde programma's te vinden en te installeren. En nee Cydia zit niet in de appstore die krijg je mee bij het jailbreaken van 2.0 als ie er niet is moet je opnieuw jailbreaken!

Greetz, Stiruam[/quote]

Wat bedoel je met tag veranderen?

En ja.. dat cydia en bovengenoemde software niet in de app store staat.. begreep ik ook wel :D

iMario 22-08-08 00:30

hij bedoelt of je dan even je profiel kan wijzigen, zodat mensen zien dat je Firmware 2.0 hebt.

Potus 22-08-08 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoriSsz (Bericht 174886)
dan is er toch echt iets mis met de zoekfunctie binnen de app store, of met mijn iphone, want als ik zoek naar summer, board, summerboard, smb, sm krijg ik GEEN resultaten...

En ik heb nu dus openssh geinstalleerd op de iphone.. Maar met welk programma krijg ik dan toegang tot de iphone vanaf de mac?

BEDANKT VOOR DE ANTWOORDEN!

Euhm ja, je moet ook zoeken in Cydia of Installer, niet in de App store...

Cydia > Search > 'Winterboard' intypen > op W tappen en daar staat ie dan toch echt.

JoriSsz 22-08-08 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Potus (Bericht 175018)
Euhm ja, je moet ook zoeken in Cydia of Installer, niet in de App store...

Cydia > Search > 'Winterboard' intypen > op W tappen en daar staat ie dan toch echt.

Maar winterboard is geen Summerboard .. toch? Ik heb momenteel winterboard en customize.... maar wallpapers wijzigen, in een van mijn eigen achtergronden.. lukt toch echt niet

Er is mij verteld dat ik voor het wijzigen van de achtergrond (na het slide to unlock) summerboard nodig heb... of de winterboard theme "use wallpaper"

GEEN VAN BEIDE kan ik vinden in cydia... ik ben echt geen debiel ofzo.. staan er gwoon echt niet in

Maar als ik het goed begrijp heb ik dus nodig om mijn iphone een beetje te customizen, en met name de wallpapers:

springboard
summerboard
winterboard
springroll
customize?

Potus 22-08-08 13:23

De meeste apps die je noemt doen vooral hetzelfde en zijn inwisselbaar.
Als je een eigen achtergrond wil, kost het meer werk.
Ik dacht dat je gewoon achtergronden etc. wilde wisselen. Dat kan via winterboard, maar dan ben je 'beperkt' tot door anderen aangemaakte themes die je kunt downloaden.

Met custom achtergronden heb ik geen ervaring.

bababakkus 22-08-08 15:11

achtergrond instellen op springboard:

Winterboard openen -> User wallpaper aanvinken en naar de bovenste plaats slepen -> bij achtergrond in instellingen een wallpaper selecteren en voila Werkt als een zonnetje!

:)

Grtz

Guest-20201028093429 24-08-08 19:45

Hoe verbind ik me iPhone met OpenSSH of WinSCP? Als ik het open krijg ik allemaal vage instellingen met serverpoorten & stuff like that:confused: Moet ik hem verbinden met een Wi-Fi netwerk? Kan het niet gewoon me de kabel? Ik heb thuis geen Wi-Fi netwerk dus dat kan lastig woorden.

iMario 24-08-08 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TriXal0ne (Bericht 176836)
Hoe verbind ik me iPhone met OpenSSH of WinSCP? Als ik het open krijg ik allemaal vage instellingen met serverpoorten & stuff like that:confused: Moet ik hem verbinden met een Wi-Fi netwerk? Kan het niet gewoon me de kabel? Ik heb thuis geen Wi-Fi netwerk dus dat kan lastig woorden.

je zal Wi-Fi verbinding met je iPhone moeten hebben. Anders gebruik je iPhoneBrowser of DiskAid (zijn via usb)

Guest-20201028093429 24-08-08 20:03

Oke bedankt. Ik zit er nu in:) Kan je me ook vertellen waar ik themes moet plaatsen als ik Winterboard heb ipv Summerboard? Kan namelijk geen map vinden met Winterboard.

Edit: Heb de map gevonden en me thema (Gewoon een map met iconen, het doc, de wallpaper ect.) geupload. Maar hij staat niet in winterboard. Het ook al gerestart.

HBosss 24-08-08 21:43

Ik heb in de map 'Themes(summerboard)' een wallpaper geinstalleerd, maar er is niks veranderd aan m'n achtergrond, moet ik dit nog ergens instellen, zo ja, waar?

Potus 24-08-08 22:04

Dit is wellicht iets voor je:
Eenvoudig themes creëren met iThemeit (Gratis) > Nieuws > iPhoneclub.nl

Nikooos 24-08-08 23:03

// topictitel even zinvol gemaakt en JoriSsz, wil je voortaan normaal reageren? De mensen proberen je te helpen en de manier van reageren is erg agressief. Graag een beetje rustiger reageren. Pas ook je profiel aan naar de juiste gegevens, je merkt wel dat helpen erg lastig is, wanneer je dat niet doet.

Sad 25-08-08 13:19

Werken met thema's vanaf versie 2.0
 
BigBoss fantasy fade installeren via Cydia.
Winterboard BigBoss selecteren.
Kan je via WinSCP alles veranderen weer icoon App store icoon noem maar op.
Wel op letten dat je hetzelfde tekst/naam overneemt hoofdletter gevoelig.

Is echt makkelijk zonder problemen en het verandert alles


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:51.