iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   EDGE en KPN (lukt niet) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/784-edge-kpn-lukt-niet.html)

stefimke 19-11-07 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 14675)
Het is me opgevallen dat je bij KPN inderdaad niets hoeft in te vullen om GPRS verbinding te maken.
Kijk eens of je telefoon nog GPRS verbinding maakt als je in de network settings op je iPhone "Data Roaming" uitzet.
Als dat niet werkt zou je eens kunnen proberen om met installer het programma services te installeren. Daarin zit een optie om GPRS uit te schakelen.

Het begint bij mij ook vervelend te worden. Draai 1.1.2 unlocked op KPN. Edge-dingetje was nog een "E" in 1.1.1 maar is sinds 1.1.2 een egaal blokje. Services geinstalleerd -> EDGE off, data roaming off, dummy-settings ingevult bij EDGE... en toch blijft ie vrolijk data transferren als ik ik geen Wi-Fi verbiding heb. Ik heb geen data-abo erbij dus dit zal wel een $$$-grapje worden.

Hoe kan ik op z'n manier EDGE/GPRS disablen zodat ik het nog wel kan gebruiken als ik het een keer nodig heb (stel ik sta in een file en wil een mailtje sturen).

raoulleunura 19-11-07 22:17

pfffff ik ga hem morgen van 1.1.1 terug laten zetten naar 1.02 dat deed het nog het best bij mij...

snap er niks van af en toe :D

stefimke 20-11-07 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefimke (Bericht 17615)
Het begint bij mij ook vervelend te worden. Draai 1.1.2 unlocked op KPN. Edge-dingetje was nog een "E" in 1.1.1 maar is sinds 1.1.2 een egaal blokje. Services geinstalleerd -> EDGE off, data roaming off, dummy-settings ingevult bij EDGE... en toch blijft ie vrolijk data transferren als ik ik geen Wi-Fi verbiding heb. Ik heb geen data-abo erbij dus dit zal wel een $$$-grapje worden.

Hoe kan ik op z'n manier EDGE/GPRS disablen zodat ik het nog wel kan gebruiken als ik het een keer nodig heb (stel ik sta in een file en wil een mailtje sturen).

edit: ik zie nu dat elke keer als ik services start EDGE hardnekkig weer naar "ON" floept. Zelfs zonder herstarten van de phone is EDGE dus erg vastberaden geworden.

Alternative Junkie 22-11-07 19:35

Ik heb versie 1.1.1. erop zitten...

Dus als ik Hi KPN Onbeperkt Online neemt, werkt het naar behoren?

Riccardo 26-11-07 11:41

Probleem Hi eindeloos online
 
Ik heb sinds kort HI eindeloos online maar krijg het niet werkend op de Iphone.
Ik heb edge ingeschakeld met de settings:
APN: internet
Username: kpn
Password: gprs
Ik heb wel de hele tijd het edge icoon boven in beeld, maar bij het openen van safari krijg ik de volgende foutmelding:

Could not activate EDGE: PDP authentication failure

Daarnaast heb ik de klantenservice gebeld en deze wisten mij te vertellen dat ik voor de goede gprs instellingen maar een berichtje naar 8040 moest sturen. Dit gaat uiteraard niet werken op de Iphone...
Ik maak overigens gebruik van 1.0.2 firmware.
Iemand een oplossing?

walberg 26-11-07 12:10

Edge is er helemaal niet meer in Nederland.

Riccardo 26-11-07 20:38

Dat is een zeer goede constatering maar dat weet iedereen hier wel;) Waar de Iphone het over edge heeft, bedoeld deze dus eik. gewoon gprs.

Alternative Junkie 27-11-07 01:34

Dan weet ik dat ook weer.. maar als ik met iPhone een gratis verbinding ondervindt, krijg ik gewoon een volledige website net als op de pc of laptop.. Maar als ik GPRS neemt, krijg ik dan hetzelfde indeling of die indeling net als op een kleine mobiel? Want dat vind ik echt vervelend..

madmark 20-12-07 10:48

Ik krijg dus ook steeds de melding: "Could not activate EDGE: PDP authentication failure" Ik heb verschillende instellingen geprobeerd en ik heb GPRS (iMode) geactiveerd door 1200 te bellen. Weet iemand hoe ik met Hi online ga komen via GPRS?

