iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Micro-sim Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/63456-micro-sim-vodafone.html)

razzle 17-10-10 01:29

Wat ik me dan afvraag...

Ik heb inmiddels al een geruime tijd een duo sim van vodafone.
Als ik daar nu 1 van omruil voor een microsim, zal de ander dan nog wel werken?

Naja, ik loop morgen wel even een vodafone winkel binnen om te vragen..

ronald89 17-10-10 18:13

Ben ik ook wel benieuwd naar, kun je het even laten weten? :)

razzle 18-10-10 13:53

Ik heb eens gebeld met de telefonische verkoopafdeling van Vodafone.. Had geen tijd om langs een winkel te gaan.

Allereerst werd mij door een dame van Vodafone verteld dat er voor de micro sim eigenlijk bij alle winkels betaald zou moeten worden, maar dat is -lees ik hier- dus niet overal het geval. Maar dat terzijde dus.

Verder vroeg ik dus, wanneer ik 1 van mijn duo sims omruil voor een micro sim, of de andere sim ook nog zou werken. Dit was NIET het geval.
De enige mogelijkheid voor nu zou zijn om een van de sims te knippen.

Ze kon ook niet bevestigen dat zulke combinaties op korte termijn beschikbaar komen.

Dus ik heb uiteindelijk maar 1 van de sims op maat geknipt :)

jorispeeters 21-10-10 00:43

Zitten er eigenlijk performance verschillen tussen een 'oude' eigen geknipte microsim en een 'nieuwe' microsim?

Mijn huidige simkaart is toch al geruime tijd oud. Heb hem nu succesvol geknipt tot microsim. Maar ik vraag me af of er verschillen in performance zijn? Of is het beetje het principe "het werkt of het werkt niet, snelheid maakt niet uit dan"

Meau 25-10-10 17:10

Betalen voor een microsim? Ik kreeg zowel mijn oude 'normale' sim gratis mee toen mijn iPhone 3GS gestolen was alsmede de microsim voor mn nieuwe iPhone 4...

woestewillem 25-10-10 18:06

Ik kon bij Vodafone een gratis micro sim krijgen maar heb nu ook duo sim dus heb 1 van mijn sim kaartjes geknipt werkt perfect!

En nee je kan niet 1 micro sim krijgen en je andere sim nog gebruiken.
Als je duo sim heb heb je namelijk gewoon 2 gelijke sim kaarten!

musiqman 25-10-10 18:18

Je kan de duo sim wel tegelijk beruiken als je bijv. een iPad hebt en je data (niet je netwerk anders kan je sms niet meer ontvangen) op je telefoon uit zet. Heb ik ook gedaan en werkte perfect.

Santiago 26-10-10 18:48

Heb een zakelijke abonnement bij Vodafone, erg dom dat er geen duo microsim bestaat. Dus je kan er niet een gebruiken in je auto en een in je iPhone, knippen was bij mij ook de enige oplossing. Dit werd ook doodleuk verteld door de medewerker.

ronald89 27-10-10 20:04

Vandaag is mijn Vodafone-abonnement ingegaan. Vanochtend dus eerst van de normale simkaart een microsim gemaakt, dat ging allemaal goed.

Maar aangezien ik graag een duosim wilde ben ik vanmiddag even langs de Vodafone shop geweest en een duosim aangevraagd. Ik kon niet 1 microsim en 1 normale sim krijgen, dus toen maar gekozen voor twee normale simkaarten en dan zelf maar weer aan de slag met de schaar.

Eerst in een 'normale' telefoon gedaan om te kijken of ze beiden werkten, dat deden ze dus begonnen met het knippen. In de iPhone gedaan, deed het niet. In de iPad gedaan, deed het niet. De andere kaart geknipt, werkt ook niet....

Iemand een idee hoe zoiets kan? Ik heb de chip bij beiden kaarten niet geraakt en de oude Vodafone en T-Mobile kaart werken wel gewoon :confused:

rietjuh 27-10-10 20:17

hoi via de phoneshop heb ik een iphone4 gekocht met ab. van vodafone (micro sim)

ballegooier 29-10-10 19:07

Liep gisteren een Vodafone winkel in Utrecht binnen, ik kreeg zo een micro-sim mee. Koste niets (moest alleen ID laten zien) en de kaart was meteen actief!
n.b. ik had al een sim-only abonnement.

Twinky 30-10-10 14:31

krijg je bij het halen van je microsim ook een adapter? ik wil natuurlijk wel mijn oude telefoon kunnen gebruiken als mijn iphone het niet doet ofzo.

ballegooier 30-10-10 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twinky (Bericht 593509)
krijg je bij het halen van je microsim ook een adapter? ik wil natuurlijk wel mijn oude telefoon kunnen gebruiken als mijn iphone het niet doet ofzo.

