//

2 Iphones synchroniseren contacten via iCloud

2 Iphones synchroniseren contacten via iCloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Wij hebben 2 iphones (3G en Iphone 4) en een MacBook(10.5.8>Snow Leopard aangevraagd) En we hebben iCloud. Probleem is dat wij na synchronisatie (op 1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-04-12, 19:51
Hanna67 Hanna67 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 2
Standaard 2 Iphones synchroniseren contacten via iCloud

Wij hebben 2 iphones (3G en Iphone 4) en een MacBook(10.5.8>Snow Leopard aangevraagd) En we hebben iCloud. Probleem is dat wij na synchronisatie (op 1 AppleID) ieders contacten hebben overgenomen. Onze vraag: hoe kunnen we e.e.a. weer uit elkaar trekken? Dus 1 adresbook voor mij en 1 adresbook voor mijn man. Heb al een apart Apple ID aangemaakt, maar weet nu even niet hoe nu verder? Wie kan mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-04-12, 20:38
Rene_Driehuijs Rene_Driehuijs is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 25
Standaard

Bij instellingen ->iCloud de schuif uitzetten bij contacten, daarna je contacten opschonen.

Als je overigens gelijk al een nieuw apple id had aangemaakt had je het probleem niet gehad, maar dat is mosterd na de maaltijd
  #3  
Oud 21-04-12, 22:06
MacPassenger MacPassenger is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 109
Standaard

In adressenboek 2 ID instellen, in iTunes herkend dan de juiste iPhone.
  #4  
Oud 22-04-12, 00:38
pascalhauben pascalhauben is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

vanaf volgende week heeft mijn vriendin ook een iphone 4s(dus hebben we er 2)
Moeten we allebei een apple id nemen
Hoe zit dit met icloud
We gebruiken ook hetzelfde e-mail adres thuis
We hebben andere contacten en muziek smaak (dus die willen we gescheiden houden)
Kan er iemand in stappen uitleggen wat we best doen?
alvast bedankt
  #5  
Oud 22-04-12, 14:06
Rene_Driehuijs Rene_Driehuijs is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 25
Standaard

Ik heb het als volgt gedaan,

Bij jouw 4S via Instellingen -> iCloud -> contacten schuif uitgezet zodat deze niet gesynchroniseerd worden op de 4S van je vriendin.
Daarna kun je de telefoon van je vriendin activeren met hetzelfde apple id als dat van jou.

Eventueel kun je ook nog andere schuiven uitzetten als je dat wilt.
  #6  
Oud 22-04-12, 18:01
pascalhauben pascalhauben is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

dank je wel Rene, kan ik eventueel ook 2 icloud accounts aanmakenan 2 itunes?en hoe doe je dat?

mvg
  #7  
Oud 23-04-12, 11:20
Hanna67 Hanna67 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 2
Standaard

Dank je, Rene! we gaan verder puzzelen.
  #8  
Oud 23-04-12, 16:13
Rene_Driehuijs Rene_Driehuijs is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 25
Standaard

Pascal, als je 2 apple id's aanmaakt heb je het probleem niet, iCloud "kijkt" naar je apple id en verwerkt de gegevens per device wat je aan dat account hebt gekoppeld, als je dus vooor de 4S van je vriendin een ander apple id aanmaakt zie je ook elkaars contacten e.d. niet
  #9  
Oud 23-04-12, 17:01
pascalhauben pascalhauben is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Dank je wel Rene ! Bijna alles opgelost... Alleen wij hebben 1 gezamenlijk e mail adres en een Apple id gaat toch met dat adres ? Of is er een truc nog voor om toch hetzelfde e mail adres te hebben ? Vriendelijk bedankt alvast Gr. P
  #10  
Oud 23-04-12, 19:57
Rene_Driehuijs Rene_Driehuijs is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 25
Standaard

Helaas, als je 1 emailadres / apple id wil blijven gebruiken zul je bij de instellingen de contacten e.d. per iPhone uit moeten schakelen.
  #11  
Oud 18-07-13, 18:21
boergeert boergeert is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 5
Standaard

Er vanuit gaan dat je 2 iphones hebt en een Icloud/itunes account, omdat je wel je apps wilt delen, lijkt me, is het aanmaken van een extra Itunes account niet voor de hand liggend?
Natuurlijk zit je elkaar dan nooit in de weg, maar de optie van "delen" van aangeschafte apps en of fotostream hef je daarmee op, en kan niet wenselijk zijn.

