iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   iPhone 4 gekocht; nu nog een passend abonnement (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/67789-iphone-4-gekocht-passend-abonnement.html)

TeunD 10-08-10 09:52

iPhone 4 gekocht; nu nog een passend abonnement
 
Ik ben nieuw hier en ik hoop dat dit subforum de goede plaats is voor het plaatsen van dit topic.

Vandaag heb ik een iPhone 4 gekocht, hier in Australië. Wat een geluk dat ik er een te pakken kreeg. Ze waren binnen één uur allemaal weer uitverkocht; oef.

Nu ga ik over 1,5 week weer terug naar NL. Tot die tijd laat ik hem nog lekker in z'n doosje zitten, ongeactiveerd e.d. Maar; als ik terug in NL ben wil ik hem toch wel graag snel kunnen gebruiken.

Nu heb ik geen lopend abonnement of iets dergelijks en heb ik momenteel nog gewoon pre-paid. Nu ben ik opzoek gegaan naar een passend abonnement, maar ik kom er niet goed uit.

Ik zelf wil graag snel internet op m'n iPhone (ik internet best veel.. zal veel YouTube gebruiken, msn/mailen op iPhone, internetten e.d.). Dus het internet van Vodafone leek me niet zo'n goede optie, aangezien ik verhalen hoor over 50mb max per maand?
Daarnaast sms ik ook veel. Ik heb nu prepaid van Vodafone en zet maandelijks de zorgeloos sms blox aan (1000 smsjes per maand). Heb wel eens maanden dat ik erover heen ga.
Bellen daarintegen doe ik nauwelijks. Nu zou bewijze van spreken 400/500 smsjes ook zat zijn.. dan bel ik wel wat meer...

Iemand enig idee wat een passend abonnement is? Het moet niet té duur uitkomen eigenlijk. Ik ben zelf niet zo bekend in de telecom wereld vandaar dat ik het hier vraag. Wat is nou het slimste om te doen? T-mobile? Vodafone? KPN?


alvast bedankt!

groetjes,
Teun


ps hoe zit het precies met zo'n micro sim?

Bomans 10-08-10 09:57

Op je abo vraag kan ik niet meteen antwoorden, maar haal die iPhone bij de terugreis toch maar uit de verpakking om zo invoerrechten te voorkomen.

TeunD 10-08-10 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 524311)
Op je abo vraag kan ik niet meteen antwoorden, maar haal die iPhone bij de terugreis toch maar uit de verpakking om zo invoerrechten te voorkomen.

haha die tip had ik al gehad ja :) toch bedankt :) laat de verpakking ook hier achter en laat de iphone zelf wel uit staan dan, dat is toch geen probleem lijkt me?

Michel15 10-08-10 09:59

Het snelste internet heb je bij Vodafone, dus als je dat belangrijk vindt zou ik daar kijken

TeunD 10-08-10 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 524314)
Het snelste internet heb je bij Vodafone, dus als je dat belangrijk vindt zou ik daar kijken

Nah, de snelheid vind ik het probleem niet. Het gaat me meer om de hoeveelheid. Dat geldt ook voor smsen eigenlijk; het meeste smsjes voor de goedkoopst mogelijke prijs. Vandaar dat bij Vodafone bijv die gratis sms verdubbelaar aantrekkelijk is. Maar als ik dan kijk naar het beperkte internet vna Vodafone...

Michel15 10-08-10 10:09

Is niks beperkt aan hoor

Ze hebben een fair use policy maar daar kom je niet gauw aan als je een abonnement hebt. Bij prepaid bereik je eerder de grens

TeunD 10-08-10 10:21

Hmm, misschein betrof het dan alleen de internet blox wat ik dacht te lezen.

Dus als ik bijv dit abonnement zou willen nemen heb ik onbeperkt internet (binnen bepaalde normen dan)? Hoe groot zijn die normen ongeveer?

Denken jullie dat dat abonnement geschikt is als je kijkt naar mijn 'eisen' ?? Geldt die gratis smsverdubbelaar op dat abonnement?

