Telfort GPRS Probleem

Telfort GPRS Probleem discussie in KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile forum; ( verdwijnt na registratie ) Tja, niet echt volgens het boekje. Vanaf een command prompt op de iphone het volgende commando: cat "nameserver 208.67.222.222" > /var/run/resolv.conf (geheel op eigen risico ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 31 July 2008, 14:29
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 32GB (Zwart) [FW: 9.3.4]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 10 April 2008
Berichten: 31
Standaard

Tja, niet echt volgens het boekje. Vanaf een command prompt op de iphone het volgende commando:

cat "nameserver 208.67.222.222" > /var/run/resolv.conf

(geheel op eigen risico uiteraard)

Laatst gewijzigd door nheinemans; 31 July 2008 om 14:33.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 31 July 2008, 16:52
storm76's schermafbeelding
» iPhone 5 16GB (Wit) [FW: 9.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 4 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 9.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Chrome OS
 
Geregistreerd: 15 April 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 18
Standaard

Ook ik heb al 2 dagen geen internetverbinding meer, ik dacht dat het mijn eigen iPhone lag. Gelukkig niet dus.
Ik heb een 1.1.4

Net heb ik gebeld met telfort en de mevrouw aan de telefoon wist van niets, er stond geen melding over de iPhone en dat deze geen verbinding kan maken met het internet. Ze wilde me een sms met de juiste instellingen sturen maar ik antwoorde dat dat waarschijnlijk niet zou helpen omdat meerdere mensen met deze storing te maken hadden.
Ik vroeg of ik de technische dienst kon spreken, maar dat kon niet, wel zei ze dat ze aan de technische dienst zou vragen of ze mij wilde bellen.

Ik ben benieuwd, maar een klein stemmetje in mijn hoofd zegt dat ik niet gebeld ga worden...
  #63  
Oud 31 July 2008, 16:58
» iPhone 6s Plus 128GB (Space Grijs) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 September 2007
Berichten: 37
Standaard

Ik ga nog een keer bellen.....

Pfff wat een k*thelpdesk:
Probleem met uw GPRS? Mag ik uw telefoonnummer? Meneer, dat mag, maar het ligt niet aan mijn specifieke toestel/nummer/simkaart.
Wat is dan het probleem? Nou, ga eens een aantal fora's langs op internet, dan ziet u dat er tientallen mensen zijn die klagen dat het sinds eergistermiddag niet meer werkt. Oh, er is mij niks bekend....
Ik het verhaal vertelt wat zijn collega vanmorgen tegen me vertelde; dat GPRS eruit lag sinds ze gisterenmorgen iets met UMTS hebben gedaan. Ja maar meneer, we hebben al anderhalf jaar UMTS verbindingen. Ja hallo, je collega meldt dat tegen mij?!

In ieder geval, het duurde even, maar ik heb geprobeerd het DNS probleem aan hem uit te leggen, dat als ik ipv een hostname een ipadres invul, dat het dan wel goed werkt.
Hij zette me even in de wacht.........
Ja, ik heb inmiddels vernomen dat er meer klachten zijn.
Mag ik dan misschien rechtstreeks met de technische afdeling praten, misschien komen we er samen uit en/of kan ik assisteren in het testen van het e.e.a.?
Nee, dat is niet mogelijk meneer.
Kunnen we eventjes de instellingen doornemen meneer? Vul bij APN internet in, en bij gebruikersnaam en wachtwoord telfort. Heb ik 'm weer uit moeten leggen dat het geen hol uit maakt wat je daar invult, ook al vul je daar 3x prutsers in, dat het dan ook werkt.

Ja, maar ik heb hier een site, tellpro.nl (vraag me af of tellpro betaald om genoemd te worden door de telfort helpdesk), en daar staat in dat je internet, telfort, telfort in moet vullen.
*zucht* Luister meneer, die instellingen staan bij mij echt goed, ik heb al een jaar een iPhone, het heeft altijd gewerkt. Ik heb alleen in mijn directe vriendenkring al 3 mensen met een iPhone icm telfort, en ook daar werkt het sinds dinsdagmiddag niet meer. Dus aan die instellingen ligt het niet!

Gesprek werd afgesloten dat ik maar weer af moest wachten, omdat ze eraan bezig waren. Ik vraag of het DNS verhaal ook even aan de technici doorgegeven kan worden, zodat ze daar misschien wat meer mee kunnen. "Ja maar als het iets met DNS te maken heeft, is het meer een probleem van internet zelf dan dat het bij telfort ligt".

Ik heb me maar rustig gehouden en het gesprek netjes afgerond.........

