iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   KPN komt per 1 Juli SNELLER 3G netwerk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/36998-kpn-komt-per-1-juli-sneller-3g-netwerk.html)

xxMartenxx 25-06-09 20:16

KPN komt per 1 Juli SNELLER 3G netwerk
 
Hallo Allemaal,

Ik heb net even gebelt met de klantenservice van Hi, omdat ik mijn abbonnement op wou zeggen i.v.m de belachelijke lage 3G snelheid

(128kb upload & 64 kb p.s download snelheid)

Nu wees de telefoniste mij erop dat het beter was dat ik even zou wachten tot 1 Juli omdat KPN de snelheid van het 3G netwerk aanzienlijk omhoog gooit.

Hoe en wat wist zij ook nog niet precies, dit kwam zij op 1 Juli ook pas te weten, Nu hebben we het volgende afgesproken dat zij mij 2 Juli terug belt om alle ins & outs te vertellen over deze ''netwerk upgrade''

Hoop nu alleen niet dat de kosten van het ''eindeloos online'' bundel omhoog gaan door deze upgrade van het netwerk.

Maar ja al met al zeer positief voor alle KPN'ers:D

Mocht ik meer weten dan post ik het z.s.m op iPhoneclub!:)

Grolloo 25-06-09 20:32

Nou, dat zou niet gek zijn. Ben op zich tevreden over het HI abbo maar de snelheid van de 3G mag inderdaad wel wat omhoog.
Even afwachten dus.

LuigiStyla 25-06-09 23:25

Werd tijd dat ze er wat aan gingen doen

ASNNetworks 26-06-09 00:36

Zal ik dan maar het goede nieuws vertellen...

Per 1 juli komt KPN met Surf&Mail Extra. Dit heeft een downloadsnelheid van 1Mbps en een uploadsnelheid van 384Kbps. Surf&Mail Totaal heeft een downloadsnelheid van 128kbps en een uploadsnelheid van 64kbps. Het wordt dus 10x zo snel.

Maar zoals je al kunt raden, Surf&Mail Extra vervangt NIET Surf&Mail Totaal, het komt er gewoon bij. Surf&Mail Totaal kost €9,95 per maand, en Extra gaat €14,95 per maand kosten.

Hoe het bij Hi zit weet ik niet precies, maar ik denk dat Hi dan ook zoiets zal krijgen. Nu heb je Hi Eindeloos Online voor €9,95 per maand (precies hetzelfde als Surf&Mail Totaal bij KPN), misschien dat het iets als Hi Supersnel Online ofzo gaat heten.

Hartstikke leuk dit voor de KPN'ers onder ons, maar het is alsnog niks vergeleken met T-Mobile en Vodafone. Gelukkig heeft KPN wel beste dekking, dus zal het T-Mobile hiermee wel wat schade kunnen aanrichten. Maar Vodafone heeft EN een supergoede dekking (verschilt heeeeel weinig van KPN) en een supersnelle verbinding met 3.6Mbps downloadsnelheid (voor €9,50 per maand)...

Maar eigenlijk maakt het allemaal niet uit. Ik heb zelf Vodafone en haal meestal rond de 100 kilobyte per seconde. Dat is dus je werkelijke snelheid, in bits is dit 800. Dus 0,8Mbps. De 1Mbps van KPN is dan eigenlijk ook al meer dan genoeg;)

Benny 26-06-09 11:39

Dus Hi Eindeloos Online gaat nu 128kbps/64kbps worden ? maar dat was het toch al of lees ik nu verkeerd ?

ASNNetworks 26-06-09 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 311372)
Dus Hi Eindeloos Online gaat nu 128kbps/64kbps worden ? maar dat was het toch al of lees ik nu verkeerd ?

Je leest het verkeerd...Hi Eindeloos Online is precies hetzelfde als Surf&Mail Totaal, en die is 128kbps download en 64kbps upload...