Wat heb ik gedaan:
Allereerst op mijn iphone (beide iphones) heb ik het "balkje" gezet bij: instellingen/icloud/contacten op "AAN". Nu worden je contacten van je telefoon(s) naar de icloud gestuurd. (het kan zijn dat je even je telefoonboek moet sync-en) Als je nu naar (op je computer) Icloud opent via www.icloud.com/contacts zal je zien dat je contacten uit je telefoon(s) in de icloud contactenlijst staan. Deze heten waarschijnlijk (nu nog) "alle contacten" en heb je maar 1 contactlijst in "groepen" staan. Als alle nummers en contacten in de “Cloud” staan, dan zet op je iphone(s) het “balkje” weer UIT bij instellingen/icloud/contacten. Dit om te voorkomen dat je telefoon gaat syncen terwijl je aan het werk gaat in je contactenlijst.

Vervolgens ga je een tweetal "groepen" aanmaken in de icloud “contacten” lijst op je pc, eentje voor de ene telefoon en eentje voor de andere. Klik op het + teken onderaan de pagina en geef ze een unieke naam: Voorbeeld...Contacten Jan en Contacten Eva. Als je op "Alle Contacten" gaat staan, staan daar nu al jullie gezamenlijke contacten (van Jan en Eva). Selecteer nu al deze contacten in deze “gezamenlijke lijst” en “sleep” ze dan naar zowel Contacten Jan als OOK naar Contacten Eva toe. Nu heb je eigenlijk 3 adresboeken met de zelfde inhoud gemaakt.

Nu zal Jan zijn contacten moeten opschonen in zijn lijst “Contacten Jan” en zal de contacten die hij van “Eva” niet wil hebben, eruit gooien! Eva doet nu hetzelfde met haar Contacten Eva lijstje. Als dit is gedaan (kost even tijd, maar het schoont direct alles lekker op en kun je ook mooi aanvullingen maken per contactpersoon) Heb je dus: “alle contacten” (van Jan en Eva samen), Contacten van Jan en Contacten van Eva. Mooi…

Nu een spannend stukje, maar geen nood! We hebben immers alle contacten in de Cloud staan, toch? (controleer dit nogmaals op je pc) Nu kan het zijn dat je ook (nog) adressen in bijvoorbeeld Gmail of Outlook of een Microsoft Exchange account hebt staan (ZET DIT UIT) anders krijg je straks vervuiling en dubbele adressen!) Dit zet je uit in: Instellingen/e-mail-contacten-agenda`s waar je het “schuifbalkje bij Contacten” uitzet bij je Gmail account en of ook bij Outlook en of Microsoft Exchange account “Contacten”. Als het goed is staat er nu in je adresboek op je iphone GEEN enkel contact meer?? GEEN NOOD…

Goed, zet op je iphone(s) het “schuif balkje” weer op AAN bij instellingen/icloud/contacten. Nu zullen ALLE contacten uit je “gezamelijke” contacten lijst op je telefoon “weer zichtbaar” zijn. Maar je wilt natuurlijk op de telefoon van Jan allen de “Contacten Jan” zien en niet die van Eva? Hoe doe je dit, heel eenvoudig! Als je naar je adressenboek op je betreffende iphone gaat, zie je als hij klaar is met syncen met icloud (kan even duren aan de hand van de grote van je contacten lijst in de Cloud), links boven in de hoek het “blokje” met “Groepen” staan. Klik hier op. In het gedeelte icloud staan nu meerdere adresboeken, namelijk “Alle iCloud” maar ook “Contacten Jan” en ook “Contacten Eva”!
Selecteer het betreffende adressenboek welke voor jou iphone gebruikt moet worden, en je zult zien als je op “gereed” klikt dat je keurig jou eigen adressen te zien krijgt in je contacten van je iphone.

