De gevreesde Vodafone brief... discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren kwam hij binnen, de brief die iedereen met een iPhone en Vodafone vreest. "U bent over de FUP gegaan..." In de brief stond dat ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
De gevreesde Vodafone brief...
Gisteren kwam hij binnen, de brief die iedereen met een iPhone en Vodafone vreest.
"U bent over de FUP gegaan..." In de brief stond dat ik een Vodafone blox heb met een FUP. Dit komt in de praktijk neer op 800 mb per maand. Dat verbaasde mij omdat alle nieuwe abonnementen 1gb per maand mogen verbruiken. Ik heb dan ook met de Vodafone klantenservice gebeld. Ik heb daar de vraag gesteld hoe het zit met het verschil tussen die 1gb per maand en de 800mb die blijkbaar de FUP inhoud. Mij is toen verteld dat mensen met die harde 1gb meteen een rekening krijgen als ze er overheen gaan en dat mensen met een FUP dat niet krijgen. Vandaar het verschil. Ik werd ook verteld dat Vodafone bezig is met een tool zodat je zelf kan bijhouden hoeveel je verbruikt per maand, dit is op dit moment nog niet mogelijk bij Vodafone. Toen ik vroeg wat ik tot nu toe verbruikt had deze maand kwam mijn grootste verbazing. Hij vertelde mij dat ik deze maand (september) al meer dan 1gb had verbruikt. Dit verbaasde mij omdat ik aan het begin van de maand mijn iPhone verbruiks statistieken heb gereset. Daar staat nu: sent 43.2 mb received 457 mb Toegegeven voor halverwege de maand best in de richting om over de FUP van 800 mb heen te gaan. Maar toch zeker niet de 1gb die Vodafone voor deze maand in het systeem heeft staan. Dan nu mijn vraag: hoe kan het dat het systeem van Vodafone voor dezelfde periode ruim 1gb geregistreerd heeft en mijn iPhone ongeveer 500 mb. Zit Vodafone te liegen, of liegt mijn iPhone? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
ik merk dat mijn iPhone niet steeds de juiste gegevens - voor dit- presenteert...
|
#3
|
|||
|
|||
|
#4
|
|||
|
|||
my vodafone.nl staat je preciese verbruik.
|
#5
|
|||
|
|||
Denk dat je iphone niet goed registreert. Ik heb al anderhalf jaar de statistieken niet gereset en volgens mijn Iphone heb ik al die tijd 550MB verbruikt, zowel up als down. Echter volgens Vodafone verbruik ik de laatste 2 maand al bijna 200MB per maand. Het zou maar zo kunnen zijn dat een aantal apps verbinding maken met het internet en gegevens downloaden, terwijl je teller op de iphone het niet registreert.
|
#6
|
|||
|
|||
FUP 800 MB ???
de FUP is altijd 10x het gemiddelde verbruik geweest. Dus dat zou 80MB zijn. Lijkt me niet. |
#7
|
|||
|
|||
Het gemiddelde verbruik schijnt echt 80MB per maand te zijn. Op Tweakers.net heb ik gelezen dat Vodafone het gemiddelde van al haar klanten rekent, dus ook de klanten die helemaal geen gebruik maken van mobiel internet. Dan kan het inderdaad kloppen dat het gemiddelde zo belachelijk laag is.
|
#8
|
|||
|
|||
80MB kan wel kloppen op zich. Begin dit jaar was het 44MB per klant per maand voor T-Mobile. Dat stijgt per jaar naar verwachting met 261% (T-Mobile's cijfers). Het zal in het begin nog iets afwijken, wat bijvoorbeeld volgend jaar weer wordt goedgemaakt. Maar zo tussen de 80-120MB zal het per klant per maand iig wel liggen dit jaar.
|
#9
|
||||
|
||||
Citaat:
De gemiddelde gebruiker van het internet van Vodafone is ong +/- 80 MB en het FUP houdt in dat het 10x meer mag zijn dan de gemiddelde en dan krijg je na 3 keer eroverheen zitten 3 brieven. en dan kan vodafone actie ondernemen maar iig het gemiddelde licht op 80MB omdat meeste mensen (97%) ongv zoiets verbruikt en dan heb je de andere gebruikers die wat meer verbruiken (iPhones, Android toestellen) die gebruiken per maand gemiddeld 400-700-800 MB en vandaar krijg je dus nu te maken met een 1GB limiet ( tuurlijk is het ***** maarja wat wil je eraan gaan doen ?) |
#10
|
|||
|
|||
Met je uitleg ga je er natuurlijk geheel aan voorbij dat die limieten in de 1e plaats te gek voor woorden zijn. Het is puur cashen (net als per minuut afrekenen trouwens). Dat is vrij snel berekend.
