//

Internet van BEN instellen

Internet van BEN instellen discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hooi , Ik heb een simlock vrij Iphone G3 Sins kort een ABO van Ben maar mijn Iphone blijf T mobile geven als provider kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-03-09, 13:48
kelsey kelsey is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Angry Internet van BEN instellen

Hooi ,
Ik heb een simlock vrij Iphone G3
Sins kort een ABO van Ben maar mijn Iphone blijf T mobile geven als provider kan wel gewoon bellen
maar internet lukt niet wie kan helpen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-03-09, 17:51
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Instellingen van t-mobile voor de iphone aanvragen. Ben is van t-mobile.

S6!!
  #3  
Oud 20-04-09, 18:39
menno0346 menno0346 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 2
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelsey Bekijk bericht
Hooi ,
Ik heb een simlock vrij Iphone G3
Sins kort een ABO van Ben maar mijn Iphone blijf T mobile geven als provider kan wel gewoon bellen
maar internet lukt niet wie kan helpen
Hoi kelsey..

Dit probleem is aleen op te lossen als je iphone softwarematig is geunlocked of ge jailbreaked als je je iphone hebt gejailbreakt kan je via cydia apn settings downloaden.. de apn setting voor ben is namelijk internet.ben gen username of wachtwoord invullen, dit vind je trouwenns bij Instellingen->Algemeen->Netwerk->Mobiel datanetwerk '(aleen te gebruiken d.m.v. jailbreak of unlock)
  #4  
Oud 15-06-09, 18:27
roegje roegje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Zojuist de beste oplossing gelezen die er bestaat, geprobeerd, en het werkt. Geen jailbreak, software unlock of APN Changer nodig. Ik beschrijf het via de Engelse commando's, ik neem aan dat je het in het Nederlands wel weet te vinden.

Ga naar SETTINGS, kies GENERAL, kies NETWORK, haal je BEN simkaart eruit, plaats een willekeurige simkaart van bv KPN of Orange erin (niet T-Mobile) en dan komt vanuit het niets het menu CELLULAR DATA NETWORK tevoorschijn. Mocht dit menu er niet zijn, ga terug naar GENERAL en ga dan weer naar NETWORK en dan zou je het wel moeten zien. Kies CELLULAR DATA NETWORK en vul bij APN het volgende in: internet.ben. De rest laat je leeg. Voila, je hebt mobiel internet van BEN op je iPhone 3G. Ik neem aan dat dit ook werkt voor andere providers.

Mijn oude simkaart was van Rabo Mobiel, een virtuele provider die op het KPN netwerk zit. De autheur van deze oplossing had het met een Orange simkaart gedaan. Ik neem aan dat een BEN simkaart het qua internet niet standaard doet in een iPhone omdat BEN van T-Mobile is en T-Mobile heeft gezorgd dat een BEN simkaart geen toegang heeft tot de zogenaamde APN instelling die het internet regelt.
  #5  
Oud 17-06-09, 23:10
Timotees Timotees is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 19
Standaard

Net 3.0 geinstalleerd. Weet iemand hoe het zit met tethering en ben? Kan je daarvoor het .ipcc bestand van T mobile gebruiken, of niet?
  #6  
Oud 01-07-09, 13:48
polkaudio polkaudio is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een Iphone 2g firmware 3.0. Maar mijn Ben Internet abbo krijg ik maar niet erop. Heb al meerdere keren gekeken op forums maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Bij mijn netwerk 'kopje' staat data-roaming, VPN en Wi-Fi. Ik kan dus nergens de gegevens van Ben internet in vullen, zoals APN etc.

Kan iemand mij helpen, alvast bedankt voor de reacties!

Sven
  #7  
Oud 01-07-09, 20:42
CHjazzzz CHjazzzz is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Nu weet ik zeker dat er een paar mensen blij met mij gaan worden. Ik heb namelijk de oplossing gevonden vandaag. Thans voor een SIM-lock vrije toestel uit België (een 3GS) maar ik neem aan dat dit niet teveel zal afwijken van een ander. Want instellingen zijn nou eenmaal alleen maar instellingen.

