//

Kilometer registratie?

Kilometer registratie? discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door djerooontje volgens mij is dit allemaal hier in nederland helaas niet rechtsgeldend.... Je moet voor de belastingdienst een sluitende km-registratie kunnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-12-08, 11:31
sverzijl sverzijl is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djerooontje Bekijk bericht
volgens mij is dit allemaal hier in nederland helaas niet rechtsgeldend....
Je moet voor de belastingdienst een sluitende km-registratie kunnen overhandigen wanneer ze daarom vragen (om bijv in aanmerking te kunnen komen voor geen bijtelling prive gebruik, of voor de 0,19euro/km vergoeding voor zakelijk gebruik prive auto). Hoe je dit doet is verder niet van belang.
Als Trip Cuby deze administratie gemakkelijker maakt, dan ga ik deze ook zeker gebruiken.

Edit: heb de app aangeschaft (4 euro heb ik er nog wel voor over) en ziet er inderdaad goed/bruikbaar uit op 1e gezicht.

Laatst gewijzigd door sverzijl; 30-12-08 om 12:31.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 30-12-08, 20:04
djerooontje djerooontje is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sverzijl Bekijk bericht
Je moet voor de belastingdienst een sluitende km-registratie kunnen overhandigen wanneer ze daarom vragen (om bijv in aanmerking te kunnen komen voor geen bijtelling prive gebruik, of voor de 0,19euro/km vergoeding voor zakelijk gebruik prive auto). Hoe je dit doet is verder niet van belang.
Als Trip Cuby deze administratie gemakkelijker maakt, dan ga ik deze ook zeker gebruiken.

Edit: heb de app aangeschaft (4 euro heb ik er nog wel voor over) en ziet er inderdaad goed/bruikbaar uit op 1e gezicht.

oftewel je kunt sjoemelen met de kilometers want het apparaat zit niet vast in je auto en je kunt het aan of uit zetten als je dat zou willen...

Een blackbox heeft dat probleem niet.. (dat moet ook geinstalleerd worden door een erkend bedrijf)
  #23  
Oud 31-12-08, 09:27
sverzijl sverzijl is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djerooontje Bekijk bericht
oftewel je kunt sjoemelen met de kilometers
Zolang de belastingdienst geen bezwaar heeft zolang je maar een sluitende rittenadministratie kan overhandigen (of je dit nu handmatig op papier bijhoudt of met bijv deze app) zie ik je probleem niet. Zodra bdienst een blackbox/GPS tracker _verplicht_ gaat maken wordt het een ander verhaal. Maar dat zie ik echt niet gebeuren.

Pas overigens wel op met sjoemelen, de bdienst is ook niet gek :

€ 12,6 miljoen naheffingen privégebruik auto van de zaak (http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/nieuwsbrief/nieuwsberichten/2008-07-02-01_privegebruikauto.html)
  #24  
Oud 10-03-09, 22:40
jerry nasa jerry nasa is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

er zijn verschillende applicaties in de App store:
sommige alleen voor kilometers (en Miles)
andere ook voor tankbeurten, tolgelden, etc.
odometer
roadtrip
milebug
milog
drivers
tripometer
triplog
carstat
trip cubby

sommigen hebben ook een gratis lite versie met beperkte export mogelijkheden.
  #25  
Oud 11-03-09, 09:29
sverzijl sverzijl is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sverzijl Bekijk bericht
Als Trip Cuby deze administratie gemakkelijker maakt, dan ga ik deze ook zeker gebruiken.

Edit: heb de app aangeschaft (4 euro heb ik er nog wel voor over) en ziet er inderdaad goed/bruikbaar uit op 1e gezicht.
Ik gebruik Trip Cuby nu een paar maanden en het werkt super. Kost me (na initieel wat Frequent trips te hebben ingevoerd) per rit niet meer dan 10 seconden om deze in te voeren. Hij pakt automatisch de laatst bekende km-stand en huidige datum/tijd.
Eind van de maand een export naar jezelf op laten sturen en je kan het zo importeren in excel.
  #26  
Oud 12-05-09, 23:54
marcelhooft marcelhooft is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 3
Standaard detecteren route

Ik heb filmpjes/reacties etc. al bekeken, maar detecteert hij ook automatisch de route die je gereden hebt? ( met behulp van GPS) of moet je altijd van en naar invullen? aangezien ik 90% de tijd naar nieuwe adressen rij.

en is het simpel om een route tussen andere routes toe te voegen, veranderd hij dan bij de andere routes ook meteen de begin/eind stand?

Ik hoor het graag.

alvast bedankt.

gr. marcel

Laatst gewijzigd door marcelhooft; 13-05-09 om 00:05.
  #27  
Oud 08-01-10, 11:50
rljb1804's schermafbeelding
rljb1804 rljb1804 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: emmeloord
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djerooontje Bekijk bericht
volgens mij is dit allemaal hier in nederland helaas niet rechtsgeldend....

omdat je de applicatie zelf kunt aan of uitzetten wanneer je het wilt...

alleen een "blackbox" is rechtsgeldend voor de belastingdienst...

Tuurlijk wel! je moet als zakelijk rijder aantonen dat je geen prive kilometers hebt gereden. Dit doe je door een excel sheet met je km standen en adressen aan te leveren aan de belastingdienst, welke dat controleren tegenover je tankbonnen en snelheidsbekeuringen etc. is dit sluitend genoeg, is het akkoord, en zo niet ..... dan niet. maar een blackbox is een simpele tool, waardoor je niet meer iedere keer je gegevens per rit hoeft op te geven. Zeker niet de enige rechstgeldige oplossing voor de belastingdienst. (zo mooi zijn, om ieder zakelijke rijder zo op kosten te jagen .... ;-) )
  #28  
Oud 08-01-10, 11:51
rljb1804's schermafbeelding
rljb1804 rljb1804 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: emmeloord
Berichten: 5
Standaard

ps. Trip Cubby nu 4 maand in gebruik, en ben er ernstig enthousiast over! goeie sync naar excel / word en werkt makkelijk en overzichtelijk.
  #29  
Oud 08-01-10, 12:00
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Ik gebruik Trip Cubby nu ruim een jaar en het werkt uitermate goed. Ik heb de standaard adressen gewoon er in staan bij purpose, één keer goed invullen met postcode en huisnummer en je scrollt er makkelijk doorheen.
Soms wijzigt de volgorde van de routes, maar dan blijkt dat de einddatum van de trip fout te zijn, deze kun je makkelijk aanpassen in edit module.
Verder prima app.
  #30  
Oud 15-02-10, 19:09
erikdrees57 erikdrees57 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 1
Standaard

De App die ik gebruik heet VehiCal, en bevalt prima. Je kunt meerdere auto's opgeven en het werkt super simpel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone registratie op pc pieterei iPhone algemeen 0 19-08-10 11:49
registratie my tmobile joren91 Odido (T-Mobile) 1 26-05-10 16:19
tijd registratie Reinier1971 iPhone algemeen 0 03-03-10 18:08
iPhone Registratie Unoxworst Archief 5 01-08-09 14:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.