//

De gevreesde Vodafone brief...

De gevreesde Vodafone brief... discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren kwam hij binnen, de brief die iedereen met een iPhone en Vodafone vreest. "U bent over de FUP gegaan..." In de brief stond dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-10, 09:49
Superschenk Superschenk is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard De gevreesde Vodafone brief...

Gisteren kwam hij binnen, de brief die iedereen met een iPhone en Vodafone vreest.
"U bent over de FUP gegaan..."

In de brief stond dat ik een Vodafone blox heb met een FUP. Dit komt in de praktijk neer op 800 mb per maand.
Dat verbaasde mij omdat alle nieuwe abonnementen 1gb per maand mogen verbruiken. Ik heb dan ook met de Vodafone klantenservice gebeld.

Ik heb daar de vraag gesteld hoe het zit met het verschil tussen die 1gb per maand en de 800mb die blijkbaar de FUP inhoud.
Mij is toen verteld dat mensen met die harde 1gb meteen een rekening krijgen als ze er overheen gaan en dat mensen met een FUP dat niet krijgen.
Vandaar het verschil.

Ik werd ook verteld dat Vodafone bezig is met een tool zodat je zelf kan bijhouden hoeveel je verbruikt per maand, dit is op dit moment nog niet mogelijk bij Vodafone.

Toen ik vroeg wat ik tot nu toe verbruikt had deze maand kwam mijn grootste verbazing.
Hij vertelde mij dat ik deze maand (september) al meer dan 1gb had verbruikt. Dit verbaasde mij omdat ik aan het begin van de maand mijn iPhone verbruiks statistieken heb gereset.
Daar staat nu:
sent 43.2 mb
received 457 mb

Toegegeven voor halverwege de maand best in de richting om over de FUP van 800 mb heen te gaan. Maar toch zeker niet de 1gb die Vodafone voor deze maand in het systeem heeft staan.

Dan nu mijn vraag: hoe kan het dat het systeem van Vodafone voor dezelfde periode ruim 1gb geregistreerd heeft en mijn iPhone ongeveer 500 mb.

Zit Vodafone te liegen, of liegt mijn iPhone?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-10, 10:04
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

ik merk dat mijn iPhone niet steeds de juiste gegevens - voor dit- presenteert...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 19-09-10, 09:45
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

Ja soms registeerd hij ubberhaubt geen extra mb nadat ik net heb ge-internet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
ik merk dat mijn iPhone niet steeds de juiste gegevens - voor dit- presenteert...
  #4  
Oud 19-09-10, 14:07
valentino88 valentino88 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 34
Standaard

my vodafone.nl staat je preciese verbruik.
  #5  
Oud 20-09-10, 11:01
thunder thunder is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 77
Standaard

Denk dat je iphone niet goed registreert. Ik heb al anderhalf jaar de statistieken niet gereset en volgens mijn Iphone heb ik al die tijd 550MB verbruikt, zowel up als down. Echter volgens Vodafone verbruik ik de laatste 2 maand al bijna 200MB per maand. Het zou maar zo kunnen zijn dat een aantal apps verbinding maken met het internet en gegevens downloaden, terwijl je teller op de iphone het niet registreert.
  #6  
Oud 20-09-10, 13:46
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

FUP 800 MB ???

de FUP is altijd 10x het gemiddelde verbruik geweest. Dus dat zou 80MB zijn. Lijkt me niet.
  #7  
Oud 20-09-10, 23:45
Sander-B Sander-B is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

Het gemiddelde verbruik schijnt echt 80MB per maand te zijn. Op Tweakers.net heb ik gelezen dat Vodafone het gemiddelde van al haar klanten rekent, dus ook de klanten die helemaal geen gebruik maken van mobiel internet. Dan kan het inderdaad kloppen dat het gemiddelde zo belachelijk laag is.
  #8  
Oud 21-09-10, 09:24
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

80MB kan wel kloppen op zich. Begin dit jaar was het 44MB per klant per maand voor T-Mobile. Dat stijgt per jaar naar verwachting met 261% (T-Mobile's cijfers). Het zal in het begin nog iets afwijken, wat bijvoorbeeld volgend jaar weer wordt goedgemaakt. Maar zo tussen de 80-120MB zal het per klant per maand iig wel liggen dit jaar.
  #9  
Oud 21-09-10, 11:00
MrGumshot's schermafbeelding
MrGumshot MrGumshot is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonk Bekijk bericht
FUP 800 MB ???

de FUP is altijd 10x het gemiddelde verbruik geweest. Dus dat zou 80MB zijn. Lijkt me niet.
(Werk bij een CallCenter onder vodafone , Alle vodafone trainingen gehad die er zijn)

De gemiddelde gebruiker van het internet van Vodafone is ong +/- 80 MB en het FUP houdt in dat het 10x meer mag zijn dan de gemiddelde en dan krijg je na 3 keer eroverheen zitten 3 brieven. en dan kan vodafone actie ondernemen maar iig het gemiddelde licht op 80MB omdat meeste mensen (97%) ongv zoiets verbruikt en dan heb je de andere gebruikers die wat meer verbruiken (iPhones, Android toestellen) die gebruiken per maand gemiddeld 400-700-800 MB en vandaar krijg je dus nu te maken met een 1GB limiet ( tuurlijk is het ***** maarja wat wil je eraan gaan doen ?)
  #10  
Oud 21-09-10, 11:13
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Met je uitleg ga je er natuurlijk geheel aan voorbij dat die limieten in de 1e plaats te gek voor woorden zijn. Het is puur cashen (net als per minuut afrekenen trouwens). Dat is vrij snel berekend.