Ik werk in een bekende telecom-zaak en werd gebeld door een knappe jonge dame die dit probleem ook had, dus ik vroeg haar langs te komen. Dat trukje met een andere simkaart heb je wel nodig, maar alleen om het instellingen menu van mobiele dataverbindingen naar boven te krijgen. Dus doe even een willekeurige sim in het toestel (ik heb een Hi kaart gebruikt). Ga vervolgens naar Instellingen->Algemeen->Netwerk->Mobiel datanetwerk. Wanneer je dit hebt gedaan en de instelling van t-mobile ziet staan op je scherm dan doe je op dat moment nog niets. Verwijder de andere sim zonder iets anders te doen (dus je instelling scherm staat nog steeds in beeld). Doe nu je Ben kaart erin. Wanneer je dit hebt gedaan is het enige wat je moet doen het volgende. Bij APN vul je internet aan met .ben (dus internet.ben). De rest laat je staan zoals het is want die wachtwoorden blijk je wel nodig te hebben. OK........sluit het scherm en open safari. Nu zie je een foutmedling.......dat is niet zo erg. Zet nu je toestel uit en weer aan (niet resetten maar gewoon uit en dan weer aan).
Open nu weer Safari........

En het werkt. Wat er nu precies gebeurt is weet ik ook niet en dat vind ik ook niet belangerijk. Het werkt

Enig puntje is wel dat ik bang ben dat als je het toestel een keer gaat resetten, of hoe dat ook heet als je de home toets en de aan/uit toets tegelijk ingedrukt houdt tot het appeltje weer verschijnt, de instellingen gewoon weer terug gaan naar af. Dus moet je de procedure opnieuw herhalen. Heb je een andere simkaart hou die dan altijd bij de hand. Gewoon en slimme tip

Laatst gewijzigd door CHjazzzz; 02-07-09 om 01:27. Reden: Het lampje gaat wel eens vaker branden
  #8  
Oud 02-07-09, 00:33
polkaudio polkaudio is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Thumbs up Ben internet

Hartstikke bedankt CHjazzzz! het werkt!

Gr. Sven
  #9  
Oud 02-07-09, 01:20
CHjazzzz CHjazzzz is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Ben blij dat te horen
  #10  
Oud 07-07-09, 21:07
phaeton phaeton is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 3
Standaard

Weet je toevallig hoe ik tethering in ksn stellen voor Ben? Dit werkt bij mij alleen voor i'net op de telefoon zelf.
  #11  
Oud 07-07-09, 23:38
CHjazzzz CHjazzzz is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Phaeton, ik denk dat dat afhankelijk is van de gegevens in het ipcc-bestand. Als het net als bij eerder genoemde handeling een kwestie is van een kleine wijziging in de inlog gegevens dan zou het ook moeten werken. Daar ik op dat gebied tekort schiet in kennis en geen mogelijkheid heb om het zelf uit te proberen (ik heb geen ben sim of sim-lock vrij toestel maar ik leer graag nieuwe dingen) denk ik dat je even moet zoeken op het forum naar iemand die wel kennis heeft van het aanpassen van een ipcc-bestand dan zou je het samen met diegene kunnen uitproberen. Ik weet zeker dat anderen hier ook baat bij hebben dus.......spread the word when you know it.

