iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia werkt plots niet meer !? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/24615-cydia-werkt-plots-niet-meer.html)

aeger 28-12-09 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wim66 (Bericht 398307)
Cydia werkt bij mij ook ineens niet meer, het zegt "Loading data" en kapt ermee.
Een heleboel mensen hebben dit vandaag, wellicht dat er iets fout zit aan de server kant.
Geen paniek dus als je hetzelfde hebt, even afwachten.

Ik heb vandaag 3 iphone 3gs'en gejailbreakt, en bij alledrie klapte cydia er steeds uit. Dit is dus maar een probleem voor even of hoe moet ik dit zien?

alvast bedankt!!

Nick.Boers 28-12-09 19:03

Ik snap er niks van heb hem net gejailbrk en Cydia er op gezet heeft heel even gewerkt maar nu als ik hem open komt er Loading Data en dan springt hij af wat is nu de oplossing voor dit probleem en hoe moet je die uitvoeren.

Alvast bedankt !

&

Fijne feestdagen !

King1987 28-12-09 19:05

\\Topic's samengevoegd

wim66 28-12-09 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeger (Bericht 398329)
Ik heb vandaag 3 iphone 3gs'en gejailbreakt, en bij alledrie klapte cydia er steeds uit. Dit is dus maar een probleem voor even of hoe moet ik dit zien?

alvast bedankt!!

Ik had inmiddels al een fix bij mijn post gezet, komt ie nog een keer voor de zekerheid.

Ga naar /var/lib/apt/lists/ en verwijder de drie zodttd bestanden.
Ga naar /private/etc/apt/sources.list.d en verwijder de zodttd list.
Bij mij werkte Cydia hierna weer.

serapim 28-12-09 19:20

hulde wim hij doet het weer bedankt :d

vanez 28-12-09 19:21

hoe kom ik bij die bestanden (ik jb al lang, maar nog nooit in de verborgen bestandjes geneusd :D)

nox666 28-12-09 19:36

mog Cydia door 1 van de andere reden helemaal niet werken dan kan je Cydia opnieuw installeren Download deze cydia_1.0.3044-65_iphoneos-arm.deb en installeer hem via ifile Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

vanez 28-12-09 19:39

ja, maar zonder cydia kan je die niet op je ipod krijgen, want ik heb geen SSH

serapim 28-12-09 19:40

gebruik diskaid of jailbrake hem opnieuw

Nick.Boers 28-12-09 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door serapim (Bericht 398355)
gebruik diskaid of jailbrake hem opnieuw

Diskaid heb ik gedownload :rolleyes:

vanez 28-12-09 19:46

weet iemand waar beschreven wordt hoe je dit moet doen?

serapim 28-12-09 19:47

https://files.dropbox.com/u/15373/iP...Cydia18Jul.pdf

heb je hier wat aan

wim66 28-12-09 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nox666 (Bericht 398351)
mog Cydia door 1 van de andere reden helemaal niet werken dan kan je Cydia opnieuw installeren Download deze cydia_1.0.3044-65_iphoneos-arm.deb en installeer hem via ifile Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Is een laatste redmiddel ja, als je in je iPhone kan komen.
Maar download Cydia dan wel gewoon uit de officiële repo Index of /cydia-3.7/debs/

timberland 28-12-09 19:54

Bij mij werkt cydia ook niet meer om een of andere reden maar ik kan via Disk AID niet in mijn root map komen omdat hij zegt dat ik geen gejailbreakte IPhone heb ?! ik heb hem al een half jaar gejailbreaked?
Is er een andere manier of weet iemand hoe ik wel in mijn root folder kom?

iScorpio 28-12-09 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wim66 (Bericht 398336)
Ik had inmiddels al een fix bij mijn post gezet, komt ie nog een keer voor de zekerheid.

Ga naar /var/lib/apt/lists/ en verwijder de drie zodttd bestanden.
Ga naar /private/etc/apt/sources.list.d en verwijder de zodttd list.
Bij mij werkte Cydia hierna weer.

Ik was wat aan het prutsen met Cydia en deze startte niet (mijn fout) meer op. Deze oplossing werkt voor mij perfect. Dank :)

Ook ik leer steeds weer bij ;)

Stefenjolanda 28-12-09 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wim66 (Bericht 398336)
Ik had inmiddels al een fix bij mijn post gezet, komt ie nog een keer voor de zekerheid.

Ga naar /var/lib/apt/lists/ en verwijder de drie zodttd bestanden.
Ga naar /private/etc/apt/sources.list.d en verwijder de zodttd list.
Bij mij werkte Cydia hierna weer.

Bedankt!!!!!
Probleem is door deze gouden tip bij mij nu opgelost.

Gr,
Stef.

wim66 28-12-09 20:14

BigBoss adviseert gewoon even af te wachten, ze proberen het probleem op te lossen.
Citaat:

Cydia crashing December 28th
Author: Optimo // Category: News, Repository

There is a problem with a particular source this morning. Signs point to it being Zodttd’s repo sending data that Cydia has a problem with. This causes Cydia to go into a crashing loop.

You should NOT need to restore your firmware to fix this problem. Please have patience, a fix is being worked on. If the coming solutions do not help there is still the possibility that a restore may be needed.
Cydia crashing December 28th | iPhone News, Help and Guides

murky123 28-12-09 20:16

plots crashed cydia
 
ik heb een paar dagen geleden een 3GS met firmware 3.1.2 gejailbreaked met blackra1n en uit de 3 opties die je kan kiezen enkel cydia geïnstalleerd. Dus geen rock en sn0w.
Ik heb geen openssh geïnstalleerd en kan de root bestanden dus niet naderen ook niet via diskaid

nu start cydia niet meer op. alleen eventjes de melding " loading data " en dan ineens terug naar springboard
ik heb hier al iets gelezen in de trent van:
Ga naar /var/lib/apt/lists/ en verwijder de drie zodttd bestanden.
Ga naar /private/etc/apt/sources.list.d en verwijder de zodttd list


maar dat kan ik dus niet volgens mij, heb daar ook totaal geen verstand van...

AFC2add heb ik ook niet geïnstalleerd en WinSCP ook nog nooit iets mee gedaan.


ik heb alleen winterboard + mobile terminal + SBsettings + lockinfo + MXtube + sms helper + een paar repos

kan ik mijn iphone opnieuw jailbreaken? hou ik dan nog mijn instellingen?

ik heb nog wel een reservekopie van mijn iPhone in iTunes staan van vlak voor ik de JB uitvoerde.

moet ik eerst de reservekopie op mijn iPhone zetten en dan opnieuw een JB? moet ik dan mijn JB apps opnieuw installeren?. hoe zit het dan met lockinfo, daar heb ik voor betaald..

wat zouden jullie doen? ik ben hierin niet echt bevlogen, dus graag simpel houden voor deze jongen..

wim66 28-12-09 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door murky123 (Bericht 398374)
wat zouden jullie doen? ik ben hierin niet echt bevlogen, dus graag simpel houden voor deze jongen..

Afwachten, misschien lost het probleem zichzelf op.
Als eventueel een restore nodig is zal BigBoss het laten weten.

murky123 28-12-09 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wim66 (Bericht 398380)
Afwachten, misschien lost het probleem zichzelf op.
Als eventueel een restore nodig is zal BigBoss het laten weten.

hoe bedoel je dat? BigBoss laat het weten ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.