iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   na 29 november carrier updates overige telco's? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/77344-na-29-november-carrier-updates-overige-telco-s.html)

ballegooier 10-11-10 20:47

na 29 november carrier updates overige telco's?
 
Als op 29 november het alleenrecht van T-Mobile afloopt voor de NL markt, mogen we dan ergens na 29 november carrier updates verwachten in iTunes van de overige aanbieders zoals KPN en Vodafone? Bijvoorbeeld voor APN instellingen, de 'doorschakeling actief' meldingen, en het eventueel slopen van de tethering functie?

Heeft iemand daar ideeen over?

Digital rebeL 11-11-10 22:03

precies de vraag waar ik nu ook al een tijdje mee loop. En als kers op de taart, krijgen we nu ook visual voicemail via KPN / Vodafone?

ballegooier 12-11-10 00:56

Niet meteen een hele hand vragen hè, 1 vinger zou al heel wat zijn....

qroy 13-11-10 01:04

Ik kreeg net een carries update op mijn unlock iPhone op het Vodafone netwerk. En het lijkt erop dat de 'doorschakeling actief' melding weg is...
De voicemail knop leid al automatisch naar de Vodafone voicemail, nog geen visual voicemail dus.

Channie 13-11-10 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door qroy (Bericht 599704)
Ik kreeg net een carries update op mijn unlock iPhone op het Vodafone netwerk. En het lijkt erop dat de 'doorschakeling actief' melding weg is...
De voicemail knop leid al automatisch naar de Vodafone voicemail, nog geen visual voicemail dus.

En tethering lijkt ook nog te werken op mijn iPhone 4.

wil 13-11-10 09:55

ik krijg geen update carrier vodafone, staat al weken op 8.0.:confused:

melding doorschakelen actief is er nog steeds.

ballegooier 13-11-10 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Channie (Bericht 599726)
En tethering lijkt ook nog te werken op mijn iPhone 4.

Welke carrier versie heb jij nu?
In het Topic 'Vf maakt zich klaar voor netwerk NL' staat iemand die nu geen tethering meer heeft....

Channie 14-11-10 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 599886)
Welke carrier versie heb jij nu?
In het Topic 'Vf maakt zich klaar voor netwerk NL' staat iemand die nu geen tethering meer heeft....

vf nl 9.1. Instellingen voor tethering zijn niet zichtbaar, maar die waren altijd al zelfde als mobiele data. Ik heb wel slider om tethering aan/uit te zetten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 599737)
ik krijg geen update carrier vodafone, staat al weken op 8.0.:confused:

melding doorschakelen actief is er nog steeds.

Heb je iTunes 10.1 al geinstalleerd? Ik kreeg hem gisteren gepushed toen ik mijn iPhone aansloot.

wil 14-11-10 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Channie (Bericht 600130)
Heb je iTunes 10.1 al geinstalleerd? Ik kreeg hem gisteren gepushed toen ik mijn iPhone aansloot.

itunes 10.1 is geinstalleerd. Er gebeurd niets als ik iphone aansluit en ook na synchroniseren geen update of melding van een update carrier te zien.
Vreemd dat maar enkele mensen een update van vodafone krijgen.

ballegooier 14-11-10 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Channie (Bericht 600127)
vf nl 9.1. Instellingen voor tethering zijn niet zichtbaar, maar die waren altijd al zelfde als mobiele data. Ik heb wel slider om tethering aan/uit te zetten.

Dat klopt, maar je moet die (apn) velden voor tethering wel in kunnen vullen, anders werkt tethering niet.

Retrail 15-11-10 09:59

Ik kreeg gisteren een melding op mijn iPhone 4 op 4.2 GM dat er een update was voor mijn carrier. Heb nu KPN NL 9.1. Voor zo ver ik kan zien zijn alle internet en MMS instellingen verdwenen en gaat dat nu automatisch.

mwagena 16-11-10 10:18

Ook ik heb afgelopen weekend een carrier-update gehad voor hi (KPN).. ben m'n tethering functionaliteit kwijt nu.
Iemand idee hoe dit terug te halen is?

Retrail 16-11-10 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwagena (Bericht 600926)
Ook ik heb afgelopen weekend een carrier-update gehad voor hi (KPN).. ben m'n tethering functionaliteit kwijt nu.
Iemand idee hoe dit terug te halen is?

Interessant. Bij mij staat het er namelijk nog gewoon tussen en ik heb ook de update gehad.

Rdammert 16-11-10 20:20

Ik heb nog kpn 8.0. Hoe moet ik zoiets updaten naar de nieuwste versie? Krijg geen automatische update via itunes ofzo.....

wil 16-11-10 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rdammert (Bericht 601176)
Ik heb nog kpn 8.0. Hoe moet ik zoiets updaten naar de nieuwste versie? Krijg geen automatische update via itunes ofzo.....

