iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Krijg internet niet aan de praat met mijn HI abbonoment. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/23520-krijg-internet-niet-de-praat-mijn-hi-abbonoment.html)

Marc Rosjé 12-10-08 13:17

Krijg internet niet aan de praat met mijn HI abbonnement.
 
Beste mensen,

Ik heb sinds kort de iPhone 3g 8gb en het is als volgt dat ik mijn telefoon sim lock vrij heb laten maken doormiddel van een zogenoemden power sim. Het toestel is ook 'gejailbeaked'. De software versie die er momenteel opstaat is versie :2.0.2. Als ik probeer via Safari op het internet te komen zegt hij :Safari kan de pagina niet openen, omdat de computer niet is verbonden met het internet. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals in de optsie datanetwerk de apn veranderd, maar helaas wil dat niet werken. Verder heb ik een abbonnement van Hi plus een soort van databundel voor onbeperkt Internet. Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen ??

Bvd, Marc Rosjé

koekwaus 13-10-08 17:14

Probeer de volgende stappen eens, ik heb ook heel lang zitten klooien en hiermee werkte het voor mij:

- Taal en regio op United States zetten
- Vliegtuigmodus AAN
- APN invullen (internet)
- Username en wachtwoord leeg laten
- iPhone aan en uitzetten
- Vliegtuigmodus UIT

als het goed is moet hij het nu doen. Succes!

jeffrey 17-10-08 09:38

Ik had laatst hetzelfde probleem bij Hi en heb toen de APN ingevuld: "portalmmm.nl" (zonder quotes)

Het werkt nu weer uitstekend.

chrisdejongh 23-10-08 19:08

waar kan je de apn invullen?

Destiny 24-10-08 12:12

Gewoon in instellingen. Je gaat me toch niet zeggen dat je nog nooit door je instellingen bent geweest?

chrisdejongh 24-10-08 12:31

Nou sorry hoor maar ik heb mijn instellingen al tig keer doorgelopen maar er staat nergens iets over internetinstellingen of apn ofzo.

Kriek 24-10-08 13:31

Bij netwerk cerlura data moet je kijken

stapelbergje 31-10-08 12:50

Ik heb een iphone 3G FW:2.1 gejailbreakt en turbosim voor unlock
heb een HI abbo.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om te internetten
met Wi-Fi geen probleem
maar ik wil ook graag met mijn HI eindeloos online kunnen internetten
wat heb ik al geprobeerd
alle vormen van ANP veranderingen die aangegeven staan hier op het forum
- internet
KPN
gprs
ook zonder gebruikersnaam en WW
ook portalmmm.nl geprobeerd
verder al een herstel netwerkinstellingen gedaan.

ik heb gekeken of ik ook iphonebrowser kon installeren maar downloaden wil en installeren ook maar dan openen wil niet "windows sluit programma automatisch af"

DEP staat al uit via DOS.

Verder heb ik al een sms gestuurd naar 1300
wil ook niet geeft aan dat hij de iphone niet ondersteund.

Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen,
TIPS???

Robert 3G 31-10-08 18:49

Gedeelde smart... Ik heb het zelfde probleem.....!!!

stapelbergje 01-11-08 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robert 3G (Bericht 212114)
Gedeelde smart... Ik heb het zelfde probleem.....!!!


ik heb het voor elkaar snap er helemaal niks van maar goed hij doet het en dat is het belangrijkste
Wi-Fi uit zetten en dataroaming aan zetten dan komt er 3G of een rondje op de plek van het Wi-Fi symbool te staan en ik kan internetten.

ANP ect leeg houden

dus ik zou eerst herstel netwerkinstellingen doen en dan dataroaming aan zetten en Wi-Fi uit en kijken of hij het doet, zo niet ff telefoon uit zetten en weer aan nog een x kijken hoop dat het zo ook bij je lukt

Robert 3G 01-11-08 20:10

bij mij nog steeds niet. Snik

liosnel 02-11-08 23:22

Probleem zit volgens mij in de "dataroaming"- instelling. Misschien heeft het met de unlocksim te maken. Bij mij werkt het alleen als ik dataroaming heb aanstaan.

Robert 3G 03-11-08 19:45

hij heeft het nu 1 dag gedaan met settings: internet
kpn
gprshi

Nu weer voor geen meter aan de gang te krijgen.....
Snap er helemaal niets meer van.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb een i-smartphone unlock card maar echt alles doet het wel...

Behalve die GPRS/3G

Kriek 03-11-08 20:14

Ik heb een yes-sim paar keer gewerkt toen niet meer, toen dacht mischien yessim naar de ***** nieuwe besteld weer geen 3g, ik ga binnenkort maar is restore doen mischien bied dat nog hoop

Shorty007 07-11-08 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stapelbergje (Bericht 211903)
Ik heb een iphone 3G FW:2.1 gejailbreakt en turbosim voor unlock
heb een HI abbo.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om te internetten
met Wi-Fi geen probleem
maar ik wil ook graag met mijn HI eindeloos online kunnen internetten
wat heb ik al geprobeerd
alle vormen van ANP veranderingen die aangegeven staan hier op het forum
- internet
KPN
gprs
ook zonder gebruikersnaam en WW
ook portalmmm.nl geprobeerd
verder al een herstel netwerkinstellingen gedaan.

ik heb gekeken of ik ook iphonebrowser kon installeren maar downloaden wil en installeren ook maar dan openen wil niet "windows sluit programma automatisch af"

DEP staat al uit via DOS.

Verder heb ik al een sms gestuurd naar 1300
wil ook niet geeft aan dat hij de iphone niet ondersteund.

Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen,
TIPS???




Ik heb PRECIES dezelfde problemen.
Zelfde abbo en alles, zelfde instellingen allemaal geprobeerd, niks werkt.
Hi wilde mij idd ook niet verder helpen omdat ze iphone niet ondersteunen.
Heb wel eindeloos internet afgesloten voor 10 euro, daarmee wil Hi je wel helpen hoor ook al heb een een 3G, Sukkels daaro...

Ook de Iphonebrowser werkt bij mij niet, Windows sluit m automatisch af, zowel in XP als in Vista.

King1987 07-11-08 10:50

Voor de mensen die niet het invul scherm van apn kunnen vinden. Dat heeft deze reden. Even een beetje door dit topic lezen. Heb het zelf ook gehad. Kon het de eerste keer invullen, wilde het veranderen, toen was die optie weg. Een keer gereboot en ik had internet. Met KPN en simlockvrije 3G

Kriek 11-11-08 09:32

People,

Mijn 3g werkt nu weet niet voor hoe lang, maar ik heb een paar dagen met de yes-sim instelling rond gelopen, en ja nog steeds geen 3g, vervolgens wilde ik het aan iemand uitleggen wat het probleem was, voor de 100ste x op reset netwerk instelling geklikt en plomp hij werkte opeens.

Shorty007 11-11-08 10:33

bij mij werk tie ok alleen maar wanneer die zin heeft :P
gisteren weer niet, vandaag niet... pfff
hoe doe je trouwens je netwerkinstellingen resetten? zie ik nergens staan.

Kriek 11-11-08 11:41

Settings->general->reset->Reset Netwrok Settings

Waarschijnlijk bij jouw in het nederlands maar ik heb engels

Robert 3G 11-11-08 13:27

Bij mij doet hij het nu. Internet
kpn
gprshi

Wel eerst netwerkinstellingen resetten. Soms een keer extra opnieuw opstarten. Nu een week geen problemen meer. Ook als er geen 3G is met gprs


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.