iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone BloX Internet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/383-vodafone-blox-internet.html)

paashaasr1 22-01-08 18:44

de instellingen password etc weet ik inmiddels wel, maar ik krijg de foutcode pdp. iemand een idee

btw ik heb een us 1.1.2 november 2007

smrman 22-01-08 19:12

Citaat:

Pasgeleden heb ik trouwens geupdate naar 1.1.1 en dara wild het in het begin niet werken omdat hij steeds de instellingen verwijderde. Met de EDGE setting fix die je met de source Unlock the iPhone - the simple tutorial! via installer kunt krijgen los je dit probleem op.
Edge fix geinstalleerd maar nog nul succes. Dat edge settings scherm, hoe verlaat je dat na intikken instellingen ? Ik zie nog altijd geen "save" wat wil zeggen dat je of de home toets, of het "network" knopje linksboven moet klikken. Beide geprobeerd, geen EDGE connect :(

Citaat:

Ook logisch dat het werkt, anders zou een tourist uit amerika hier geen gebruik kunnen maken van draadoos internet, en het is al meerdere malen bewezen dat dat wel kan (door mesnen die met hoge rekeningen thuis kwamen...)
Hier ontgaat de logica in het achteloos logisch intikken. Logisch is niks, waar standaarden mekaar bijten :110 - 220volt, breedte spoorlijnen, 2G, 2.5G, 2.75G en 3g netwerken, waarbij 3G niet betekent dat ook de lagere varianten ermee kunnen worden bedreven, en ik denk dat je als je om je heen kijkt nog wel wat meer ziet. Zijn mobieltjes niet eerst single band,toen via double 900-1800 , toen triple en als ik me niet vergis nu ook quad band tot een wat meer aanvaardbare standaard gekomen ? Probeer met een 900 Mhz band mobiel maar eens in de grote US of A te bellen, veel succes.

profit42 22-01-08 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smrman (Bericht 45993)
Hier ontgaat de logica in het achteloos logisch intikken. Logisch is niks, waar standaarden mekaar bijten :110 - 220volt, breedte spoorlijnen, 2G, 2.5G, 2.75G en 3g netwerken, waarbij 3G niet betekent dat ook de lagere varianten ermee kunnen worden bedreven, en ik denk dat je als je om je heen kijkt nog wel wat meer ziet. Zijn mobieltjes niet eerst single band,toen via double 900-1800 , toen triple en als ik me niet vergis nu ook quad band tot een wat meer aanvaardbare standaard gekomen ? Probeer met een 900 Mhz band mobiel maar eens in de grote US of A te bellen, veel succes.

Ik zei logisch, omdat die mensen anders niet met die rekeningen thuis konden komen. Er zijn veel verhalen op het internet van mensen met gigantische telefoon rekeningen omdat ze in het buitenland (europa) met hun iphone gegprs't hebben. Als het hier niet zou werken, zouden die rekeningen er niet zijn.

Maar goed, ik geef toe, het logisch is misschien iets overdreven....In ieder geval werkt het bij mij prima.

Wat me trouwens net te binnen schiet: Weet je zeker dat je vodafone als user en pass met kleine letters schrijft? Standaard maakt je iphone van de 1e letter namelijk een hoofdletter en dan werkt het volgens mij niet....

smrman 22-01-08 19:55

Citaat:

Wat me trouwens net te binnen schiet: Weet je zeker dat je vodafone als user en pass met kleine letters schrijft? Standaard maakt je iphone van de 1e letter namelijk een hoofdletter en dan werkt het volgens mij niet....
Daar had ik al aan gedacht, alhoewel de autocaps op dat scherm niet inkickt :)

Hoe moet je dat scherm verlaten zodat die instellingen blijven hangen ? Home ? Of blijven ze pas bewaard na een 1e succesvolle aanmelding, zoals in modem-Windows dagen met de dial in login .. wat een horror was dat zeg :)

profit42 22-01-08 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smrman (Bericht 46020)
Daar had ik al aan gedacht, alhoewel de autocaps op dat scherm niet inkickt :)

Hoe moet je dat scherm verlaten zodat die instellingen blijven hangen ? Home ? Of blijven ze pas bewaard na een 1e succesvolle aanmelding, zoals in modem-Windows dagen met de dial in login .. wat een horror was dat zeg :)

Ik sluit het scherpje altijd af met het network knopje linksboven...

Maar even wat dingen die je kunt doen (gevonden na wat gegoogle, je bent niet de enige met het probleem blijkbaar.....)

- SIM kaart eruit en dan na een paar min weer erin.
- Vodafone bellen en zeggen dat blocks gedeactiveerd en daarna weer geactieerd moet worden.
- Airplane mode aan/uit
- Checken of data roaming uit (als in, niet geactiveerd) staat.
- Heb je ooit een progje als services gedownload (via bv installer) en daarmee edge uitgezet? Zoja, herinstalleer et prog en zet het weer aan. Controleer voor de zekerheid, misschien is het zonder dat je het wist uitgezet.
- is er wel dekking in het gebied waar je woont?

Hopelijk lost een van bovenstaande tips je probleem op.....

smrman 22-01-08 20:13

Citaat:

Ik sluit het scherpje altijd af met het network knopje linksboven...
Maar even wat dingen die je kunt doen (gevonden na wat gegoogle, je bent niet de enige met het probleem blijkbaar.....)

