iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia werkt plots niet meer !? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/24615-cydia-werkt-plots-niet-meer.html)

WINDREW 02-09-09 20:27

Cydia werkt plots niet meer !?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CurlyBarbie (Bericht 338721)
Als bij jou alle vorige fixes niet werken kan het zijn dat een cydia update file corrupt is. Dat kan gebeuren als een update (van een app of prog) wordt onderbroken of niet volledig is geinstalleerd.

Verwijder dan via SSH alle genummerde bestandjes (0000,0001,0002 etc) in:

/var/lib/dpkg/updates/

Open dan Cydia weer op je iPhone en alles zou weer normaal moeten werken. Mocht je bij eerdere fixes de Big Boss repo hebben verwijderd, ga dan naar search, type Big Boss in en installeer de Big Boss repo opnieuw.

:D:D:D Dit is DE oplossing! Na alles geprobeerd te hebben is dit dus wat werkte!
Voor iedereen met dit probleem: Ik kwam via de USBkabel en DISKAID op de iphone en kon zodoende de hierboven beschreven files verwijderen!
Alles werkt weer als een zonnetje!

gladiatorNL 04-09-09 23:04

Hulde!!
Bij mij was dit ook de oplossing.
Thank you!

perrie 16-09-09 09:20

de iphone van mijn zoon werkt weer normaal.
maar bij mij iets te enthousiast de partial verwijderd.
hoe krijg ik die weer terug .

IEMAND?

serapim 16-09-09 15:37

opnieuw jailbraken zonder restore

macciato 20-09-09 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door waalboer (Bericht 340530)
Dit werkte top voor mij:)

Werkte bij mij ook, thnx:D

carravera 20-09-09 18:06

Ik heb net een update gedaan naar 3.1 maar nu wil ik de bigboss repo weer toevoegen alleen geeft deze constant een fout dat deze niet geladen kan worden, en ik krijg dan een errorscherm te zien met daarin Failed to fetch http://apt.bigboss.us.com/repofiles/cydia host unreachable
hoe los ik dit op?

RobinvD 20-09-09 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carravera (Bericht 354377)
Ik heb net een update gedaan naar 3.1 maar nu wil ik de bigboss repo weer toevoegen alleen geeft deze constant een fout dat deze niet geladen kan worden, en ik krijg dan een errorscherm te zien met daarin Failed to fetch http://apt.bigboss.us.com/repofiles/cydia host unreachable
hoe los ik dit op?

Denk dat die repo down is. Heb er ook last van :-(

carravera 20-09-09 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinvD (Bericht 354385)
Denk dat die repo down is. Heb er ook last van :-(

Ah! gelukkig maar. Ik ben dus niet de enige :-) dan wachten we nog maar even af.
Bedankt iig:)

RobinvD 20-09-09 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carravera (Bericht 354386)
Ah! gelukkig maar. Ik ben dus niet de enige :-) dan wachten we nog maar even af.
Bedankt iig:)

hij doetet alweer :-) geen probleem!

wilderness 22-09-09 11:15

Cydia start niet meer op
 
SSH in to youre iphone

And remove al inside

/private/var/lib/dpkg/updates

this will do the trick

Greetz,

Wilderness

Vegieto 16-11-09 12:32

Cydia wil opent en sluit meteen, wat moet ik doen...?
 
Hoi, ik heb een probleem, cydia wil niet meer starten, dat gebeurde omdat ik onlangs bitesms ging updaten. het updaten duurde heel lang, halverwege heb ik besloten om mijn iphone opnieuw op te starten. Sindsdien doet cydia het niet meer, als ik er op klik dan opent die heel snel, en gaat weer snel dicht.

Ik heb geen openssh geïnstalleerd en kan de root bestanden dus niet naderen ook niet via diskaid, omdat ik dat patch bestand niet geïnstalleerd had via cydia. Ik heb nu geen idee hoe ik cydia weer kan herinstalleren. Het blackra1n icoon had ik ook al verwijderd, anders kon ik bv rock installeren en dan cydia weer installeren.. Heb blackra1n nogmaals geprobeerd, hopend zijn icoon terug te krijgen om cydia weer te installeren, maar dat heeft gefaald.

