//

Reparatie Apple Watch series 4 LTE

Reparatie Apple Watch series 4 LTE discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen Op de dag van de release van de Apple Watch series 4 heb ik een model met LTE in Spanje. In de hoop ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-11-18, 13:11
iLevi iLevi is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: kontich
Berichten: 8
Standaard Reparatie Apple Watch series 4 LTE

Hallo iedereen

Op de dag van de release van de Apple Watch series 4 heb ik een model met LTE in Spanje. In de hoop eSim snel naar België komt.

Helaas is mijn vriendin deze ochtend zwaar ten val gekomen en is het glas van de watch gebarsten/verbrijzeld. Als goede man bel ik naar Apple Support om een reparatie aan te vragen. Zij melden mij dat dit +-€325 gaat kosten en 1 a 2 weken in beslag neemt.

Ik kreeg 3 keuzes:

1. Ze sturen mij een doosje op waar ik de watch in stop en laaat opsturen naar Apple Repair center.
2. Ik breng de watch naar een Apple Store (de enigste in België is Brussel wat 45min rijden is)
3. Ik breng de watch naar een Premium Repair Center (winkel Switch)

Omdat er een winkel van Switch op 10min rijden is en de watch sowieso opgestuurd moet worden en nergens direct omgeruild kan worden besloot ik naar daar te gaan. Eenmaal aangekomen trof ik een zeer vriendelijke medewerker aan. Hij bood onmiddellijk een omruiling aan. Tot ik zei dat het een model met LTE was.

En net hier begint het probleem...

In België (en Nederland) is er geen Apple Watch series 4 met LTE te krijgen dus kunnen ze die ook niet herstellen of omruilen. Dus Switch liet mij terugbellen naar Apple Support.

Zo gezegd, zo gedaan. Aan de telefoon kreeg ik een zeer vriendelijke dame te horen die mij helaas hetzelfde wist te vertellen. Ze sprak haar supervisor en wist mij te vertellen dat ik terug naar Spanje moet voor de herstelling.
Nochtans had ik bij de aankoop in Spanje uitdrukkelijk gevraagd of garantie en herstelling in België mogelijk was. Hun antwoord: "in heel europe kan men dit herstellen, zelfs België". NIET DUS!

De dame van Apple heeft voorgesteld dat zij contact opnam met Apple Store Brussel en nog een interne dienst om een watch vanuit Spanje te laten leveren in de winkel van Brussel. Dit antwoord krijg ik pas uiterlijk over 2 dagen.
Geduld hebben is dus de boodschap.

Ik, vind het jammer dat zo'n groot internationaal bedrijf toch nog landsgrenzen gebruikt en hoge reparatie kosten hanteert.

Achja, we wachten af. Desnoods een citytrip naar Barcelona of Madrid in het verschiet

PS: zijn er hier mensen die hetzelfde hebben voorgehad?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-18, 15:57
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iLevi Bekijk bericht
Hallo iedereen

Op de dag van de release van de Apple Watch series 4 heb ik een model met LTE in Spanje. In de hoop eSim snel naar België komt.

Helaas is mijn vriendin deze ochtend zwaar ten val gekomen en is het glas van de watch gebarsten/verbrijzeld. Als goede man bel ik naar Apple Support om een reparatie aan te vragen. Zij melden mij dat dit +-€325 gaat kosten en 1 a 2 weken in beslag neemt.

Ik kreeg 3 keuzes:

1. Ze sturen mij een doosje op waar ik de watch in stop en laaat opsturen naar Apple Repair center.
2. Ik breng de watch naar een Apple Store (de enigste in België is Brussel wat 45min rijden is)
3. Ik breng de watch naar een Premium Repair Center (winkel Switch)

Omdat er een winkel van Switch op 10min rijden is en de watch sowieso opgestuurd moet worden en nergens direct omgeruild kan worden besloot ik naar daar te gaan. Eenmaal aangekomen trof ik een zeer vriendelijke medewerker aan. Hij bood onmiddellijk een omruiling aan. Tot ik zei dat het een model met LTE was.

En net hier begint het probleem...