- SIM kaart eruit en dan na een paar min weer erin.
- Vodafone bellen en zeggen dat blocks gedeactiveerd en daarna weer geactieerd moet worden.
- Airplane mode aan/uit
- Checken of data roaming uit (als in, niet geactiveerd) staat.
- Heb je ooit een progje als services gedownload (via bv installer) en daarmee edge uitgezet? Zoja, herinstalleer et prog en zet het weer aan. Controleer voor de zekerheid, misschien is het zonder dat je het wist uitgezet.
- is er wel dekking in het gebied waar je woont?

Hopelijk lost een van bovenstaande tips je probleem op.....

Muchos te proberen, een paar lijken me zeker zinvol om te controleren, dat appje dat Wi-Fi / edge en BT managed vond ik sowieso al buggy, eraf ermee :)

Ik meld me nog

Amp. 23-01-08 08:02

Hey, ik ga morgen voor een lang weekend naar rome, en aangezien jullie allemaal Vodafone gebruikers zijn..
Hoe duur is internetten vanuit het buitenland?

-Rick 24-01-08 11:12

Ter info:
Ik heb net m'n rekening van Vodafone binnen gekregen.
In m'n usage-scherm ben ik ruim over de 50 MB heen gegaan. (87 MB) , maar op de factuur berekenen ze keurig de 9.95 euro voor Internet Blox. geen cent meerrr

Primaaaaaaa !! ;)

ihans 24-01-08 16:54

InternetBlox is alleen voor Nederland.
Als je via gprs/edge internet in het buitenland dan kom je voor grote verrassingen te staan qua kosten.

i-Mobiles.nl 27-01-08 16:54

Ben benieuwd naar me rekening.. zit nu in Amerika

Blackherrie 28-01-08 12:14

Tarief per 20 kb:

Met Vodafone Passport in een Passport land€ 0,05 (€ 2,50 per 1 MB) Start tarief :€ 0,79

Zonder Vodafone Passport in een Passport land€ 0,15 (€ 7,50 per 1 MB) Start tarief : n.v.t.

Buiten Passport landen€ 0,30 (€ 15 per 1 MB) Start tarief : n.v.t

leftie 28-01-08 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 46231)
Hey, ik ga morgen voor een lang weekend naar rome, en aangezien jullie allemaal Vodafone gebruikers zijn..
Hoe duur is internetten vanuit het buitenland?


Ik zou als ik jou was geen internet gebruiken in het buitenland.
Ik was een tijdje terug in milaan en gebruikte naar mijn weten zeer weinig internet maar kreeg toch een eurotje of 50 aan extra kosten binnen :s

Maarte.deruyter 01-02-08 10:51

can't find the server
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gewoongoed (Bericht 24579)
Hoi Destiny,

Dat is nu juist het probleem, want de gprs/EDGE instellingen van vodafone had ik al goed overgenomen. En ze staan er nog steeds.

Maar hij zegt nog steed:
safari can't open the page because it can't find the server. Wat moet ik hier nu weer mee??

en bij youtube zegt die: could not activate EDGE:PDP authentication failure.

Hi,
ik heb precies hetzelfde probleem. Hoe heb jij het op jou iphone opgelost ?
groet Maarten

calkoentje 07-02-08 13:14

Bedankt het werkt!!! snel is anders maar toch helemaal top!!

Destiny 07-02-08 22:20

Weet iemand hier de uitgaande instellingen voor de mail.

Ik kan wel mail ontvangen maar niet verzenden. Ik heb @home als internet en ontvang dus ook de mails van de servers van @home. Maar moet ze uiteraard versturen via Vodafone GPRS.

Iemand???

ihans 09-02-08 10:10

Vodafone passport kosten
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blackherrie (Bericht 50871)
Tarief per 20 kb:

Met Vodafone Passport in een Passport land€ 0,05 (€ 2,50 per 1 MB) Start tarief :€ 0,79

Zonder Vodafone Passport in een Passport land€ 0,15 (€ 7,50 per 1 MB) Start tarief : n.v.t.

Buiten Passport landen€ 0,30 (€ 15 per 1 MB) Start tarief : n.v.t

Kost het dan eenmalig €0,79 als ik naar Frankrijk ga als starttarief of ieder kwartier opnieuw €0,79 als mijn mail automatisch gechecked wordt of als de telefoon opnieuw wordt opgestart

hma 09-02-08 12:46

Ik heb ook net de vodafone BloX onbeperkt internet aangezet, en wat blijkt? Ik probeer de APN, user etc in te vullen

dus live.vodafone.com dan probeer ik de user en password in te vullen maar dan valt hij opeens terug naar mijn iPhone home screen.. wat is er hier aan de hand =X

Stiruam 09-02-08 19:59

Damn net afgesloten de snelheit is geweldig! 2 seconde buggertijd voor google maps en 10 voor google.com/m! Dat valt me alles mee!

Greetz, Stiruam

Jouke 11-02-08 20:24

Zit te twijfelen tussen T-mobile webnwalk en Vodafone BloX

Verschillen ze qua snelheid? Misschien iemand die met beide ervaring heeft?

Stiruam 11-02-08 20:55

Nja vodafone support 1600 kbs en das 20x sneller dan dat de iphone kan dus zoiezo zit je met vodafone aan de max snelheit :p

Greetz, Stiruam


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:27.