Ik heb al op het forum gekeken, maar geen antwoord gevonden voor mijn probleem.

Kan iemand me helpen?

kuotje 16-11-09 12:38

even updaten naar de firmware waar je op zit, raak je je Jailbreak mee kwijt maar de rest van je iphone niet. en dan even opnieuw jailbreaken :)

Timmeh_ 16-11-09 12:40

// Verplaatst naar Problemen met Installer/Cydia.

Vegieto 16-11-09 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 384217)
even updaten naar de firmware waar je op zit, raak je je Jailbreak mee kwijt maar de rest van je iphone niet. en dan even opnieuw jailbreaken :)

Ik zit nu op firmware 3.1.2, als ik ga herstellen, dan ben ik weer uren bezig om alles erop te zetten en te sorteren, is er geen andere manier beschikbaar?

mdecocq 18-11-09 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CurlyBarbie (Bericht 338721)
Als bij jou alle vorige fixes niet werken kan het zijn dat een cydia update file corrupt is. Dat kan gebeuren als een update (van een app of prog) wordt onderbroken of niet volledig is geinstalleerd.

Verwijder dan via SSH alle genummerde bestandjes (0000,0001,0002 etc) in:

/var/lib/dpkg/updates/

Open dan Cydia weer op je iPhone en alles zou weer normaal moeten werken. Mocht je bij eerdere fixes de Big Boss repo hebben verwijderd, ga dan naar search, type Big Boss in en installeer de Big Boss repo opnieuw.

Geweldig.
DIT heeft bij mij geholpen inderdaad.
Het verwijderen van de apt.lists had ik gedaan, maar nog steeds deed Cydia het niet.
Nadat ik de update 001 002 lijst had verwijderd, deed hij het weer perfect.
THANKS:)

LuBJe 15-12-09 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CurlyBarbie (Bericht 338721)
Als bij jou alle vorige fixes niet werken kan het zijn dat een cydia update file corrupt is. Dat kan gebeuren als een update (van een app of prog) wordt onderbroken of niet volledig is geinstalleerd.

Verwijder dan via SSH alle genummerde bestandjes (0000,0001,0002 etc) in:

/var/lib/dpkg/updates/

Open dan Cydia weer op je iPhone en alles zou weer normaal moeten werken. Mocht je bij eerdere fixes de Big Boss repo hebben verwijderd, ga dan naar search, type Big Boss in en installeer de Big Boss repo opnieuw.

Je bent m'n held :)

Thx!

Rickske 28-12-09 18:09

Ik kan niet eens in mijn root folder komen met diskaid..
En ik kan dus ook niet via cydia ssh installeren, om het met winscp te proberen:(

Iemand een oplossing?

wim66 28-12-09 18:32

Cydia werkt bij mij ook ineens niet meer, het zegt "Loading data" en kapt ermee.
Een heleboel mensen hebben dit vandaag, wellicht dat er iets fout zit aan de server kant.
Geen paniek dus als je hetzelfde hebt, even afwachten.

[edit]
Fix voor het probleem van vandaag:
Ga naar /var/lib/apt/lists/ en verwijder de drie zodttd bestanden.
Ga naar /private/etc/apt/sources.list.d en verwijder de zodttd list.
Bij mij werkte Cydia hierna weer.

vanez 28-12-09 18:47

ik heb nu het zelfde probleem, ik heb alleen Wel rock, weet iemand hoe ik cydia weer aan de praat kan krijgen/herinstalleren?

wim66 28-12-09 18:55

Cydia werkte bij mij ook ineens niet meer, het zei "Loading data" en kapte ermee.
Dit was de fix.
Ga naar /var/lib/apt/lists/ en verwijder de drie zodttd bestanden.
Ga naar /private/etc/apt/sources.list.d en verwijder de zodttd list.
Bij mij werkte Cydia hierna weer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:03.