iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile wil i-abonnementen veelverbruikers omzetten na extreem dataverbruik (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/105438-t-mobile-wil-i-abonnementen-veelverbruikers-omzetten-na-extreem-dataverbruik.html)

theknitter 28-11-11 21:36

Zelf heb ik deze brief ook niet gezien of gelezen. Ik heb mijn conclusies gemaakt door de on-line berichtgeving na te lezen op diverse fora. Tevens heb ik contact gehad met T-Mobile (niet de eerste-lijns klantenservice, maar echt iemand die verstand van zaken heeft en met contracten/voorwaarden bezig houdt).

Het zou handig zijn om een gescand document te mogen inkijken (persoonsgegevens graag censureren!). Indien nodig, kan ik mijn conclusie bijschaven, maar gezien de berichtgeving acht ik dit niet groot.

mauzzz 28-11-11 21:57

Na het snel doorploegen van de algemene voorwaarden zie ik het volgende. In artikel 6 of 11 (afhankelijk welke versie van toepassing is, wat weer te maken heeft met de ingangsdatum van je contract) staat:

"T-Mobile kan, zonder ingebrekestelling, de Dienst geheel of gedeeltelijk opschorten indien de Klant: (a) zijn verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst niet nakomt of zich niet houdt
 aan de eisen die aan een redelijk gebruik gesteld kunnen worden, waaronder begrepen excessief gebruik van de Dienst [..]"

De vraag is dan wat is excessief. Maar het lijkt erop dat dit artikel T-Mobile ruimte geeft.

4JC 28-11-11 22:41

Tmobile en andere bedrijven zetten de kleine letters toch meestal altijd in hun voordeel op. Ja redelijk hebben ze misschien wel gelijk maar zonder waarschuwing vind ik niet leuk.

XIII 28-11-11 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theknitter (Bericht 740882)
Na opnieuw navraag gedaan te hebben, gaat het om de gebruikers die in het afgelopen half jaar gemiddeld minimaal 3GB per maand opgeslokt hebben.

Wie geeft dat getal van 3GB?

Gonny van iPhoneclub liet in de reacties op het artikel op de homepage weten dat T-Mobile dit getal niet wil melden.

byeharrybye 28-11-11 23:49

Ik snap eigenlijk het probleem niet zo...

1 Je zegt dikke doei tegen T-mobile en gaat naar Vodafone (Waar je veeeeeel lekkerder mee kunt internetten!).

2 Je kunt overstappen naar een simonly abbo, wat goedkoper is en daarmee kun je je 'abnormale' dataverbruik opvangen.

3 Je hoeft niet meer te betalen voor je telefoon. T-mobile zet je er dan wel uit maar koopt je soort van af. Ze kunnen je niet vragen nog een x bedrag over te maken voor de telefoon. De sint is vroeg dit jaar...

4 Voor de grootverbruikers, dit zullen vast apple fanboys zijn... Jongens: Jullie kunnen NU je iphone 4 nog goed verkopen en van dat geld een Iphone 4S uitzoeken!!!!

Dus het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat het mensen vooral om het principe gaat en dat ze de deuk in hun ego's niet kunnen hebben. Ik kan so far alleen maar voordelen bedenken hoor.

Voor de mensen die ook graag naar een andere provider willen en/of een nieuwe telefoon uit willen zoeken: Streamen tot je erbij neer valt en vooral niet op de Wi-Fi gaan:)!

Mvg

theknitter 29-11-11 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 740971)
Wie geeft dat getal van 3GB?

Gonny van iPhoneclub liet in de reacties op het artikel op de homepage weten dat T-Mobile dit getal niet wil melden.

Ik heb gesproken met T-Mobile. Zij hebben mij dit verteld. Misschien dat het heeft geholpen dat ik verder door vroeg over de oorza(a)k(en), en over juridische punten ging vragen et cetera.

Het is dat er weinig tegen in te brengen is, want anders had ik mijn diensten vrijblijvend en gratis aangeboden om dit aan te spannen, om er 1 zaak van te maken met een groep gedupeerden.

XIII 29-11-11 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door byeharrybye (Bericht 741004)
2 Je kunt overstappen naar een simonly abbo, wat goedkoper is en daarmee kun je je 'abnormale' dataverbruik opvangen.

Geef eens een (reken)voorbeeld?

Iphone3Gs 29-11-11 11:29

Jammer dat T-mobile eerst geen algemene waarschuwing geeft, maar gelijk tot actie overgaat. bij sommige snap ik het officieel wel, maar vindt het toch wel een rare actie, aangezien het nu pas gebeurt en niet na 2 maand in de begin van het contract.Dat was juist wat netter geweest.

Ik heb nog geen brief gehad, maar ik wacht er wel op, want je weet immers maar nooit.

FridgeNL 29-11-11 14:29

Mensen gaan bij dit soort berichten op hun achterste benen staan en dat kan ik eigenlijk wel goed begrijpen. Het kan toch niet zo zijn dat T-Mobile zegt "je hebt teveel verbruikt, dus ander duurder abonnement!" en tegelijkertijd maken ze niet inzichtelijk wat je daadwerkelijke verbruik is, sterker nog......als de klant hierom vraagt verstrekt T-Mobile deze gegevens niet!

