iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   SMSD op 1.1.4 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/8480-smsd-op-1-1-4-a.html)

strasser 01-03-08 12:42

SMSD op 1.1.4
 
SMSD werkt niet op 1.1.4, graag zou ik deze werkend krijgen aangezien de standaard sms applicatie erg traag reageert. Heeft iemand hier een oplossing voor of is het gewoon afwachten?

Hetzelfde geld voor CALLD, deze gebruikte ik ook veel in 1.1.2 en zou hier nu ook graag weer gebruik van willen maken.

Flump 01-03-08 16:31

SMSD werkt zelfs niet op mijn 1.1.3 Is gewoon afwachten denk ik :(, ik mis SMSD ook, was best handig.

macfreaker 01-03-08 17:45

Juist gelezen op modmyifone, maar zelf nog niet getest.
Citaat:

Smsd WeTool Problem Fix 1.1.3 1.1.4
I HAVE FOUND THE CURE

WORKS FOR SMSD AND WETOOL_US. Works a treat and allows you to forward SMS to multiple contacts.

After a weeks searching.........First set permissions to 755

Then you need to delete the following folders, should they exist (pay CLOSE attention to their location--they are in /var/root):

/var/root/Library/AddressBook/
/var/root/Library/CallHistory/
/var/root/Library/SMS/


Then execute the following commands:
ln -s /var/mobile/Library/AddressBook /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/CallHistory /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/SMS /var/root/Library/

Then SMSD/WeTool-US , should work.Mine is perfect on 1.1.4 using Ziphone 2.5

soulie37 01-03-08 17:58

Beste mensen,

ik heb op versie 1.1.3 Isms draaien. Deze vind ik zelf erg prettig en heeft ook een character counter. Ik hoor hier vrij weinig mensen over.

Op de link weisms - Google Code staat dat hij nog ongetest is op de 1.1.4. Maar aangezien deze werkte op een 1.1.3 OTB ziphone 2.4 phone (mine) zou je het kunnen proberen.

Flump 01-03-08 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soulie37 (Bericht 74611)
Beste mensen,

ik heb op versie 1.1.3 Isms draaien. Deze vind ik zelf erg prettig en heeft ook een character counter. Ik hoor hier vrij weinig mensen over.

Op de link weisms - Google Code staat dat hij nog ongetest is op de 1.1.4. Maar aangezien deze werkte op een 1.1.3 OTB ziphone 2.4 phone (mine) zou je het kunnen proberen.

Werkt maar half op mijn 1.1.3 Ik kan berichten versturen maar ze komen nooit in mijn inbox terecht, altijd in de inbox van de staandaard iphone app

soulie37 01-03-08 18:16

je hebt gelijk, standaard komen ze in de standaard sms app terecht. Maar ik kan ze zelf ook gewoon lezen in de isms app. Ze staan daar in de inbox.

haha, het is inderdaad een beetje schipperen, maar ik ben aardig tevreden zo. Ik gebruik isms voor het typen en verwijderen van berichten. en gebruik de standaard app voor het lezen in threadvorm.

strasser 01-03-08 18:20

Inmiddels heb ik het werkend gekregen, hoe zou ik graag met jullie willen delen maar weet zo de site niet meer waar ik de nieuwste versie SMSD kon downloaden.

Het bestand welke al op de iPhone stond vervangen door het gedownloade bestand doormiddel van WINSCP en voila!

Maar CALLD nog steeds niet werkend

Flump 01-03-08 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 74604)
Juist gelezen op modmyifone, maar zelf nog niet getest.

Héhé, nice . Werkt perfect :D;):), zowel smsd als we-tools

1 nadeel bij we-tools, bij het verwijderen van een bericht gaat ie direct terug naar het springboard :?

Dwevbob 01-03-08 19:44

En aangezien er kennelijk nog maar één (!) persoon een donatie voor iSMS gestuurd heeft misschien een goed moment om een paar euro's die kant op te laten gaan? Is in dollars sowieso meteen een stuk meer... :rolleyes:

strasser 02-03-08 12:54

Inmiddels crasht SMSD weer en krijg ik haar niet meer werkend. Wetools US werkt echter prima

"R" 03-03-08 12:26

Werkt hier goed, hoewel de weTool-US de applicatie terugspringt naar Springboard zodra je een sms wist.

Micro 04-03-08 00:05

ja wetool-us springt naar de sprinboard als ik een sms wis, en SMSD verwijdert de sms wel maar als ik dan in de standaard sms app ga kijken dan staat die sms weer gewoon terug :(

Gait 06-03-08 11:03

Heb SMSD geinstaleerd op mijn iphone 1.1.4 en permissions van twee smsd bestanden aangepast naar 0755 en het werkt. :)

(niets gedaan met directories)

thorgal 06-03-08 15:35

SMSD 0.2.3.beta1 werkt onder 1.1.4!
 
