iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   3G instellingen kpn HI (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/24823-3g-instellingen-kpn-hi.html)

King1987 04-05-09 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikroeier (Bericht 283490)
had ik maar het probleem dat het niet werkte! doe er alles aan om dat bolletje/cirkeltje weg te krijgen. heb ook hi,
3g staat uit
dataroaming staat uit
via bossprefs EDGE uitgezet
maar het bolletje blijft er staan..... weet iemand een oplossing?

Dat bolletje blijft altijd staan.....

Ookal is EDGE uit.

erikroeier 04-05-09 23:38

Sorry, waarschijnlijk was het dus een domme vraag maar had geen zin in een hoge rekening... Bedankt voor het antwoord!

XxMissDragonxX 05-05-09 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door northernstar (Bericht 279873)
Inmmiddels werkt gprs wel, met versie V64i

Ik heb deze versie,maar krijg geen toegang tot internet.heb hi abbo

donny88 06-05-09 09:10

Ik heb de iPhone 3G 16GB net unlocked en met BossPrefs.

Als ik de Wi-Fi uitzet en 3G aanzet, krijg ik geen 3G logo, maar een rondje.
Weet iemand of ik nu alsnog 3G gebruik? Zo niet, hoe kan ik de 3G wel werkende krijgen?

misterM 04-06-09 15:28

Soortgelijk geval hier.
Voorheen Vodafone, was niet altijd stabiel(soms onbereikbaar) maar allez. Overgegaan op KPN Hi; drama!!
Met 3G aan voortdurend zoeken, zoals stuiter beschrijft, bovendien springt hij regelmatig in airport mode(dus niet te bereiken!) als 3G uitgeschakeld staat wel gprs en stabiel maarja dan had ik genoeg aan 1.o

iemand??

Shorty007 04-06-09 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donny88 (Bericht 283846)
Ik heb de iPhone 3G 16GB net unlocked en met BossPrefs.

Als ik de Wi-Fi uitzet en 3G aanzet, krijg ik geen 3G logo, maar een rondje.
Weet iemand of ik nu alsnog 3G gebruik? Zo niet, hoe kan ik de 3G wel werkende krijgen?

<Als 3G aanstaat en je houdt toch een rondje, staat waarschijnlijk je EDGE niet aan. Hier is een toggle voor voor in SBSettings of bossprefs of bosstools. EDGE en 3G moeten allebei aanstaan voor 3G.

Rogiertje 27-06-09 10:49

Ik heb een iPhone 3G 16gb met 3.0 firmware, unlocked met ultrasn0w dus geen rebelsim oid. Maar ook ik krijg 3G niet lekker werkend met Hi, het bolletje staat er van GPRS en dat werkt ook, maar niet al te snel natuurlijk. Qua instellingen heb ik al vanalles geprobeerd, maar nu heeft BossPrefs in mij settings-netwerk-mobiel datanetwerk dat menu weggehaald waar ik mijn APN etc. kon invullen.. :s

Iemand tips? Ik wil 3G!

quagmire 27-06-09 11:45

voor zover ik weet kan je 3G alleen gebruiken als je een unlock via t-mobile laat uitvoeren. Ik heb dat gedaan en mijn 3G werkt (logischerwijs) perfect. Kijk anders even op de site van dev team

Shorty007 27-06-09 11:47

nee want bij mij werkte t ook al met yellowsn0w. Trouwens nu ook met Ultrasn0w.

misterM 29-06-09 12:34

ik wordt er zo moe van niemand die me kan helpen zal ik dan echt de enige zijn?
ik wil zo graag 3G snelheid!

iemand?

Nosepowder 05-08-09 21:05

Hier de uitleg van Hi zelf

Hi - Apple - iPhone - Instellingen en gebruik van internet, mms, e-mail, video, Bluetooth, roaming

Snelheid is niet super, maja we hebben voorlopig iets!

eladage 09-11-09 17:01

Problemen met KPN 3G
 
Hallo mede iPhone liefhebbers!

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaresse van een witte 3G 16GB simlockvrij. Had eerst Telfort en alles werkte prima. Nu nummer geporteerd naar KPN (bedrijfsbundel). Partner heeft een Nokia (sorry, maar hij gaat binnenkort over naar een iPhone ;)) en daar werkt alles naar behoren. Echter, ik kan geen 3G verbinding krijgen. Heb al gebeld met de klantenservice en bij APN 'portalmmm.nl' ingesteld. Maar dus zonder resultaat. KPN ondersteunt verder niks, omdat ze geen iPhone verkopen.

Heb ook al hier op het forum gezocht, maar ik kon niemand vinden met eenzelfde probleem. Kan iemand mij wellicht uit de brand helpen?

Groet!

De Generaal 09-11-09 17:16

// Discussie samengevoegd.

Dit topic al bekeken eladage?

eladage 09-11-09 17:24

Yep, maar ik heb geen HI (heb bedrijfsbundel) en alles al geprobeerd wat hier geopperd is :(

De Generaal 09-11-09 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eladage (Bericht 381735)
Yep, maar ik heb geen HI (heb bedrijfsbundel) en alles al geprobeerd wat hier geopperd is :(

Dus je hebt het volgende al geprobeerd:

APN: Internet
User: KPN
Password: KPN

en anders even proberen alleen bij APN Internet in te vullen (en dan niks invullen bij user en pass)

Nog een oplossing kan zijn even 'Surf aan' te smsen 1266. Vervolgens zou je een sms moeten krijgen met de instellingen. Vervolgens moet je als het goed is weer 'Surf uit' smsen naar 1266.

eladage 09-11-09 17:46

Ik had het net met

Internet
KPN
gprs

gebprobeerd, zoals eerder in dit topic gezegd. Nu net nog met

Internet
KPN
KPN

en alleen Internet

Maar helaas. De selfservice 1266 had ik ook al geprobeerd.

Heb ook gebeld met de klantenservice om te checken of het abonnement wel goed staat (dus mét data).

:confused: ik snap er werkelijk niks van :confused:

eladage 09-11-09 17:48

't vreemde is wel dat ik helemaal geen internet heb...dus niet alleen geen 3G, maar ook geen gprs.

Wi-Fi werkt trouwens wel.

De Generaal 09-11-09 17:49

Als ik het goed begrijp, krijg je dus geen sms nadat je 'Surf aan' smst naar 1266? Wellicht ook eventjes wachten, misschien duurt het wel langer voordat de sms aankomt?

eladage 09-11-09 17:52

Nee, ik krijg een sms terug met 'Uw aanvraag voor surf aan is helaas niet mogelijk. Bel voor vragen naar 1200'.

En dan ben ik dus rond, want daar zeggen ze dat a) mijn abo goed staat, dus met data en b) zij verder geen ondersteuning leveren, want iPhone.

Pffff aaarrrgghhhh
Ik heb voor de derde keer de klantenservice gesproken en nog een keer gevraagd om de instellingen van mijn abo nog eens door te lopen en ein-de-lijk iemand aan de lijn die even doorzocht.....bleek inderdaad dat internet uberhaupt niet was opgenomen in de bundel....stelletje floeperds! En ik (wij dus) allemaal maar zoeken....

In ieder geval superbedankt voor de snelle reacties!!

En ik ben wel blij dat ik de club hier heb ontdekt. Heb er al wat nuttige en leuke tips gezien. Nu hoop ik later nog wat bij te kunnen dragen en iemand anders verder te helpen ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.