Sorry voor de vragen haha, ik ben hier niet zo goed in...


groetjes,
Teun

Michel15 10-08-10 10:24

kijk nog even hier
https://forum.iculture.nl/f18/i...nwb-actie.html

TeunD 10-08-10 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 524357)

Merci :) Precies wat ik zocht. Ben alleen benieuwd hoeveel geld internet me gaat kosten als straks blijkt dat ik meer internet dan mag....

Michel15 10-08-10 13:36

Wees gerust.

Er zijn mensen die gigabytes downloaden en geen extra kosten voor hun kiezen krijgen.

Hermadrid 10-08-10 17:45

Hoe zit met vodafone bereik en west-Brabant (roosendaal)

Wildlake 11-08-10 10:51

Op telfort.nl kun je zelf instellen hoeveel sms/belminuten verhouding je wilt. Ik ben zelf meer een beller dus lekker 300 min voor 6,95 pmnd en 25 smsjes voor 1 euro pmnd. Voor 2,50 ook nog internet erbij, ok niet het snelste internet maar ja is tmobile zo snel dan?. En je zit op het KPN netwerk, aangezien telfort daarvan gebruik maakt :)

Suriboy777 11-08-10 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wildlake (Bericht 526024)
Op telfort.nl kun je zelf instellen hoeveel sms/belminuten verhouding je wilt. Ik ben zelf meer een beller dus lekker 300 min voor 6,95 pmnd en 25 smsjes voor 1 euro pmnd. Voor 2,50 ook nog internet erbij, ok niet het snelste internet maar ja is tmobile zo snel dan?. En je zit op het KPN netwerk, aangezien telfort daarvan gebruik maakt :)

Als ik het goed heb, is de actie € 2,50 -onbeperkt internet- voor de eerste 3 maanden alleen. Hierna is het € 10 per maand. Hierdoor wordt de actie wat minder interessant.

Wildlake 11-08-10 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 526608)
Als ik het goed heb, is de actie € 2,50 -onbeperkt internet- voor de eerste 3 maanden alleen. Hierna is het € 10 per maand. Hierdoor wordt de actie wat minder interessant.

Nope, de actie is de eerste 6 maanden internet voor 2,50
euro per maand. Daarna is het inderdaad 9,95 euro per maand. Echter...kun je bij Telfort zelf kiezen of je meer wilt sms-en of bellen per maand.

Mijn berekening met KPN Hi is 5 cent. Dus KPN is 5 cent goedkoper per maand dan Telfort, echter krijg je minder belminuten (275 ipv 300). btw Telfort zit op het KPN netwerk :)

Maar als je en wilt bellen en wilt sms-en kun je beter voor Hi gaan..hoewel het om centen gaat :)

Suriboy777 11-08-10 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wildlake (Bericht 526957)
Nope, de actie is de eerste 6 maanden internet voor 2,50
euro per maand. Daarna is het inderdaad 9,95 euro per maand. Echter...kun je bij Telfort zelf kiezen of je meer wilt sms-en of bellen per maand.

Mijn berekening met KPN Hi is 5 cent. Dus KPN is 5 cent goedkoper per maand dan Telfort, echter krijg je minder belminuten (275 ipv 300). btw Telfort zit op het KPN netwerk :)

Maar als je en wilt bellen en wilt sms-en kun je beter voor Hi gaan..hoewel het om centen gaat :)

:)

Kakafonie, bij een jaar abootje zijn de eerste drie maanden voor €2,50 en bij een twee-jarige abonnement zijn de eerste zes maanden voor dat bedrag. An sich walg ik van het idee om een tweejarige contract af te sluiten. Ik wil 'vrijheid'.

Wildlake 12-08-10 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 526966)
:)

Kakafonie, bij een jaar abootje zijn de eerste drie maanden voor €2,50 en bij een twee-jarige abonnement zijn de eerste zes maanden voor dat bedrag. An sich walg ik van het idee om een tweejarige contract af te sluiten. Ik wil 'vrijheid'.

goed gezien ja...:)

thirs. 12-08-10 12:11

Ik hoorde steeds dat gedoe over Vodafone met beperkt internet. Momenteel heb ik zelf een iPhone met Vodafone abbo Bel+SMS+Web en merk hier echt helemaal niks van terwijl ik echt veel internet gebruik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.