Benny 26-06-09 11:45

Oke thanks.. maar die snelheidsverhoging is dus alleen tegen betaling ? 5 euro extra en je krijgt 1Mbps/384Kbps ??

ASNNetworks 26-06-09 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny (Bericht 311378)
Oke thanks.. maar die snelheidsverhoging is dus alleen tegen betaling ? 5 euro extra en je krijgt 1Mbps/384Kbps ??

Ja, heb je mijn post wel gelezen?? Alles staat gewoon beschreven, prijzen, snelheden en nieuwe naam voor Surf&Mail Extra...

binaries4me 28-06-09 22:10

Hmm ik heb nog niks gelezen over die snelheid verhoging van hi

kir 29-06-09 19:47

Denk wel dat het echt is.
Ik zie net dit op gsmweb.nl staan:

Surf & mail totaal (9,95)
384 Kbps Down/128 Kbps Up

Surf & mail extra snel
1024 Kbps Down/
384 Kbps Up

Ik denk dat up/down verkeerd-om staat?
Anyway!! De std surf en mail totaal gaat dus ook een stapje vooruit!

ASNNetworks 29-06-09 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kir (Bericht 314469)
Denk wel dat het echt is.
Ik zie net dit op gsmweb.nl staan
€ 9,95 onbeperkt n.v.t. 384 Kbps Down/
128 Kbps Up Surf & Mail Extra Snel: € 14,95 onbeperkt n.v.t. 1024 Kbps Down/
384 Kbps Up

Denk je dat ik het soms verzin:p Wacht maar af, je zult zien dat niet alleen Surf&Mail Extra zal komen, maar ook paar andere dingen gaan veranderen;)

kir 29-06-09 19:51

Hehe! Nee hoor zo heb ik het niet bedoeld:)

Maargoed, ik ben wel erg benieuwd naar de veranderingen straks

ASNNetworks 29-06-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kir (Bericht 314472)
Hehe! Nee hoor zo heb ik het niet bedoeld:)

Maargoed, ik ben wel erg benieuwd naar de veranderingen straks

Ja, ik mag eigenlijk niet teveel kwijt, ik heb eigenlijk al teveel gezegd dan ik mag:rolleyes: Maar jullie komen er vanzelf zeeer snel achter (nog 2 dagen).

JorzoR 29-06-09 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 314479)
Ja, ik mag eigenlijk niet teveel kwijt, ik heb eigenlijk al teveel gezegd dan ik mag:rolleyes: Maar jullie komen er vanzelf zeeer snel achter (nog 2 dagen).

Alles is al bekend en bevestigd
KPN en Hi verhogen snelheid internet voor telefoons -update | Mobile | Tweakers.net Nieuws

Vind het alsnog teleurstellend, maargoed...

In augustus maar overstappen naar Vodafone zoals het er nu voor staat =]

ASNNetworks 29-06-09 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JorzoR (Bericht 314660)
Alles is al bekend en bevestigd
KPN en Hi verhogen snelheid internet voor telefoons -update | Mobile | Tweakers.net Nieuws

Vind het alsnog teleurstellend, maargoed...

In augustus maar overstappen naar Vodafone zoals het er nu voor staat =]

Ja, dat zijn de veranderingen op het data gebied;), er komen nog meer veranderingen..Maar niet zulke echte grote..Overigens is mijn eerste post een stukje ouder dan die bevestiging;)

JorzoR 29-06-09 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 314673)
Ja, dat zijn de veranderingen op het data gebied;), er komen nog meer veranderingen..Maar niet zulke echte grote..Overigens is mijn post een stukje ouder dan die bevestiging;)

Naja, die andere veranderingen zijn dan niet relevant voor waar dit topic over gaat lijkt mij?
Topic gaat over KPN/Hi en de (nieuwe) 3G/internet snelheid. Die is nu bekend, inclusief de prijzen.

