iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Iphone met Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/54443-iphone-vodafone.html)

wendy1983 19-02-10 08:37

Iphone met Vodafone
 
Wie kan me helpen. Ik wil graag via phoneshop een iphone bestellen met een vodafone abonnement. Nu heb ik HI en wil dus overstappen met nummer behoud. Maar.... Mijn Hi loopt af op 13 juni 2010. Wanneer ik nu een bestelling plaats met porteerdatum 13juni heb ik dan tot die tijd dubbele abonnementskosten? Of gaat mijn nieuwe pas in als de oude dan afloopt? En krijg ik wel gelijk de iphone opgestuurd?

Groeten Wendy

hopelijk weet iemand raad want ik kan nergens de antwoorden vinden.:(

pclahsen 19-02-10 09:16

Weet t niet zeker, maar denk inderdaad dat je een tijdje dubbel abo hebt. Heb je phoneshop of KPN zelf al gebeld?

Alternatief zou kunnen zijn: naar Belgie rijden (zelf ook gedaan), daar een simlockvrije iPhone 3GS voor 575 euro halen en vanaf juni een simonly abo nemen bij Vodafone. Hoef je niet zo lang te wachten op je iPhone en kan in de tussentijd je Hi sim er al in.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wendy1983 (Bericht 418259)
Wie kan me helpen. Ik wil graag via phoneshop een iphone bestellen met een vodafone abonnement. Nu heb ik HI en wil dus overstappen met nummer behoud. Maar.... Mijn Hi loopt af op 13 juni 2010. Wanneer ik nu een bestelling plaats met porteerdatum 13juni heb ik dan tot die tijd dubbele abonnementskosten? Of gaat mijn nieuwe pas in als de oude dan afloopt? En krijg ik wel gelijk de iphone opgestuurd?

Groeten Wendy

hopelijk weet iemand raad want ik kan nergens de antwoorden vinden.:(


wendy1983 19-02-10 09:18

Wilde om half negen phoneshop bellen maar die gaan pas om 10 uur open.

Rub3n 19-02-10 13:22

Volgens mij kun je 4 maanden voor afloop van je huidige abonnement een nieuw contract afsluiten.

Ik heb dit ook gedaan, mijn contract loopt 21 mei af. Ik heb gisteren de papieren naar Phoneshop gestuurd voor een nieuw contract (ook van Hi -> Vodafone).

Nu duurt het dus 3-7 dagen voor KPN mijn nummerbehoud aanvraag goedkeurt. En dan krijg ik de iPhone thuis!!!!! :d:)

wendy1983 19-02-10 13:46

ik heb hem ook net besteld :D

Yannickjee. 19-02-10 14:59

Ik heb nu ook nog een abonnement bij telfort & ik kan hem gewoon afkopen ( dan heb je je abonnement niet meer ) maar dan moet ik wel alles voor de komende maanden al betalen. Maar dan kan ik wel gewoon een iphone kopen :)

CLL-Martin 25-02-10 19:53

Mag ik weten waarom jullie van kpn/hi naar vodoafone willen? Ik heb nu vodafone en wil naar kpn.. ik kan hier regelmatig niet bellen (slecht bereik) en dat kan mijn vriendin met kpn wel... Daarom denk ik dat het hier met t-mobile helemaal slecht af gaat lopen.

Rub3n 25-02-10 19:59

Ik weet toevallig dat Vodafone mijn broer heel goed bevalt. En hij woont in dezelfde plaats als mij dus vandaar dat ik heb gekozen om hem bij Vodafone te doen.

En daarbij was Hi verlenging veel duurder voor mij.

Ik heb overigens zojuist een e-mail gekregen dat ik morgen mijn toestel ontvang.

Dus vorige vrijdag contracten opgestuurd (dus de bestelling bevestigd) en dan zou het 2-10 dagen duren voor goedkeuring en 1 werkdag levering.

Nou komt prima uit dus!

wendy1983 25-02-10 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLL-Martin (Bericht 420808)
Mag ik weten waarom jullie van kpn/hi naar vodoafone willen? Ik heb nu vodafone en wil naar kpn.. ik kan hier regelmatig niet bellen (slecht bereik) en dat kan mijn vriendin met kpn wel... Daarom denk ik dat het hier met t-mobile helemaal slecht af gaat lopen.

Ik heb met bijna alle providers hier thuis bereik. Ik vind Hi veel te duur. Stap daarom over naar vodafone.

dpz 02-03-10 17:50

Als je met de klantenservice van Vodafone belt, kunnen die een korting voor je regelen bij phoneshop.nl, kreeg ik vandaag te horen van een medewerker...

thunder 05-03-10 10:49

Klopt, ik heb vorige week contact gezocht met de klantenservice via de website en dit was het antwoord:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het verlengen van uw vodafone abonnement in combinatie met de Iphone is al een tijd mogelijk via een externe partner van Vodafone.
Indien u hier meer over wilt weten, verzoek ik u contact op te nemen met onze klantenservice.
Bel 1200 en kies de optie "Einddatum contract opvragen".


Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Hier wordt niet specifiek phoneshop.nl genoemd, maar wel dat men daar een externe partner voor gebruikt. Dit is trouwens bij KPN ook hetzelfde want die leveren de Iphone alleen via T For Telecom, Belcompany of The Phone House.

Vuurvlieg 07-03-10 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thunder (Bericht 423368)
Klopt, ik heb vorige week contact gezocht met de klantenservice via de website en dit was het antwoord:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het verlengen van uw vodafone abonnement in combinatie met de Iphone is al een tijd mogelijk via een externe partner van Vodafone.
Indien u hier meer over wilt weten, verzoek ik u contact op te nemen met onze klantenservice.
Bel 1200 en kies de optie "Einddatum contract opvragen".


Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Hier wordt niet specifiek phoneshop.nl genoemd, maar wel dat men daar een externe partner voor gebruikt. Dit is trouwens bij KPN ook hetzelfde want die leveren de Iphone alleen via T For Telecom, Belcompany of The Phone House.

Dat zou ook voor mij perfekt zijn. Ik wil graag bij Vodafone gaan verlengen maar wil wel een iphone.
Vraagje nog, wat wordt er dan door Vodafone aangeboden? Het oudere sim-only abo voor de iphone of de nieuwere abo's? Of moet je al deze zaken met die externe partner regelen.

thunder 07-03-10 20:54

Meer weet ik ook niet, want ik ben er nog niet achteraan geweest. Ben nog in dubio of ik nu voor verlenging kies of straks als er een nieuwe Iphone uitkomt.

Vuurvlieg 08-03-10 19:10

Ok bedankt voor je antwoord. Over de nieuwe iphone is niet echt veel bekend. Komt hij er wel of niet wat zijn de spec, het is nog allemaal wazig. Succes met je keuze.
Iemand anders ervaring met Vodafone zoals eerder geschreven?

haantje85 09-03-10 15:18

Ik heb sinds kort super sim only van Vodafone en heb een probleem (hoop dat dat gewoon in dit topic mag)

Het gebeurt ongeveer 1 op de 2x dat ik iemand probeer te bellen en gewoon goed bereik heb:
Ik pak mijn telefoon en selecteer de gene die ik wil bellen. Hij gaat bellen en vervolgens staat er verbinding mislukt en de iPhone gaat zoeken naar provider om vervolgens na paar seconden weer Vodafone te hebben met vol bereik.
Bij degene die ik gebeld heb is hij 1x over gegaan.

Iemand die dit probleem/oplossing kent, het is vrij irritant.:(
Bedankt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.