iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort internet (gprs) werkt niet. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/1506-telfort-internet-gprs-werkt-niet.html)

koning53 15-03-08 14:10

Bij mij werkt GPRS met Telfort automatisch. Is er echter een mogelijkheid om te zorgen dat het niet automatisch werkt. Ik wil namelijk alleen Wi-Fi gebruiken en niet gaan betalen als ik GPRS gebruik, ik heb m dus liever helemaal uit staan. Weet iemand hoe je dit kan uitzetten..?

Celf 15-03-08 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koning53 (Bericht 82221)
Bij mij werkt GPRS met Telfort automatisch. Is er echter een mogelijkheid om te zorgen dat het niet automatisch werkt. Ik wil namelijk alleen Wi-Fi gebruiken en niet gaan betalen als ik GPRS gebruik, ik heb m dus liever helemaal uit staan. Weet iemand hoe je dit kan uitzetten..?

Definitief uitzetten werkt volgens mij niet echt. Met programma's als netservices of bosspreffs kun je EDGE\GPRS wel uitzetten maar zodra je met bijv. je mailprogramma de mail op wilt ophalen en Wi-Fi staat ook uit zal de iPhone - in mijn geval althans - GPRS weer automatisch inschakelen (meerdere keren gecontroleerd met netservices)

Aan de andere kant, als je thuis een draadloos netwerk hebt zal de iphone automatisch voor Wi-Fi kiezen en zal ie geen gebruik maken van GPRS. Dit omschakelen zal ie doen zodra ie een bekend netwerk tegenkomt.

pokerro 22-03-08 18:27

zijn er mensen met een iphone 1.1.4 en een telfort netwerk en kan je dan gewoon interneten??
krijg maandag een verse iphone maar zou het wel jammer vinden als ik met me telfort abbo niet zo kunnen mailen of internetten..

mvg rody

Ernst 23-03-08 00:30

op de iphone 1.1.4 werkt internet prima met telfort, zonder ook maar enige vorm van provider gegevens in te vullen. sim erin en alles werkte! alleen traag is het wel..

Joan 28-03-08 23:43

Nou ik geef je helemaal gelijk.
Aan zijn reacties hebben wij helemaal niks.
Maar anyway, als het zo bij jou niet werkt, weet ik het ook niet meer.:confused:
bij mij doet ie t gewoon.
Succes nog.

Joan 28-03-08 23:46

Was antwoord voor
tr1pp3r https://forum.iculture.nl/image...er_offline.gif
Junior Member
iPhone US 8GB
MacOS X

lekzzz 30-03-08 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pokerro (Bericht 85921)
zijn er mensen met een iphone 1.1.4 en een telfort netwerk en kan je dan gewoon interneten??
krijg maandag een verse iphone maar zou het wel jammer vinden als ik met me telfort abbo niet zo kunnen mailen of internetten..

mvg rody

Ik heb er een en bij mij werkt het allemaal perfect. Internetten gaat gewoon goed via Wi-Fi natuurlijk maar ook via gprs.

tr1pp3r 31-03-08 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joan (Bericht 89083)
Was antwoord voor
tr1pp3r https://forum.iculture.nl/image...er_offline.gif
Junior Member
iPhone US 8GB
MacOS X

Hehe thnx!,

Kwam misschien wat bot uit de hoek, maar ik erger me af en toe rot aan zo'n dingen. :) en aan een telefoon zonder gprs ook wel ... :o

Wat blijkt, dat toch veel mensen hier last van hebben vanaf 1.1.2, misschien word het opgelost. In de tussentijd dus toch maar geen internet bundel pakken...

Als er nog nuttige info te vinden is laat ik het hier wel achter :) En anders wachten op een 3G phone, of ik twijfel om mijn 8Gb te verkopen en een 16Gb te bestellen.

Gr

Dwevbob 31-03-08 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 82243)
Definitief uitzetten werkt volgens mij niet echt. Met programma's als netservices of bosspreffs kun je EDGE\GPRS wel uitzetten maar zodra je met bijv. je mailprogramma de mail op wilt ophalen en Wi-Fi staat ook uit zal de iPhone - in mijn geval althans - GPRS weer automatisch inschakelen (meerdere keren gecontroleerd met netservices)

Door de bank genomen is BossPrefs daar wat beter in dan NetServices. Tenminste, bij mij, misschien dat dat ook weer per iPhone varieert.

