iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   KPN NL 9.2 Carrier Update op 11-12-2010 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/79799-kpn-nl-9-2-carrier-update-op-11-12-2010-a.html)

TheOHell 19-12-10 10:53

settings knop mobiel datanetwerk verdwenen
 
Bij carrier update 9.2 kan de knop mobiel datanetwerk spontaan verdwenen zijn.
Hierdoor is het daarna niet mogelijk je settings aan te passen.

Weet iemand of apn setting ook worden overschreven bij update naar 9.2. ?

Harley4 14-01-11 22:52

Gisteren een carrier update gehad van KPN, lukt me nu niet meer om thuis in te loggen. Camera, imac enz, kom nergens meer in, streamen internetradio werkt superslecht enz

Zit nu op 9.2.

Andere iphone met tmobile lukt het wel over 3g de buitencamera, mac enz te bereiken thuis.

Iemand een suggestie?

Owja, mobiel datanetwerk is ook verdwenen, dus ook niet meer in te vullen.

Harley4 15-01-11 10:10

Terug naar carrier 7, problem solved :confused:

Harley4 23-01-11 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 628125)
Terug naar carrier 7, problem solved :confused:

Weer hetzelfde na carrier update, hoe nu deze update terugdraaien zonder terug te gaan met ios versie?

venzz 23-01-11 12:43

Vooral KPN hier niet over bellen!
De mensen op iPhonesupport die ik gesproken heb tot nu toe hierover weten niet waar ze het over hebben. De "deskundige" is er altijd nét niet die dag :S

Mijn advies: Restore met iTunes doen en zowel de update van gegevensaanbieder via iTunes als de push op je telefoon NIET accepteren. Tenzij je graag wil MMS-en heb je helemaal geen APN settings nodig.

venzz 23-01-11 12:44

Dat kan niet

Harley4 23-01-11 14:53

Truckje werkt zit nu op 9.0 en alles werkt nu

Harley4 24-01-11 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door venzz (Bericht 631855)
Vooral KPN hier niet over bellen!
De mensen op iPhonesupport die ik gesproken heb tot nu toe hierover weten niet waar ze het over hebben. De "deskundige" is er altijd nét niet die dag :S

technische dienst van KPN net aan de lijn gehad, gaan het uitzoeken.

RogerR 24-01-11 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 631911)
Truckje werkt zit nu op 9.0 en alles werkt nu

Welk truckje?

venzz 27-01-11 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 632309)
technische dienst van KPN net aan de lijn gehad, gaan het uitzoeken.

Dat zeiden ze enige weken geleden ook, de laatste keer dat ik belde werd er echter glashard ontkent dat er problemen zijn. De iPhoneclub (en dus dit forum) kende ze niet :confused:

Rdammert 06-02-11 21:45

Wie kan mij helpen. Heb nu ook 9.2 en heb vol 3g bereik maar geen internetverbinding. Wat heel gek is dat ik wel mail kan checken en app van telegraaf kan draaien. Bij overige apps en safari geeft mijn iphone aan dat er geen internetverbinding is......

Jemco 06-02-11 21:51

das wel heel raar want je heb natuurlijk gewoon internet verbinding als je je mail kan checken en app telegraaf kan draaien, heb het vermoeden dat het ergens een instellingetje moet wezen

Rdammert 06-02-11 22:01

Heel gek maar elders op dit forum gelezen dat meerdere dit probleem hebben. Nog vervelender bij 9.2 is dat je niks meer handmatig kan aanpassen


quote uit andere topic:
"Ik heb zojuist, na uitvoerig contact met een "iPhone deskundige" van de KPN helpdesk, die me vertelde zonder problemen te kunnen updaten naar 9.2 de gok genomen. Mobiel internet werkt wéér niet :-s. Twitter, email (exchange) wel maar de rest dus niet. Vanavond maar weer een restore doen dus. BTW: Volgens KPN ligt de fout bij Apple, niet bij hen natuurlijk...."

Na veel geklooi en herstelwerk in Itunes terug naar 9.0 kunnen gaan, laat het hier maar bij.....

venzz 06-02-11 22:38

Mijn iPhone is gisteren "ter reparatie" opgestuurd door KPN omdat ik geen genoegen nam met de halfbakken oplossingen die door de HD werden geopperd. Men adviseerde mij zelfs contact met Apple te zoeken... Pardon, ik doe zaken met KPN en betaal maandelijks een dikke rekening. In de winkel ben ik overigens prima geholpen door de filiaalmanager.

Tip voor wie ook loopt te klooien:
Ga naar je KPN winkel, leg je hele verhaal zorgvuldig uit en geef aan dat je bij de HD geen soelaas krijgt (er van uitgaande dat je dat al geprobeerd hebt). KPN meent deze klachten niet te (er)kennen, tijd dus voor wat input :)

Ik verwacht een passende oplossing van KPN, waarschijnlijk wordt het een nieuw toestel. Dat ik daar misschien een maand op moet wachten neem ik op de koop toe.

Succes!

venzz 06-02-11 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jemco (Bericht 638311)
das wel heel raar want je heb natuurlijk gewoon internet verbinding als je je mail kan checken en app telegraaf kan draaien, heb het vermoeden dat het ergens een instellingetje moet wezen

Voor zover ik het kan inschatten gaat er iets mis met de verschillende poorten waarlangs dataverkeer loopt. Zo kan je bijv. wél https sites aanroepen in Safari en werken sommige apps ook zonder problemen. Email over exchange werkt ook.

Harley4 07-02-11 01:45

Gewoon op 9.0 blijven, update negeren. Scheelt een boel ellende.

Trouwens niks meer van KPN vernomen, terwijl dit wel afgesproken was.

Kom ze vanzelf wel eens tegen in Kassa ;)

Rik1980 24-02-11 10:50

Ik heb ook 9.2 en kan niet meer mobiel internetten, geeft aan dat datanetwerk niet kan activeren, zie ook geen 3G-logo meer. Is de carrier terug te zetten naar 9.1 zonder een heel herstel te doen en alles weer opnieuw te moeten installeren?

Harley4 24-02-11 10:52

Als je netjes gesyncht hebt is er niks aan de hand, anders ff doen en dan herstellen, als het goed is behoud je alles. Daarna de pop-ups van providerinstellingen negeren.

Ik heb nog steeds 9.0

Rik1980 24-02-11 10:55

Kan het zijn dat je die popups niet meer krijgt, heb gisterenavond een herstel gedaan omdat ik dacht dat het daaraan lag. Heb toen geen popups van KPN-HI (mijn provider) gehad maar ging mee in de algemene synch...

Harley4 24-02-11 11:12

Dat kan natuurlijk inmiddels zo zijn, ga het niet ff voor je testen ;)

Je kan nog als nieuw toestel herstellen, keuze moet je zelf maar maken. Apps zet ie wel terug, maar rest is dan weg.

Anders contact opnemen met de KPN, ze moeten maar zorgen dat alles normaal werkt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:26.