Maar ben wel benieuwd naar die andere veranderingen

ASNNetworks 29-06-09 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JorzoR (Bericht 314680)
Naja, die andere veranderingen zijn dan niet relevant voor waar dit topic over gaat lijkt mij?
Topic gaat over KPN/Hi en de (nieuwe) 3G/internet snelheid. Die is nu bekend, inclusief de prijzen.

Maar ben wel benieuwd naar die andere veranderingen

Ow, sorry man...Ik wist niet dat ik niks anders mocht zeggen behalve als het over de topic ging..Mijn excuses...En je hoeft niet benieuwd te zijn naar de andere veranderingen in deze topic hoor, deze gaat namelijk alleen over data veranderingen...:rolleyes:

Marnix. 01-07-09 10:40

Iemand al wat van de verandering kunnen merken? Als er uberhaupt al iets veranderd is dan..

puccini 01-07-09 10:57

Neen, want voor de hogere snelheid moet je ook extra gaan betalen, voor niets gaat de zon op. !

cobraman1966 01-07-09 11:00

T-Mobile misschien niet de beste dekking.
Heb daar persoonlijk geen last van.
Maar wel 2Mbps down/384 Kbps upload.
En echt onbeperkt.

puccini 01-07-09 11:06

Dan ben je wel een van de weinige die geen problemen heeft.
Ik in geen geval (ondanks een hogere snelheid) meer T-Mobile !

Marnix. 01-07-09 11:23

Net gebeld met de klantenservice van HI (1244).
Bij Eindeloos Online voor 9,95 wordt de snelheid verdubbeld, dat zal een dezer dagen actief worden.
De extra bundel voor 14,95 kan ik nog niet aanvragen maar ze verwachten ook een dezer dagen.

B3rt 01-07-09 16:00

Ik heb ook even gebeld, bestaande abonnees krijgen **GEEN** verhoging, de nieuwe snelheden zijn enkel voor nieuwe abonnees.
Volgens de helpdesk van HI wordt de snelheid voor bestaande abonnees pas op 1-10-2009 verhoogd, maw het is en blijft waardeloos voor het "echte" umts werk.

xxMartenxx 03-07-09 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B3rt (Bericht 316036)
Ik heb ook even gebeld, bestaande abonnees krijgen **GEEN** verhoging, de nieuwe snelheden zijn enkel voor nieuwe abonnees.
Volgens de helpdesk van HI wordt de snelheid voor bestaande abonnees pas op 1-10-2009 verhoogd, maw het is en blijft waardeloos voor het "echte" umts werk.

ben gisteren gebelt door een telefoniste van Hi en die vertelde me alle details omtrent de snelheid verhogingen van het netwerk.. Na aangegeven te hebben dat ik graag het extra snel bundel wou werd ik door verbonden met de klantenservice & deze hebben voor mij geregeld dat ik over 10 werkdagen beschik over het extra snel bundel:) (Ik ben al abbonee bij HI)

of ik heb mazzel dat de medewerker een fout gemaakt heeft of het extra snel bundel is ook gewoon voor huidige abbonnees:)

al met al zeer tevreden hoef dus niet tot 1-10-2009 te wachten:)

B3rt 03-07-09 09:54

ja ok, je hebt een extra bundel besteld.
Ik heb het over de bundel eindeloos welke ik al heb, de bestaande bundel welke nu voor nieuwe abonnees geld 384kbps snelheid, echter voor bestaande abonnees krijgen maar 128kbps. Ook ik kon "upgraden" naar een nog duurdere bundel, mij gaat het erom dat de bundel welke ik al heb geupgrade wordt... (zonder bij betaling of extra verlenging)

xxMartenxx 04-07-09 00:36

Net toevallig de Speed test app opgestart en het viel me op dat me 3G snelheid aanzienlijk hoger was dan normaal!:)

Blijkbaar hoef ik dus niet 10 werk dagen te wachten totdat mijn Extra Snel bundel geactiveerd is! Check;

http://94.100.116.73/638750001-63880...83_5_bqCi.jpeg

B3rt 04-07-09 00:45

Dit is nog de "langzame" snelheid, de langzame snelheid is 128kbps en de nieuwe snelle download snelheid moet zijn 384kbps.

