iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia, het nieuwe alternatief voor Installer.app (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/8635-cydia-nieuwe-alternatief-voor-installer-app.html)

sweetsweet 11-06-08 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dries5421 (Bericht 98268)
Ik was bezig met Cydia, was niks aant installeren of veranderingen aant doen, plots hangt ie vast, niks meer te doen. Dan maar aan/af knop 10sec ingedrukt houden, hij starte opnieuw op, apple logo kwam er voor een tijdje op, nu wil ik terug naar cydia gaan maar hij opent dit wel, maar keert na 3 sec terug naar het start scherm, waar de logo's van de applicaties op staan. Heb nog niets geïnstalleerd van programma of wat dan ook. Iemand enig idee om Cydia terug aan de praat te krijgen?? Thx

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb alleen geen Installer, om dit te reinstalleren. Werkt Installer ook op 1.1.4? Ik heb geprobeerd om met iLiberty nog een keer te installeren maar tevergeefs.

kapiteinpeter 11-06-08 20:46

Liberty+ heeft bij mij alleen Clydia geinstaleerd omdat ik installer niet aangeklikt had nu krijg ik het er niet meer af en kan ook installer meer instaleren iemand een idee

xefuzion 11-06-08 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kapiteinpeter (Bericht 126108)
Liberty+ heeft bij mij alleen Clydia geinstaleerd omdat ik installer niet aangeklikt had nu krijg ik het er niet meer af en kan ook installer meer instaleren iemand een idee

Op mijn liberty+ stond alleen cydia :|.

JBB 18-06-08 03:18

Hi allemaal,
Belangrijk startpunt met Cydia, is het even lezen van Bringing Debian APT to the iPhone - Jay Freeman (saurik) - vooral de uitleg ivm "fake"BSD subsystem is niet onbelangrijk.
Twee mogelijkheden: 1/had je reeds Installer op je iPhone, dan overschrijft Cydia je BSD subsystem met zijn "fake"BSD. Je hoeft enkel Installer te reïnstalleren en het zou moeten werken.
2/bij eerst Cydia, dan wel Installer te installeren, maar zonder BSD subsystem van Installer. Anders krijg je terug oud BSD system ipv "fake".
Je kan dan apps via Installer installeren. Ze worden door de "fake" herkend.
Heb zo Ringtones (Jamendo) er op gezet (=prima prog voor aanmaak ringtones, met duidelijke uitleg in forum, workshop deel 1 en 2)
Je kan ze dus beiden naast elkaar gebruiken. Enkel wel opletten van BSD of upgrade van Installer er NIET op te zetten.
Cydia lijkt mij zeer handig met meer mogelijkheden. Ook naar toekomst toe - =open source en Installer (nog) niet...
Grtz, JB

Erdem 19-06-08 23:16

Kan j cydia ook nederlands maken ?
zo niet hoe krijg ik cydia eraf en installer er weer op want die kon ik wel nederlands maken ?

JBB 20-06-08 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erdem (Bericht 129470)
Kan j cydia ook nederlands maken ?
zo niet hoe krijg ik cydia eraf en installer er weer op want die kon ik wel nederlands maken ?

Ifoneguide 1.1.x is enkel met Installer te installeren. Als je Installer geïnstalleerd hebt via Cydia, zullen alle Installer-packages herkend worden door het "fake"BSDsystem van Cydia. Dus onder iFoneguide Apps -> NL Taalcorrectie en NL Taalpakket te vinden en installeren. Werkt perfect. Zoals je ziet, met Cydia en Installer... the best of both worlds...

croiman 20-06-08 09:27

en toch houd k t bij installer.app

Tieme 26-06-08 11:27

weet iemand al hoe ik cyndia eraf krijg..
kan niet meer via reinstall button want dan download hij het pakketje bij mij opnieuw en instaleerd opnieuw :S

dus iemand een klein ideetje? behalve ssh.

Destiny 26-06-08 12:36

Volgens mij kan het alleen maar via SSH. Of je moet helemaal restoren, maar dat is denk ik ook niet je bedoeling.

Ik houd het straks gewoon op App Store denk ik.

Tieme 26-06-08 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 131636)
Volgens mij kan het alleen maar via SSH. Of je moet helemaal restoren, maar dat is denk ik ook niet je bedoeling.

Ik houd het straks gewoon op App Store denk ik.

was niet de bedoeling neej, maar toch maar even gedaan :S
jammergenoeg ben er dan weer een uurtje mee zoet met alles erop te zitten.. (als niet langer is)

WouWieJ 31-10-08 23:50

Hoe verwijder je apps die je via Cydia hebt geïnstalleerd?
PB mij even a.u.b.!

Mijn dank is groot!

iScorpio 01-11-08 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ (Bericht 212181)
Hoe verwijder je apps die je via Cydia hebt geïnstalleerd?
PB mij even a.u.b.!

Mijn dank is groot!

  • Open Cydia;
  • Ga naar 'Manage' onder in je scherm;
  • Klik daar op Packages (soms 2x) en een lijst zal verschijnen;
  • Zoek daar de app op die je wilt verwijderen en klik erop;
  • Klik dan rechtsboven op 'Modify' en selecteer 'Remove'.

That's it :)

WouWieJ 01-11-08 11:26

Oh! Wat is het toch weer makkelijk!
Ik had die hele knop "modify" nog niet opgemerkt ;)

Bedankt voor je snelle reactie!

Suusie 07-11-08 21:53

even heel wat anders.....over een iets ouder onderewerp.Ik krijg customize maar niet aan de praat.Maakt niet uit welke versie hij doet het niet en valt elke keer weg.EN bij alles wat ik wil installeren krijg ik te zien.Error Package download failed.
Ik heb de iphone 1.1.4 firmware 04.04.05_g.
Wie o wie kan mij advies geven(wel in hollandse taal)
Groetjes Suus

Terrestra 10-11-08 22:39

Misschien ligt het aan mij en heb ik niet de juiste repo maar ik kan maar weining spellen vinden. iemand meer info hierover ?

King1987 10-11-08 23:20

Er staan inderdaad maar weinig games in Cydia (of heb ik ook niet de goeie repo) Maar daar in tegen staan er wel weer veel in de app store. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:17.