iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Micro-sim Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/63456-micro-sim-vodafone.html)

ballegooier 05-11-10 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twinky (Bericht 596193)
....
Mijn Samsung had meestal maar 2 of3 streepjes (voorheen Ben met vier of vijf). Dat was met de maxisim, iPhone met microsim zit meestal op vier, soms op drie.

Geen idee dus:p

Nu vergelijk je eigenlijk niet 2 verschillende simkaarten, maar 2 verschillende telefoons, hè.
;)

Lijkt mij dat een simkaart niet heel veel kan verschillen in ontvangst sterkte. Daar lijkt mij de chip en antenne veel belangrijker voor.

woestewillem 05-11-10 12:26

Check op YouTube micro sim knippen Vodafone krijg je een nederlandse mevrouw die het je allemaal uitlegt ik heb gelukkig een ouwe vodafone dual simkaart dus heb nu een micro en een normale voor in mijn nokia sirocco 8800

lemonlighty 15-12-10 01:39

Ik heb al de vorige post gelezen, dus als ik het goed begrijp, als je nog een normale vodafone sim kaart gebruikt, kan je gewoon naar een Vodafone store gaan om een micro sim te krijgen en die word ter plekke geactiveerd?

Hoe zit het met nummerbehoud, en krijg je de micro sim gratis of moet je vergoeding betalen? Gaat een microsim kaart aanvragen daar bij de store snel of doen ze er moeilijk over?

Ik heb namelijk een unlocked losse iphone 4 besteld, en heb dus nog zo'n normale sim kaart en ik wil niet zelf knippen, weet zeker dat het bij mij mislukt!

shapezzz 15-12-10 04:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lemonlighty (Bericht 614965)
Ik heb al de vorige post gelezen, dus als ik het goed begrijp, als je nog een normale vodafone sim kaart gebruikt, kan je gewoon naar een Vodafone store gaan om een micro sim te krijgen en die word ter plekke geactiveerd?

Hoe zit het met nummerbehoud, en krijg je de micro sim gratis of moet je vergoeding betalen? Gaat een microsim kaart aanvragen daar bij de store snel of doen ze er moeilijk over?

Ik heb namelijk een unlocked losse iphone 4 besteld, en heb dus nog zo'n normale sim kaart en ik wil niet zelf knippen, weet zeker dat het bij mij mislukt!

Sim wordt ter plekke geactiveerd, nummerbehoud hou je ook maar dat lijkt me logisch, Simkaarten zijn op voorraad en evt. knippen is ook geen probleem, ik heb er een stuk of 5 geknipt uit de losse pols en dat is nog nooit misgegaan ;)

Mike2000 15-12-10 20:45

Pas naar de Vodafone store geweest voor een micro sim en inderdaad krijg je deze gelijk geactiveerd mee. Ik werd zelfs nog netjes gewaarschuwd dat ik eventjes niet meer bereikbaar was op mijn oude simkaart.
Thuis gekomen de nieuwe in de iphone 4 en alles werkte direct.

Barzi 04-01-11 16:40

Weet iemand ook of het mogelijk is om een micro-sim aan te vragen bij Vodafone, maar dat je oude "normale" sim ook blijft werken (natuurlijk niet tegelijk)? En is zo'n micro-sim dan aanvragen gratis, of is het alleen gratis als je je oude simkaart inlevert?

Ik gebruik namelijk een wat oudere mobieltje als ik ga stappen, dus op dat moment heb ik niet aan een micro-sim (en ik heb geen zin om een adapter te gebruiken als het makkelijker kan).

johra 04-01-11 17:09

Hoi, ik heb laatst ook een microsim gehaald en gevraagd of ik mijn gewone sim erbij mocht houden. Maar dit kon niet, je kan wel een duo sim nemen maar dan 2 maal hetzelde type.

Royofzo 04-01-11 21:47

Vandaag bij een Bel Company geweest, ik wil volgende week m'n abbo verlengen met een iPhone 4 namelijk, en de verkoper gaf aan dat ze oude sim kaartjes daar kleiner knippen tot Micro Sim kaart. Zijn ze niet verplicht een nieuwe micro-sim te leveren? :confused:

En, mijn abbonement loopt af op 10 Mei, en bij Vodafone mag je 4 maanden eerder verlengen. Kan ik dan verlengen vanaf 10 Januari of vanaf 11 Januari? Dag later ofzo? De rest van de week kan ik sowieso niet en wil graag m'n iPhone 4 natuurlijk ;)

Royofzo 05-01-11 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo (Bericht 623267)
Vandaag bij een Bel Company geweest, ik wil volgende week m'n abbo verlengen met een iPhone 4 namelijk, en de verkoper gaf aan dat ze oude sim kaartjes daar kleiner knippen tot Micro Sim kaart. Zijn ze niet verplicht een nieuwe micro-sim te leveren? :confused:

En, mijn abbonement loopt af op 10 Mei, en bij Vodafone mag je 4 maanden eerder verlengen. Kan ik dan verlengen vanaf 10 Januari of vanaf 11 Januari? Dag later ofzo? De rest van de week kan ik sowieso niet en wil graag m'n iPhone 4 natuurlijk ;)

Inmiddels zelf al een antwoord op de laatste vraag: Ik kan verlengen vanaf 11 Januari.