Succes, ik hoop dat het je gaat lukken
  #12  
Oud 09-07-09, 18:29
kir kir is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 24
Standaard

Is de snelheid van BEN ook een beetje te doen op je iPhone?
Op de BEN site kan ik 2 dingen vinden namelijk

''De maximum snelheid van mijn internet is 128 kbps downstream en 32 kbps upstream.''
OF
''De maximum snelheid van mijn internet is 384 kbps downstream en 64 kbps upstream''

Wat is de snelheid bij jullie? @ ben
  #13  
Oud 10-07-09, 16:29
phaeton phaeton is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 3
Standaard

Nou, het loopt vooralsnog niet over. Bereik is niet best, snelheid niet zo snel als bij bijvoorbeeld Vodafone (blox), terwijl het even duur is (€10,-). Ik ben blij dat ik per maand kan opzeggen, want als straks ook tethering niet werkt ga ik ermee stoppen.
  #14  
Oud 08-10-09, 20:22
beastiaan beastiaan is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard Internet van BEN instellen

Hallo,

Heb alle oplossingen geprobeerd die hier overal worden vermeld.
De volgende werkt (als je unlock en jailbreak hebt), heb zojuist de boel aan de praat gekregen.

APN Editing From Cydia Doesn't Appear [Archive] - Mac Forums

BTW Ben instelling is: internet.ben, verder niks invullen.

succes!
  #15  
Oud 06-01-10, 17:50
depetteflet depetteflet is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

De oplossing van CHjazzzz werkte niet bij mij.... terwijl op mijn oude iphone (ook 3gs 3.1.2) die methode het wel eerst deed. Kan het zijn dat Ben de sim-kaarten heeft aangepast??

Mijn iphone werd gestolen, dus ben niet meer in bezit van de oude Ben Simkaart met internet...
  #16  
Oud 08-03-10, 13:34
wendyvdbunt wendyvdbunt is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHjazzzz Bekijk bericht
Nu weet ik zeker dat er een paar mensen blij met mij gaan worden. Ik heb namelijk de oplossing gevonden vandaag. Thans voor een SIM-lock vrije toestel uit België (een 3GS) maar ik neem aan dat dit niet teveel zal afwijken van een ander. Want instellingen zijn nou eenmaal alleen maar instellingen.

Ik werk in een bekende telecom-zaak en werd gebeld door een knappe jonge dame die dit probleem ook had, dus ik vroeg haar langs te komen. Dat trukje met een andere simkaart heb je wel nodig, maar alleen om het instellingen menu van mobiele dataverbindingen naar boven te krijgen. Dus doe even een willekeurige sim in het toestel (ik heb een Hi kaart gebruikt). Ga vervolgens naar Instellingen->Algemeen->Netwerk->Mobiel datanetwerk. Wanneer je dit hebt gedaan en de instelling van t-mobile ziet staan op je scherm dan doe je op dat moment nog niets. Verwijder de andere sim zonder iets anders te doen (dus je instelling scherm staat nog steeds in beeld). Doe nu je Ben kaart erin. Wanneer je dit hebt gedaan is het enige wat je moet doen het volgende. Bij APN vul je internet aan met .ben (dus internet.ben). De rest laat je staan zoals het is want die wachtwoorden blijk je wel nodig te hebben. OK........sluit het scherm en open safari. Nu zie je een foutmedling.......dat is niet zo erg. Zet nu je toestel uit en weer aan (niet resetten maar gewoon uit en dan weer aan).
Open nu weer Safari........

En het werkt. Wat er nu precies gebeurt is weet ik ook niet en dat vind ik ook niet belangerijk. Het werkt

Enig puntje is wel dat ik bang ben dat als je het toestel een keer gaat resetten, of hoe dat ook heet als je de home toets en de aan/uit toets tegelijk ingedrukt houdt tot het appeltje weer verschijnt, de instellingen gewoon weer terug gaan naar af. Dus moet je de procedure opnieuw herhalen. Heb je een andere simkaart hou die dan altijd bij de hand. Gewoon en slimme tip
AHHH eindelijk gelukt!! Thanks.