Wil je ook het andere (Contacten Eva) erbij hebben, dan klik je ook deze aan in “groepen”.
Succes, ik hoop dat jullie hier wat aan hebben…. Ik ben niet verantwoordelijk voor misstappen en of verloren contacten, maar dat lijkt me duidelijk? Groet
  #12  
Oud 06-12-13, 18:53
E-Swabala E-Swabala is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard

Beste iPhone vrienden

Ik heb nu 2 jaar de iPhone 4S goed werkend op iOS 6.1.2 (jailbreak sinds lang uitgevoerd en evenzeer goed werkend.)
Belangrijk element, ik ben wat ouder en mogelijk daardoor heb ik nooit (iCloud) of dergelijk gebruikt. Ik houd het eigenlijk simpel bij gebruiksgemak van de aanwezige apps als navigatie - film, muziek en de voordelen van sommige tweaks van cydia die normaler wijze Apple niet aanbied of anderzijds dan wel duur betalend. Kortom ik ben heel blij met hoe de iphone vandaag zijn ding doet.

Her probleem, of het er 1 is?

Ik heb een iPhone 5S al weken geleden aangekocht en zit echt waar nog nieuw onuitgepakt in de doos.

Het allereerst wat ik wil doen is hem volledig minimum 8 uur opladen, en vervolgens een paar keer de cyclus vol en tot de bodem leeg te herhalen. Het schijnt een beste manier te zijn om de batterij sterk te maken. Na het aantal keren vol en leeg maakt her nadien niet meer uit of willekeurig de iPhone word geladen voor het synchroniseren. Toch moet 1 keer per maand de telefoon leeg en vol geladen. Ik ga dus eerst wat dokter spelen op de nieuwe 5S. Het is zoals jou kindje een goede toekomst waarborgen.

De iPhone batterij is ok en nu komt de vraag waarvoor ik zoveel schrik heb en het waarom de iPhone 5S nog niet uitgepakt is.

Herinner dat ik niets van iCloud of ander als voice control gebruik.

iPhone 4S is iOS 6.1.2
iPhone 5S is iOS 7.0.4? Of mogelijk 7.0.1

Ik wil graag alles overnemen wat op de iPhone 4S staat maar dan wel zonder de iOS update 7.0.4 op de IPhone 4S.

Komt er op neer dat ik de beide iphones op dezelfde computer, heb maar 1 computer wil synchroniseren met iTunes maar dat de iOS ONVERANDERD blijft.

De vraag is: kan dit op zelfde ID?
Moet er een nieuw ID aangemaakt? Indien een nieuwe ID, hoe krijg ik dan de apps, muziek en dergelijk naar de tweede iphone met andere iOS?
Zal de jailbreak op iOS 6.1.2 iPhone 4S problemen geven op de te synchroniseren iPhone 5S?

Ik hoop dat iemand op het forum nog werkt op een iPhone 4S en vooral nog op de enige iOS waar jailbreak mogelijk, namelijk de iOS 6.1.2 en waarbij deze dan ook een nieuwe iPhone bezigd.

Weet het, dit word een moeilijk boterham.

Ik hoop verstaanbaar te zijn geweest.

Luc

Laatst gewijzigd door E-Swabala; 06-12-13 om 19:07.
  #13  
Oud 06-12-13, 18:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E-Swabala Bekijk bericht
De vraag is: kan dit op zelfde ID?
Moet er een nieuw ID aangemaakt? Indien een nieuwe ID, hoe krijg ik dan de apps, muziek en dergelijk naar de tweede iphone met andere iOS?
Zal de jailbreak op iOS 6.1.2 iPhone 4S problemen geven op de te synchroniseren iPhone 5S?
Je hoeft geen nieuw Apple ID aan te maken om de nieuwe iPhone 5s te synchroniseren.

Als je een backup van de iPhone 4S met jailbreak terugzet op de nieuwe iPhone 5S kan dat problemen veroorzaken. Die backup zit namelijk vol met jailbreak instellingen.
  #14  
Oud 06-12-13, 19:29
E-Swabala E-Swabala is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je hoeft geen nieuw Apple ID aan te maken om de nieuwe iPhone 5s te synchroniseren.

