20 GB opslag gratis upgrade 50 GB? Mooi niet.
Grrrr.....misschien dat iemand hier mij kan helpen. Ik neem aan dat het bij jullie bekend is dat iedereen een gratis upgrade van je 20 GB opslag in ICloud krijgt naar 50 GB. Ik meende gelezen te hebben dat dat automatisch zou gaan. Gebeurde bij vrienden van mij ook inderdaad. Zij hebben een maandabo.
Bij mij niks, nul, nada. Als ik in iCloud op mijn foon of iPad kijk, blijft het op 20 staan. Al een aantal weken. Ik heb een jaarabonnement overigens. Al paar jaar. Kon indertijd ook niet anders meen ik me te herinneren. Afgelopen week twee keer iemand van Apple support aan de telefoon gehad. Simpele vraag; ik heb 20 GB, hoe kom ik in aan die 50 GB upgrade? Meneer nummer 1 wist niet eens waar ik het over had, ging even zoeken in zijn database en zei vervolgens wacht maar tot het einde van de maand. Mevrouw nummer 2 vandaag wist wel waar ik het over had maar had geen oplossing. Geeft me vervolgens een link waarmee ik weer op dezelfde meldingsite kwam waar ik de eerdere 2 keer ook al begonnen was met het probleem te melden. Sorry, in mijn ogen heel incompetente hulp van Apple. Hopeloos!!! Maar weer op internet gekeken en daar kom ik het volgende stukje tegen op de site van Apple aangaande de gratis upgrade van 20 naar 50 GB. Snappen jullie het? Ik niet. :confused: "Als u voor 16 september 2015 een maandelijks abonnement hebt aangeschaft, is de upgrade van uw account automatisch uitgevoerd. Als u momenteel een jaarlijks abonnement hebt, blijft u jaarlijks vernieuwen aan dezelfde prijs. Als u een nieuw maandelijks abonnement selecteert, is uw jaarlijkse abonnement niet beschikbaar voor u." Voor mij wartaal. Hoe kom ik in Godsnaam aan die 50 GB als Apple het blijkbaar zelf ook niet weet? |
Door de berichten hierover te lezen? een paar minuten rondkijken leert mij al dat een jaar abbo blijft zoals hij is. Je hebt tenslotte een afspraak voor een jaar.
Dus downgraden/aanpassen/overzetten naar een maand abbo en je krijgt meer voor minder. En je krijgt nog een restitutie van je lopende jaar abbo. Netjes geregeld dus. |
Dus ik moet op mijn iPad in iCloud de mogelijkheid 50 GB voor 0,99 cent per maand kiezen?
Meneer 1 van Apple support zei, doet u dat maar niet want dan gaat u extra betalen. Mevrouw 2 van Apple support gaf geen enkele sjoege over wat jij net post, behalve een link waar ik het maar per email verder moest vragen met uitleg van het probleem. Ben ik nou gek? |
Over je geestelijke gesteldheid doe ik geen uitspraken :-)
Maar op : Lagere prijzen voor iCloud-opslag zichtbaar op iPhone en iPad lees ik: Citaat:
Of overstappen naar 99 cent /maand en dan krijg je 50GB. Als je overstapt naar maand abbo kan je niet terug naar jaar abbo. |
Thx Blazez voor je hulp. Jij zegt wat ik dacht.
Vind het erg vreemd dat die twee lui van Apple support daar niet mee kwamen. |
No problem. Wordt hier ook maar door anderen verteld :-) Als een paar mensen zo hun ervaring delen, hebben velen er profijt van toch?
Dat is het voordeel van dit forum. |
Ik heb inmiddels de 'beloofde' 50 GB. :d
Ben wel benieuwd nog of er inderdaad een restitutie o.i.d. volgt over het al betaalde bedrag voor het jaarabonnement dat nog loopt tot juli 2016. |
Da's mooi.
Als het in orde is, meld dat nog even in dit draadje. Mocht iemand dan eens de zoekfunctie gebruiken en dit draadje vinden, dan meteen de (juiste) oplossing gevonden is. Wordt ook erg gewaardeerd :-) |
Doe ik.......;)
|
Werkt bij jullie de Drive-app?
|
Citaat:
|
Ik kreeg vrijwel direct een email van Apple met een creditnota, netjes...dus ik ga ervan uit dat ze of restitueren of verrekenen.
Enne...dit antwoord had ik graag van die 2 mensen van Apple support willen krijgen / horen om mijn vermoedens te bevestigen. Hoe simpel had het kunnen zijn. :O Citaat:
|
Volgens mij is het zelfs zo dat als je abonnement afloopt aan het eind van de termijn. Je over gaat naar de 50 gb voor 10,99 en dit betaal je 1x per jaar.
Als je eerder over stapt krijg je het restant van je abonnement terug,en betaal je maandelijks 99 cent. Ik had geen zin tot volgend voorjaar te wachten en ben nu van 1x per jaar betalen over gegaan maar maandelijks. Mij om het even, al is 1x per jaar wel makkelijk en minder rompslomp. |
Yep, het te restitueren bedrag is per direct op mijn rekening teruggestort. Netjes van Apple. Dit in tegenstelling tot de 'hulp' van die 2 mensen van Apple support......o nee, daar heb ik inmiddels genoeg mijn gal over gespuwd. :d
Maandelijks of jaarlijks maakt me niet zo veel uit. Hoofdzaak, er is weer genoeg backup ruimte. :cool: |
Och, een feit is dat we met z'n allen hier op het forum gewoon beter zijn dan Apple support. . . . we worden er alleen een stuk minder voor betaald . . . ;-)
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22. |