Telfort GPRS Probleem discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb Telfort inmiddels nog een keer gebeld. Zonder resultaat. Ze geven aan dat er gisteren veel telefoontjes over zijn binnen gekomen en alle meldingen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#41
|
|||
|
|||
Ik heb Telfort inmiddels nog een keer gebeld. Zonder resultaat. Ze geven aan dat er gisteren veel telefoontjes over zijn binnen gekomen en alle meldingen doorgeven aan een andere afdeling. Maar die afdeling heeft een achterstand van een maand. Ook deze medewerker gaf aan dat de iphone eigenlijk niet ondersteund wordt maar toe ik aangaf dat er toch werkelijk een advertentie op hun site stond waarbij ze een iphone abonnement aanbieden kwam hij daar op terug. Uiteindelijk gaf de medewerker toe dat verschillende afdelingen binnen telfort aan het reorganiseren zijn waardoor problemen soms pas na enkele weken opgepakt worden (het woord teringzooi nam ie nog net niet in zijn mond... toch wel weer goed geinstrueerd van bovenaf).
Maargoed, de vraag blijft wanneer dit probleem wordt opgelost en hoe we daar achterkomen. De medewerker zegt dat we alleen maar kunnen afwachten tot de problemen opgelost zijn. En dat kan dus blijkbaar weken duren. Leuk item inderdaad voor diverse nieuwssites. Laatst gewijzigd door kingster; 31-07-08 om 10:28. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#42
|
||||
|
||||
Hoi,
jeetje ik dacht bijna dat het aan mn iphone lag Heb er al sinds woensdag middag (rond 3uur) last van.. helemaal geen internet meer.. heb van alles geprobeerd.. gereboot... bossprefss .. apn instellingen.. niets helpt.. weet er iemand al wat meer van?? heb een 1.4 gewoon geen 3g, en geen update naar 2.0
__________________
, i scream for icecream |
#43
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik had nog een oude Qtek 8310 in de kast liggen en heb de test even gedaan; Telfort + Qtek = internet Telfort + iPhone = geen internet Vodafone+ iPhone = internet In mijn geval het bewijs dat het aan de combi Telfort/iPhone ligt.. Wat is hier dan in vredesnaam aan de hand?, de helpdesk medewerkers die ik in de tussentijd heb gesproken kunnen niet verder denken dan de "lijst met bekende problemen" daarbij kan ik mij ook niet voorstellen dat Telfort een beperking naar een bepaalde IMEI reeks communiceert naar de helpdesk medewerkers.. Met Ziphone kon je dacht ik de IMEI reeks aanpassen... Eens kijken of ik de iPhone de IMEI van de Qtek kan geven... |
#44
|
|||
|
|||
het lijkt erop dat het een probleem is waar iedereen last van heeft. Ik woon in Rotterdam en werk in Utrecht, ook daar geen internet. Het ligt ook niet aan de 2.0 update, aangezien ook mensen met 1.1.4 er last van hebben. Hoop dat ze het snel oplossen!!
|
#45
|
|||
|
|||
Storing GPRS Telfort Tilburg
Heb in Tilburg ook geen dataverkeer meer op m'n iPhone, sinds maandagavond.
Wat zijn ze toch aan het uitspoken bij Telfort |
#46
|
|||
|
|||
Net gebeld met de klantenservice (0900-9596), en gevraagd wanneer het weer gaat werken. Nog niet bekend, omdat ze zelf ook nog niet weten waar de fout zit. Het is niet alleen met iPhones, maar het zijn de toestellen die alleen GPRS verbinding kunnen maken. Als je je sim in een HTC diamond of whatever stopt, dan maakt hij (natuurlijk) verbinding omdat je via UMTS die verbinding maakt.
Wat ik jullie wel aan wil raden, bel gewoon allemaal even met de klantenservice. Als er hier 30 klagen, en 5 daarvan bellen maar, wordt bij telfort ook misschien wel het probleem onderschat. |
#47
|
|||
|
|||
Ik vermoed dat het probleem aan de DNS servers van Telfort ligt. Vanuit een terminal kan ik namelijk wel gewoon pingen naar externe IP adressen. Ik kan zelfs met ssh inloggen op een eigen server, zolang ik maar gebruik maak van het IP adres. DNS resolving werkt echter helemaal niet, waardoor het lijkt alsof de internetverbinding niet werkt.
|
#48
|
|||
|
|||
Een collega heeft inmiddels gebeld en die kreeg te horen dat er geen problemen waren met het netwerk. Ook kon ze niets vinden dat er vaker over gebeld was of dat de afdeling er mee bezig was. Het zou het risico van de klant zijn wanneer je een toestel gebruikt wat niet ondersteund wordt door telfort en hij moest het daarom zelf maar uitzoeken verder.
