iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Micro-sim Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/63456-micro-sim-vodafone.html)

Mystery X 10-07-10 20:17

Dit vind ik dus altijd zo vreemd... Het komt veelvuldig voor bij grote ketens, bedrijven en organisaties dat ze allemaal wat anders beweren. Er zal toch wel duidelijkheid over moeten zijn, waardoor iedereen van jouw werknemers hetzelfde uitdraagt.
Ben dan ook erg benieuwd wat die lieve dame van Vodafone volgende week te melden heeft als ik terug kom voor die Microsim.

Arjan29 11-07-10 10:58

Ja inderdaad, wel apart.
We kunnen alleen maar afwachtten.
Ik verwacht het wel op korte termijn, aangezien Vodafone natuurlijk al de iPhone 4 bij Phoneshop aanbied als tussenpersoon.
En ik kan me neit voorstellen dat ze het bijknippen van een simkaart zullen stimuleren!

Channie 12-07-10 11:06

Ik werd net gebeld door een medewerkster van Vodafone zakelijk ivm klanttevredenheidsonderzoek. Meteen even navraag gedaan ivm micro-simkaart. Zij is intern gaan navragen en wist me te vertellen dat ze nu al geleverd worden voor mobiele dataoplossingen (voor laptops). Eind juli/begin augustus leverbaar voor telefoons.

Mystery X 12-07-10 16:22

Ook op de frontpage staat er nu een stuk over...
De micro sim wordt in elk geval bij een abonnement geleverd als ik het goed begrijp.
Lijkt mij niet meer dan logisch, dat je deze toch ook gewoon kunt kopen straks en mijn huidige abonnement daarop gooi...

harriepopov 12-07-10 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mystery X (Bericht 487691)
Ook op de frontpage staat er nu een stuk over...
De micro sim wordt in elk geval bij een abonnement geleverd als ik het goed begrijp.
Lijkt mij niet meer dan logisch, dat je deze toch ook gewoon kunt kopen straks en mijn huidige abonnement daarop gooi...

Ik ga gewoon langs de wibautstraat om de medewerker te vinden die ook de klant op het vodafoneforum heeft geholpen met de simkaart juist te knippen. Althans, als ik mijn microsim dan nog niet heb natuurlijk..

leonboot 16-07-10 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mystery X (Bericht 486867)
Dit vind ik dus altijd zo vreemd... Het komt veelvuldig voor bij grote ketens, bedrijven en organisaties dat ze allemaal wat anders beweren. Er zal toch wel duidelijkheid over moeten zijn, waardoor iedereen van jouw werknemers hetzelfde uitdraagt.
Ben dan ook erg benieuwd wat die lieve dame van Vodafone volgende week te melden heeft als ik terug kom voor die Microsim.

Dat zie je vaak inderdaad. De klant is soms nog beter op de hoogte van wat er allemaal speelt dan de medewerkers. De helft doet maar een uitspraak op basis van een hoop met aannames (“Ik heb gehoord dat we pas in oktober de iPhone 4 gaan verkopen dus dan zal die microsim ook wel pas rond die tijd geleverd gaan worden” e.d.). Die dame van Vodafone heeft zelf al wat navraag gedaan binnen de organisatie, deels uit eigenbelang voor haar iPad. Dat soort medewerkers moet je hebben.

symen89 18-07-10 12:24

Gisteren naar Vodafone gegaan voor een data en een sim only abbotje, en de medewerker zei dat micro sim kaarten over 2 weken beschikbaar zijn.

herk0039 18-07-10 22:13

Zelf geknipt met...
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door symen89 (Bericht 492023)
Gisteren naar Vodafone gegaan voor een data en een sim only abbotje, en de medewerker zei dat micro sim kaarten over 2 weken beschikbaar zijn.

Zelf geknipt met Cut my Sim!!
Werkt goed!

Mwfadebeer 21-07-10 16:47

Ook vandaag bij vodafone in den Bosch geen sprake van Microsim. Duosim gehaald en beide al verknipt....grrrrrrr.

herk0039 21-07-10 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 495152)
Ook vandaag bij vodafone in den Bosch geen sprake van Microsim. Duosim gehaald en beide al verknipt....grrrrrrr.