Ik niet, maar ik heb er ook niet om gevraagd. Misschien krijg je die desgevraagd ook zo mee.

Twinky 01-11-10 16:31

iemand anders?

mona 01-11-10 17:29

Je krijgt bij mijn weten geen adapter mee bij Vodafone,
even zelf zoeken op internet dus..

ballegooier 01-11-10 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mona (Bericht 594439)
Je krijgt bij mijn weten geen adapter mee bij Vodafone,
even zelf zoeken op internet dus..

Of natuurlijk gewoon zelf even binnenlopen bij een VF shop oid en navraag plegen.

Rowinvd 02-11-10 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorispeeters (Bericht 589190)
Zitten er eigenlijk performance verschillen tussen een 'oude' eigen geknipte microsim en een 'nieuwe' microsim?

Mijn huidige simkaart is toch al geruime tijd oud. Heb hem nu succesvol geknipt tot microsim. Maar ik vraag me af of er verschillen in performance zijn? Of is het beetje het principe "het werkt of het werkt niet, snelheid maakt niet uit dan"

Ook ik was hier al geruime tijd benieuwd naar en zat maar te wachten of er een reactie kwam, dat gebeurde niet dus ben ik zelf maar op stap gegaan ;)

Conclusie tot nu toe is dat het er zeker niet beter van wordt, voorheen had ik thuis altijd 5 streepjes en nu 9/10 keer 4 streepjes.

Overigens ging het omwisselen zonder enkel probleem, je loopt de winkel binnen geeft je telefoonnummer en laat je legitimatiebewijs zien, medewerker neemt de code van de nieuwe simkaart over en direct is het omgewisseld. Afhankelijk van de drukte in de winkel sta je dus echt binnen een paar minuten weer buiten met een 'echte' micro-sim :)

mr-3gs 04-11-10 19:28

weet iemand toevallig hoe je een telfort simkaart kan bijknippen tot een micro simkaart heb een oude sim van 5 jaar terug, heb gelezen dat je een stuk moet knippen van het gouden connector.

Twinky 04-11-10 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 594465)
Of natuurlijk gewoon zelf even binnenlopen bij een VF shop oid en navraag plegen.

heb 'm gewoon gehaald, je kreeg er geen adapter bij. Ben nog een beetje gaan rondkijken maar die hebben ze eigenlijk nergens. Tot ik vandaag hoorde dat ze ze hebben bij de mediamarkt. Daar moet ik dus ook nog even kijken!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rowinvd (Bericht 595191)
Ook ik was hier al geruime tijd benieuwd naar en zat maar te wachten of er een reactie kwam, dat gebeurde niet dus ben ik zelf maar op stap gegaan ;)

Conclusie tot nu toe is dat het er zeker niet beter van wordt, voorheen had ik thuis altijd 5 streepjes en nu 9/10 keer 4 streepjes.

Overigens ging het omwisselen zonder enkel probleem, je loopt de winkel binnen geeft je telefoonnummer en laat je legitimatiebewijs zien, medewerker neemt de code van de nieuwe simkaart over en direct is het omgewisseld. Afhankelijk van de drukte in de winkel sta je dus echt binnen een paar minuten weer buiten met een 'echte' micro-sim :)

Mijn Samsung had meestal maar 2 of3 streepjes (voorheen Ben met vier of vijf). Dat was met de maxisim, iPhone met microsim zit meestal op vier, soms op drie.

Geen idee dus:p

Santiago 05-11-10 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronald89 (Bericht 592381)
Vandaag is mijn Vodafone-abonnement ingegaan. Vanochtend dus eerst van de normale simkaart een microsim gemaakt, dat ging allemaal goed.

Maar aangezien ik graag een duosim wilde ben ik vanmiddag even langs de Vodafone shop geweest en een duosim aangevraagd. Ik kon niet 1 microsim en 1 normale sim krijgen, dus toen maar gekozen voor twee normale simkaarten en dan zelf maar weer aan de slag met de schaar.

Eerst in een 'normale' telefoon gedaan om te kijken of ze beiden werkten, dat deden ze dus begonnen met het knippen. In de iPhone gedaan, deed het niet. In de iPad gedaan, deed het niet. De andere kaart geknipt, werkt ook niet....

Iemand een idee hoe zoiets kan? Ik heb de chip bij beiden kaarten niet geraakt en de oude Vodafone en T-Mobile kaart werken wel gewoon :confused:

Waarschijnlijk niet goed geknipt, ik zou als ik jou was zo'n microsimcutter kopen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.