//

Datalimiet Tele2 rond 100 MB ??

Datalimiet Tele2 rond 100 MB ?? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Zelf heb ik al 2 jaar een 3G bij t-mobile, sinds een jaar heeft mijn vriendin de 3GS met een tele2 abo met een 'onbeperkt' ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-10-10, 22:03
mrijnn mrijnn is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Angry Datalimiet Tele2 rond 100 MB ??

Zelf heb ik al 2 jaar een 3G bij t-mobile, sinds een jaar heeft mijn vriendin de 3GS met een tele2 abo met een 'onbeperkt' data bundel.

Vorige week ontving ze de volgende sms van tele-2:

"Beste klant, uw dataverbruik is bovengemiddeld hoog. Tele2 zal uw datasnelheid tot het einde van de maand verlagen conform de fair use policy. Groet, tele2"

En sinds dien is de telefoon qua mobiel internet praktisch onbruikbaar geworden. In de kleine lettertjes van haar contract staat inderdaad dat er een FUP is en dat je snelheid verlaagd wordt wanneer je verbruik 'significant meer is dan gemiddeld dan van andere particuliere klanten'.

Nu hang ik zelf ongeveer de hele dag met mijn iphone op internet, maar mijn vriendin maar weinig. Alleen buienradar, nieuws, weer en verkeer zeg maar. En dan thuis alles alleen over Wi-Fi.

Verder zie ik op haar facturen dat haar gebruik in de voorgaande maanden gemiddeld 80 MB per maand is.

Wie heeft er ervaring met de tele2 datalimiet? Want als die 100 MB is dan kan je Tele2 beter uit de weg gaan denk ik!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-10, 00:12
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Waarom bel je niet even met T2. Dan is het gelijk duidelijk. Overigens zou ik daar zelf iig niet bij willen zitten. Vaak slecht bereikbaar.
  #3  
Oud 06-10-10, 20:32
mrijnn mrijnn is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

Klantenservice gesproken, datalimiet is 20MB !!

Dat wil zeggen dat dit het gemiddelde gebruik is. Je verbinding wordt dichtgeknepen wanneer je hier te ver boven zit. Hoe ver willen ze (meerdere medewerkers gesproken) niets over zeggen. Volgens hun zit het in het systeem en is het niet bekend...

Dit betekent dus dat maximum rond de 100 MB zit, want dat is ongeveer wat mijn vriendin heeft verbruikt.

Als je een smartphone gaat kopen en je bent ook van plan deze te gaan gebruiken, misschien beter tele2 even overslaan tot ze wat meer van deze tijd zijn!


PS: Na wat googlen blijkt de teleurstellende fair use policy van tele2 veelbesproken op onder andere het forum van trosradar en tweakers.

Laatst gewijzigd door mrijnn; 06-10-10 om 20:35. Reden: ps toegevoegd
  #4  
Oud 06-10-10, 20:39
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Prutsers bij de klanten service, net als bij iedere provider. Wees blij dat je geen gepeperde rekening krijgt!
  #5  
Oud 02-12-11, 17:56
mrijnn mrijnn is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

een jaar verder kom ik mijn eigen thread weer tegen, een kleine update:

Naar aanleiding van bovenstaande meerdere malen contact gehad met klantenservice. Die hebben uiteindelijk de datalimiet kosteloos verhoogt omdat ze inzagen dat 20mb wel erg weinig was. Op de vele vragen die ik had wilden ze alleen maar antwoorden dat het probleem opgelost was. En sindsdien heeft ze nooit meer een sms van tele2 gehad. Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar de datalimiet is opgehoogd en er is door ons niet voor betaald. Goed opgelost dus door Tele2.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dataverbruik en Multitasking (KPN Datalimiet) Polderviolin KPN 14 26-10-11 10:10
Datalimiet sparky07 Odido (T-Mobile) 1 11-01-11 16:54
Datalimiet bij KPN ?? bramk KPN 3 29-11-10 20:24
Slim gebruik datalimiet eugje iPad algemeen 2 13-11-10 17:19
Vodafone datalimiet iMario Vodafone 60 20-07-10 16:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.