Toch maar op internet bestellen dus, PDAshop schijnt 100% de volgende dag te leveren, bij Vodafone kan het nog wel is 2/3 dagen worden.. dus het wordt PDAShop! :)

adrie69 06-01-11 21:25

de gein is dat de sim kaarten van Vodafone niet allemaal het zelfde zijn volgens mij. Mijn SIM kaart (zakelijk abbo van Voda) ziet er heel anders uit dan die klein geknipt wordt door de NL vrouw op YouTube. Over het algemeen lees ik dat je bij de Vodafone SIM kaarten de onderste rand van de chip er af moet knippen om de contact punten op de juiste plaats te krijgen. Echter mijn SIM kaart ziet er (natuuuuuurlijk) anders uit.
Aangezien ik een telefoon van het werk heb en het werk niet wil dat personeel een iPhone heeft, zal ik zelf moeten knippen. Maar hoe kom ik er nou achter hoe ik moet knippen: onderste rand chip er af of om de chip heen knippen? :confused:

Royofzo 07-01-11 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adrie69 (Bericht 624243)
de gein is dat de sim kaarten van Vodafone niet allemaal het zelfde zijn volgens mij. Mijn SIM kaart (zakelijk abbo van Voda) ziet er heel anders uit dan die klein geknipt wordt door de NL vrouw op YouTube. Over het algemeen lees ik dat je bij de Vodafone SIM kaarten de onderste rand van de chip er af moet knippen om de contact punten op de juiste plaats te krijgen. Echter mijn SIM kaart ziet er (natuuuuuurlijk) anders uit.
Aangezien ik een telefoon van het werk heb en het werk niet wil dat personeel een iPhone heeft, zal ik zelf moeten knippen. Maar hoe kom ik er nou achter hoe ik moet knippen: onderste rand chip er af of om de chip heen knippen? :confused:

Lijkt me handig als je een foto/plaatje plaatst van hoe jouw sim-kaart er uit ziet, dan kunnen meer mensen je helpen denk ik :)

iRobin 07-01-11 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Barzi (Bericht 623065)
Weet iemand ook of het mogelijk is om een micro-sim aan te vragen bij Vodafone, maar dat je oude "normale" sim ook blijft werken (natuurlijk niet tegelijk)? En is zo'n micro-sim dan aanvragen gratis, of is het alleen gratis als je je oude simkaart inlevert?

Ik gebruik namelijk een wat oudere mobieltje als ik ga stappen, dus op dat moment heb ik niet aan een micro-sim (en ik heb geen zin om een adapter te gebruiken als het makkelijker kan).

Dit is dus ook mijn probleem, iemand hier al een antwoord op gehad?

Barzi 07-01-11 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iRobin (Bericht 624383)
Dit is dus ook mijn probleem, iemand hier al een antwoord op gehad?

Heb Vodafone al gebeld. Een normaal simkaart + microsim (van hetzelfde nummer) kost samen 12,50 euro.

iRobin 07-01-11 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Barzi (Bericht 624553)
Heb Vodafone al gebeld. Een normaal simkaart + microsim (van hetzelfde nummer) kost samen 12,50 euro.

Oh oké, dat is in ieder geval beter dan dat 'ie wordt gejat.

Bedankt!

Leonk 07-01-11 15:31

bij vodafone kan je gewoon je normale sim omruilen voor een micro sim.

Ik heb bij vodafone een pre paid iphone 4 gekocht en toen die binnen was ben ik naar de vodafone shop gegaan en heb mijn sim omgewisseld voor een microsim. die jongen daar heeft mijn abo meteen omgezet naar die micro sim en het werkte meteen.
GRATIS (ook belangrijk)

adrie69 07-01-11 20:09

het is deze chip:

http://images.fotopic.net/1fu1kh.jpg

nou had ik nog een oude telefoon waarin nog een Hi chip zit en die ziet er precies zo uit ...

chico2 07-01-11 21:06

die zijn er al kan je zo halen bij een phonehouse

adrie69 07-01-11 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chico2 (Bericht 624769)
die zijn er al kan je zo halen bij een phonehouse

is een werk abonnement en moet dan via werk geregeld worden en die willen niet mee werken. Dus knippen is enige optie ... :mad:

adrie69 08-01-11 19:22

gelukt!
stoute schoenen aangetrokken en nog belangrijker een schaar gepakt en heb hem aan de gang!

iWiefring 08-01-11 19:29

Met een stanley-mes gaat het beter.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:21.