iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   AlfaSMS werkt niet op iPhone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/39-alfasms-werkt-niet-op-iphone.html)

dhm 19-10-07 09:54

ik denk dat je dat voor 1.0.2 maar ff moet vergeten. wacht zelf liever op de unlock voor 1.1.1 Heb wel al even gekeken naar de unlocks maar nog niet genoeg tijd gehad om het serieus uit te zoeken dus ik wacht nog ff af. Blijf het een bizar verhaal vinden dat dit niet werkt, zie echt de reden niet...

Nilles 22-10-07 09:42

De Unlock voor 1.1.1 is er inmiddels en er is ook een gids als je een OTB 1.1.1, AnySim unlocked 1.0.2 had. Maar daar hoor ik dan weer dat de alfasmsjes toch niet aankomen.
Kan het zo zijn dat je bij een OTB 1.1.1 --> Unlock, de smsjes wel krijgen en bij een
OTB 1.1.1 --> downgrade 1.0.2 --> unlock 1.0.2 --> 1.1.1 --> unlock, geen smsjes kan krijgen van afzenders die geen nummer hebben maar een naam als afzender?

matthijst 23-10-07 10:48

Iemand die hier een gevirginizede 1.02 -> 1.1.1 heeft en dit weet?

atQuest 23-10-07 11:10

Mijn iPhone is van 1.0.2/AnySim -> 1.1.1 Bricked -> 1.0.2 Bricked -> baseband restored -> 1.0.2 iPSF -> 1.1.1 unlocked gegaan. Ik krijg WEL Tan-sms, maar GEEN voicemail SMS.

bluevoice 23-10-07 11:49

Mijn iPhone is van 1.0.2 + AnySim (baseband gerestored) naar 1.1.1 + iPSF gegaan. Ik ontvang nu zowel TAN SMS als Voicemail SMS. Mijn carrier is Telfort / KPN.

@ atQuest: Heb jij bij Orange de sms notificatie bij voicemail aanstaan?

atQuest 23-10-07 12:38

Yep.. uitgebreid getest :(

Dylan 27-10-07 02:15

Ik ontvang eens per week statistieken van me website op me telefoon, ik wist niet dat dit "tan-smsjes" of "alphanummerieke" smsjes oid waren, maar het word weergegeven als chinees ... Daar is dus niks aan te doen? :(

Robbor 27-10-07 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dylan (Bericht 10333)
Ik ontvang eens per week statistieken van me website op me telefoon, ik wist niet dat dit "tan-smsjes" of "alphanummerieke" smsjes oid waren, maar het word weergegeven als chinees ... Daar is dus niks aan te doen? :(


Same here, als ik alfanumerieke smsjes krijg dan is het echt in codetaal.

niels334 29-10-07 20:23

Ibgroep SMS komt verkeerd aan
 
Ik gebruik op het moment versie 1.1.1. Onder 1.0.2 kwamen alpha smsjes helemaal niet aan (Postbank, IBgroep etc.), nu heb ik wel iets ontvangen, maar het is een string met tekens, in ieder geval niet de code die ik zou moeten ontvangen..

Heeft iemand hier een oplossing voor?

rpvrpv 30-10-07 15:21

Ik heb sinds gisteren mijn iphone op 1.1.1 gekregen en nu ontvang ik normaal de TAN codes van de Postbank. voice smsjes nog steeds niet.

Ook lukt het mij niet om een normaal smsje te krijgen als ik bioscoopkaarten reserveer via belbios. Ik krijg wel een sms, maar die is compleet abra cadabra.

Iemand enig idee wat dit laatste probleem betreft?

sjowol 30-10-07 15:32

kijk ff naar de asms thread op hackintosh

bestbier 01-11-07 00:13

Ik heb ergens deze oplossing gelezen. Mij lukt het nog niet.
Laat me weten of het jullie wel lukt.

Dit file (ICE03.14.08_G.eep) downloaden.
RapidShare: 1-Click Webhosting


1. Use iBrickr to install Mobile Terminal to your iPhone

2. Use ibrickr to upload the file ICE03.14.08_G.eep & bbupdater to the /usr/bin/ directory of the iPhone

3. Run the terminal application and type the following:

cd /usr/bin/
launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist
chmod +x bbupdater
bbupdater -e ICE03.14.08_G.eep
launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

sjowol 01-11-07 00:22

gel&l! (excuse le mot)
Dat is om je baseband te reflashen, dat helpt alleen als je geen SMS-jes kan versturen, bovendien doe je dit al in het virginize-proces

bestbier 01-11-07 00:34

Hier staat anders ongeveer hetzelfde verhaal hoor:

Hackint0sh - View Single Post - Solution for incoming sms problem

Spree 01-11-07 11:25

Dat lost het alfasms-probleem niet op. Ik word hier een beetje moe van, om de zoveel tijd duikt deze goedbedoelde raad weer op van mensen bij het zelf ook al niet werkt (zou toch een teken moeten zijn, niet?) maar het zorgt alleen maar voor (meer) problemen.
WAARSCHUWING AAN IEDEREEN: Flash als oplossing voor het niet-ontvangen van alfanumerieke sms'jes je baseband NIET opnieuw, dit gaat NIET werken.

matthijst 01-11-07 12:20

Lekkere adviezen inderdaad :D

sjowol 01-11-07 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bestbier (Bericht 11775)
Hier staat anders ongeveer hetzelfde verhaal hoor:

Hackint0sh - View Single Post - Solution for incoming sms problem

joh maar dan ga jij toch lekker je baseband re-flashen.. van mij mag je hoor, maar kom ajb dan achteraf niet miepen dat je geen voicemail sms-jes kan ontvangen :D

iCulture 01-11-07 15:20

Sjowol, zo denigrerend hoeft het nou ook weer niet. Er is veel informatie te vinden op Hackint0sh en het is niet altijd even duidelijk wat wel en niet waar is. In dit geval weten we dat, maar dat is nog geen reden om een mede-forumgebruiker zo "te kijk" te zetten. (Nog) niet iedereen heeft jouw kennis, probeer ook daar begrip voor op te brengen.

Hammerhead 07-11-07 11:28

Vodafone Voicemail
 
Sinds kort heeft Vodafone een nieuw Voicemail dienst.

Als je Voicemail wordt ingesproken belt vodafone automatisch naar je Iphone en laat het bericht horen.

Vodafones gebruikers kunnen dit in hun menu bij vodafone aanzetten.
Oftewel geen probleem meer bij het afluisteren van je voicemail.

Je krijgt ook een SMS-je met allerlei vreemde karakters maar het werkt tenminste

Henk

RobertN 07-11-07 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammerhead (Bericht 13529)
Sinds kort heeft Vodafone een nieuw Voicemail dienst.

Als je Voicemail wordt ingesproken belt vodafone automatisch naar je Iphone en laat het bericht horen.

Vodafones gebruikers kunnen dit in hun menu bij vodafone aanzetten.
Oftewel geen probleem meer bij het afluisteren van je voicemail.

Je krijgt ook een SMS-je met allerlei vreemde karakters maar het werkt tenminste

Henk

Dit begrijp ik dus niet helemaal.
Meestal als iemand een voicemail voor me achterlaat, is het omdat ik mijn telefoon niet kan opnemen. Wat heeft het dan voor nut om gelijk daarna gebeld te worden door je voicemail dienst?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:34.