1 Bijlage(n)
Hey peoplz!

Ook hier werkt SMSD onder FW 1.1.4 perfect, sinds vorige week al. Wat ik nergens bij jullie vind: welke versie gebruiken jullie? De aangereikte versie via Installer (0.2.1)? Hier draait de beta-versie van 0.2.3 met een zelf gemaakte NL vertaling (nl.proj folder) van de software. Zie dus perfect een NL overzicht op een ver-NL-se foon, met veel meer extra features.

Kwestie van korte wiki op te stellen:
- download de betaversie van Amrut Joshi - SMSD of de versie incl. de nederlandse vertaling hieronder.
- scp deze naar de iPhone; doe dit voor alle bestanden op de juiste plaats, net zoals ze zijn ingedeeld in de zipfile. Zorg ervoor dat je de bestanden overzet met rechten '0755' (F5, dan rechten instellen). Dit is belangrijk voor de volgende stap.

- SMSD als standaard applicatie (hierdoor komt ipv SMSD 'Tekst' onder SMSD)? Dan moet je een kleine workaround doen:
  • zorg er dan eerst voor dat je na een synchronisatie alle SMS'en in de natieve iphone applicate hebt gelezen, anders krijg je een onjuiste medling van nieuwe sms'en door de smsnotifier
  • installeer via Installer Term-vt100 vanuit System, en dan de SUIDLibFix vanuit category Tweaks (1.1.3) om de login op je unixterminalsessie met het standaard paswoord alpine te kunnen doen en BSDsubsystem 2.0 Termfix onder Tweaks om spaties correct te kunnen intikken
  • SMSD Notifier en SMSD als standaard app instellen doe je door SMSD vanuit Term-vt100 te draaien. Tik het volgende commando in, na inloggen, in TermVT100:aan de prompt:
  • # /Applications/SMSD.app/SMSD
    Dit zal SMSD op je iPhone starten. Ga dan naar Meer... --> voorkeuren en zet alle schuifbalkjes op "I". Aangezien nu deze instellingen met root permissions worden uitgevoerd, blijven deze instellingen bewaard. Reboot vervolgens de iPhone
  • Nadien heb k netjes de natieve SMSapp verborgen via poof.
Ik heb dus geen andere patches gedraaid, enkel bovenvermelde procedure. Benieuwd of het bij jullie ook aan de praat raakt!

Enige caveat: bij restoren van je foon ga je op dezelfde werkwijze te werk om de standaard smsapp terug als standaardapp in te stellen door alle schuifschakelaars op "O" te zetten.

Enjoy!

Alle SMSDcredits of course --> Amrut Joshi
--------------
iPhone US BL 3.9, FW 1.1.4, BB 04.04.05_G, BASE, EDGE, SMSD

Kaspers 06-03-08 15:38

Citaat:

Smsd WeTool Problem Fix 1.1.3 1.1.4
I HAVE FOUND THE CURE

WORKS FOR SMSD AND WETOOL_US. Works a treat and allows you to forward SMS to multiple contacts.

After a weeks searching.........First set permissions to 755

Then you need to delete the following folders, should they exist (pay CLOSE attention to their location--they are in /var/root):

/var/root/Library/AddressBook/
/var/root/Library/CallHistory/
/var/root/Library/SMS/


Then execute the following commands:
ln -s /var/mobile/Library/AddressBook /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/CallHistory /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/SMS /var/root/Library/

Then SMSD/WeTool-US , should work.Mine is perfect on 1.1.4 using Ziphone 2.5
Tering wat is dit een lelijke fix..
Beetje symbolic hard links aanmaken en de libraries onder root gaan beheren.. Aan dit soort fixes geef ik niet mijn voorkeur, ik wacht wel op een update van de applicatie.

"R" 06-03-08 17:03

@Thorgal:

Goed verhaal, werkt keurig lijkt het. Heb jouw wiki even aangepast, je moet nl. de iPhone na de bewerking in TermVT100 wel rebooten, anders blijft de standaard SMS appl. standaard.

Gait 06-03-08 17:31

Als je het met WinSCP wilt doen moet het comando niet zijn # /Applications/SMSD.app/SMSD maar /Applications/SMSD.app/SMSD

Anders werkt het niet

phranq 09-03-08 14:36

Bij het uitvoeren van het command in Term-vt100 krijg ik een bus error, probeer ik het in WinSCP krijg ik een error 138... iemand?

MarkBender 10-03-08 15:18

kan de standaard sms app. niet gewoon worden uitgebreid? enige wat ik meot hebben in doorsturen en karakter teller... Verder vind ik het prima... Vind het namelijk ook lelijk om 2 sms Apps te hebben staan...

stippel2003 15-03-08 11:45

isms
 
kan iemand mij vertellen welke source dat isms staat
staat blijkbaar niet in de gewone sources
groetjes
stippel:cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.