Freek 20-12-07 21:37

Als je zeker weet dat je instellingen goed staan (username, apn en password) dan moet je contact opnemen met Hi om te vragen op zij kunnen controleren dat gprs in je pakket zit. Overigens gebeurt het mij incidenteel ook wel eens dat ik die foutmelding krijg, maar een paar minuten later is dat dan weer voorbij, dat betreft dus gewoon een netwerkstoring.

madmark 21-12-07 08:56

Ik ga vandaag Hi/KPN even bellen. Ik heb gisteren de SIM van m'n pa erin gedaan en ik had direct een goede GPRS verbinding (KPN SIM). De instellingen kloppen dan ook gewoon.

wavanburen 21-12-07 13:07

Ik krijg sinds vanmiddag een melding op m'n iPhone dat 'ie geen EDGE verbinding kan maken ("could not activate EDGE"). Tot en met vanmorgen werkte alles ok en ik heb geen instellingen gewijzigd.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand al wat de oorzaak is en nog beter hoe het valt op te lossen?

wavanburen 21-12-07 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wavanburen (Bericht 30266)
Ik krijg sinds vanmiddag een melding op m'n iPhone dat 'ie geen EDGE verbinding kan maken ("could not activate EDGE"). Tot en met vanmorgen werkte alles ok en ik heb geen instellingen gewijzigd.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand al wat de oorzaak is en nog beter hoe het valt op te lossen?

P.S. Ik gebruik een Telfort SIM en zit dus op het KPN netwerk.

madmark 21-12-07 15:54

De oplossing:

Hi bellen op 0800-0346 en dan zeggen dat het niet werkt. Ze nemen dan contact op met de technische mensen die je gaan aanmelden in hun "internet systeem". Je SIM wordt dan geactiveerd voor GPRS gebruik. Ik krijg vandaag of anders in de loop van volgende week een belletje van ze als ik het internet op kan.

Topper! De Hi klantenservice!

Celf 21-12-07 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wavanburen (Bericht 30266)
Ik krijg sinds vanmiddag een melding op m'n iPhone dat 'ie geen EDGE verbinding kan maken ("could not activate EDGE"). Tot en met vanmorgen werkte alles ok en ik heb geen instellingen gewijzigd.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand al wat de oorzaak is en nog beter hoe het valt op te lossen?

heb dit vandaag ook een paar keer gehad (Telfort klant) maar na vanmiddag was alles weer bij het oude.....zonder deze melding.

wavanburen 21-12-07 22:23

Zo ook bij mij. Alles werkt weer gewoon zonder dat ik iets heb veranderd. Blijkbaar een tijdelijke hick up in het Telfort / KPN netwerk zonder dat ze daar melding van hebben gemaakt...

kingster 22-12-07 00:31

ow, ik heb het nog steed op het telfort netwerk. Gprs valt steeds uit. ***** is dat ik daardoor net mijn hele iphone gerestored heb. Telfort zegt van niks te weten trouwens. Nog meer mensen dit probleem

Tinus190871 19-02-08 12:27

heb bij de mijne het zelfde ingevuld maar ik krijg de melding EDGE activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geacepteerd (KPN)

jemave 21-02-08 16:11

ik heb nu ook net data abonement en heb ook deze melding.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tinus190871 (Bericht 67613)
heb bij de mijne het zelfde ingevuld maar ik krijg de melding EDGE activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geacepteerd (KPN)

ik heb al verschillende suggesties geprobeert, heb 1200 gebeld en daar geactiveert, heb gegevens ingevuld bij apn, en heb dit allemaal afgewisselt met een paar resets.

heb niet echt idee wat ik nog meer kan proberen .. hopelijk iemand anders wel

Roy1980 24-02-08 02:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemave (Bericht 69002)
ik heb nu ook net data abonement en heb ook deze melding.



ik heb al verschillende suggesties geprobeert, heb 1200 gebeld en daar geactiveert, heb gegevens ingevuld bij apn, en heb dit allemaal afgewisselt met een paar resets.

heb niet echt idee wat ik nog meer kan proberen .. hopelijk iemand anders wel


Ik kamp met exact hetzelfde probleem. Alles netjes ingevuld, maar desondanks geen verbinding.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.