iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Screenshots via Dock 2.06 op 1.1.3? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/8620-screenshots-via-dock-2-06-op-1-1-3-a.html)

"R" 03-03-08 07:17

Screenshots via Dock 2.06 op 1.1.3?
 
Wat gebruiken jullie om screenshots van de iPhone op 1.1.3 of hoger te maken?

Dock 2.0.6 kan wel worden geďnstalleerd, maar de screenshots die je maakt zijn nergens terug te vinden. Is dat een rechtenverhaal onder 1.1.3 en zoja, hoe verhelp je dat?

Thanks

René

ControlSje 03-03-08 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 75565)
Wat gebruiken jullie om screenshots van de iPhone op 1.1.3 of hoger te maken?

Dock 2.0.6 kan wel worden geďnstalleerd, maar de screenshots die je maakt zijn nergens terug te vinden. Is dat een rechtenverhaal onder 1.1.3 en zoja, hoe verhelp je dat?

Thanks

René

Op 1.1.3 kwamen ze bij mij gewoon bij de fotos te staan zonder dat ik daarvoor rechten heb moeten aanpassen. Ik heb het nog niet geprobeerd bij 1.1.4.

ArB 03-03-08 09:20

Screenshot van robota werkt wel. Bekijken ervan op de iphone werkt niet, maar de plaatjes kun je wel bekijken nadat je ze eraf hebt gehaald met winscp. Ik laat ze dan tussen mijn foto's zetten.

ControlSje 03-03-08 09:38

Heb net Dock ook geinstalleerd op een 1.1.4 iPhone. Ik moest eerst een foto maken zodat er een filmrol wordt aangemaakt in foto's als ik nu een screenshot maak komen ze in deze filmrol te staan. :D
De owner van /private/var/mobile/Media/DCIM is mobile bij mij

"R" 03-03-08 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 75594)
Heb net Dock ook geinstalleerd op een 1.1.4 iPhone. Ik moest eerst een foto maken zodat er een filmrol wordt aangemaakt in foto's als ik nu een screenshot maak komen ze in deze filmrol te staan. :D
De owner van /private/var/mobile/Media/DCIM is mobile bij mij

Heb je iets gewijzigd aan owner en/of rechten?

"R" 03-03-08 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 75586)
Screenshot van robota werkt wel. Bekijken ervan op de iphone werkt niet, maar de plaatjes kun je wel bekijken nadat je ze eraf hebt gehaald met winscp. Ik laat ze dan tussen mijn foto's zetten.

Zou het feit dat je de screenshots niet kan bekijken dan te maken hebben met rechten?

ControlSje 03-03-08 11:21

Zou kunnen dat het met rechten te maken heeft, maar daar heb ik niets aan gewijzigd. Wat ik wel gewijzigd heb, is dat ik geen /private/var/root meer heb en in plaats daar van heb ik een symlink naar /private/var/mobile gemaakt. Ik heb dit gedaan omdat een aantal aplicaties er nog steeds van uitgaan dat alles met de root account gestart wordt terwijl dat sinds 1.1.3 de mobile account geworden is. Op deze manier heb ik al een tal van problemen kunnen voorkomen cq opgelost.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de screenshots in /private/var/root/Media/DCIM geplaats worden terwijl de foto applicatie ze ophaalt uit /private/var/mobile/Media/DCIM. Ik kan dit niet meer controleren want ik heb de root versie niet meer, zijn in mijn geval dezelfde folders.

"R" 03-03-08 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 75635)
Zou kunnen dat het met rechten te maken heeft, maar daar heb ik niets aan gewijzigd. Wat ik wel gewijzigd heb, is dat ik geen /private/var/root meer heb en in plaats daar van heb ik een symlink naar /private/var/mobile gemaakt. Ik heb dit gedaan omdat een aantal aplicaties er nog steeds van uitgaan dat alles met de root account gestart wordt terwijl dat sinds 1.1.3 de mobile account geworden is. Op deze manier heb ik al een tal van problemen kunnen voorkomen cq opgelost.
Het zou zomaar kunnen zijn dat de screenshots in /private/var/root/Media/DCIM geplaats worden terwijl de foto applicatie ze ophaalt uit /private/var/mobile/Media/DCIM. Ik kan dit niet meer controleren want ik heb de root versie niet meer, zijn in mijn geval dezelfde folders.

Kan je misschien stapsgewijs omschrijven hoe dat te doen (die simlink)?

