//

SMSD op 1.1.4

SMSD op 1.1.4 discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) SMSD werkt niet op 1.1.4, graag zou ik deze werkend krijgen aangezien de standaard sms applicatie erg traag reageert. Heeft iemand hier een oplossing voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-03-08, 13:42
strasser strasser is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard SMSD op 1.1.4

SMSD werkt niet op 1.1.4, graag zou ik deze werkend krijgen aangezien de standaard sms applicatie erg traag reageert. Heeft iemand hier een oplossing voor of is het gewoon afwachten?

Hetzelfde geld voor CALLD, deze gebruikte ik ook veel in 1.1.2 en zou hier nu ook graag weer gebruik van willen maken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-03-08, 17:31
Flump's schermafbeelding
Flump Flump is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 42
Standaard

SMSD werkt zelfs niet op mijn 1.1.3 Is gewoon afwachten denk ik , ik mis SMSD ook, was best handig.
  #3  
Oud 01-03-08, 18:45
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Juist gelezen op modmyifone, maar zelf nog niet getest.
Citaat:
Smsd WeTool Problem Fix 1.1.3 1.1.4
I HAVE FOUND THE CURE

WORKS FOR SMSD AND WETOOL_US. Works a treat and allows you to forward SMS to multiple contacts.

After a weeks searching.........First set permissions to 755

Then you need to delete the following folders, should they exist (pay CLOSE attention to their location--they are in /var/root):

/var/root/Library/AddressBook/
/var/root/Library/CallHistory/
/var/root/Library/SMS/


Then execute the following commands:
ln -s /var/mobile/Library/AddressBook /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/CallHistory /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/SMS /var/root/Library/

Then SMSD/WeTool-US , should work.Mine is perfect on 1.1.4 using Ziphone 2.5
  #4  
Oud 01-03-08, 18:58
soulie37 soulie37 is offline
• iOS 2.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

Beste mensen,

ik heb op versie 1.1.3 Isms draaien. Deze vind ik zelf erg prettig en heeft ook een character counter. Ik hoor hier vrij weinig mensen over.

Op de link weisms - Google Code staat dat hij nog ongetest is op de 1.1.4. Maar aangezien deze werkte op een 1.1.3 OTB ziphone 2.4 phone (mine) zou je het kunnen proberen.
  #5  
Oud 01-03-08, 19:10
Flump's schermafbeelding
Flump Flump is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulie37 Bekijk bericht
Beste mensen,

ik heb op versie 1.1.3 Isms draaien. Deze vind ik zelf erg prettig en heeft ook een character counter. Ik hoor hier vrij weinig mensen over.

Op de link weisms - Google Code staat dat hij nog ongetest is op de 1.1.4. Maar aangezien deze werkte op een 1.1.3 OTB ziphone 2.4 phone (mine) zou je het kunnen proberen.
Werkt maar half op mijn 1.1.3 Ik kan berichten versturen maar ze komen nooit in mijn inbox terecht, altijd in de inbox van de staandaard iphone app
  #6  
Oud 01-03-08, 19:16
soulie37 soulie37 is offline
• iOS 2.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

je hebt gelijk, standaard komen ze in de standaard sms app terecht. Maar ik kan ze zelf ook gewoon lezen in de isms app. Ze staan daar in de inbox.

haha, het is inderdaad een beetje schipperen, maar ik ben aardig tevreden zo. Ik gebruik isms voor het typen en verwijderen van berichten. en gebruik de standaard app voor het lezen in threadvorm.
  #7  
Oud 01-03-08, 19:20
strasser strasser is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Inmiddels heb ik het werkend gekregen, hoe zou ik graag met jullie willen delen maar weet zo de site niet meer waar ik de nieuwste versie SMSD kon downloaden.

Het bestand welke al op de iPhone stond vervangen door het gedownloade bestand doormiddel van WINSCP en voila!