Update hoort automatisch te komen bij opstarten itunes als iphone is aangesloten.
Ik krijg ook nog geen melding update. Vreemd waarom sommige mensen wel een update krijgen voor vodafone en KPN.
Heeft iemand daar een verklaring voor?

Digital rebeL 16-11-10 21:57

Een verklaring heb ik er nog niet voor maar als ik zo wat terug lees valt het me wel op dat de mensen die het wel hebben ontvangen met 4.2GM werken en de andere nog gewoon met de huidig verkrijgbare 4.1 versie.

ballegooier 16-11-10 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Retrail (Bericht 600930)
Interessant. Bij mij staat het er namelijk nog gewoon tussen en ik heb ook de update gehad.

Test het eens...? Het kan er nog wel tussen staan, maar verdwijnen zodra je het daadwerkelijk gaat proberen te gebruiken.

Iphone3Gs 19-11-10 11:24

Misschien een hele onozele vraag maar als ik mijn IPhone officieel heb laten unlocken door T-Mobile en nu KPN gebruik en af en toen mijn T-Mobile micro sim terug in de IPhone stop, heeft dit dan ook gevolgen?

puccini 19-11-10 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 602121)
Misschien een hele onozele vraag maar als ik mijn IPhone officieel heb laten unlocken door T-Mobile en nu KPN gebruik en af en toen mijn T-Mobile micro sim terug in de IPhone stop, heeft dit dan ook gevolgen?

Ja dan ontploft je IPhone ! :-)

runner70 20-11-10 08:13

Is dat echt zo?

Atropos 20-11-10 10:34

Ik zie dat iedereen het over versie 8 heeft, maar als ik id mijne kijk zie ik dat er KPN 5.0 staat. Of kijk ik nu verkeerd ?

ButcherJF 21-11-10 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 602121)
Misschien een hele onozele vraag maar als ik mijn IPhone officieel heb laten unlocken door T-Mobile en nu KPN gebruik en af en toen mijn T-Mobile micro sim terug in de IPhone stop, heeft dit dan ook gevolgen?

Aan wat voor gevolgen denk je? Als je bedoelt dat mogelijk je unlock dan weer weg is: neen, dat is niet het geval. De unlock van T-Mobile is onomkeerbaar, voor altijd en voor alle sims van toepassing.

Palinghaas 22-11-10 20:45

Ik heb trouwens op mijn iPhone 4 met Hi een carrier update van KPN naar versie 9.1 gekregen en ook op de oude 3G met Telfort naar Telfort 9.1 :)

Donl 22-11-10 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Palinghaas (Bericht 603454)
Ik heb trouwens op mijn iPhone 4 met Hi een carrier update van KPN naar versie 9.1 gekregen en ook op de oude 3G met Telfort naar Telfort 9.1 :)

Ik heb nu ook kpn 9.1 met hi abbo. En is je opgevallen dat tethering er ineens bij staat. Net getest met mn mbp via bluetooth en het werkt perfect! Gauw weer uitgezet voordat ik over de FUP gaat:). Helaas ging het connecten met mn ipad niet!

Palinghaas 22-11-10 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Donl (Bericht 603539)
Ik heb nu ook kpn 9.1 met hi abbo. En is je opgevallen dat tethering er ineens bij staat. Net getest met mn mbp via bluetooth en het werkt perfect! Gauw weer uitgezet voordat ik over de FUP gaat:). Helaas ging het connecten met mn ipad niet!

Als je bij carrier versie 9.0 (de vorige dus ;) ) bij de instellingen bij Tethering de APN (portalmmm.nl) invulde stond tethering er ook bij. Gebruikte het al een tijd op iOS 4 en 4.1 :)

En je gaat niet zo snel over die FUP heen hoor. Ik gebruikte het alleen om een VPN verbinding te kunnen maken (de Experia boxen van KPN adsl blocken dat) en had 80 mb aan pdf artikelen binnen gehaald in een paar maanden tijd. In mijn geval dus niets om me zorgen over te maken.

Phobophile 22-11-10 22:48

Na via iTunes een backup gemaakt te hebben, heb ik mijn carrier settings ook laten updaten. Aanvankelijk wilde ik het niet doen, maar ik las dat het bij sommigen er voor zorgde dat die duizendmaal vervloekte doorschakelmelding eindelijk verdween. Het resultaat (voor een Belgische iPhone met Telfort SIM-only):

- Na de update naar 4.2.1 was ik tethering kwijt. De settings aanpassen zorgde dat ik weer bij Telfort kon tetheren. (Dit was dus met de nieuwe iOS, maar de oude carrier profielen.)
- Na de carrier-update was tethering nog steeds aanwezig en het werkt ook. Geen idee of het te maken heeft met het feit dat ik het voor de carrier-update zichtbaar had gemaakt.
- In het menu zijn de internetinstellingen weg. Ik heb er nu niets te zoeken, omdat tethering toch werkt, maar ik heb daar toch wat gemengde gevoelens bij...
- Na bijna een jaar een 3GS gehad te hebben, ben ik nu eindelijk af van die vermaledijde 'Doorschakelen actief-melding'. Het was een grote teleurstelling toen dat ding er nog was na de update naar 4.2.1, dus ik ben blij dat ik er nu vanaf ben :d


Naar ik begrepen heb, kun je door een backup terug te zetten terug gaan naar je oude carrier-settings. Handig om voor de update even een backup te maken dus...