Nu heb ik zelf (nog) niet zo'n brief mogen ontvangen en ga ervan uit dat ik hem ook niet krijg aangezien mijn verbruik niet extreem hoog is, mocht ik hem wel krijgen, zal ik toch in overleg gaan met mijn rechtsbijstand. Iemand die dit al heeft gedaan en dan mijn bovenstaande argument heeft aangevoerd?

pompino 02-12-11 17:10

ook ik heb zo een brief gehad. ik heb een i300 abonnement. in de brief wordt deze per januari omgezet naar een: relax sim only 330 + sms maximaal (1000 sms) en internet plus (2gigabyte)

heb ze gebeld en gezegd dat ik het hier niet mee eens ben. en heb mijn abbo opgezegd. de man van tmobile gaf me ook de tip om het op te zeggen en een sim-only abbonement te nemen. want sms gebruik ik gewoon nooit. elke maand neem ik 300 smsjes mee, dus had totaal niks aan die 1000 smsjes per maand.

ik denk dat ik ook wel inderdaad beter af ben. ik ga nu gewoon kijken naar een sim-only abonnement. iemand nog tips waar ik het beste af ben?

jobbais 02-12-11 23:58

ik heb zelf een i-150 abbo en de brief nog NIET ontvangen, verbruik zo'n 3 GB per maand.
bel en sms bijna niet, alleen als het nodig is.
Ben toch benieuwd wat dan een handige optie is.

youfone heeft leuke abbo met fup, maar nergens kan ik zien hoeveel dat dan is.
Ook Hyvesmobiel heeft onbeperkt, maar ook daar staat nergens ( of ik heb verkeerd gekeken ) hoeveel data je mag verbruiken dan en/of er limieten zijn.

thebear 05-12-11 08:53

let ook je heb micro simkaart nodig

pompino 05-12-11 12:29

Ik denk dat tmobile gewoon van die "oude" iphone klanten afwilt. Die nog steeds echt onbeperkt internet hebben. Want ik heb ze diverse malen gevraagd hoeveel data ik dan daadwerkelijk gebruik. En ook heb ik een overzicht gevraagd van t verbruik van mijn data, maar, dat konden ( of wilden) ze me niet zeggen. Enige antwoord wat ik steeds kreeg, was van de ene medewerker dat t ongeveer 6 keer meer is dan een normale gebruiker. (die zou 500 mb verbruiken) en ik dus 3 gig. En de andere medewerker zei weer: 10keer meer!! Dus 5 gig. Ze praatten gewoon elkaar tegen.

Ach ben ik blij. Heb ik de iphone dan toch voor heel erg goedkoop. :)

Normaal liep mijn abbo pas in oktober 2012 af!

Dus nu deze verkopen, en de 4s maar aanschaffen.

moordwijffie 06-12-11 07:27

Goeie morgen allemaal
Ik heb een aangetekende klachten brief verstuurd vrijdag en ben benieuwd wanneer ze bellen ! Als ze al bellen grgr
Zit er ook aan te denken om een nieuw Abbo te nemen als ze me niet te gemoet komen maar wil mijn telefoonnummer niet kwijt !
Dus maar eerst afwachten ....ze kunnen iederegeval niet zeggen heb je brief niet ontvangen want heb bewijs !!
Hou jullie op de hoogte
Gr. Moordwijffie

pompino 06-12-11 07:28

Je kan het gewoon omlaten zetten naar prepaid. Dan behoudt je je nummer automatisch.

moordwijffie 06-12-11 18:49

ik heb een aangetekende brief vrijdag verstuurd en ben vandaag gebeld .
t mobile gaat geen oplossing geven het is of accepteren of opzouten.
kon mij niet vertellen op grond van welk punt uit contract dat gedaan word maar gaf wel tot geen faire use policy te hebben en dat ik wel gelijk heb maar dat het toch door gezet word . en dat ik het juridisch maar moet aanvechten .klachten afdeling doet niks ermee !!!!
wat nu , is het waard want aanvechten kost geld grgrg dan maar opzeggen maar naar welke provider dan
dammmmmmmmmmmmm wat een .... zooi

Iphone3Gs 06-12-11 21:14

Het is maar net zelf wat je uberhoudt wilt, laat eerst je nr over zetten op prepaid(als je nr behoudt wilt) en ga rustig bekijken welke het beste bij jou paat, misschien komt er nog een leuke aanbieding die je wel ziet zitten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2011 om 21:17 ----------

Wat ik me trouwens afvraag is, mag T-Mobile jou later weigeren als je 1 of meerdere jaren weg geweest bent? Omdat je nu een overtreding (zeg maar) gemaakt hebt??

moordwijffie 07-12-11 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 743498)
Het is maar net zelf wat je uberhoudt wilt, laat eerst je nr over zetten op prepaid(als je nr behoudt wilt) en ga rustig bekijken welke het beste bij jou paat, misschien komt er nog een leuke aanbieding die je wel ziet zitten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2011 om 21:17 ----------

Wat ik me trouwens afvraag is, mag T-Mobile jou later weigeren als je 1 of meerdere jaren weg geweest bent? Omdat je nu een overtreding (zeg maar) gemaakt hebt??

heb je ook prepaids met internet ?
en 2e ja dat vraag ik me ook af

Iphone3Gs 08-12-11 10:40

google is je beste vriend zeg ik altijd maar.

maar wil het wel even opzoeken voor je

T-Mobile.nl: Bestel mobiele telefoons en abonnementen met online korting

Succes

Downburstx 14-12-11 12:29

Beste mensen,

Val ik ook onder de ongelimiteerde data?
Op Mijn T-Mobile staat:

Tariefplan:
I-300 '08 2 Jaar

Daaronder staat 2010 als start datum contract.

Heb ik dan ook mijn voorwaarden vanuit 2008 meegenomen?

Ik wil mijn abonnement stopzetten wegens de slechte internet en bel dekking kwaliteit. Mochten ze me flink gaan tegenwerken dan kan ik dus altijd nog 5gb per maand gaan stoken zodat ze mijn contract alsnog ontbinden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:34.