In België (en Nederland) is er geen Apple Watch series 4 met LTE te krijgen dus kunnen ze die ook niet herstellen of omruilen. Dus Switch liet mij terugbellen naar Apple Support.

Zo gezegd, zo gedaan. Aan de telefoon kreeg ik een zeer vriendelijke dame te horen die mij helaas hetzelfde wist te vertellen. Ze sprak haar supervisor en wist mij te vertellen dat ik terug naar Spanje moet voor de herstelling.
Nochtans had ik bij de aankoop in Spanje uitdrukkelijk gevraagd of garantie en herstelling in België mogelijk was. Hun antwoord: "in heel europe kan men dit herstellen, zelfs België". NIET DUS!

De dame van Apple heeft voorgesteld dat zij contact opnam met Apple Store Brussel en nog een interne dienst om een watch vanuit Spanje te laten leveren in de winkel van Brussel. Dit antwoord krijg ik pas uiterlijk over 2 dagen.
Geduld hebben is dus de boodschap.

Ik, vind het jammer dat zo'n groot internationaal bedrijf toch nog landsgrenzen gebruikt en hoge reparatie kosten hanteert.

Achja, we wachten af. Desnoods een citytrip naar Barcelona of Madrid in het verschiet

PS: zijn er hier mensen die hetzelfde hebben voorgehad?
Ik zou je vriendin het laten betalen zij heeft tenslotte de watch stukgemaakt🙄
  #3  
Oud 27-11-18, 16:15
iLevi iLevi is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: kontich
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ergoboy Bekijk bericht
Ik zou je vriendin het laten betalen zij heeft tenslotte de watch stukgemaakt🙄
Goei voorstel. Maar daar gaat het nu niet om 🤣
  #4  
Oud 27-11-18, 20:10
haga haga is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 123
Standaard

Naar Duitsland gaan.
Daar worden Watch 4 met LTE verkocht en kan dus jouw Watch worden gerepareerd/omgeruild.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27-11-18 om 20:12 ----------

Kun je mooi combineren met bezoek aan de Kerstmarkt.
  #5  
Oud 04-12-18, 11:17
iLevi iLevi is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: kontich
Berichten: 8
Standaard

Hier ben ik weer met een update.
Helaas Pindakaas ging niet alles zoals verwacht.

Renate van Apple ging navragen bij Apple Store Brussel of ze mijn watch konden omruilen via een levering uit Spanje. Ze ging me dit uiterlijk op 29/11 laten weten.
Zondag een mail gestuurd en vandaag nog maar eens gebeld want ik hoorde niemand meer.

Zoals verwacht moet ik naar een Apple Store gaan in een land waar men Apple Watches met LTE verkopen. Dus ging ik op de website op zoek naar de dichtsbijzijnde Store in Frankrijk.

Hoera, er is er eentje in Lille (Rijsel, Frankrijk). Met mijn beste frans (oui, je parle un petit peu français) belde ik naar hun om te vragen of dit kon en hoelang ik op de watch moet wachten.

De man vertelde mij dat ik best een afspraak online maak want de winkel is altijd heel druk. Hij wist niet of ze direct konden omruilen of ze de watch gingen opsturen naar het repair center. Dit beslist de technieker ter plaatse!? Dus twee tripjes van 4u rijden zijn te verwachten.

Nu kijk ik hier op de website in de kalender van de Apple Store Lille. Voor de komende 7 dagen geen enkele afspraak vrij. Je kan ook niet verder kijken dan 7 dagen. en nu... ?

Ik vindt het toch allemaal een klucht voor zo'n wereldbedrijf om zo'n bekrompen, minimalistische service te bieden.

We geven niet op en blijven proberen.

Groeten
Levi
Reageren

Labels
apple watch, herstelling, reparatie, series 4



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple watch series 1 eerste run Doser Apple Watch algemeen 0 05-03-17 13:27
Apple Watch series 2 GPS urban Apple Watch algemeen 10 11-11-16 11:16
Apple Watch Series 2 Waterslot Kris1986 Apple Watch algemeen 2 16-10-16 19:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.