Maar CALLD nog steeds niet werkend
  #8  
Oud 01-03-08, 19:22
Flump's schermafbeelding
Flump Flump is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Juist gelezen op modmyifone, maar zelf nog niet getest.
Héhé, nice . Werkt perfect , zowel smsd als we-tools

1 nadeel bij we-tools, bij het verwijderen van een bericht gaat ie direct terug naar het springboard :?

Laatst gewijzigd door Flump; 01-03-08 om 19:27.
  #9  
Oud 01-03-08, 20:44
Dwevbob Dwevbob is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 86
Standaard

En aangezien er kennelijk nog maar één (!) persoon een donatie voor iSMS gestuurd heeft misschien een goed moment om een paar euro's die kant op te laten gaan? Is in dollars sowieso meteen een stuk meer...
  #10  
Oud 02-03-08, 13:54
strasser strasser is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Inmiddels crasht SMSD weer en krijg ik haar niet meer werkend. Wetools US werkt echter prima
  #11  
Oud 03-03-08, 13:26
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Werkt hier goed, hoewel de weTool-US de applicatie terugspringt naar Springboard zodra je een sms wist.

Laatst gewijzigd door "R"; 03-03-08 om 13:47.
  #12  
Oud 04-03-08, 01:05
Micro Micro is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 23
Standaard

ja wetool-us springt naar de sprinboard als ik een sms wis, en SMSD verwijdert de sms wel maar als ik dan in de standaard sms app ga kijken dan staat die sms weer gewoon terug
  #13  
Oud 06-03-08, 12:03
Gait Gait is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 32
Standaard

Heb SMSD geinstaleerd op mijn iphone 1.1.4 en permissions van twee smsd bestanden aangepast naar 0755 en het werkt.

(niets gedaan met directories)
  #14  
Oud 06-03-08, 16:35
thorgal thorgal is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Standaard SMSD 0.2.3.beta1 werkt onder 1.1.4!

Hey peoplz!

Ook hier werkt SMSD onder FW 1.1.4 perfect, sinds vorige week al. Wat ik nergens bij jullie vind: welke versie gebruiken jullie? De aangereikte versie via Installer (0.2.1)? Hier draait de beta-versie van 0.2.3 met een zelf gemaakte NL vertaling (nl.proj folder) van de software. Zie dus perfect een NL overzicht op een ver-NL-se foon, met veel meer extra features.

Kwestie van korte wiki op te stellen:
- download de betaversie van Amrut Joshi - SMSD of de versie incl. de nederlandse vertaling hieronder.
- scp deze naar de iPhone; doe dit voor alle bestanden op de juiste plaats, net zoals ze zijn ingedeeld in de zipfile. Zorg ervoor dat je de bestanden overzet met rechten '0755' (F5, dan rechten instellen). Dit is belangrijk voor de volgende stap.

- SMSD als standaard applicatie (hierdoor komt ipv SMSD 'Tekst' onder SMSD)? Dan moet je een kleine workaround doen:
  • zorg er dan eerst voor dat je na een synchronisatie alle SMS'en in de natieve iphone applicate hebt gelezen, anders krijg je een onjuiste medling van nieuwe sms'en door de smsnotifier
  • installeer via Installer Term-vt100 vanuit System, en dan de SUIDLibFix vanuit category Tweaks (1.1.3) om de login op je unixterminalsessie met het standaard paswoord alpine te kunnen doen en BSDsubsystem 2.0 Termfix onder Tweaks om spaties correct te kunnen intikken
  • SMSD Notifier en SMSD als standaard app instellen doe je door SMSD vanuit Term-vt100 te draaien. Tik het volgende commando in, na inloggen, in TermVT100:aan de prompt:
  • # /Applications/SMSD.app/SMSD
    Dit zal SMSD op je iPhone starten. Ga dan naar Meer... --> voorkeuren en zet alle schuifbalkjes op "I". Aangezien nu deze instellingen met root permissions worden uitgevoerd, blijven deze instellingen bewaard. Reboot vervolgens de iPhone
  • Nadien heb k netjes de natieve SMSapp verborgen via poof.
Ik heb dus geen andere patches gedraaid, enkel bovenvermelde procedure. Benieuwd of het bij jullie ook aan de praat raakt!