Laatst gewijzigd door King1987; 08-03-10 om 14:36. Reden: niet relevant in dit topic
  #17  
Oud 23-03-10, 01:16
lordleo lordleo is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

heb alles geprobeerd wat hier staat maar het is me echter nog niet gelukt. iemand nog vindingen?
  #18  
Oud 23-03-10, 22:35
markzijlstra markzijlstra is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 102
Standaard

Ik heb zojuist voor een vriend zijn iPhone ge-update naar 3.1.2. Nu heb ik echter geen 3G bereik meer. De truc hierboven werkte prima, echter alleen voor gprs. Zodra ik 3G aanzet geeft ie aan dat er 'geen service' is.

iemand bekend met het probleem of iemand met een oplossing?
  #19  
Oud 01-04-10, 14:33
Skatedaan1123 Skatedaan1123 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHjazzzz Bekijk bericht
Nu weet ik zeker dat er een paar mensen blij met mij gaan worden. Ik heb namelijk de oplossing gevonden vandaag. Thans voor een SIM-lock vrije toestel uit België (een 3GS) maar ik neem aan dat dit niet teveel zal afwijken van een ander. Want instellingen zijn nou eenmaal alleen maar instellingen.

Ik werk in een bekende telecom-zaak en werd gebeld door een knappe jonge dame die dit probleem ook had, dus ik vroeg haar langs te komen. Dat trukje met een andere simkaart heb je wel nodig, maar alleen om het instellingen menu van mobiele dataverbindingen naar boven te krijgen. Dus doe even een willekeurige sim in het toestel (ik heb een Hi kaart gebruikt). Ga vervolgens naar Instellingen->Algemeen->Netwerk->Mobiel datanetwerk. Wanneer je dit hebt gedaan en de instelling van t-mobile ziet staan op je scherm dan doe je op dat moment nog niets. Verwijder de andere sim zonder iets anders te doen (dus je instelling scherm staat nog steeds in beeld). Doe nu je Ben kaart erin. Wanneer je dit hebt gedaan is het enige wat je moet doen het volgende. Bij APN vul je internet aan met .ben (dus internet.ben). De rest laat je staan zoals het is want die wachtwoorden blijk je wel nodig te hebben. OK........sluit het scherm en open safari. Nu zie je een foutmedling.......dat is niet zo erg. Zet nu je toestel uit en weer aan (niet resetten maar gewoon uit en dan weer aan).
Open nu weer Safari........

En het werkt. Wat er nu precies gebeurt is weet ik ook niet en dat vind ik ook niet belangerijk. Het werkt

Enig puntje is wel dat ik bang ben dat als je het toestel een keer gaat resetten, of hoe dat ook heet als je de home toets en de aan/uit toets tegelijk ingedrukt houdt tot het appeltje weer verschijnt, de instellingen gewoon weer terug gaan naar af. Dus moet je de procedure opnieuw herhalen. Heb je een andere simkaart hou die dan altijd bij de hand. Gewoon en slimme tip
Bij mij staat er bij de APN: Smartsites.t-mobiel, dit heb ik veranderd in internet.ben, maar er staat geen wachtwoord of gebruikersnaam.... wat nu?
  #20  
Oud 01-04-10, 18:05
171274 171274 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard BEN provider internet installeren op een nieuw toestel

Hi,

ik heb nu veel reacties gelezen, maar ben nog geen stap verder.

Ik heb een T-Mobile iphone, unlocked met blackra1n. Bellen met Ben provider gaat dus nu wel.
Nu nog internetten.

Heb via Help.benm.at een profiel gewijzigd en de APN naar internet.ben gewijzigd. En toch doet hij nog niets...

Wat doe ik fout?

Heb een nieuw NL toestel dusss..

Ik hoor graag.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onbeperkt internet Ben instellen marc1992 Overige providers Nederland 9 12-11-10 02:00
Internet instellen Tessa. iPhone Apps 19 26-09-10 10:44
Ben.nl 3G internet richard250 Overige providers Nederland 10 24-08-10 17:25
Internet data Ben instellen roosting Overige providers Nederland 0 22-07-09 00:12
BEN internet choker Overige providers Nederland 10 11-11-08 16:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.