Palinghaas 22-11-10 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phobophile (Bericht 603638)
Na via iTunes een backup gemaakt te hebben, heb ik mijn carrier settings ook laten updaten. Aanvankelijk wilde ik het niet doen, maar ik las dat het bij sommigen er voor zorgde dat die duizendmaal vervloekte doorschakelmelding eindelijk verdween.

Te gek dat had ik nog niet gemerkt! =)

sdekker 22-11-10 23:19

Ik heb ook Telfort NL 9.1 als nieuwe Carrier ontvangen nadat ik naar 4.2.1 heb geupdate. Heb een losse iPhone 4 in de UK gekocht.

Heb nu een werkende voicemail knop, geen doorschakelmelding (heeeel irritant) en tethering. Top!

WiZzi 23-11-10 01:15

Ik kreeg de carrier update naar 9.1 pas met de update naar 4.2.1. Nu heb ik alleen geen verbinding meer met mobiel internet? Iemand anders die dit probleem ook heeft? Ben heel erg blij dat ik een tethering optie erbij heb en geen irritante doorschakeling melding meer krijg, maar mobiel internet is toch wel handig... Zeker nu ik met de carrier update geen instellingen meer kan veranderen weet ik niet waar ik het zoeken moet...

mhoutman 23-11-10 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WiZzi (Bericht 603752)
Ik kreeg de carrier update naar 9.1 pas met de update naar 4.2.1. Nu heb ik alleen geen verbinding meer met mobiel internet? Iemand anders die dit probleem ook heeft? Ben heel erg blij dat ik een tethering optie erbij heb en geen irritante doorschakeling melding meer krijg, maar mobiel internet is toch wel handig... Zeker nu ik met de carrier update geen instellingen meer kan veranderen weet ik niet waar ik het zoeken moet...

Ik heb sinds gisteren op een iPhone 4 de KPN NL 9.1 carrier update maar heb wel gewoon mobiel internet KPN surf en mail extra snel. Zojuist SIM kaart in een oude 3GS gedaan en daar carrier update uitgevoerd. Ook daarmee gewoon mobiel internet. :)

Kan vreemd genoeg ook niet meer de netwerk instellingen prefs vinden. Die zijn dus niet meer nodig na de laatste 9.1 carrier update :confused:

RogerR 29-11-10 23:45

Heb sinds vorige week ook de carrier update. Zakelijk abonnement van KPN. Zit nu op KPN NL 9.1. Binnen Nederland gewoon mobiel internet, maar ben net terug uit Engeland en krijg daar geen internet verbinding. Melding verschijnt van "geen mobiel data abonnement", terwijl ik dat wel altijd gehad heb. Ligt volgens mij aan de ge-update APN instellingen, maar die kan ik niet veranderen. Iemand hier ook ervaring mee en hopelijk oplossing?

Juul_AST 30-11-10 06:46

Waarschijnlijk staat je data roaming uit?

RogerR 30-11-10 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juul_AST (Bericht 608110)
Waarschijnlijk staat je data roaming uit?

Nee, dat heb ik wel gechecked :cool:

3G aan
Mobiele data aan
Dataroaming aan
Internet-tethering uit

het vreemde is ook dat als ik dezelfde sim-kaart in mijn Blackberry (werk) stop, dan heb ik wel internet toegang.
Binnen Nederland met dezelfde instellingen werkt het wel, zowel op de iPhone als op de BB.

mhoutman 30-11-10 09:57

het is zo vreemd dat sinds de carrier 9.1 update de internet instellingen sowieso verdwenen zijn :eek:

wellicht een leuke vraag voor KPN support nu ze zelf ook de iPhone 4 verkopen en - daarom ? - carrier 9.1 update hebben uitgebracht :d

Ruut 30-11-10 22:19

KPN klantenservice raadt carrier update 9.1 af
 
Naar aanleiding van de carrierupdate 9.1 van KPN die ik accepteerde en verlies van de instelmogelijkheden voor mobiele data belde ik met klantenservice. Daar kwamen de volgende berichten uit:
1. KPN ondersteunt vooralsnog geen visual voicemail :mad: , misschien later ....
2. Accepteren van carries update werd afgeraden. Er zijn 'issues' waarover KPN met Apple in de slag is. Men raadde mij aan de iPhone te backuppen, vervolgens de contents te wissen en vervolgens de back-up terug te zetten.