ControlSje 03-03-08 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 75646)
Kan je misschien stapsgewijs omschrijven hoe dat te doen (die simlink)?

Hoe ik het gedaan heb als volgt:
Code:

mv /var/root /var/root_backup
ln -s /var/mobile /var/root

Ik heb dit ongeveer als eerste gedaan na de unlock, en dus stonden er bij mij geen nieuwe gegevens in de root folder die ik kopieren moest naar de mobile folder. Maar als die er wel zijn kun je deze gegevens uit de root_backup altijd nog kopieren naar de mobile folder, maar niet overschrijven want de gegevens die in de mobile folder staan zijn de meest recente (tenminste dat was bij mij altijd het geval).

Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is. En mocht het niet lukken kun je altijd de symlink verwijderen en de backup terug zetten.

macfreaker 03-03-08 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 75586)
Screenshot van robota werkt wel. Bekijken ervan op de iphone werkt niet, maar de plaatjes kun je wel bekijken nadat je ze eraf hebt gehaald met winscp. Ik laat ze dan tussen mijn foto's zetten.

Bij mij kan ik die wel bekijken, worden opgeslagen in de map /tmp (heb ik gekozen) en kan die dan door middel van view bekijken en mailen.

drm 11-03-08 19:06

heel handige app om screenshots te nemen: "capture"
repo.digitalagua.com
ts worden opgeslagen in filmrol
zeker proberen!

ArB 11-03-08 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 75632)
Zou het feit dat je de screenshots niet kan bekijken dan te maken hebben met rechten?

Jep de photos worden bekeken met user mobile en robota maakt ze aan als root. Maar ben te lui om te chmodden :D

Undertaxxx 19-03-08 09:13

Had gisteren even Screenshot geinstalleerd en deze de afbeeldingen laten opslaan in een nieuwe map in de DCIM map. Nu aangezien ik momenteel even niet over Wi-Fi beschik wou ik deze foto's met behulp van Iphonebrowser even naar PC kopieren. Echter krijg ik telkens een foutmelding en ik kan deze niet kopieren, andere foto's lukt wel op deze manier. Iemand een oplossing eventueel ?

truckdiver 19-03-08 09:16

iemand deze al geprobeerd van het dev team?
HowTo: Take screenshots using built-in SpringBoard hidden feature - Hackint0sh
he deze geprobeerd en werkt goed
druk je homebutton in en maak een afbeelding door dan je mute knop(knop om je geluid op of af te zetten,knopje links van je iphone) naar beneden of naar beven te schakelen
je screenshots worden onmiddelijk op je filmrol gezet
je hebt er dan ook nergens een app icon van staan op je springbord

Freeman 19-03-08 13:56

Yep, die gebruik ik nu ook.
Ideaal, want het is namelijk al een ingebouwde feature van de iPhone die enkel geactiveerd hoefde te worden (door een boolean value op true te zetten).

Undertaxxx 19-03-08 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 84248)
iemand deze al geprobeerd van het dev team?
HowTo: Take screenshots using built-in SpringBoard hidden feature - Hackint0sh
he deze geprobeerd en werkt goed
druk je homebutton in en maak een afbeelding door dan je mute knop(knop om je geluid op of af te zetten,knopje links van je iphone) naar beneden of naar beven te schakelen
je screenshots worden onmiddelijk op je filmrol gezet
je hebt er dan ook nergens een app icon van staan op je springbord

Ik las dat er problemen waren bij het nemen van screenshots van pangina 3 & later ? Pagina 1 & 2 zou perfect werken maar voor pagina 3 en later zouden de foto's wazig worden ? Had hiervoor even Screenschot geinstalleerd maar ik kan de foto's niet naar PC kopieren vanuit de DCIM/Screenshot map.

truckdiver 19-03-08 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 84426)
Ik las dat er problemen waren bij het nemen van screenshots van pangina 3 & later ? Pagina 1 & 2 zou perfect werken maar voor pagina 3 en later zouden de foto's wazig worden ? Had hiervoor even Screenschot geinstalleerd maar ik kan de foto's niet naar PC kopieren vanuit de DCIM/Screenshot map.

heb het juist geprobeert van 5 pagines en dit zonder probleem
kan ze ook perfect importeren in iphoto (is wel MAC natuurlijk:D )

Undertaxxx 19-03-08 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 84429)
heb het juist geprobeert van 5 pagines en dit zonder probleem
kan ze ook perfect importeren in iphoto (is wel MAC natuurlijk:D )

Ok deze zal ik vanavond effe testen dan ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:25.