Overstappen naar een normale provider, lijkt me dan ook een goed antwoord op je vraag |
#11
|
||||
|
||||
Citaat:
|
#12
|
|||
|
|||
Ik heb een Super sim only abonnement en heb de brief ook gehad (weekje terug). Volgens mijn iPhone statistieken zit ik tegen de 4 gig / maand. Het verbaast me dat hier zo weinig over wordt geschreven op het iPhoneclub forum.
Bij het tweakers forum leeft de discussie wat meer (Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bestaande klanten - Telecomproviders - GoT Brief Vodafone overschrijding FUP 800MB ! - Telecomproviders - GoT) en hebben mensen inmiddels ook klachten ingediend bij Vodafone en contact opgenomen met Kassa/Radar. Vodafone lijkt namelijk zomaar ongestraft limieten op te willen leggen zonder dat deze in de voorwaarden van het contract staan wat mensen hebben getekend. |
#13
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#14
|
|||
|
|||
T-Mobile gaat het in ieder geval niet doen en tegen de tijd dat ze dat wel kunnen doen is deze hype over geblazen en is de rest al tot bekering gekomen (gok ik).
|
#15
|
|||
|
|||
Waarom denk je dat Vodafone dit doet? Ik denk dat het niet zomaar een hype is, maar dat Vodafone (en anderen) bang zijn dat hun netwerk binnenkort totaal overbelast raakt als ze niets doen. De meeste netwerken zijn gewoon (nog) niet berekend op dit sterk stijgende dataverkeer. Kijk maar eens wat T-Mobile het afgelopen jaar voor netwerkproblemen heeft gehad.
Vodafone etc. proberen volgens mij nu: 1) Het dataverkeer voorlopig te beperken, 2) Meer geld binnen te halen om de zeer dure netwerkaanpassingen te kunnen betalen. Daarna zullen de limieten wel weer omhoog gaan. |
#16
|
|||
|
|||
Dat heb ik toch al duidelijk gemaakt dacht ik zo, om te cashen. Ze kleden dat natuurlijk leuk aan idd met netwerkgedoe enzo, maar zonder limieten gaan die klanten niet ineens veeeel meer internetten hoor.
T-Mobile mag dan wel issues hebben gehad, maar wat denk je van Vodafone zelf die hele dagen het complete dataverkeernetwerk door hele Nederland eruit had liggen. Iedere provider heeft last van problemen, dat die problemen veroorzaakt worden door klanten die overmatig gebruik maken van hun internet willen ze niet bewijzen, want echt concreet worden ze nooit, bang om te laten zien dat het eigenlijk allemaal wel meevalt. Ik ben niet de enige trouwens die zo denkt. Verschillende andere mensen met verstand van dit soort zaken, hebben ook al hun ongenoegen geuit over deze ontwikkeling. Bijvoorbeeld Bits of Freedom, die toch redelijk onafhankelijk genoemd mag worden hierin. |
#17
|
|||
|
|||
In het licht van deze discussie rijst bij mij de volgende vraag: is er een (Cydia) tool/app die aangeeft welke andere tools/apps continue je data verbruiken (en dus continue een internetverbinding nodig hebben)?
Dit zou denk ik wel handig zijn als je kunt zien welke app wel of geen data opsoupeert. |
#18
|
|||
|
|||
Toevallig twee dagen geleden de klantenservice aan de lijn gehad; indien je over de limiet van 1 gb gaat, wordt de snelheid van je internet omlaag gehaald.
Je betaald geen extra kosten |
#19
|
|||
|
|||
En als ze de snelheid omlaag halen eh, is dat dan alleen voor die maand of tot dat je belt om te zeggen dat je er op gaat letten?
Zit zelf ook wel eens boven die FUP volgens mij alleen nog nooit iets van ze gehoord wat dat betreft |
#20
|
||||
|
||||
Waar heb je het toevallig precies over, FUP of de pas ingevoerde data limiet? Dit Topic gaat nl. over hantering van de FUP. Als jouw nieuws over de hantering van de data limiet gaat; eerst zien dan geloven wat mij betreft.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Vodafone sim abonnement naar Vodafone prepaid toestel | mvo72 | Koopinformatie Nederland | 1 | 13-02-11 11:51 |
|
|