Ik krijg het idee dat Telfort alleen maar wakkker wordt als er meer gebeurd dan alleen af en toe een telefoontje van een iphone bezitter :-(. Maar inderdaad Bassdrum: iedereen bellen, anders wordt het probleem zeker onderschat. |
#49
|
|||
|
|||
Citaat:
ipv hostname van mijn mailserver het ipadres erin gezet, en nu werkt in ieder geval mijn mail! Eigenlijk zouden we dit aan telfort moeten melden, aangezien ze geen idee hebben wat het probleem is. Mgoed, probeer het maar eens aan zo'n helpdesk geval uit te leggen P.S.: Ik hoop dat dit op de iphoneclub.nl frontpage komt trouwens, wat extra aandacht hiervoor is niet verkeerd..... Laatst gewijzigd door BaSsDruM; 31-07-08 om 11:35. |
#50
|
|||
|
|||
Ik heb dit meteen aan de zakelijke servicedesk doorgegeven. In eerste instantie leek men erg dankbaar voor mijn hulp, het werd direct doorgegeven aan de verantwoordelijke manager. Maar na mijn vraag of ik hiervan een ticket nummer krijg en wanneer ik een terugkoppeling krijg met een geschatte oplostijd, sloeg deze stemming weer om naar de nogal onvriendelijke toon die ik gewend ben van de Telfort servicedesk.
Laten we hopen dat dit nu gewoon snel opgelost wordt, surfen en mailen via IP adressen is ook niet echt handig. |
#51
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#52
|
|||
|
|||
Ik heb in ieder geval één emailadres gevonden:
TelfortMediavoorlichting@telfort.com Hier maar naartoe gemaild, met het verzoek het door te sturen naar de juiste persoon binnen de organisatie! |
#53
|
|||
|
|||
mailen naar telfort heeft niet zoveel zin hoor. De achterstand bedraagd 4 tot 6 weken. Dat is ook de reden waarom er nergens mailadressen gecommuniceerd worden. Het enige wat je kan doen is je vraag beantwoord krijgen via de online-klantenservice. Wanneer je uiteindelijk je vraag niet beantwoord krijgt kun je (als je staat ingeschreven bij 'mijn Telfort') een online-formulier invullen wat naar de klachtenafdeling wordt gestuurd. Geloof me.... verspilde moeite...
|
#54
|
|||
|
|||
Zelfde probleem sinds gistermiddag. Daarvoor functioneerde alles prima.
Bij APN alleen internet ingevuld. UN en PW leeg. Helpdesk Telfort wist alleen dat er meer iPhone gebruikers last hadden. |
#55
|
|||
|
|||
Ik heb net met telfort gesproken en hebben mij de volgende link gegeven voor instellingen mbt onze iphone. www.tellpro.nl/iphone_internet.htm
zucht................ na het invoeren van internet, telfort, telfort............ geen resultaat.... |
#56
|
|||
|
|||
hmmm, aan de mensen hierboven. Lees de berichten van nheinemans en mij even, dan zie je dat het niet aan jou/je sim/je iPhone ligt, maar aan Telfort, die problemen hebben met het aanbieden van GPRS sinds de overgang naar UMTS afgelopen week.
|
#57
|
||||
|
||||
Weet iemand al wat meer???
ook al gebeld/gemaild.. maar geen gehoor... is wel ***.. heb net mijn telfort abonnement verlengd. dus mocht je een oplossing weten voor t probleem.. of iets van telfort gehoord hebben.. zou erg van pas komen . |
#58
|
|||
|
|||
Even een update:
Er is blijkbaar wereldwijd een security alert ingedient (2 dagen geleden) dat de DNS servers gepatched moeten worden. Blijkbaar heeft Telfort dat dus snel gedaan. Bij mij werkt de iPhone met Exchange weer door tijdelijk het IP nummer in te vullen als excahnge server. Hiermee is nog niet het probleem opgelost wat betreft browsing omdat het ondoenlijk is om via IP adressen te browsen, maar voor die gene die weten wat het IP nummer van de mailserver of exchange server is, is er dus een tijdelijke workaround. Ik heb heftig geprobeerd om een technische specialist aan de lijn te krijgen om hem te vertellen welk probleem ze hebben, maar zonder resultaat voor het moment. Nu moet ik zelf nog even wachten totdat ze mijn data abo weer aanzetten. Door al mijn geprobeer hadden ze me geblokkeerd. Dat is weer opgelost, maar ik heb nu geen data abo meer. Wilde ik die call loggen, zegt die miep bij Telfort dat ik al een call had opstaan omdat ik geen internet had. Heb 30 minuten op haar ingepraat dat dit toch echt een ander probleem is, maar dat landde niet echt... |
#59
|
|||
|
|||
Hmm, nu krijg ik helemaal geen IP adres meer van Telfort op m'n iphone. Was bezig om de DNS servers van opendns erin te zetten, maar dat gaat zo ook niet werken. Toch maar weer bellen met Telfort...
|
#60
|
|||
|
|||
Waar stel je die DNS servers in?
|
Labels |
2.0 firmware, edge, gprs, internet, telfort |
Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Geen GPRS op Telfort | iRtzy | KPN | 9 | 04-02-09 02:32 |
Deactiveren van gprs Telfort | joop007 | Archief | 1 | 10-12-08 20:59 |
Telfort gprs werkt niet | Arne2606 | KPN | 2 | 27-09-08 18:37 |
GPRS Telfort | PimVB | KPN | 3 | 17-08-08 09:47 |
Telfort / Edge / GPRS / 1.1.4 | lefrison | Archief | 1 | 05-05-08 23:35 |
|
|