//

winmail.dat via Gmail

winmail.dat via Gmail discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds kort een 1.1.3 OTB iPhone, ZiPhone unlocked en werkt allemaal perfect. Enige waar ik me ontzettend aan irriteer is als ik met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-03-08, 13:31
DurdenDesign DurdenDesign is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 39
Standaard winmail.dat via Gmail

Ik heb sinds kort een 1.1.3 OTB iPhone, ZiPhone unlocked en werkt allemaal perfect. Enige waar ik me ontzettend aan irriteer is als ik met mail.app mijn gmail bekijk ik regelmatig mailtjes krijg die leeg lijken te zijn. Er zit dan een attachment bij genaamd "winmail.dat". Het mailtje zelf blijkt gewoon een normaal mailtje te zijn als ik dit thuis in outlook of op gmail.com bekijk. Elders op het internet ben ik erachter gekomen dat het komt omdat het mailtje in HTML of RTF is opgesteld, en blijkbaar kan mail.app er niet mee omgaan.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mail.app het mailtje goed weergeeft? Hebben meer mensen hier last van?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-03-08, 17:33
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DurdenDesign Bekijk bericht
Ik heb sinds kort een 1.1.3 OTB iPhone, ZiPhone unlocked en werkt allemaal perfect. Enige waar ik me ontzettend aan irriteer is als ik met mail.app mijn gmail bekijk ik regelmatig mailtjes krijg die leeg lijken te zijn. Er zit dan een attachment bij genaamd "winmail.dat". Het mailtje zelf blijkt gewoon een normaal mailtje te zijn als ik dit thuis in outlook of op gmail.com bekijk. Elders op het internet ben ik erachter gekomen dat het komt omdat het mailtje in HTML of RTF is opgesteld, en blijkbaar kan mail.app er niet mee omgaan.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mail.app het mailtje goed weergeeft? Hebben meer mensen hier last van?
Ja zelfde probleem; geloof ook niet dat er wat aan te doen is.
Ik ben al blij dat ik de berichtjes kan binnenzien komen en lees ze later gewoon op een pc (niet efficient maar goed)
waar ikzelf nog aan zat te denken om een keertje imap van gmail te gebruiken en te zien of het dan beter is; nog niet gedaan.
gr
H
  #3  
Oud 12-03-08, 18:28
jeppeb jeppeb is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik gebruik ook Gmail en heb nog nooit een onleesbaar mailtje gehad, gebruik wel IMAP; dus misschien dat dat een oplossing is? (Ik heb trouwens ook 1.1.4, kan zijn dat het daarin gefixt is?)
  #4  
Oud 13-03-08, 01:47
DurdenDesign DurdenDesign is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrys Bekijk bericht
Ja zelfde probleem; geloof ook niet dat er wat aan te doen is.
Ik ben al blij dat ik de berichtjes kan binnenzien komen en lees ze later gewoon op een pc (niet efficient maar goed)
waar ikzelf nog aan zat te denken om een keertje imap van gmail te gebruiken en te zien of het dan beter is; nog niet gedaan.
gr
H
Volgens mij gebruikt mail.app standaard de IMAP server van Gmail, toch?

Citaat:
Ik gebruik ook Gmail en heb nog nooit een onleesbaar mailtje gehad, gebruik wel IMAP; dus misschien dat dat een oplossing is? (Ik heb trouwens ook 1.1.4, kan zijn dat het daarin gefixt is?)
Kan je ook NIET IMAP gebruiken dan? Kan iemand bevestigen dat het bij 1.1.4 verholpen is?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gmail contacten van iphone naar gmail op PC synchroniseren heli53 iPhone algemeen 0 04-10-10 22:36
Windows: iTunes zegt dat iphone vol zit, maar dat is niet zo... Guest-20151113171500 iTunes 6 22-12-08 11:09
melding dat ik me beltegoed moet opwaarderen en dat ik 1233 moet bellen djmur-c Unlock [archief] 2 01-05-08 14:49
Gmail vanilla Archief 3 05-10-07 14:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.