ASNNetworks 04-07-09 02:34

Surf&Mail Extra Snel is 1MB/s...Vanaf 1 augustus wordt de Surf&Mail Totaal verhoogt van 128 KB/s naar 384KB/s. Alleen klanten VANAF 1 augustus krijgen die snelheidsverhoging van Surf&Mail Totaal. Voor de klanten van VOOR 1 augustus blijft het NA 1 augustus nog steeds een tijdje 128KB/s. Ze worden wel verhoogd, maar op een latere datum, in fases.

Als je Surf&Mail Extra Snel neemt heb je gelijk al 1MB/s, ongeacht of je dat nu of na 1 augustus neemt...

xxMartenxx 06-07-09 12:28

Yeaaah 3G Speed is up!:)

http://94.100.116.73/638750001-63880...83_5_bqCi.jpeg

Vsteegman 06-07-09 12:51

En hoeveel betaal jij daar nou voor extra per maand? Ben namelijk ook van plan internet te nemen op mijn 3Gs. Maar is het datalimiet bij KPN klein? Hoeveel MB per maand? En je hebt trouwens bij je laatstse 2 posts precies tzlefde plaatje geupload...


Gr Victor

puccini 06-07-09 12:52

Als je nou gewoon eens op de KPN site gaat kijken kun je daar allllllle antw. vinden.

B3rt 06-07-09 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xxMartenxx (Bericht 319111)

De getoonde snelheid is de standaard (lage oude) snelheid van HI eindeloos van voor 1-7-2009..
De nieuwe snelheid zou moeten zijn 384kbps....

xxMartenxx 06-07-09 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B3rt (Bericht 319147)
De getoonde snelheid is de standaard (lage oude) snelheid van HI eindeloos van voor 1-7-2009..
De nieuwe snelheid zou moeten zijn 384kbps....

Goed kijken! Me download snelheid is 0.94 mbps..;) of terwijl 940 kbps..

Dat is alleen mogelijk met het nieuwe extra snel bundel:)

puccini 06-07-09 13:46

Als je een duurder abbo neemt , ja dan krijg je een hogere snelheid da's logisch.
Ik begrijp niet wat hier nou zo bijzonder aan is?

B3rt 06-07-09 14:03

nee ik ook niet, het gaat mij er eigenlijk om dat het bestaande abo wat ik al heb geupdate dient te worden naar ook de nieuwe snelheden.
Ik wil niet nog meer gaan betalen, meer snelheid of meer betalen kan bij elke provider dmv een ander (nog) duurder abo afsluiten.

puccini 06-07-09 14:10

Ja, dat geldt voor mij hetzelfde, ik ga niet nog meer te betalen, ze zorgen maar dat er een redelijke 3G verbinding komt.

Mazereeuw 06-07-09 14:29

Heb geen t-mobile dekking, dus koop een simlock vrije iPhone en dan test ik gewoon welk netwerk / abbo het beste is, maar voorlopig is Vodafone aan de winnende hand:

http://www.xs4all.nl/%7Egrijo/.iphone/totaal.jpg

puccini 06-07-09 14:46

Volgens mij gaat het hier over de KPN, maar ik kan me vergissen!

Mazereeuw 06-07-09 15:09

Volgens mij gaat het over overige telecom aanbieders en dan mogen de lezers van dit topic toch best wel weten dat de nieuwe snelheden van KPN toch niet aan die van Vodafone kunnen tippen? Ik zou dat soort informatie als toekomstige klant wel op prijs stellen, maar ok, back on topic dan maar ;)

puccini 06-07-09 17:01

Ik kan me vergissen maar dit topic ging over "KPN komt per 1 Juli SNELLER 3G netwerk"


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:30.