Laatst gewijzigd door BaSsDruM; 31 July 2008 om 17:25.
  #64  
Oud 31 July 2008, 17:19
» iPhone 4S 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 1 April 2008
Berichten: 46
Standaard

die prutsers weten niks te zeggen, het eerste wat ze doen is de klant de schuld geven en onzinnige taal uit te slaan

En technische dienst zullen ze niet aan de lijn geven, want die hebben het al " zo druk".
  #65  
Oud 31 July 2008, 17:28
» iPhone 6s Plus 128GB (Space Grijs) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 September 2007
Berichten: 37
Standaard

Toch roep ik iedereen op om toch vooral te bellen, ook al lijkt het op dat moment weinig uit te maken....

Zolang nog niet alle medewerkers van die helpdesk weten dat er een probleem is, is er blijkbaar nog niet vaak genoeg over geklaagd, en wordt er gedacht dat het een 'userprobleem' is......
  #66  
Oud 31 July 2008, 17:34
» iPhone 4S 16GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 1 April 2008
Berichten: 46
Standaard

ja daar heb je wel gelijk in, er zullen vast veel mensen zijn met een iphone en telfort.
  #67  
Oud 31 July 2008, 18:11
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 32GB [FW: 4.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 17 December 2007
Berichten: 64
Standaard

Net telfort nog maar eens gebeld.. ze wisten al dat ik 2 keer eerder had gebeld. De beste man die ik aan de lijn had wist niet dat er problemen waren met de iphone. Ook ik heb hem gewezen op wat er zich allemaal afspeelt.

Ook ik zou iedereen willen oproepen tenminste 1 melding te maken bij de telfort klantenservice.

Ik heb de beste man nog gevraagd waarom dat er niets op de statuspagina (overzicht storingen/werkzaamheden) staat over dit probleem. Hij zei dat ie daar niet over gaat.. en dat ik dit maar moest melden bij de technische dienst als die mij zouden terugbellen. Op mijn vraag of de technische dienst iedereen zou gaan terugbellen vertelde de beste man dat ze iedereen zouden terugbellen. Toen ik vertelde daar weinig vertrouwen in te hebben werd hij een beetje kortaf..

Dus.. als je nog niet gebeld hebt.. maak in ieder geval 1 melding.. op die manier krijgen ze in ieder geval duidelijk bij die technische club van telfort dat het niet om 1 of 2 gebruikers gaat.
  #68  
Oud 31 July 2008, 18:14
» iPhone 6s Plus 128GB (Space Grijs) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 September 2007
Berichten: 37
Standaard

Wordt wel eens tijd dat het hier op de frontpage komt.... Ik heb al een berichtje gestuurd via het contact formulier, maar blijkbaar is het belangrijker om te weten wat het kost om je iphone een jaar lang in Itali op te laden
  #69  
Oud 31 July 2008, 18:15
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 32GB [FW: 4.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 17 December 2007
Berichten: 64
Standaard

Ik heb gisteren ook al het contactformulier ingevuld met hetzelfde verzoek..
  #70  
Oud 31 July 2008, 18:45
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 32GB (Zwart) [FW: 9.3.4]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 10 April 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik heb net weer gebeld met de servicedesk. De laatste status is dat het probleem vandaag is doorgezet naar "de specialisten" met een CC naar de betreffende teamleider. Normaal gesproken staat hier een oplostijd van 5 werkdagen voor, ze verwachten echter dat het sneller opgelost wordt gezien de impact.
  #71  
Oud 31 July 2008, 18:55
» iPhone 6 16GB (Space Grijs) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 September 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Net ook weer gebeld naar Telfort, gevraagd waarom er niet is teruggebeld vandaag (was gisteren beloofd). Helaas werd toen 'ineens' de verbinding verbroken... vervelend ;-). Ze wist me trouwens wel te vertellen dat de achterstand van de e-mails inmiddels 2 maanden is... Dus bel inderdaad maar gewoon... emailen heeft niet zoveel nut vrees ik. Ik krijg bijna een soort van UPC flashback
  #72  
Oud 31 July 2008, 18:56
storm76's schermafbeelding
» iPhone 5 16GB (Wit) [FW: 9.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 4 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 9.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Chrome OS
 
Geregistreerd: 15 April 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 18
Standaard

Dat zou mooi nieuws zijn, nheinemans!
Of zullen het alleen maar mooie praatjes zijn van telfort....?
  #73  
Oud 31 July 2008, 20:03
» iPhone UK 8GB [FW: 1.1.4]
» Windows
 
Geregistreerd: 23 April 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik heb net gebeld en ze doen nog steeds of er niets bekend is. Ik heb de nevrouw vriendelijk uitgelegd dat het internet al vol staat met dit probleem en toen wist ze het opeens wel.

vult u toch even het apn in, zegt ze. Ik uitleggen dat dat niet gaat helpen. Ze had echter ook sinds vandaag een site, Tellpro, en dan zou het direct weer werken. Ik gevraagd of ze op tellpro een soort portal hadden aangemaakt, maar dat ging net even te ver.

