iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   EDGE en KPN (lukt niet) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/784-edge-kpn-lukt-niet.html)

SilverBullit 10-10-07 21:13

EDGE en KPN (lukt niet)
 
Weet iemand hoe dit moet bij KPN.

Heb een KPN business bundle ab. met dataverkeer. Op mijn samsung i600 werkt het internet naar behoren, via UMTS en GPRS of what ever beschikbaar is.

Op de iPhone werkt het echter niet.

Heb de zoekfunctie gebruikt hier. Maar niet gevonden. Kan namelijk ook niet op KPN zoeken want dat zoekwoord is te kort aldus het systeem bericht.

Maxman 10-10-07 22:47

Ik heb sinds vandaag men abbo bij kpn uitgebreid naar Eindeloos online daarna heb ik deze instellingen ingevoerd in de iphone:

APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

werkt perfect. Alleen ik zou een SMS krijgen wanneer het internet abbo inging maar die krijg ik maar nie maar dat zal wel aan iphone liggen. :)

Grappig is ookdat youtube filmpjes in lagere kwaliteit afspeeld hierdoor is dit best goed te gebruiken met GPRS.

Alleen data gaat best snel 1MB is niks met youtube aan.

Nu hopen dat internet abbo al is ingegaan anders wordt het nog duur grapje :p

david007 10-10-07 22:51

Hahah idd man ik wil ook zo een abbo :(

SilverBullit 10-10-07 23:22

thnx! werkt prima!

Dus de oplossing voor de KPN en EDGE is:

APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

Maxman 11-10-07 10:54

bevestiging gehad dat men abbo is ingegaan dus nu overal internet en e-mail geweldig:D

Reddevil 11-10-07 15:04

Werkt perfect hoor. Het is ook nog best snel webpaginatje opvragen enzo.

Nilles 15-10-07 11:02

Deze instellingen werken dus ook met Hi abo.
Je betaalt alleen voor de KB's die je binnen haalt maar hoe zit het als je mail controleert?
Je hebt verbinding maar je haalt geen nieuwe mail op, moet je dat toch iets betalen?
(is er dan dus toch dataverkeer?)

Wi-Fi 15-10-07 17:08

Ja als jij controleerd op mail dan verbruik je data.
Je stuurt een berichtje naar de server toe met de vraag of er voor jouw account nieuwe berichten zijn, de server antwoord met nee die is er niet waarna de verbinding weer verbroken wordt.
Deze controle op mail maakt beperkt gebruikt van data maar er is dataverkeer.

Nilles 15-10-07 17:11

dus als je edge instelt en Mail op je iPhone controleert elke 15 minuten mail staat die op de rekening.
Enig idee op hoeveel het gaat, een paar kb per keer neem ik aan?

Reddevil 16-10-07 18:07

Waarom neem je niet bij hi een €10,- abbo kan je maandelijks opzeggen. Ik heb deze ook en werkt perfect met deze instellingen. Ombeperkt internetten dus kijk hier maar even Hi.nl - Internet op je mobiel

Nilles 16-10-07 18:08

ff kijken hoeveel ik edge ga gebruiken en dan zie ik wel.

Adriaan 19-10-07 21:15

Ik dacht dat EDGE niet meer ondersteund werd door welke provider dan ook in Nederland? Als ik op de website van KPN kijk zie ik ook niks over EDGE staan (wel UMTS)....?? :confused:

Maxman 20-10-07 02:17

GPRS wordt ondersteund door de Iphone dus waar UMTS niet beschikbaar is ( op de iphone altijd dus) wordt er gebruik gemaakt van GPRS en dat is een stuk trager dan UMTS of EDGE.

en dat allemaal op een vrijdag nacht pff:eek:

david007 22-10-07 18:35

Mensen heb een vraag ik heb net met hi gebelt en onbeperkt internet bovenop me abonoment genomen maar kloppen de bovenstaande gegevens wel dus krijg ik geen rekening van een paar honderd euro's :S

andre-nl 22-10-07 21:08

Citaat:

APN: internet
Username: KPN
Password: gprs
heb pas een IPhone van iemand ingesteld op KPN maar dat was alleen de apn invullen .
en walla gprs werkt als een speer ?, geen paswoord etc.

Andre

lenselijer 30-10-07 11:54

ik heb niks ingevuld onder edge en het internet werkte meteen met een hi simkaart.

TJB 04-11-07 21:29

EDGE KPN-Prepaid Problemen
 
Hallo heren,

Eigenlijk nooit egde nodig gehad, altijd op Wi-Fi, tot vandaag. Dus via KPN Pre-Paid voor 5 euro beltegoed aftrek een 5MB surf & mail bundel afgesloten. Bevestiging SMS van gehad, enzovoor, enzovoort.

Krijg helaas alleen gprs niet werkend. Heb de volgende settings geprobeerd:

APN: internet
username: KPN
password: gprs

Ook helemaal niks invullen geprobeerd, krijg het niet aan de praat. Elke keer als je bijvoorbeeld safari opent, krijg je een dubbele melding, tegelijk:

Melding 1: "Safari can't open the page because it can't find the server"
Melding 2: "Could not activate EDGE: You are not subscribed to EDGE"

Iemand enige tips of heeft dit (ook) meegemaakt ?

Dank je,

P.S. FW 1.1.1

Fresh 04-11-07 22:57

Hoi TJB,

Kijk even op de volgende website onder "Werkt het niet?"

mobiel internet van KPN Mobiel

TJB 05-11-07 01:03

Thanks Fresh!! Morgen maar helpdesk bellen. Denk dat de settings gewoon wrong zijn, misschien zijn ze anders voor pre-paid gebruikers.

Fresh 05-11-07 01:07

TJB, volgens mij hoef je alleen 1200 te bellen. Dan krijg je een voice computer waar je je GPRS kunt activeren.

Stap 1: GPRS-netwerk activeren - KPN

Mijn partner heeft ook KPN. We hoefden voor KPN niets in te stellen voor GPRS, alleen activeren via nummer 1200.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.