iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch apps (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f171/apple-watch-apps/)
-   -   Off-line muziek (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f171/apple-watch-apps/183502-off-line-muziek.html)

robdop 03-10-18 12:04

Off-line muziek
 
Ik ben enorm in dubio v.w.b. de aanschaf van een smartwatch. Gezien mijn positieve ervaringen met de zeer degelijke Apple producten zou ik het liefst een Apple Watch 4 aanschaffen, maar ja...… wat heb ik daar aan met sporten als ik geen gebruik van Spotify kan maken!?

Is er een eenvoudige manier om off-line muziek via de Apple Watch af te kunnen spelen zonder dat ik mijn iPhone bij me hoef te hebben? Deze heb ik nl. tijdens het sporten (rennen, fietsen etc.) niet bij me.
Of moet ik eerst MP3 bestanden op mijn laptop zetten, deze via iTunes naar mijn telefoon uploaden en dit dan vervolgens gaan syncen met de Apple Watch?? Niet heel erg praktisch.

Zou het erg zonde vinden als ik mijn Spotify abonnement moet opzeggen en over moet stappen naar Apple Music, alleen maar omdat de Apple Watch niet met Spotify overweg kan!

Het alternatief is dan de Samsung Galaxy Watch, die wel Spotify aan boord heeft, maar ja...…. dan zit ik met een Samsung app op mijn iPhone. Dat zal wel weer de nodige problemen gaan opleveren! Of zijn hier positieve ervaringen mee?

Wie o wie kan mij over de streep trekken? Als Spotify er zou zijn, dan was mijn keuze snel gemaakt, maar ja..... :confused:

haga 03-10-18 19:31

wij hebben voor drie tientjes zowel Spotify als Apple Music gezinsabonnementen genomen.

Iedereen kan nu zelf bepalen waar en wanneer hij/zij welke muziek gebruikt.

In de sportschool gebruik ik Spotify via streaming iPhone en buiten Apple Music via offline op Watch.

BlankStar 04-10-18 09:12

Ik heb Spotify buitengesmeten toen ik mijn HomePods in het VK kocht. Nog geen minuut spijt van gehad. 't Is Apple: integratie is enorm handig.

Mijn Apple Watch haalt zelf playslisten af van Apple Music en dus heb ik altijd andere, nieuwe muziek bij, met uitzondering van 1 vaste playslist die ik altijd wil bijhebben dan.

jeanjeandejean 19-10-18 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robdop (Bericht 1045424)
Ik ben enorm in dubio v.w.b. de aanschaf van een smartwatch. Gezien mijn positieve ervaringen met de zeer degelijke Apple producten zou ik het liefst een Apple Watch 4 aanschaffen, maar ja...… wat heb ik daar aan met sporten als ik geen gebruik van Spotify kan maken!?

Is er een eenvoudige manier om off-line muziek via de Apple Watch af te kunnen spelen zonder dat ik mijn iPhone bij me hoef te hebben? Deze heb ik nl. tijdens het sporten (rennen, fietsen etc.) niet bij me.
Of moet ik eerst MP3 bestanden op mijn laptop zetten, deze via iTunes naar mijn telefoon uploaden en dit dan vervolgens gaan syncen met de Apple Watch?? Niet heel erg praktisch.

Zou het erg zonde vinden als ik mijn Spotify abonnement moet opzeggen en over moet stappen naar Apple Music, alleen maar omdat de Apple Watch niet met Spotify overweg kan!

Het alternatief is dan de Samsung Galaxy Watch, die wel Spotify aan boord heeft, maar ja...…. dan zit ik met een Samsung app op mijn iPhone. Dat zal wel weer de nodige problemen gaan opleveren! Of zijn hier positieve ervaringen mee?

Wie o wie kan mij over de streep trekken? Als Spotify er zou zijn, dan was mijn keuze snel gemaakt, maar ja..... :confused:


Het syncen van je muziek loopt via de iPhone maar verloopt automatisch van zodra je de AW oplaadt en er de iPhone vlak naast legt.
Vervolgens staat je muziek fysiek op de AW. Je hebt enkel BT oortjes nodig om die muziek vervolgens af te spelen.

Ben je thuis en ligt je iPhone binnen bereik, dan dient je AW als handig afstandbediening voor die iPhone of je BT-luidsprekers! Heel handig en vlug om geluidsterkte of nummer aan te passen. Ik werk met BOSE ST en kan dit vlot en gemakkelijk bedienen vanaf mijn AW.

Enkel nog goede BT oortjes vinden, prijs/kwaliteit... Iemand suggesties?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:18.