iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone BloX Internet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/383-vodafone-blox-internet.html)

BadSide 06-04-08 22:06

Heb je bij Vodafone Blox geen limiet van 2MB per maand?
Kom je daar snel overheen, of lukt dat wel?
En, de iPhone download automatisch ook gewoon gegevens. Haal je de gegevens voor GPRS dan ook steeds weg, of laat je je iPhone dat gewoon allemaal downloaden?

Destiny 06-04-08 22:11

2MB kan niet :p. Effe surfen en je hebt al 2MB :p

Ik heb gemiddeld 150-200MB per maand. Ik hoor er niks van. En daarbij: als je erover komt krijg je eerst 2 waarschuwingen. En als je op je springboard bent download je iPhone niks aan gegevens. Tenminste als je mail op handmatig hebt staan

BadSide 07-04-08 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 94397)
2MB kan niet :p. Effe surfen en je hebt al 2MB :p

Ik heb gemiddeld 150-200MB per maand. Ik hoor er niks van. En daarbij: als je erover komt krijg je eerst 2 waarschuwingen. En als je op je springboard bent download je iPhone niks aan gegevens. Tenminste als je mail op handmatig hebt staan

Oh, oke.. Dacht dat ergens gelezen te hebben.
Dan ga ik maar weer terug naar Vodafone, aangezien ik het dan een maandje wel, en weer een maandje niet kan doen. :)

Hopelijk kan ik mn nummer behouden. :D

Bertje 14-04-08 20:34

Ik ga over een paar weken 3 weken naar Amerika. Ik kan dan het beste Blox internet/Sms uitzetten neem ik aan.
Als ik het 30 april uit zet en 20 mei weer aan moet dat toch lukken>? Scheelt weer wat geld, aangezien ik in Amerika er toch niks aan heb.

Diageo 16-04-08 10:25

Net ook ff Blox erop gezet.
Wat is dat tergend langzaam zeg:| Vindt het totaal niet fijn, mja het is wel fijn dat je nu overal ff snel je mail kan checken of iets dergelijks. Érg jammer dathet zo traag is, hierdoor ga ik het na een maand niet meer verlengen:)

PauluS87 16-04-08 10:38

Tja je logt in op de dichtbijzijnde gprs antenne, en als daar nog meerdere op in gelogt staan dan deel je de snelheid met zijn allen. Dus dat is het nadeel. Ikzelf heb op mijn werk erg snel gprs verbinding sochtends doordat er nog niet zoveel mensen op ingelogt hebben. Als ik smiddags ga checken is het ook rete traag. Moet je snachts maar eens proberen, dan heb ik uber snelheid. Maar ja bij iedereen is het anders ;)

En ik heb geen download limiet, ik heb al een paar maanden zorgeloss internet en zit per maand op een goed 150mb. Niks over gehoord en heb het daarna eens nagevraagd bij Vodafone. Die zeggen ook dat er geen limiet op zit.

Destiny 16-04-08 16:11

Ik heb effe snel een vraagje. Kun je in NL Dataroaming beter aan of uit zetten ? En bij welke van de 2 settings heb je sneller GPRS. Of maakt dat niets uit ?
Ik heb op dit moment dataroaming uit staan.

yingie 16-04-08 16:39

Dataroaming werkt in nederland alleen als je geen vast netwerk hebt, dus volgens mij maakt het niet uit of je het aan of uit hebt staan. Qua snelheid maakt het iook niets uit: roaming is een trucje van je phone om het snelst beschikbare netwerk te selecteren om mee te bellen/internetten als je geen vast netwerk hebt of ergens komt waar je eigen provider geen bereik heeft.

iphone24 03-05-08 12:57

EDGE vodafone
 
Ik heb gisteren al meerdere malen alles ingevuld voor vodafone, maar als ik dan terug ga, (ik druk gewoon weer op netwerk linksboven om terug te gaan) terwijl het toetsenbordje om alles in te vullen nog open staat.

Maar als ik dat dan heb gedaan en vervolgens weer klik op [wiki=1452]EDGE[/wiki] dan is alles weg, in iedergeval er staat niks meer op de regels bij APS gebruikersnaam en wachtwoord. Als ik dan weer op APS klik om te typen dan start de oplichtende cursor halverwege de regel, betekent dit dan dat er toch iets staat wat ik niet kan zien of is dit gewoon altijd zo.

