iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Email ICloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/100637-email-icloud.html)

Sportingannie 21-10-11 11:36

Het viel me op dat de email server per me account anders is. Voor mijn ex-mobile me account is de server p99-smtp.mail.me.com en daar krijg ik steeds de melding dat mijn password of gebruikersnaam niet juist is. Voor een nieuw aangemaakt account is de server p06-smtp.mail.me.com en deze werkt wel.

Het nieuwe emailadres gebruiken is voor mij geen optie ivm kwijt raken van gegevens.. noem maar op...
Tevens vind ik het schandalig dat als betalende mobile me klant de service om te huilen is, aangezien ze bij support melden dat alle services online zijn en dat is het zeker niet als ik zo de klachten lees ( en niet alleen hier)

Ik hoop dat Apple snel met een oplossing komt!
De wachttijden bij telefonische support is momenteel meer dan 10 minuten :-(

Sportingannie 21-10-11 23:58

Toch nog Apple support desk gebeld. Na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Hij vertelde mij dat er weinig klachten waren over iCloud. De opties die in dit forum al genoemd zijn gaf hij ook aan, maar dat werkte ook niet. Hij kon mij niet verder helpen en verwees mij naar de mobile me chat support. Eigenlijk hetzelfde verhaal weer, maar hij gaf ook een ander inkomende server op, maar deze kan ik niet aanpassen. Zowel op de Mac als de iPhone & iPad niet. Dus nog geen steek verder gekomen.
Ik vind het nog steeds vreemd dat mail versturen wel gaat, maar ontvangen niet.

11221122 23-10-11 09:28

Deze instellingen gebruikt ik icm outlook, misschien heb je er wat aan:

Inkomende mail: p01-imap.mail.me.com -- Port:993 (Type: SSL)
Uitgaande mail: p01-smtp.mail.me.com -- Port: 587 (Type: TLS)

Aangevinkt: 'Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht' (voor zowel inkomende- als uitgaande mail)

Mvg.

Guest-20180925190238 23-10-11 09:33

En, dat werkt allemaal als je een ISP hebt die smtp relay toestaat.

Heb je een een ISP die dat niet toestaat gaat dat ook niet werken, dan moet je de SMTP-server van de ISP gebruiken.

In Holland laten KPN en UPC geen smtp relay toe (misschien zijn er ook nog anderen). Ziggo laat het dan weer wel toe.

Sportingannie 23-10-11 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 11221122 (Bericht 722715)
Deze instellingen gebruikt ik icm outlook, misschien heb je er wat aan:

Inkomende mail: p01-imap.mail.me.com -- Port:993 (Type: SSL)
Uitgaande mail: p01-smtp.mail.me.com -- Port: 587 (Type: TLS)

Aangevinkt: 'Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht' (voor zowel inkomende- als uitgaande mail)

Mvg.

Dank je wel.. Helaas kan ik de inkomende server niet aanpassen. Ik gebruik het mail programma van OSX Lion.

Zijn er meer mensen die van mobile me zijn overgegaan naar iCloud die problemen hebben. Ik heb een nieuwe account gemaakt en daar gaat alles goed mee.

Sportingannie 25-10-11 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metssr (Bericht 720388)
Hmm, bij mij werkte het aanvankelijk ook, maar ik heb nog geen mail kunnen ontvangen en zenden vanaf ijn nieuwe ....@me.com account dat ik speciaal voor iCloud moest aanmaken.
En nu synchroniseert de hele iPhone niet meer, wel de Mac met de Cloud, agenda enzo maar geen mail en geen contacten.
Heb gisteren meer dan een uur zitten chatten met de Apple helpdesk, die heeft het ook naar de backoffice geëscaleerd.

Mijn probleem is ook naar de backoffice geëscaleerd. Het syncen van contacten & agenda gaat wel goed en verzenden van email lukt ook, maar ontvangen van email gaat niet.
Ik vraag me af of alleen ex-MobileMe gebruikers dit probleem hebben?

marjan3006 25-10-11 15:59

Ik heb dat "probleem" ook. Ben ook een ex mobileMe gebruiker. In begin ging iCloud goed kreeg de mail gewoon binnen. Sinds circa een week moet ik de mail handmatig downloaden. Ik neem toch aan dat dit de bedoeling niet is. Bij MobileMe had ik geen enkel probleem. Op mijn iPad krijg ik alle mail gewoon binnen. Zonder handmatig te moeten downloaden. Heb daar bij de instellingen gekeken maar dit is het zelfde als bij de iPhone. Ga maar eens naar een iCentre misschien dat men daar een oplossing heeft.

Sportingannie 30-10-11 14:29

Hulp van Apple's backoffice gekregen... Het werkt weer, nu nog even afwachten of het blijft werken nadat ik mijn password heb aangepast.
Wie van jullie hebben ook p99 server?

robvdk 30-10-11 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sportingannie (Bericht 727012)
Hulp van Apple's backoffice gekregen... Het werkt weer, nu nog even afwachten of het blijft werken nadat ik mijn password heb aangepast.
Wie van jullie hebben ook p99 server?

en wil je de oplossing delen met ons

Sportingannie 30-10-11 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvdk (Bericht 727032)
en wil je de oplossing delen met ons

Dit is het antwoord welke ik heb gekregen:

It is hard to say what the issue was or what caused. Please keep in mind that it is a fairly new service and we may have some bumps in the road but we try to resolve them as quickly as we can. Thank you for being very patient

If you ever need assistance with any other iCloud issue please feel free to contact Apple support :

Apple - Support - iCloud

Helaas geen oplossing dus.

Ik kan jullie wel vertellen hoe mijn probleem uiteindelijk geëscaleerd is naar de backoffice:


Via Apple - Support - MobileMe heb je de mogelijkheid om met een support medewerken te chatten. Zij gaan kijken of je instellingen goed staan.
Aangezien bij mij alles goed stond en alleen het ontvangen van mail het probleem was hebben de support medewerker het geëscaleerd naar de back office. Je krijgt hier een mail over. Een uur later krijg je een mail van een andere techneut die je verder gaat helpen. Je krijgt best snel reactie overigens.

Let wel op dat de communicatie alleen in het engels gaat.

Dus helaas geen oplossing. Ik heb het vermoeden dat ze mijn account gereset hebben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.