Enige caveat: bij restoren van je foon ga je op dezelfde werkwijze te werk om de standaard smsapp terug als standaardapp in te stellen door alle schuifschakelaars op "O" te zetten.

Enjoy!

Alle SMSDcredits of course --> Amrut Joshi
--------------
iPhone US BL 3.9, FW 1.1.4, BB 04.04.05_G, BASE, EDGE, SMSD
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip SMSD-v0.2.3beta1_NL.zip‎ (178,3 KB, 70x gelezen)

Laatst gewijzigd door thorgal; 24-03-08 om 19:41. Reden: verwarring opklaren rond instellen van rechten, om tweak correct te laten draaien
  #15  
Oud 06-03-08, 16:38
Kaspers's schermafbeelding
Kaspers Kaspers is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 058
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Smsd WeTool Problem Fix 1.1.3 1.1.4
I HAVE FOUND THE CURE

WORKS FOR SMSD AND WETOOL_US. Works a treat and allows you to forward SMS to multiple contacts.

After a weeks searching.........First set permissions to 755

Then you need to delete the following folders, should they exist (pay CLOSE attention to their location--they are in /var/root):

/var/root/Library/AddressBook/
/var/root/Library/CallHistory/
/var/root/Library/SMS/


Then execute the following commands:
ln -s /var/mobile/Library/AddressBook /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/CallHistory /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/SMS /var/root/Library/

Then SMSD/WeTool-US , should work.Mine is perfect on 1.1.4 using Ziphone 2.5
Tering wat is dit een lelijke fix..
Beetje symbolic hard links aanmaken en de libraries onder root gaan beheren.. Aan dit soort fixes geef ik niet mijn voorkeur, ik wacht wel op een update van de applicatie.
__________________
  #16  
Oud 06-03-08, 18:03
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

@Thorgal:

Goed verhaal, werkt keurig lijkt het. Heb jouw wiki even aangepast, je moet nl. de iPhone na de bewerking in TermVT100 wel rebooten, anders blijft de standaard SMS appl. standaard.

Laatst gewijzigd door "R"; 06-03-08 om 18:10.
  #17  
Oud 06-03-08, 18:31
Gait Gait is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 32
Standaard

Als je het met WinSCP wilt doen moet het comando niet zijn # /Applications/SMSD.app/SMSD maar /Applications/SMSD.app/SMSD

Anders werkt het niet
  #18  
Oud 09-03-08, 15:36
phranq phranq is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 35
Standaard

Bij het uitvoeren van het command in Term-vt100 krijg ik een bus error, probeer ik het in WinSCP krijg ik een error 138... iemand?

Laatst gewijzigd door phranq; 09-03-08 om 16:01.
  #19  
Oud 10-03-08, 16:18
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

kan de standaard sms app. niet gewoon worden uitgebreid? enige wat ik meot hebben in doorsturen en karakter teller... Verder vind ik het prima... Vind het namelijk ook lelijk om 2 sms Apps te hebben staan...
  #20  
Oud 15-03-08, 12:45
stippel2003 stippel2003 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 25
Standaard isms

kan iemand mij vertellen welke source dat isms staat
staat blijkbaar niet in de gewone sources
groetjes
stippel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SMSD update mjay Jailbreak [archief] 39 29-11-08 21:25
SMSD probleem? rbproject Jailbreak apps en thema's 6 09-06-08 09:53
Smsd op 1.1.3 rijswijke Jailbreak apps en thema's 6 01-04-08 19:06
SMSD via Ibrickr?! Jeroenmcrz Archief 5 03-11-07 15:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.