Kan iemand mij helpen of stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om edge aan de praat te krijgen. Vind het namelijk zo zonde als ik sinds gisteren betaal voor zorgeloos internet en ik kan er geen gebruik van maken.

Destiny 03-05-08 18:04

Zoek even naar een GPRS fix. Via dit forum of via Hackint0sh.
Anders zou je even moeten restoren en GEEN backup terugzetten, maar een nieuwe iPhone aanmaken

Stan 03-05-08 20:08

Als de 3G iPhone komt heb je dan nog steeds iets aan deze Blox, of word dat weer duurder?

Destiny 03-05-08 20:30

Nee zal hetzelfde blijven, maar dan wel met UTMS snelheden.

Stan 04-05-08 00:07

Is er dan ook een mogelijkheid voor HSDPA of is dat dan weer duurder?

Destiny 04-05-08 11:30

Ik weet niet wat de nieuwe iPhone allemaal gaat bieden

galip91 08-05-08 16:52

Heb ff opgezocht hoe het nou zat met die datalimiet:

Vodafone BloX - voor Mobiel Internet
* Zorgeloos = vrijwel onbeperkt surfen binnen Nederland op het internet via je mobiel: surfen, chatten en e-mailen. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.

Dus je mag niet meer dan 10x zoveel data gebruiken als de gemiddelde gebruiker. dus als anderen gemiddeld 150mb gebruiken is het datalimiet 1,5gb. En daarboven krijg je eerst nog twee waarschuwingen voor je daadwerkelijk word 'bestraft'.

Niet slecht toch?

Blackherrie 08-05-08 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door galip91 (Bericht 109677)
Heb ff opgezocht hoe het nou zat met die datalimiet:

Vodafone BloX - voor Mobiel Internet
* Zorgeloos = vrijwel onbeperkt surfen binnen Nederland op het internet via je mobiel: surfen, chatten en e-mailen. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.

Dus je mag niet meer dan 10x zoveel data gebruiken als de gemiddelde gebruiker. dus als anderen gemiddeld 150mb gebruiken is het datalimiet 1,5gb. En daarboven krijg je eerst nog twee waarschuwingen voor je daadwerkelijk word 'bestraft'.

Niet slecht toch?

Word pas interessant als we weten wat de gemiddelde gebruiker verbruikt.
misschien verstookt de gemiddelde gebruiker maar 30 mb ?

ik merk wel dat ik minder internet op de iphone na een paar maanden(via gprs). gebruik van een paar honderd mb is drastisch terug gelopen naar een bescheiden 15 mb.
En thuis ga ik niet op de iphone browsen als ik een groot scherm heb :)

Stevwonder 13-05-08 20:52

ik heb bijna een half jaar gebruik gemaakt van internet van vodafone via de blox. Nu van de een op andere dag (sinds vandaag) werkt het niet meer. Ik heb geen waarschuwing oid gehad en ik heb ook geen instellingen gewijzigd. Die staan nog steeds goed.

meer mensen met dit probleem??

edit
ondertussen weet ik dat het een landelijke storing is en dus niet aan mijn instellingen ligt.

Sammath 14-05-08 00:38

dat is dan beter nieuws, ik kon sinds gisterenmiddag ook ineens niet meer online terwijl het dan een half uurtje voor het gebeurde gewoon nog prima kon :p dpd error iig

dank voor de info stevwonder :)

RHochstenbach 02-07-08 17:51

Ik gebruik ook die Blox van Vodafone, en ben er erg blij mee. Helaas wel een trage verbinding vanwege GPRS, maar dat zal met de 3G versie wel beter gaan hoop ik :)

@Stevwonder, bij mij werkt de verbinding nog prima.

patou 07-07-08 21:03

ok, niet zo'n slimme opmerking waarschijnlijk maar ik vraag t lekker toch eens even
als ik wi-fi aanzet dan gaat mijn edge verbinding automatisch "uit" neem ik aan??
en moet dat edge ook uitgezet worden als ik buiten loop en internet niet gebruik? heb niet zo'n zin om dingen te gaan betalen die ik niet doe, en ik heb niet zúlke hele goede ervaringen met mobiel internet ..
tnx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:01.