Nog niet gedaan omdat alles nog lijkt te werken. Afgelopen vrijdag in Duitsland geweest en daar werkte mobiel data ook nog gewoon. MMS niet getest.
FWIW

mhoutman 01-12-10 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruut (Bericht 608747)
Naar aanleiding van de carrierupdate 9.1 van KPN die ik accepteerde en verlies van de instelmogelijkheden voor mobiele data belde ik met klantenservice. Daar kwamen de volgende berichten uit:
1. KPN ondersteunt vooralsnog geen visual voicemail :mad: , misschien later ....
2. Accepteren van carries update werd afgeraden. Er zijn 'issues' waarover KPN met Apple in de slag is. Men raadde mij aan de iPhone te backuppen, vervolgens de contents te wissen en vervolgens de back-up terug te zetten.

Nog niet gedaan omdat alles nog lijkt te werken. Afgelopen vrijdag in Duitsland geweest en daar werkte mobiel data ook nog gewoon. MMS niet getest.
FWIW

Prima dat je gebeld hebt en niet slim van de KPN om carrier updates uit te brengen die je eigenlijk niet moet installeren. Het is de KPN zullen we maar zeggen ;)

Ik ben benieuwd of ze nu nog steeds worden aangeboden. In NL heb ik verder weinig problemen dus ik wacht wel even af tot er een nieuwe release aan komt. :)

Iphone3Gs 08-12-10 16:16

@ButcherJF bedankt voor je antwoord.

Ik dacht er inderdaad aan of dan mijn simlock er weer opzat,
maar heb het even geprobeerd en het is dus niet het geval.

RogerR 14-12-10 16:18

Vanmorgen weer een nieuwe update van de carier instellingen van KPN. Dacht even "zou het dan toch....".

Echter ook na deze update (KPN NL 9.2) is het niet mogelijk de mobiele data instellingen aan te passen. Ik heb niet afgewacht of deze update wel dataverkeer in buitenland mogelijk maakt, want las in andere thread al van iemand dat dat niet het geval is met 9.2.
Daarom maar de optie 1 van KPN advies uit eerdere Post opgevolgd en Firmware 4.2.1 opnieuw geinstalleerd via Restore. Wel eerst reservekopie gemaakt natuurlijk. Onderweg wat probleempjes tegengekomen, maar uiteindelijk is de Restore goed gelukt en ben ik nu terug op carrier 9.0. Nu kan ik weer zelf de APN instellingen invullen voor data, MMS en Internet-tethering.

Krijg nu wel vervelend genoeg om de haverklap de melding dat er nieuwe carrierinstellingen zijn en of ik die wil accepteren. Uiteraard niet! :mad:
Iemand enig idee hoe je die melding kunt onderdrukken?

Ruut 14-12-10 21:56

Na mijn eerdere slechte ervaringen met carrier update 9.1 opnieuw KPN-klantenservice aan de lijn gehad toen 9.2 zich aandiende. Volgens KPN zouden iPhone gebruikers nu zonder risico 9.2 moeten kunnen installeren (uitgaande van een directe update vanaf 9.0). Men vertelde mij dat als aanvullend gevraagd wordt om als 'standaardinstelling' te accepteren, dit niet met ok te honoreren. En dit voor evt volgende updates ook niet te doen. Ik heb geconstateerd dat een update van 9.2 over 9.1 niet leidt tot herstel van de instelmogelijkheden van de APN-isntellingen. Ben nog niet dapper geweest voor een restore ...

Jemco 15-12-10 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RogerR (Bericht 614804)
Vanmorgen weer een nieuwe update van de carier instellingen van KPN. Dacht even "zou het dan toch....".

Echter ook na deze update (KPN NL 9.2) is het niet mogelijk de mobiele data instellingen aan te passen. Ik heb niet afgewacht of deze update wel dataverkeer in buitenland mogelijk maakt, want las in andere thread al van iemand dat dat niet het geval is met 9.2.
Daarom maar de optie 1 van KPN advies uit eerdere Post opgevolgd en Firmware 4.2.1 opnieuw geinstalleerd via Restore. Wel eerst reservekopie gemaakt natuurlijk. Onderweg wat probleempjes tegengekomen, maar uiteindelijk is de Restore goed gelukt en ben ik nu terug op carrier 9.0. Nu kan ik weer zelf de APN instellingen invullen voor data, MMS en Internet-tethering.

Krijg nu wel vervelend genoeg om de haverklap de melding dat er nieuwe carrierinstellingen zijn en of ik die wil accepteren. Uiteraard niet! :mad:
Iemand enig idee hoe je die melding kunt onderdrukken?

Deed je tethering het nog wel na die update?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.