iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort internet (gprs) werkt niet. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/1506-telfort-internet-gprs-werkt-niet.html)

MP3-junky 27-10-07 19:05

Telfort internet (gprs) werkt niet.
 
Ik heb hier een iphone fw 1.1.1 unlocked.

Alles werk behalve gprs. Ik heb een telfort sim (op kpn netwerk).

Bij settings vpn ingevult met internet, geprobeerd met username/pw internet/internet en ook geprobeerd met niks in te vullen bij username/pw.

Data roaming staat ook op on.

Als ik de iPhone uit en weer aan zet zijn alle edge settings weg. Kan dit ermee te maken hebben?

Wat kan ik nog vergeten zijn in te stellen?

Spree 27-10-07 19:14

Probeer eens direct dit bestand te editen op je iPhone:
/System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Support/UnknownCarrier.plist

MP3-junky 27-10-07 19:32

Dan onthoud hij inderdaad de settings als ik reboot, maar ik kan nog steeds geen gebruik maken gprs

dvdvoorden 28-10-07 01:56

Zelfde probleem
 
Hallo

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn 1.0.2 phone geupgrade naar 1.1.1 en nu doet mijn telfort GPRS het ook niet meer. Wellicht komt het doordat ik services.app heb geïnstalleerd (had ik eerst namelijk niet)

Ga eens verder neuzen; hou me op de hoogte

danny

dvdvoorden 28-10-07 02:05

Hmmm,

services.app eraf gegooid maar dat heeft geen enkel effect; nog steeds geen gprs... blijf proberen....

danny

MP3-junky 28-10-07 07:14

ik heb ook services.app geinstalleerd en er weer afgehaald. Wellicht werkt de uninstall niet goed?

Ps: gprs heb ik onder 1.0.2 nooit geprobeerd.

MP3-junky 28-10-07 07:44

danny,

welke inloggegevens gebruikte jij onder 1.0.2?

MP3-junky 28-10-07 08:15

Net geprobeerd met m'n t-mobile sim en dan werkt het wel!

Nu weer m'n telfort erin en het werk niet meer!

De 1.1.1 firmware zal toch niet incompatible zijn met telfort?

MP3-junky 28-10-07 08:30

Hij doet het! Ik heb de volgende instellingen moeten gebruiken

internet
telfortnl
password

dvdvoorden 28-10-07 12:51

Nou ja!

Ik word gek; bij mij doet ie het nog steeds niet! Just to be sure: APN = internet; user = telfortnl; password = password?

Onder 1.0.2 werkte het zeker wel!

Herstart helpt ook niet, nog even verder zoeken. Moet nog wel in dat carrier plist bestand kijken

danny

MP3-junky 28-10-07 14:12

Ja, zo werkt hij bij mij...

heb je voor het uninstallen van services.app edge wel weer aangezet?

MP3-junky 28-10-07 16:31

Ik heb te vroeg gejuigt denk ik. Wilde net weer proberen en van de circa 10 keer proberen (met services.app aan en uit zetten) is het maar 1 keer gelukt om verbinding te krijgen.

Vaag probleem...:mad:

Oupro 28-10-07 18:03

Ik vermoed dat er iets met het Telfort netwerk aan de hand is. Ook hier met een Telfort abbo heb ik geen internet, zowel op mijn iPhone als op mijn oude telefoon.

De iPhone is met de 1.1.1 firmware, maar ik ben er vrij zeker van dat ik het internet sinds de update nog uitgetest heb...

DucSloerie 28-10-07 19:53

Ik heb hetzelfde probleem, laatste tijd wel vaker problemen met netwerk van telfort/kpn roaming...

Oupro 28-10-07 21:00

De oplossing in dit draadje heeft bij mij het internet weer teruggebracht.

Het bestand dat ik heb verwijderd:
/System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Support/UnknownCarrier.plist
(uiteraard voor de zekerheid wel even een backup gemaakt)

Even vervolgens in de Edge settings bij APN 'internet' ingevuld, verder niets.

dvdvoorden 29-10-07 00:17

Hallo allemaal,

Hij doet het bij mij ook weer (spontaan). Had wel in plist bestand twee blokken staan om de inloggegevens op te slaan. Daarvan heb ik er dus 1 weggehaald.

dat bleek overigens niet het probleem, dus het lijkt erop dat Telfort netwerk down was... Heb voor de rest niks gedaan en toen was internet spontaan terug.

Groetjes,

Danny

MP3-junky 29-10-07 06:33

Bij mij doet hij het nu te goed. Wat ik ook heb staan bij APN (internet, niks, fake) gprs doet het altijd!

Services.app doet met edge ook niks (deze zet DISABLED bij APN), maar gprs blijft gewoon werken

Dit is niet handig voor mijn data kosten.

Wat kan ik hier aan doen?

quelake 14-11-07 11:10

Ik heb exact hetzelfde probleem... ik heb nooit iets ingesteld mbt GPRS/EDGE op mn 1.1.1 iPhone, maar hij gaat uit zichzelf gewoon over GPRS data downloaden (bv bij gebruik Google Maps). Ik heb al "services" gedownload en geinstalleerd, maar zelfs dit mag niet baten. Iemand enig idee hoe je het GPRS downloaden kan stoppen?

raoulleunura 14-11-07 18:45

System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Support/UnknownCarrier.plist

dit bestandje kan ik niet vinden..?

mjay 27-11-07 08:34

Ik heb:

APN: internet
Username: telfort
Password: telfort

werkt perfect onder fw 1.1.2


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:02.