iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Reparatie Apple Watch series 4 LTE (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/184075-reparatie-apple-watch-series-4-lte.html)

iLevi 27-11-18 13:11

Reparatie Apple Watch series 4 LTE
 
Hallo iedereen

Op de dag van de release van de Apple Watch series 4 heb ik een model met LTE in Spanje. In de hoop eSim snel naar België komt.:cool:

Helaas is mijn vriendin deze ochtend zwaar ten val gekomen en is het glas van de watch gebarsten/verbrijzeld. Als goede man bel ik naar Apple Support om een reparatie aan te vragen. Zij melden mij dat dit +-€325 gaat kosten en 1 a 2 weken in beslag neemt.

Ik kreeg 3 keuzes:

1. Ze sturen mij een doosje op waar ik de watch in stop en laaat opsturen naar Apple Repair center.
2. Ik breng de watch naar een Apple Store (de enigste in België is Brussel wat 45min rijden is)
3. Ik breng de watch naar een Premium Repair Center (winkel Switch)

Omdat er een winkel van Switch op 10min rijden is en de watch sowieso opgestuurd moet worden en nergens direct omgeruild kan worden besloot ik naar daar te gaan. Eenmaal aangekomen trof ik een zeer vriendelijke medewerker aan. Hij bood onmiddellijk een omruiling aan. Tot ik zei dat het een model met LTE was.

En net hier begint het probleem...:confused:

In België (en Nederland) is er geen Apple Watch series 4 met LTE te krijgen dus kunnen ze die ook niet herstellen of omruilen. Dus Switch liet mij terugbellen naar Apple Support.

Zo gezegd, zo gedaan. Aan de telefoon kreeg ik een zeer vriendelijke dame te horen die mij helaas hetzelfde wist te vertellen. Ze sprak haar supervisor en wist mij te vertellen dat ik terug naar Spanje moet voor de herstelling.
Nochtans had ik bij de aankoop in Spanje uitdrukkelijk gevraagd of garantie en herstelling in België mogelijk was. Hun antwoord: "in heel europe kan men dit herstellen, zelfs België". NIET DUS!:mad:

De dame van Apple heeft voorgesteld dat zij contact opnam met Apple Store Brussel en nog een interne dienst om een watch vanuit Spanje te laten leveren in de winkel van Brussel. Dit antwoord krijg ik pas uiterlijk over 2 dagen.
Geduld hebben is dus de boodschap.

Ik, vind het jammer dat zo'n groot internationaal bedrijf toch nog landsgrenzen gebruikt en hoge reparatie kosten hanteert.

Achja, we wachten af. Desnoods een citytrip naar Barcelona of Madrid in het verschiet :rolleyes:

PS: zijn er hier mensen die hetzelfde hebben voorgehad?

ergoboy 27-11-18 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iLevi (Bericht 1046576)
Hallo iedereen

Op de dag van de release van de Apple Watch series 4 heb ik een model met LTE in Spanje. In de hoop eSim snel naar België komt.:cool:

Helaas is mijn vriendin deze ochtend zwaar ten val gekomen en is het glas van de watch gebarsten/verbrijzeld. Als goede man bel ik naar Apple Support om een reparatie aan te vragen. Zij melden mij dat dit +-€325 gaat kosten en 1 a 2 weken in beslag neemt.

Ik kreeg 3 keuzes:

1. Ze sturen mij een doosje op waar ik de watch in stop en laaat opsturen naar Apple Repair center.
2. Ik breng de watch naar een Apple Store (de enigste in België is Brussel wat 45min rijden is)
3. Ik breng de watch naar een Premium Repair Center (winkel Switch)

Omdat er een winkel van Switch op 10min rijden is en de watch sowieso opgestuurd moet worden en nergens direct omgeruild kan worden besloot ik naar daar te gaan. Eenmaal aangekomen trof ik een zeer vriendelijke medewerker aan. Hij bood onmiddellijk een omruiling aan. Tot ik zei dat het een model met LTE was.

En net hier begint het probleem...:confused:

In België (en Nederland) is er geen Apple Watch series 4 met LTE te krijgen dus kunnen ze die ook niet herstellen of omruilen. Dus Switch liet mij terugbellen naar Apple Support.

Zo gezegd, zo gedaan. Aan de telefoon kreeg ik een zeer vriendelijke dame te horen die mij helaas hetzelfde wist te vertellen. Ze sprak haar supervisor en wist mij te vertellen dat ik terug naar Spanje moet voor de herstelling.
Nochtans had ik bij de aankoop in Spanje uitdrukkelijk gevraagd of garantie en herstelling in België mogelijk was. Hun antwoord: "in heel europe kan men dit herstellen, zelfs België". NIET DUS!:mad:

De dame van Apple heeft voorgesteld dat zij contact opnam met Apple Store Brussel en nog een interne dienst om een watch vanuit Spanje te laten leveren in de winkel van Brussel. Dit antwoord krijg ik pas uiterlijk over 2 dagen.
Geduld hebben is dus de boodschap.

Ik, vind het jammer dat zo'n groot internationaal bedrijf toch nog landsgrenzen gebruikt en hoge reparatie kosten hanteert.

Achja, we wachten af. Desnoods een citytrip naar Barcelona of Madrid in het verschiet :rolleyes:

PS: zijn er hier mensen die hetzelfde hebben voorgehad?

Ik zou je vriendin het laten betalen:) zij heeft tenslotte de watch stukgemaakt🙄

iLevi 27-11-18 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ergoboy (Bericht 1046579)
Ik zou je vriendin het laten betalen:) zij heeft tenslotte de watch stukgemaakt🙄

Goei voorstel. Maar daar gaat het nu niet om 🤣

haga 27-11-18 20:10

Naar Duitsland gaan.
Daar worden Watch 4 met LTE verkocht en kan dus jouw Watch worden gerepareerd/omgeruild.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27-11-18 om 20:12 ----------

Kun je mooi combineren met bezoek aan de Kerstmarkt. :):)

iLevi 04-12-18 11:17

Hier ben ik weer met een update.:p
Helaas Pindakaas ging niet alles zoals verwacht.

Renate van Apple ging navragen bij Apple Store Brussel of ze mijn watch konden omruilen via een levering uit Spanje. Ze ging me dit uiterlijk op 29/11 laten weten.
Zondag een mail gestuurd en vandaag nog maar eens gebeld want ik hoorde niemand meer.:rolleyes:

Zoals verwacht moet ik naar een Apple Store gaan in een land waar men Apple Watches met LTE verkopen. Dus ging ik op de website op zoek naar de dichtsbijzijnde Store in Frankrijk.

Hoera, er is er eentje in Lille (Rijsel, Frankrijk). Met mijn beste frans (oui, je parle un petit peu français:d) belde ik naar hun om te vragen of dit kon en hoelang ik op de watch moet wachten.

De man vertelde mij dat ik best een afspraak online maak want de winkel is altijd heel druk. Hij wist niet of ze direct konden omruilen of ze de watch gingen opsturen naar het repair center. Dit beslist de technieker ter plaatse!? :confused:Dus twee tripjes van 4u rijden zijn te verwachten.

Nu kijk ik hier op de website in de kalender van de Apple Store Lille. Voor de komende 7 dagen geen enkele afspraak vrij. Je kan ook niet verder kijken dan 7 dagen. en nu... ?:confused:

Ik vindt het toch allemaal een klucht voor zo'n wereldbedrijf om zo'n bekrompen, minimalistische service te bieden.:mad:

We geven niet op en blijven proberen.:cool:

Groeten
Levi


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:01.