iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   na 29 november carrier updates overige telco's? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/77344-na-29-november-carrier-updates-overige-telco-s.html)

RogerR 15-12-10 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jemco (Bericht 614956)
Deed je tethering het nog wel na die update?

Ik heb tethering niet getest, maar na de update naar 9.2 had ik wel nog steeds de optie om Internet-tethering aan of uit te zetten. Ik ga er dus vanuit dat het dan ook wel zal werken. Maar ja het blijft KPN he..... :mad:

RogerR 15-12-10 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruut (Bericht 614927)
Na mijn eerdere slechte ervaringen met carrier update 9.1 opnieuw KPN-klantenservice aan de lijn gehad toen 9.2 zich aandiende. Volgens KPN zouden iPhone gebruikers nu zonder risico 9.2 moeten kunnen installeren (uitgaande van een directe update vanaf 9.0). Men vertelde mij dat als aanvullend gevraagd wordt om als 'standaardinstelling' te accepteren, dit niet met ok te honoreren. En dit voor evt volgende updates ook niet te doen. Ik heb geconstateerd dat een update van 9.2 over 9.1 niet leidt tot herstel van de instelmogelijkheden van de APN-isntellingen. Ben nog niet dapper geweest voor een restore ...

Zoals in mijn eerdere post (gisteren) te lezen heb ik dus wel de restore gedaan, maar ben nu niet dapper genoeg om proefkonijn te zijn voor de stelling van KPN-klantenservice. Om mogelijk weer opnieuw te moeten restoren als het toch niet blijkt te werken, daar heb ik nu even geen trek in.

Iemand die het wel heeft getest en kan bevestigen dat het bij een update van 9.0 naar 9.2 nu wel goed werkt?

ballegooier 15-12-10 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RogerR (Bericht 615214)
Ik heb tethering niet getest, maar na de update naar 9.2 had ik wel nog steeds de optie om Internet-tethering aan of uit te zetten. Ik ga er dus vanuit dat het dan ook wel zal werken. Maar ja het blijft KPN he..... :mad:

Dat de knop er is, hoeft niet te betekenen dat het ook echt werkt. Pas als je daadwerkelijk eens getest hebt om te tetheren weet je pas of het werkt.

venzz 29-12-10 13:15

Ik heb zojuist, na uitvoerig contact met een "iPhone deskundige" van de KPN helpdesk, die me vertelde zonder problemen te kunnen updaten naar 9.2 de gok genomen. Mobiel internet werkt wéér niet :-s. Twitter, email (exchange) wel maar de rest dus niet. Vanavond maar weer een restore doen dus. BTW: Volgens KPN ligt de fout bij Apple, niet bij hen natuurlijk....

gsmfreak 24-01-11 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door venzz (Bericht 620473)
Ik heb zojuist, na uitvoerig contact met een "iPhone deskundige" van de KPN helpdesk, die me vertelde zonder problemen te kunnen updaten naar 9.2 de gok genomen. Mobiel internet werkt wéér niet :-s. Twitter, email (exchange) wel maar de rest dus niet. Vanavond maar weer een restore doen dus. BTW: Volgens KPN ligt de fout bij Apple, niet bij hen natuurlijk....

Bij mij werkt het met KPN 9.2 zonder problemen via de USB. :):D:)

PeerSientje 19-03-11 00:24

Bij ons zijn de zakelijke instellingen (office.vodafone) door de update toen gewijzigd in de particuliere instellingen (live.vodafone);
Hierdoor tijdelijk (totdat de rekening kwam en de reden ondekt was) hogere kosten in rekening gebracht (door 'buiten-bundel-bedragen) en discussie loopt of en hoeveel terugbetaald wordt.
Iemand ervaringen hiermee, en wellicht een bevestiging van vodafone ontvangen dat er terugbetaling plaatsvindt en hoeveel? Zou mooi als precedent kunnen werken voor ons.
Verneem het graag.

PS: Ondertussen kan het niet meer voorkomen, gezien vodafone gelukkig nu de mogelijkheid biedt om met de particuliere APN internettoegang te blokkeren bij zakelijke abonnementen.

erikkert 19-03-11 09:59

@PeerSientjeIk heb in November 2010 exact hetzelfde gehad (iPhone 3GS Factory Unlocked, Voda zakelijk abbo). Ik weet het nog goed, heb daar ca. 1 uur met de helpdesk gesproken VOORDAT ik naar Japan afreisde. Mijn probleem was toen Itunes dat na handmatig terugzetten van de APN naar office.vodafone.nl steeds 'live.vodafone.com' pushte. 'Carrier updates' vanuit iTunes uitzetten zorgde ervoor dat na een reboot van de iPhone de APN gewist werd en steeds handmatig teruggezet moest worden.

De (overigens zeer kundige) medewerker van de helpdesk onderkende het probleem, overlegde met zijn supervisor, belde na 30 minuten terug dat ze op mijn account de 'live.vodafone'com' zouden blokkeren en gaven me telefonisch de garantie dat 'mocht het toch foutgaan en ik naheffing zou krijgen er bij mijn account een aantekening zou worden gemaakt dat gegarandeerd alle mogelijke verschillen met 'de eerstvolgende factuur' verrekend zouden worden. Er is toen ook een notitie van gemaakt omdat ik opmerkte dat IEDERE zakelijk Voda abbonnee dit probleem zou gaan krijgen. Ik heb helaas niets op papier. @Peersientje, stuur gerust DM, Je mag me bellen hierover. No problem

erikkert 19-03-11 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeerSientje (Bericht 653109)
Bij ons zijn de zakelijke instellingen (office.vodafone) door de update toen gewijzigd in de particuliere instellingen (live.vodafone);
Hierdoor tijdelijk (totdat de rekening kwam en de reden ondekt was) hogere kosten in rekening gebracht (door 'buiten-bundel-bedragen) en discussie loopt of en hoeveel terugbetaald wordt.
Iemand ervaringen hiermee, en wellicht een bevestiging van vodafone ontvangen dat er terugbetaling plaatsvindt en hoeveel? Zou mooi als precedent kunnen werken voor ons.
Verneem het graag.

PS: Ondertussen kan het niet meer voorkomen, gezien vodafone gelukkig nu de mogelijkheid biedt om met de particuliere APN internettoegang te blokkeren bij zakelijke abonnementen.

Net voda gebeld: ik heb op 10 december 2010 hierover contact gehad (dus NADAT ik in Japan was geweest). Er is toen een interne notitie gemaakt mbt het automatisch verspringen van Voda APN naar prive. Er is rond 10 dec 2010 een SMS naar gestuurd met bevestiging blokkade live.vodafone.com (die heb ik niet meer)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.