Overstappen naar een normale provider, lijkt me dan ook een goed antwoord op je vraag
  #11  
Oud 21-09-10, 13:29
MrGumshot's schermafbeelding
MrGumshot MrGumshot is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Met je uitleg ga je er natuurlijk geheel aan voorbij dat die limieten in de 1e plaats te gek voor woorden zijn. Het is puur cashen (net als per minuut afrekenen trouwens). Dat is vrij snel berekend.

Overstappen naar een normale provider, lijkt me dan ook een goed antwoord op je vraag
Daarom loopt mijn abonnement ook gewoon lekker bij T-Mobile. xD!
  #12  
Oud 21-09-10, 14:16
snal snal is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb een Super sim only abonnement en heb de brief ook gehad (weekje terug). Volgens mijn iPhone statistieken zit ik tegen de 4 gig / maand. Het verbaast me dat hier zo weinig over wordt geschreven op het iPhoneclub forum.

Bij het tweakers forum leeft de discussie wat meer (Vodafone datalimieten (250MB/1GB) en bestaande klanten - Telecomproviders - GoT Brief Vodafone overschrijding FUP 800MB ! - Telecomproviders - GoT) en hebben mensen inmiddels ook klachten ingediend bij Vodafone en contact opgenomen met Kassa/Radar. Vodafone lijkt namelijk zomaar ongestraft limieten op te willen leggen zonder dat deze in de voorwaarden van het contract staan wat mensen hebben getekend.
  #13  
Oud 21-09-10, 15:28
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Met je uitleg ga je er natuurlijk geheel aan voorbij dat die limieten in de 1e plaats te gek voor woorden zijn. Het is puur cashen (net als per minuut afrekenen trouwens). Dat is vrij snel berekend.

Overstappen naar een normale provider, lijkt me dan ook een goed antwoord op je vraag
Hoe lang denk je dat het duurt voordat de 'normale' providers dit ook gaan invoeren voor hun nieuwe / verlengde abbo's??
  #14  
Oud 21-09-10, 15:57
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

T-Mobile gaat het in ieder geval niet doen en tegen de tijd dat ze dat wel kunnen doen is deze hype over geblazen en is de rest al tot bekering gekomen (gok ik).
  #15  
Oud 22-09-10, 16:08
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Waarom denk je dat Vodafone dit doet? Ik denk dat het niet zomaar een hype is, maar dat Vodafone (en anderen) bang zijn dat hun netwerk binnenkort totaal overbelast raakt als ze niets doen. De meeste netwerken zijn gewoon (nog) niet berekend op dit sterk stijgende dataverkeer. Kijk maar eens wat T-Mobile het afgelopen jaar voor netwerkproblemen heeft gehad.
Vodafone etc. proberen volgens mij nu: 1) Het dataverkeer voorlopig te beperken, 2) Meer geld binnen te halen om de zeer dure netwerkaanpassingen te kunnen betalen.
Daarna zullen de limieten wel weer omhoog gaan.
  #16  
Oud 23-09-10, 00:00
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Dat heb ik toch al duidelijk gemaakt dacht ik zo, om te cashen. Ze kleden dat natuurlijk leuk aan idd met netwerkgedoe enzo, maar zonder limieten gaan die klanten niet ineens veeeel meer internetten hoor.

T-Mobile mag dan wel issues hebben gehad, maar wat denk je van Vodafone zelf die hele dagen het complete dataverkeernetwerk door hele Nederland eruit had liggen. Iedere provider heeft last van problemen, dat die problemen veroorzaakt worden door klanten die overmatig gebruik maken van hun internet willen ze niet bewijzen, want echt concreet worden ze nooit, bang om te laten zien dat het eigenlijk allemaal wel meevalt.

Ik ben niet de enige trouwens die zo denkt. Verschillende andere mensen met verstand van dit soort zaken, hebben ook al hun ongenoegen geuit over deze ontwikkeling. Bijvoorbeeld Bits of Freedom, die toch redelijk onafhankelijk genoemd mag worden hierin.
  #17  
Oud 29-09-10, 13:06
webferret webferret is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Op een kustvaarder...
Berichten: 49
Standaard

In het licht van deze discussie rijst bij mij de volgende vraag: is er een (Cydia) tool/app die aangeeft welke andere tools/apps continue je data verbruiken (en dus continue een internetverbinding nodig hebben)?

Dit zou denk ik wel handig zijn als je kunt zien welke app wel of geen data opsoupeert.
  #18  
Oud 29-09-10, 16:01
beyazz beyazz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 122
Standaard

Toevallig twee dagen geleden de klantenservice aan de lijn gehad; indien je over de limiet van 1 gb gaat, wordt de snelheid van je internet omlaag gehaald.

Je betaald geen extra kosten
  #19  
Oud 30-09-10, 00:38
KK001 KK001 is offline
• iOS 10.0 beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 93
Standaard

En als ze de snelheid omlaag halen eh, is dat dan alleen voor die maand of tot dat je belt om te zeggen dat je er op gaat letten?
Zit zelf ook wel eens boven die FUP volgens mij alleen nog nooit iets van ze gehoord wat dat betreft
  #20  
Oud 30-09-10, 17:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk bericht
Toevallig twee dagen geleden de klantenservice aan de lijn gehad; indien je over de limiet van 1 gb gaat, wordt de snelheid van je internet omlaag gehaald.

Je betaald geen extra kosten
Waar heb je het toevallig precies over, FUP of de pas ingevoerde data limiet? Dit Topic gaat nl. over hantering van de FUP. Als jouw nieuws over de hantering van de data limiet gaat; eerst zien dan geloven wat mij betreft.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone sim abonnement naar Vodafone prepaid toestel mvo72 Koopinformatie Nederland 1 13-02-11 10:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.