//

4s: verbinding weg na smsen

4s: verbinding weg na smsen discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds enkele dagen heb ik een witte iphone 4s 16GB. Er is alleen iets raars mee aan de hand. Na enige tijd viel steeds de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-11-11, 10:46
nongetjie nongetjie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 15
Unhappy 4s: verbinding weg na smsen

Sinds enkele dagen heb ik een witte iphone 4s 16GB. Er is alleen iets raars mee aan de hand. Na enige tijd viel steeds de verbinding weg. Ik ben bij Vodafone al een nieuwe microsim wezen halen maar het probleem blijft voortduren.

Nadat ik de telefoon geinstalleerd heb en de microsimkaart geunlocked kan ik gewoon bellen. Het lijkt er echter op dat na het versturen van een smsje, bellen, smsen en 3g niet meer mogelijk is. Soms staat er ook echt 'no service' maar soms ook gewoon enkele streepjes. Heb van alles al geprobeerd iphone volledig leeggehaald en opnieuw geinstalleerd, nieuwe microsim gehaald maar het probleem blijft.

Iemand die ook dit probleem heeft en/of weet hoe dit opgelost kan worden. Is het bijvoorbeeld een providerprobleem of is mijn telefoon niet goed?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-11, 13:52
zalex zalex is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn witte 32GB.

Herstel netwerkinstellingen, uit en aan, soft reset, niets werkt. Het moet volgens mij aan Vodafone liggen. Ze hadden bij 4.x.x ook al een keer issues meen ik me te herinneren...
  #3  
Oud 07-11-11, 13:54
nongetjie nongetjie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 15
Standaard

Gelukkig nog iemand met hetzelfde probleem. Ik ben nu aan het testen met een simkaart van een andere provider en dat gaat gewoon goed bellen smsen e.d.

Straks Vodafone maar eens even bellen dan, enige optie lijkt me
  #4  
Oud 07-11-11, 14:29
zalex zalex is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb ze zojuist aan de lijn gehad. Probleem ligt bij de software op de 4S, aldus Vodafone. Apple's euvel dus... Update afwachten maar.
  #5  
Oud 07-11-11, 14:31
nongetjie nongetjie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 15
Standaard

Dat is raar, heb nu een simkaart van telfort er in en die werkt als een trein!
  #6  
Oud 07-11-11, 17:39
Mystery X Mystery X is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 53
Standaard

Had ik ook met mijn "oude" Vodafone sim kaart...
De nieuwe maar geactiveerd die toch bij mijn iPhone 4S erbij zat, en nu totaal geen problemen meer. Dus dacht dat het bij mij echt aan mijn oude mini sim kaart ligt/lag...
  #7  
Oud 08-11-11, 08:33
nongetjie nongetjie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 15
Standaard

Gister ook even gebeld met Vodafone, zelfde conclusie als Zalex. Wachten op een update van Apple. Rare situatie als simkaarten van andere providers wel werken. Komt de winst van Vodafone ook niet ten goede als de klanten niet kunnen bellen en smsen natuurlijk.

Straks nog maar eens naar de Vodafone winkel, nog 1x een nieuwe microsim proberen
  #8  
Oud 08-11-11, 09:16
lex4545 lex4545 is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zalex Bekijk bericht
Ik heb ze zojuist aan de lijn gehad. Probleem ligt bij de software op de 4S, aldus Vodafone. Apple's euvel dus... Update afwachten maar.
Ze liegen, ligt niet aan de software maar aan de simkaart in combinatie met de 4s.
  #9  
Oud 08-11-11, 18:45
zalex zalex is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 8
Standaard

Mijn probleem is opgelost met een nieuwe (niet geknipte) micro-sim á € 0,01 bij de Vodafone winkel.
  #10  
Oud 08-11-11, 19:52
nongetjie nongetjie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 15
Standaard

Ok dan ga ik morgen ook maar weer eens een bezoekje brengen aan de vodafone shop
  #11  
Oud 08-11-11, 20:16
Remmy0229 Remmy0229 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 6
Standaard

Bij mij precies hetzelfde. 2 nieuwe sim kaarten versleten, geen resultaat Pincode op de sim uitschakelen geeft mij nu gemiddeld per dag 4 maal ongeldige simkaart. Maar verder werkt het. Werd vandaag door Vodafone teruggebeld n.a.v. mijn klacht. Ze wisten bij Vodafone van niets. Jaja, internet staat vol met dit probleem bij alle providers. Ben zeer benieuwd wat nou precies het probleem is. Is het de 4S, is het de software of de Europese sim kaarten? Nooit kunnen vinden van deze problemen in Amerika.
  #12  
Oud 09-11-11, 12:49
nongetjie nongetjie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remmy0229 Bekijk bericht
Bij mij precies hetzelfde. 2 nieuwe sim kaarten versleten, geen resultaat Pincode op de sim uitschakelen geeft mij nu gemiddeld per dag 4 maal ongeldige simkaart.
Hmmm heb nu ook pincode uitgeschakeld en dat lijkt inderdaad te werken. Kan weer bellen en smsen e.d. 4x per dag reset is nog te overzien tot er een update komt. Maar tot op heden nog geen reset nodig gehad. Eens kijken waar dit schip strandt
  #13  
Oud 10-11-11, 09:33
nongetjie nongetjie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 15
Standaard

De simkaart doet het nog steeds nadat ik gister de pincode heb uitgeschakeld. Aparte oplossing maar hij werkt wel.
  #14  
Oud 14-11-11, 09:33
nongetjie nongetjie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 15
Standaard

Probleem is opgelost met iOS 5.0.1
  #15  
Oud 14-11-11, 10:52
Remmy0229 Remmy0229 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nongetjie Bekijk bericht
Probleem is opgelost met iOS 5.0.1
Helaas, probleem blijft bestaan

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2011 om 10:57 ----------

Zie hier volgens mij de oplossing voor de simkaart problemen. Vanmiddag maar weer naar Vodafone toe. Voor alle duidelijkheid, de simkaart in het pasje schijnt dus de goede te zijn.

Krijg de foto dus niet gepost. Bij Vodafone hebben ze dus micro simkaarten die kleiner zijn dan de oude micro simkaarten. Volgens een gebruiker heeft dat zijn probleem opgelost.
Reageren

Labels
iphone 4s, sms, verbinding, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verbinding valt weg ReneJongsma Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 0 30-10-11 00:06
Bleutooth verbinding valt weg. FSF iPad algemeen 0 18-07-11 21:42
iphone 4 verbinding valt steeds weg bzb iPhone algemeen 2 11-08-10 13:11
Verbinding valt heel de tijd weg blaugrana iPhone algemeen 1 01-07-09 20:43
verbinding valt telkens weg dickdonker iPhone algemeen 0 06-09-08 15:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.