Toch niet met het handje gedaan...?
Even een Cut my Sim bestellen en het is een eitje!

michaelvdvaart 23-07-10 13:08

Is het mogelijk dat iemand een foto plaatst van een succesvol bijgeknipte vodafone sim met de chip zichtbaar.
Ik heb mijn eerste kaart verknipt en met een afbeelding kan ik zien waar ik verkeerd ben gegaan.
Ik heb niet door de chip heengeknipt en blijkbaar moet dit dus wel.
ipad ziet nu geen simkaart.
Wie o wie heeft er een fotootje

RudeRob 23-07-10 13:21

Filmpje ook goed?

YouTube - Vodafone sim knippen naar formaat microsim iPhone4

michaelvdvaart 23-07-10 14:33

Ja deze had ik gezien, maar dat is voor een iPhone 4. Nadat ik een proef had gedaan op een oude sim met de microsim template PDF die iPhone Service Point ook heeft staan, kreeg ik een veels te kleine simkaart. In dit filmpje zegt de mevrouw ook dat hij voor de iPhone 4 is. Kan ik dit dan toch gebruiken? Er moet waarschijnlijk wel iets vanaf ergens heh?

webgangster 23-07-10 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michaelvdvaart (Bericht 496871)
Is het mogelijk dat iemand een foto plaatst van een succesvol bijgeknipte vodafone sim met de chip zichtbaar.
Ik heb mijn eerste kaart verknipt en met een afbeelding kan ik zien waar ik verkeerd ben gegaan.
Ik heb niet door de chip heengeknipt en blijkbaar moet dit dus wel.
ipad ziet nu geen simkaart.
Wie o wie heeft er een fotootje

Foto: Webgangster.nl - Fotoalbum - Apple iPad 32GB Wi-Fi + 3G/IMG 0305
Foto: Webgangster.nl - Fotoalbum - Apple iPad 32GB Wi-Fi + 3G/IMG 0304

knny 24-07-10 11:13

Zojuist mijn micro sim van Vodafone opgehaald bij Macme in Leeuwarden en laten activeren via Vodafone :)

Dus ze zijn beschikbaar

leonboot 24-07-10 12:02

Kijk, dat zijn berichten waar we wat aan hebben! Bedankt voor de update!

Mystery X 24-07-10 12:27

Zeer tof!
Hopen dat dit voor alle vodafone winkels geld nu...
Zal binnenkort de Vodafone winkel in Eindhoven (Piazza) aandoen.
(Waar ze mij toen ook melde dat ze de microsim zouden leveren:) )

swiertje 24-07-10 14:52

Een niet officiële Vodafone winkel die wel Vodafone sim only's kon registreren heeft voor mij een simkaart geknipt naar een micro-sim. Ik heb een Duokaart gratis erbij gekregen (dus één hele sim en een geknipte). Nu stop ik de Micro sim in de iPhone en blijft de melding staan dat dat ik geen SIM kaart ingevoerd heb; "Insert a valid SIM card with no PIN lock to activate iPhone". Vervolgens heb ik de geknipte simkaart weer uit mijn nieuwe iPhone 4 gehaald en deze met gepriegel weer in een oude telefoon gestopt (het geknipte deel heb ik weer in de overige simkaart gestopt zodat het weer één simkaart leek). De simkaart deed het in de oude telefoon prima, ik heb de pincode trouwens ook nog verwijderd via de oude telefoon en ik heb geprobeerd te bellen en dat lukte.

Vervolgens de sim uit de oude telefoon gehaald en het geknipte deel weer in mijn iPone gedaan; zelfde reactie (please insert a valid sim).

Wie weet de oplossing :confused:

RudeRob 24-07-10 15:00

Niet goed geknipt lijkt me. Contactpunten in de iPhone komen dan niet op de juiste plek van de microsim.

swiertje 24-07-10 15:01

Bedankt voor je snelle reactie! Dan ga ik het zelf maar een keer proberen met mijn overige simkaart (DuoKaart). Het rare is dat het printplaatje van Vodafone heel anders is dan die wordt afgebeeld op tutorials.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35.