Robin Mobile [Eerste overgangstoon pas na 7-8 sec]
Hallo iedereen!
Zit met een beetje vervelend probleempje.. Ben sinds 15 juli overgestapt van T-Mobile naar Robin Mobile (KPN) mét nummerbehoud. Het vervelende is nu dat zodra ik bel (ongeacht naar wie/welke provider) de gesprekstijd op m'n toestel direct begint met tellen. Normaal gaat dit klokje pas lopen als je verbinding hebt, en voor die tijd staat er ''Bellen... /Calling...'' Dit is bij mij dus niet meer het geval sinds ik ben overgestapt, wat dus echt irritant is. Ik krijg ook pas na gemiddeld 7 seconden de eerste overgangstoon te horen. Overigens krijg ik dit niet als ik 1233 (voicemail) bel. (intern netwerk??) Gebeld worden werkt ook gewoon normaal, vrijwel direct zonder vertraging, dus het probleem zit 'em puur in de uitgaande gesprekken. Het ligt niet aan mijn toestel want ik heb verschillende iPhone's geprobeerd, SIM's gewisseld, maar het probleem bleef enkel gepaard met mijn SIM. Nieuwe SIMkaart gekregen van Robin Mobile, maar ook dat hielp niet. Het probleem zit hem dus op mijn ''account/nummer'' ergens dieper in het netwerk? Robin Mobile en KPN konden niets vinden, alles stond correct bij hen geconfigureerd, en ze hadden ook nog nooit eerder gehoord van dit probleem... Lekker dan! Heeft iemand hier nog meer ervaring mee? edit: Heb me telefoon ook hard-resets gegeven, netwerkinstellingen ge-reset en vervolgens ook nog een clean restore (zonder backup's) gedaan... |
Dit heb ik bij Vodafone ook hoor...
|
Citaat:
|
Ik niet, bij mij begint hij te tellen als er verbinding is.
|
Citaat:
Hoop echt dat iemand hier een oplossing voor heeft :) |
En waar zie je dat tellen dan?
|
Citaat:
|
Was me nooit opgevallen!!
|
Ik heb er al maanden last van maar het begint te wennen
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14. |