Als je een backup van de iPhone 4S met jailbreak terugzet op de nieuwe iPhone 5S kan dat problemen veroorzaken. Die backup zit namelijk vol met jailbreak instellingen.
Ik hoop hier in qoute te mogen antwoorden.

Beste timosha
Ik begrijp hierbij, sync kan dus zonder problemen op huidige ID waar iphone 4S op iTunes is ondertekend. iTunes zal de nieuwe iPhone en nieuwe iOS 7.0.1 herkennen en niets van de iPhone 4S instellingen overnemen. Ook niet de huidige instelling iOS 6.1.2 maar enkel alleen wat op de nieuwe iPhone 5S is geleverd, originele apps en ander instelling behorend de iOS 7?
Een back-up is dus uitgesloten!
Het kopiëren van de aangekochte iTunes apps ingesteld op de 4S, ander als muziek, film? Zullen de iPhone 4S instellingen zichtbaar zijn? Hoe de telefoon, email contacten enz overzetten. Ik heb wel de map music iTunes behorend de 4S op pc staan. Misschien deze map kopiëren voor wat betreft apps naar een nieuwe map zodat ze via deze omweg naar de iPhone 5S kunnen verplaatst?
Eerste probleem is dus door u opgelost, nu nog de aanvullende opmerkingen.
Luc
  #15  
Oud 06-12-13, 19:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E-Swabala Bekijk bericht
Ik begrijp hierbij, sync kan dus zonder problemen op huidige ID waar iphone 4S op iTunes is ondertekend. iTunes zal de nieuwe iPhone en nieuwe iOS 7.0.1 herkennen en niets van de iPhone 4S instellingen overnemen.
Als je in iTunes de iPhone 5S instelt als nieuwe iPhone zal er niets van de iPhone 4S overgenomen worden.

Citaat:
Het kopiëren van de aangekochte iTunes apps ingesteld op de 4S, ander als muziek, film?
Alle in de App Store aangekochte apps kan je met iTunes op de nieuwe iPhone installeren.

Citaat:
Hoe de telefoon, email contacten enz overzetten.
Als je iCloud gebruikt is die data makkelijk te synchroniseren met de nieuwe iPhone. Ook met Gmail of Hotmail is dat mogelijk.

Citaat:
Ik heb wel de map music iTunes behorend de 4S op pc staan. Misschien deze map kopiëren voor wat betreft apps naar een nieuwe map zodat ze via deze omweg naar de iPhone 5S kunnen verplaatst?
De map iTunes Music behoort niet aan de iPhone 4S maar aan iTunes. Alles wat in die bibliotheek staat kan je ook synchroniseren met de nieuwe iPhone. iTunes houdt wel uit mekaar wat op de ene en de andere iPhone hoort. Je hoeft dus geen mappen gaan te kopiëren.
  #16  
Oud 06-12-13, 22:27
E-Swabala E-Swabala is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 24
Standaard

Beste Timosha, bedankt voor de geruststellende antwoorden. Ter herinnerin, als nieuwe iPhone instellen vooral, hoe deze weg te bewandelen zal ik zelf moeten vinden, uitzoeken. iCloud gebruik ik niet. Dus de contacten zal ik handmatig uitvoeren op de train naar het werk, zal wel lukken. Kortom, het is duidelijk een nieuwe phone, nieuw zegt alles dan houd dit in dat de geliefde iPhone 4S ongeschonden blijft. Dit alles is een werkje voor volgende week, eerst unboxen de phone, batterij onderhouden en dan leren omgaan met de 5S. Schijnt een gans ander iPhone type te zijn dan de 4S. Dit word bij een twee tal weken verder opgevolgd, ik houd u op de hoogte... Luc
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vraagje ivm contacten/iCloud Keesie88 iCloud 2 16-04-12 00:45
iCloud contacten Braaf iCloud 9 20-03-12 13:58
icloud agenda synchroniseren crisjeb iCloud 1 14-03-12 16:12
Icloud contacten alleen sim opgeslagen? jayblo iPad algemeen 0 10-11-11 20:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:01.