Iedereen blijven klagen. Het probleem ligt bij Telfort, dus moeten zij het snel oplossen. Meldt er even bij dat als het te lang duurt, je recht hebt op reductie op je abbo. Misschien helpt dat.
  #74  
Oud 31 July 2008, 20:39
» iPhone 3GS 32GB (Zwart) [FW: 4.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 November 2007
Berichten: 131
Standaard

Ik ga morgen telfort bellen om door te geven dat ik per direkt mijn data abonnement wens te beindigen. Ze geven zelf aan dat het werkt met de iphone maar dat doet het dus niet. Waarom moet ik dan 10 euro per maand extra voor een abonnement betalen waar ik niets aan heb?
  #75  
Oud 31 July 2008, 22:49
» iPhone US 16GB [FW: 2.2]  [Jailbreak: Ja]
» MacOS X
 
Geregistreerd: 9 March 2008
Berichten: 2
Standaard

Ook ik heb hetzelfde probleem (in Amsterdam . Begin deze week werkte het nog wel, dinsdag opeens niet meer. Daarna niet meer aan de praat gekregen. Zojuist mijn sim in mijn oude Nokia N75 gestopt; werkte wel prima. Heb wel gewoon mijn G-tje (van het GPRS-netwerk) bovenin mijn scherm staan.
  #76  
Oud 31 July 2008, 23:23
» iPhone 3GS 16GB (Zwart) [FW: 3.0.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 26 April 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar Alix
Standaard

Heren, Ik werk toevallig bij The Phone House en daar heb ik ook klanten met de zelfde probleem gezien. Ik ben zelf ook een gelukkige bezitter van een Iphone met FW 2.0 en ook geen internet met telfort.
  #77  
Oud 1 August 2008, 01:28
» iPhone US 8GB [FW: 2.0]
» Windows
 
Geregistreerd: 30 July 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik heb vandaag een stukje gelezen over Iphone en DNS. Blijkbaar krijgt de iPhone bij activeren van de EDGE/GPRS verbinding een 2-tal DNS server adressen. Die worden geleverd via de APN of de Sim (dat is me nog niet duidelijk). Als een van de 2 niet werkt, werkt de hele DNS niet voor de GPRS verbinding...in oude versies van de firmware kon je de DNS server opgeven bij de netwerk instellingen, nu niet meer...iemand hier een ideetje over hoe dat te patchen is?
  #78  
Oud 1 August 2008, 03:07
» iPhone 4 16GB (Wit) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 25 March 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik heb ook hetzelfde probleem
Voorheen nergens last van gehad, geen eens de gegevens hoeven in te stellen.

Het lijkt me wel dat Telfort GPRS ondersteund, als je de instellingen automatisch wilt opvragen via de Telfort website heb je ook de keuze voor de Apple iPhone, heb ze alleen nooit ontvangen. Beetje jammer... Hopelijk komt er snel een oplossing
  #79  
Oud 1 August 2008, 06:00
Basil's schermafbeelding
» iPhone 3G 8GB [FW: 2.2]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 25 July 2008
Locatie: In Nederland
Berichten: 28
Standaard Ook geen verbinding.

Bij mij werkt het ook niet meer

Het heeft zowel op 1.1.4 als 1.2.0 gewerkt!

Ben het ermee eens dat het een change bij Telfort is, raar en vreemd dat alleen de Iphone niet meer werkt?

Misschien wel een IPHONE Ban Change


*** Weet jij de DNS adressen van Telfort? ***

Laatst gewijzigd door Basil; 1 August 2008 om 06:03.
  #80  
Oud 1 August 2008, 09:27
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 64GB (Wit) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 9 October 2007
Berichten: 1
Standaard

Misschien Telfort effe melden dat we bij Tros Radar of Kassa gaan klagen ...
Reageren

Labels
2.0 firmware, edge, gprs, internet, telfort


Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen GPRS op Telfort iRtzy KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile 9 4 February 2009 02:32
Deactiveren van gprs Telfort joop007 Archief 1 10 December 2008 20:59
Telfort gprs werkt niet Arne2606 KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile 2 27 September 2008 18:37
GPRS Telfort PimVB KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile 3 17 August 2008 09:47
Telfort / Edge / GPRS / 1.1.4 lefrison Archief 1 5 May 2008 23:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:24.