Joan 31-03-08 21:00

Waar je Iphone te kopen
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tr1pp3r (Bericht 90277)
Hehe thnx!,

Kwam misschien wat bot uit de hoek, maar ik erger me af en toe rot aan zo'n dingen. :) en aan een telefoon zonder gprs ook wel ... :o

Wat blijkt, dat toch veel mensen hier last van hebben vanaf 1.1.2, misschien word het opgelost. In de tussentijd dus toch maar geen internet bundel pakken...

Als er nog nuttige info te vinden is laat ik het hier wel achter :) En anders wachten op een 3G phone, of ik twijfel om mijn 8Gb te verkopen en een 16Gb te bestellen.

Gr


Hee,

Als je dan toch van plan bent een 16G te kopen,
raad ik je aan naar UsaDirect2003, Your Cellphone Store te gaan.
Nog geen 500 EUR inclusief verzendkosten. Daar heb ik die van mij ook vandaan.
Zondag besteld, en dinsdag in huis vanuit Amerika.
Ook zijn zij echt klantvriendelijk.
Als klant kan je direct online vragen stellen en op alles geven zij direct antwoord.
Mij hebben ze in iedergeval goed geholpen.
Enige: menu is in het Engels,
but who give a sh*t anyway?
Everybody speaks English or not!!!:cool:

O ja, en je moet met creditcard betalen.:o

Good luck ;)

PS
Je internet van Telfort doet het dan ook (als het goed is)
Alle voordelen op een rijtje!!

woutersis 22-04-08 22:28

Weet iemand al hoe GPRS van telfort goed in te stellen? Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, krijg ook geen G of E in beeld, helemaal niks. Kan iemand mij helpen?

iphonemeester 20-06-08 14:40

weet toevallig iemand hoe de instellingen van telfort vor 1.1.4. zijn?

jacobdeboer33 23-06-08 16:43

Dag mensen

Ik heb ook een iphone 8g 1.1.4. Alleen ik deed mijn sim kaart erin en klaar. Ik kon internetten! Dus probeer eens alle instellingen te verwijderen, en opnieuw op te starten.

suc6

edd 27-06-08 11:46

edge
 
Lijkt me idd niet logisch om edge instellingen aan te passen, aangezien dit niet ondersteund wordt in Nederland. We zijn aangewezen op GPRS en bij mijn iphone werkte dat direct. Niets ingesteld of wat dan ook...

lekzzz 27-06-08 13:10

Bij mij hetzelfde, kaartje erin en klarie :)

jacobdeboer33 30-06-08 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonemeester (Bericht 129633)
weet toevallig iemand hoe de instellingen van telfort vor 1.1.4. zijn?

Ik heb een mailtje van telfort gehad en die verwees me naar een site met handmatige instellingen. Nou gewoon bij APN moet je Internet invullen (I is hooefdletter) en voor de rest niets. BIj prepaid is dit "Internetten prepaid"

En weet iemand trouwens of er iets te doen is dat dat van telfort zo bagger traag is? Kan dit niet sneller?

Bluescotch 02-08-08 15:12

Voor de Telfort medewerker, hier is het goede topic!

https://forum.iculture.nl/f18/i...-probleem.html

Mods AUB laten staan! uitleg waarom staat op aangegeven link. Bedankt!

loeloesje 06-05-09 12:26

hi all,

ik heb ook problemen met internet via telfort. ik heb een iphone 3G en ik gebruik telfort. ik heb een extra kaartje in mijn toestel zitten zodat ie mijn toestel in de maling neemt en ik zie dus KPN in de netwerk hoek staan.

als ik ga naar instellingen, algemeen, netwerk, mobiel datanetwerk dan heb ik bij APN staan 'internet'. maar hij doet niets!
verder staat er nog bij netwerk, VPN. weet iemand wat dat is? moet ik daar iets invullen?
ik kom er echt niet uit, ik ben bij de telfort shop geweest maar die weten het ook niet! ik wordt er helemaal WRAAAAHHHH van!

thanks,

Jeffsneff 15-06-09 13:48

He guys,

Ben een half jaartje weg geweest dus mn iphone (1G 8B US) niet gebruikt. Ik kom terug en mijn internet doet het niet meer :S Ik heb hi en dus KPN. Wat raden jullie aan om te proberen waardoor het internet het weer doet?

Thanks alvast


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.